Nat - 22-11-2009, 23:46
" />Fiergloo,
liczê na to, ¿e rozwiniesz temat.
póki co-galeria:
Za³±cznik:
tatra t87.jpg [ 33.56 KiB | Obejrzany 535 razy ]
Tatra 87-kliknij by przej¶c do galerii
fiergloo - 23-11-2009, 00:46
" />Produkowali w latach 1936-1950
Silnik benzynowy, czterosuwowy, widlasty, o¶miocylindrowy ch³odzony powietrzem
Pojemnosc 2969 cm, przy ga¼nikach Solex 30 FFIK (by³y te¿ Zenith i Stromberg) osi±ga³ moc 75-85KM KM przy 3500 obr/min. Sprê¿anie 5,6:1, wiêc mo¿na by³o je¼dzic na cieczy benzynopodobnej. Skrzynia czterobiegowa, gdzie zsynchronizowana by³a 3 i 4ka.
W 1948 by³ lifting, gdzie centralny reflektor w³o¿ono g³êbiej w maskê, tak, ¿e jego okular by³ równy z jej lini±. Wiêc Leno ma wersje sprzed 48 roku.
Samochód wa¿y³ kolo 1400 kg i przez swoj± op³ywow± liniê osi±ga³ 160 km/h. No i jak wiadomo ciê¿ki 8 cylindrowy widlasty silnik o rozwarciu 90 stopni umieszczony z ty³u doprowadzi³ do ... rozkazu Hitlera wobec niemieckich oficerów, zakazuj±cy im podró¿owanie samochodami marki Tatra.
grzole - 23-11-2009, 00:51
" />Na 32 fotce jest w³±cznik kierunków jak w autobusie Skoda Karosa z lat 60-tych - tzw. Jelcze-ogórki jak widaæ mia³y co¶ z tego wozu. Ogólnie bardzo ciekawe auto - Batmobil z Bohemii lat 30-tych. Ten wóz by³ bodaj pierwszym jaki badano konstruowano pod k±tem aerodynamiki.
Anglojêzyczne info na Wikipedii o T-87
Znów po angielsku o tym wozie
Poni¿ej ciekawy film o aucie jakie wysz³o spod rêki pana Ledwinki (o d¼wiêcznym pras³owiañskim imieniu Hans)