brynol69 - 08-04-2010, 11:00
" />Witam, mam okazjê kupiæ silnik 1600 hf turbo silnik w dobrym stanie, tylko turbinka troche kuleje ale chcia³bym go wcisn±æ do budy delty II bo matczyna skorupka jest zjedzona i powa¿nie uszkodzona :/ mo¿e znacie ju¿ takie przypadki i kto¶ powie mi z jakimi trudno¶ciami trzeba siê uporaæ? nie mogê nigdzi znale¼æ informacji o mo¿liwo¶ciach tego silnika , poniewa¿ turbina s³abo dmucha, zastanawia³bym siê nad wymian± na inn± tylko te¿ nie wiem na jak± ¿eby flansza spasowa³a bez wiêkszych przeróbek a najlepiej ¿adnych,nie wiem te¿ile mo¿na dmuchn±æ ¿eby nie wywali³o uszczelki a z pytañ czystko teoretycznych lub przysz³o¶ciowych... jakie wtryski mocniejsze mo¿na zastosowaæ,i jak± mocniejsz± pompê paliwa? bardzo proszê o pomoc bo nie mogê znale¼æ nigdzie odpowiedzi na moje pytania a chcia³bym wyci±gn±æ jeszcz kilka koni z tego silnika nie niszcz±c go, o ile tylko da siê go tam wcisn±æ z góry dziêkujê za pomoc.
schab - 08-04-2010, 11:27
" />Po pierwsze : czy to jest 1,6 t na ga¼niku , czy na wtrysku ? Je¿eli wtrysk - licz siê z mas± problemów elektronicznych .
Po drugie : je¿eli turbina jest padniêta - regeneracja , albo wymiana - to koszt paruset z³otych .
Po trzecie - jaki silnik mia³e¶ do tej pory , bo jak 1,6 - pojawi± siê problemy z po³±czeniem "nowego" silnika ze star± skrzyni± .
Po czwarte : przy zmianie mocy w górê - pasowa³oby zmieniæ równie¿ i przeguby , pó³osie , tarcze z zaciskami .
Po pi±te : £atwiej znale¼æ silnik 2,0 16V w dobrym stanie ( bo co do stanu tego 1,6 T mam powa¿ne w±tpliwo¶ci ) - który to silnik jest mocniejszy , bo w zale¿no¶ci od komputera steruj±cego ma od 139 - do 149KM , podczas gdy 1,6T tylko 130-139 , a z czê¶ciami te¿ bêdzie ³atwiej .
Po szóste : silnik jest co prawda czê¶ci± zamienn± , ale jak trafisz na upierdliwego diagnostê - mo¿e robiæ problemy przy przegl±dzie , bo w homologacji Delty II nie by³o takiego silnika ( choæ by³ 2,0 16V turbo )
Po siódme - kto ma robiæ przeszczep ? Bo je¶li mechanik - to pu¶ci ciê z torbami , a jak sam - to musisz mieæ du¿o czasu , trochê wiedzy i te¿ sporo kasy na nieprzewidziane ...
brynol69 - 08-04-2010, 17:39
" />- silnik jest na wtrysku
- liczê siê z regeneracj± turbiny lub instalacj± mocniejszej dmuchawy
- silnik jest wraz z osprzêtem, komputerem wi±zk±, pó³osiami, hamulcami i w zasadzie siedzi jeszcze w skorupce i je¼dzi wiêc wszytskie czê¶ci bêd± dostêpne bo skorupka jest gratis do silnika:)
- wola³bym do³adowan± jednostkê ze wzglêdu na wagê, 1,6T jest przynajmniej 150kg l¿ejsze od 2.0 co rekompensuje mniejsz± moc, a poza tym ubezpieczenie z¿era moje finanse ze wzglêdu na wiek
- turbina daje du¿e mo¿liwo¶ci podneisienia mocy o czym mówiæ nie mo¿na w przypadku silnika wolnoss±cego
- my¶lê ¿e z diagnost± nie bêdzie problemów bo mieszkam w mie¶cie cudów
- a przek³adkê bêdê robi³ razem z kumplem który jest mechanikiem
brynol69 - 08-04-2010, 17:53
" />w³a¶nie znalaz³em co¶ takiego, kolega Killer zrobi³ to co ja bym chcia³ zrobiæ z silnikiem, efekt jest piorunuj±cy 205km z 1.6, i kto by chcia³ je¼dziæ wolnossakiem z tym ¿e on zachowa³ orginaln± skorupkê a potencjalnie moja nie nadaje siê nawet na z³om
http://forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?f=24&t=27357&start=45
mam nadziejê ¿e znajdê u was wsparcie potrzebne do zrealizowania mojego projektu
brynol69 - 08-04-2010, 21:12
" />znalaz³em dawce czê¶ci z tipo 1.6 dohc na tych ³apach bêdzie mo¿na posadziæ silnik, pytanie tylko czy pó³o¶ki i przeguby bêd± pasowa³y
Pepto - 09-04-2010, 13:23
" />
">- wola³bym do³adowan± jednostkê ze wzglêdu na wagê, 1,6T jest przynajmniej 150kg l¿ejsze od 2.0 co rekompensuje mniejsz± moc, a poza tym ubezpieczenie z¿era moje finanse ze wzglêdu na wiek
Nie wiem sk±d kolega czerpie informacje o masach silnika ale 2.0 16v NA wazy na sucho 136kg a skrzynia 46kg, 1.6T to silnik tej samej rodziny i na golasa bêdzie warzyæ niewiele mniej, za to jak siê doliczymy turbo, ciê¿ki ¿eliwny kolektor, dodatkowy uk³ad olejowy, intercooler itd to raczej 2.0 16v bêdzie l¿ejsze.
