strang - 15-07-2008, 22:31
" />klik
Nat - 15-07-2008, 23:18
" />a potem w temacie wankla długo długo niewiele sie działo aż nagle zainteresowała się nim Mazda. Ale to już zupełnie inna historia...
grzole - 16-07-2008, 00:44
" />
">a potem w temacie wankla długo długo niewiele sie działo aż nagle zainteresowała się nim Mazda. Ale to już zupełnie inna historia...Zapomniałeś o fabryce WAZ. Modele 2107 oraz Samara z Wanklem zawsze mnie intrygowały...
Nat - 16-07-2008, 08:08
" />Samara wogóle miała kilka ciekawych wersji nadwoziowych...
Samara T3-Dakar
Samara T3 była wzmocnioną wersją, która wygrała rajd Faraonów w Afryce, przyjechała na 7 pozycji w rajdzie Paryż-Dakar w 1990r., prowadzona przez legendarnego Jacky Ickxâa, zaś na piątej lokacie w 1991r. prowadzona przez Didiera Auriola znanego nam doskonale zwycięzcy wielu rajdów na Integrale... Co więcej, Samary T3 uzyskały trzecie, czwarte i piąte miejsce w Rajdzie Tunezji w 1990r., prowadzona odpowiednio przez: Patricka Tambayâa, Jaxcky Ickxâa i rosyskiego kierowcę TumapiajczusaâŚ. ale w rzeczywistości ta wersja nie miała części łady: miała sześciocylindrowy silnik Porsche, 3600 cm3, 300 KM, 220 km/h jako vmax! Karoseria była wykonana z plastikowych paneli umowcowanych na przestrzennej ramie; trójkątne dźwigniowe zawieszenie było nawet zrealizowane przez Tupolewa.
http://ladaklub.pl/mily_www/obrazki/samara-s-proto3a.jpg[/img]
Samara S-Proto została pokazana w 1989 roku. Jej cechy to turbodoładowany, centralny silnik, rama rurowa, karoseria z włókien szklanych. Deklarowana maksymalna moc - 350 hp (!!!).
Samara integrale
Samara 4Ă4 produkowana była dla âśSojuz Rallyâ w 1985r.: permanentny napęd 4WD, zaś silnik bezpośrednio przejęty z Żiguli i wzmocniony do 150 KM został umieszczony ponad tylnią osią, z lewej strony.
Samara tarzan
Silnik, przeniesienie napędu i zawieszenie z modelu NIWA 21213. TARZAN to pojazd o stałym napędzie 4Ă4, łączący komfort przednionapędowych SAMAR z możliwosciami terenowymi NIWY. Można go z powodzeniem eksploatować i na autostradzie, i na bezdrożach. Nadwozie ze Samary zamocowane jest w ośmiu punktach za pomocą metalowo-gumowych elementów do ramy. Konstrukcja ramowa pozwoliła zwiększyć wytrzymałość, obniżyć poziom szumów i wibracji we wnętrzu. Dzięki wydłużonemu rozstawowi osi i niezależnemu zawieszeniu tylnemu poprawiła się stabilność samochodu przy wyższych prędkościach, a jazda stała sie plynniejsza i przyjemniejsza. Zastosowano tylne tarczowe hamulce. Wymiary samochodu: 4030 mm x 1710 mm x 1590 mm. Rozstawy: 2585 mm - osie; 1470 mm - koła przednie; koła tylnie - również 1470 mm. Masa samochodu - 1120 kg, a maksymalny udźwig - 400 kg.
Na wyposażeniu: elektryczne ogrzewanie tylniej szyby, podłokietnik tylniego siedzenia, dywanik bagażnika i lakier metalik. Dwie możliwosci silnika. Pierwsza, o pojemności 1,7 (1,689), o mocy 80 KM przy prędkości obrotowej 5200 ob/min i o momencie obrotowym 127,5 Nm przy 4000 ob/min, uzyskuje prędkość maksymalną 157 km/h, 0-100 przyspiesza w 17 s., a średnie spalanie to 9,9. Druga wersja silnika to 1,8 (1,774), 85 KM przy 5000 ob/min, moment 138 Nm przy 4000 ob/min, rozpędzająca się do 160 km/h, w tym do setki w 16 s. Średnio bierze 10,3 l benzyny/100 km.