Co do rozwojowo¶ci to jak ju¿ patrzeæ w przysz³o¶æ to ju¿ lepiej 2.0 16v (do wyrwanie za niedu¿± kaskê proporcjonalnie do kosztów swap-a), je¶li kaski ma³o to za grosze mo¿na siê szarpn±æ na 2.0 8vT masy praktycznie identyczne jak 1.6T.
mac1us - 09-04-2010, 14:18
" />Mia³em dok³adnie pisaæ to co Pepta sk±d Ty wynalaz³e¶ masy tych silników. Prawdopodobnie 1,6 T jest parê kilo, ale ciê¿szy.
Do do swapa to na 100% siê da, ale jakim kosztem w Krakowie mamy np. Fiata Punto 2 z tym silnikiem, ale jak i koszt i czas jaki by³ potrzebny by³ przeogromny.
brynol69 - 09-04-2010, 19:20
" />z tymi masami to siê nie zgadzam, 1.6t w delcie wa¿y 1000kg 2.0 16vt 1300kg, ka¿da 2.0 wa¿y przynajmniej 1200kg ju¿ pewne ¿e silnik si±dzie na ³apach z 1.6 dohc z tipo i pó³osie z tego samego silnika napêdz± ko³a, zostaj± zwrotnice zawias i hamulce ch³odnice z delty II 2.0 turbo albo tipo 2.0 16v i zbudowaæ uk³ad IC, reszta wyjdzie w praniu ale jak zbieram informacje to nie przewidujê zbyt du¿ych komplikacji
solarzmr - 09-04-2010, 19:22
" />Co do mas samochodów to masz racjê, tylko ¿e 1,6t to jest o¶ka, 2.0 to integrale i tam masz dodatkowo wa³ napêdowy, centralny dyfer, i ca³y uk³ad napêdu 4x4. I dlatego jest ta ró¿nica w wadze.
schab - 09-04-2010, 20:43
" />
">z tymi masami to siê nie zgadzam, 1.6t w delcie wa¿y 1000kg 2.0 16vt 1300kg, ka¿da 2.0 wa¿y przynajmniej 1200kg ju¿ pewne ¿e silnik si±dzie na ³apach z 1.6 dohc z tipo i pó³osie z tego samego silnika napêdz± ko³a, zostaj± zwrotnice zawias i hamulce ch³odnice z delty II 2.0 turbo albo tipo 2.0 16v i zbudowaæ uk³ad IC, reszta wyjdzie w praniu ale jak zbieram informacje to nie przewidujê zbyt du¿ych komplikacji
Czy siê zgadzasz z tymi masami , czy nie - nie ma znaczenia , bo takie s± fakty ! Niestety Pepto ma racjê , a ty porównujesz zupe³nie ró¿ne samochody . A ró¿nica w masach ca³ych aut wynika nie z ró¿nic mas silników , tylko konstrukcji aut i ich wyposa¿enia !
Co do ch³odnic : 2,0 16V z Tipo i Delty / Dedry - to zupe³nie ró¿ne ch³odnice :
http://www.celkar.pl/Katalog/chlodzenie/chlodzenie.html
brynol69 - 09-04-2010, 21:20
" />inne, dlatego zmieniam ch³odnice na taka jak 2.0 8v z tipo lub 2.0 16vt z delty(ta sama co w 2.0 16v tipo), niewiele ró¿ni± siê objêto¶ci± a bêd± dobrze ch³odziæ 1.6t
DeviLL - 09-04-2010, 23:25
" />brynol wbijaj na www.italiantunedcars.pl to Ci doradzimy , ja mam 1.6t w punto2 , kolega wlasnie wklada do tipo (zamiast 2.0 16v jaki byl) , inny kolega mial 1.6t gaznik w delcie , a jeszcze inny ma 2.0 8vt w p1 , a i o 2.0 16vt w p1 poczytasz
Roznica mas 1.6/2.0 to okolo 40-50kg zaleznie od paru niuansow, najwieksza roznica w masie skrzyn (oczywiscie 8v)