Rozpoczęcie produkcji: 06.01.1999
Silnik: 1.5l
obniżone zawieszenie
amortyzatory Bilstein
f elgi Centra 6Jx14 z oponami 185/60Ă14
Top - zderzak przedni z wmontowanymi lampami przeciwmgielnymi
skórzana kierownica
tablica przyrządów jak w modelu Baltic
âśdrewienkaâ wykończeniowe Airbrush-Tacho
elektryczne szyby
centralny zamek
wydech Supersprint DTM
Design tego kabrioletu zaprojektował słynny czeski konstruktor Kral. Jednak Bohemia nie jest produkowana przez koncern Autovaza, tylko przez niemieckich, francuskich i czeskich importerow lady, z tym, że ci ostatni zrezygnowali z wytwarzania Bohemii i poprzestali tylko na kilku próbnych, nieseryjnych egzemplarzach. A szkoda, bo samochód mógł być ważnym konkurentem skody Favorit MTX. Jak powiedział wspomniany czeski importer lady, firma EDIK z Jaromerji, ta modyfikacja nie weszła do sprzedaży dlatego, ze homologacja na ten rynek trwała zbyt długo. Kiedy już wreszcie załatwiono wszystkie formalności z tym związane, to skonczyl sie import do Czech podstawowej 2108. Trudno jednak powiedzieć, czy to jest rzeczywista przyczyna, czy też np. obawiano sie o brak chętnych na ten kabriolet, albo też po prostu niewejscie na tasmy było tylko następstwem niezdolnosci ludzi. Jednakże na szczęście niemiecki i francuski importer lady wpadli na podobny pomysł i przyniosło to znacznie lepszy efekt jak w czeskim przypadku, bowiem im udalo się wprowadzic te samochody do sprzedaży. Na zamówienie auto można było wyposażyć w pas przedni ze âś110âł.
GTS Black Warrior
W 2002 roku firma Jukka wykonała samodzielnie specjalny samochód sportowy, który nazwano âśBlack Warriorâ. Pojazd zbudowano dla miłośników narodowej zabawy âśStreet Racingâ.
Podstawą dla tego samochodu były obydwie generacje Samary. Nadwozie zmieniono na dwudrzwiowy sedan, wzmocniono zawieszenia i usprawniono silnik.
Hamulce âśBremboâ, układ wydechowy o małych oporach przepływu, tłumik âśPowerFullâ.
Dwa fotele: jeden dla kierowcy, drugi wolny.
Wyposażenie techniczne, takie jak przełożenie przekładni głównej oraz przełożenia skrzyni biegów także zależą od zamówienia. Silniki także są kwestią życzenia klienta - pojemność od 1,6 l do 1,8 l, szesnasto- i ośmiozaworowe.
W rezultacie uzyskuje się potwora z silnikiem o mocy od 100 do 140 KM.
Cena od 230 do 320 tysięcy rubli w zależności od wyposażenia.
Żródło: ladaclub
marco - 16-07-2008, 13:23
" />...Ogłaszam konkurs na spostrzegawczość .
Rozwiązanie zagadki na stronie zapodanej przez autora tematu.
Nagroda gwarantowana- gwintowana dla zwycięzcy / pierwszy bystry/.
do odbioru w Sielpi.
arkashka - 16-07-2008, 13:27
" />
">...Ogłaszam konkurs na spostrzegawczość .
Rozwiązanie zagadki na stronie zapodanej przez autora tematu.
Nagroda gwarantowana- gwintowana dla zwycięzcy / pierwszy bystry/.
do odbioru w Sielpi.
Czyżby chodziło o video po prawej stronie i Forza Italia?
strang - 16-07-2008, 13:29
" />Ciekaw byłem kto zauważy-nagroda dla Marco-buzi od Prezesa na zlocie. :lol:
marco - 16-07-2008, 13:41
" />Arkashka - Twoja flaszka !
arkashka - 16-07-2008, 13:56
" />
">Arkashka - Twoja flaszka !
Podzielę się z wszystkimi chętnymi
Nat - 16-07-2008, 14:26
" />
">Arkashka - Twoja flaszka !
Podzielę się z wszystkimi chętnymi
I to byl Twój błąd
arkashka - 16-07-2008, 14:36
" />
">Arkashka - Twoja flaszka !
Podzielę się z wszystkimi chętnymi
I to byl Twój błąd
Racja: powinno być "ze wszystkimi"