STAG 300-6 zamontowany Fotki



Egon - 28-06-2008, 07:52
" />wczoraj by³em na montazu gazu za wzgledu na odleg³o¶c czeka³em w warsztacie jak skoñcza przy okazji nadzorowa³em ca³y montaz
Gaz montuje 2 osoby jedna zbiornik i rurki druga elektronike butla posz³a w ko³o bo zeby przykrecic walcowa trzeba wyjac zbiornik paliwa (oni nie wyjmuja) pozatym w razie awari pompy paliwa musia³ bym wyciagac butle by sie dostac do pompy, zawor w butli zamontowali do ty³u auta (prawid³owo). Wszystkie otwory ktore wycieli zosta³y zabezpieczone bitexem elektronike chowaja w orygnalne wiazki wszystkie polaczenia lutowane izolowane dodtkowe kable sa ³adnie chowane musze przyznac ze z montazu jestem zadowolony kolos co montuje elektronike wszystkie kabalki zna na pamiec (ani razu nie zajrzal w schemat ) jedeny minus dysze wierca przy za³o¿onym kolektorze
Po ca³ym montazu ktory trwa³ ok. 5 godzin pojecha³em zatnkowac LPG i wrocilem na regulacje ktora przeprowaca szef. Najpierw reguluje na biegu ja³owym nastepnie z laptopem udaje sie do srodka auta jezdziemy i on nanosi korekty po oko³o 40 minutach auto zosta³o wyregulowane.

Moc pozosta³a praktycznie bez zmian, CHECK nie zapali³ sie ani razu, wogóle nie czuc ró¿nicy przy prze³aczaniu LPG/noPB wszystko dzia³a tak jak bym jezdzi³ na paliwie i ciszej chodzi silnik na LPG bo jak sie prze³±czy to wy³±czaj± sie wtryski od paliwa ale ta roznice s³ychac tylko przy otwartej masce. Wrocilem do domu przejechalem jak narazie 80km za za³o¿eniu LPG zap³aci³em 2.500 z³ jak nie bedzie problemów dam namiary na warsztat
dodam jeszcze wtryskiwacze VALTEK RAIL TYPE 30BFC, reduktor ZAVOLI ZETA N
http://i28.tinypic.com/2pq2yix.jpg[/img]
http://i32.tinypic.com/14sgnpz.jpg[/img]
http://i29.tinypic.com/2qj6d.jpg[/img]




mario09 - 28-06-2008, 10:43
" />Teraz Stagi dosta³y nowe oprogramowanie, które ponoæ jest du¿o bardziej "wydajne" i szybsze od poprzedniego. Kumpel (monta¿ysta) mówi, ¿e Stag robi furorê - dobry stosunek ceny do jako¶ci.



aro - 28-06-2008, 10:56
" />Egonie - jak ty teraz bêdziesz filtr powietrza zmienia³?



Egon - 28-06-2008, 11:03
" />
">Egonie - jak ty teraz bêdziesz filtr powietrza zmienia³?
normalnie bez problemu reduktor jest klika cm nad filtrem




Taz - 28-06-2008, 12:32
" />Egon, a gdzie masz komputerek?
U mnie to wygl±da tak:

http://images13.fotosik.pl/112/510dd86639bf039a.jpg[/img]
http://images30.fotosik.pl/89/2061354fad91c289.jpg[/img]
http://images13.fotosik.pl/112/eb7f386581a62bed.jpg[/img]
http://images27.fotosik.pl/89/d1c4a06dc4a13918.jpg[/img]
http://images24.fotosik.pl/89/d0e6df5c7a4ea560.jpg[/img]
http://images27.fotosik.pl/89/3e5f1b6f6abbe247.jpg[/img]



mario09 - 28-06-2008, 15:44
" />Taz przyjrzyj siê, wszystko widaæ na fotkach.



Taz - 28-06-2008, 16:19
" />
">Taz przyjrzyj siê, wszystko widaæ na fotkach. A faktycznie, nie zauwa¿y³em



Egon - 28-06-2008, 19:44
" />Taz u ciebie to srednio jakos to upchneli widac duzo zbednych kabli (u mnie wszystki ida w oryginale wiazki u cibie widac tylko pospinane i nie poucinane) i w±¿ od gazu przeprowadzony po silniku oraz butla nie jest zaworem idelnie do ty³u a powiedz mi jak wygloda u ciebie spalanie lpg wzgledem paliwa jaka jest ró¿nica ?? (ja narazie 228km na LPG)



Taz - 29-06-2008, 12:15
" />80% trasa, 20% miasto - spalanie gazu w okolicach 11 litrów. 40kkm na gazie i ¿adnych problemów oprócz wadliwej jednej z listw wtryskowych (wymienione na gwarancji).



£ukasz - 29-06-2008, 17:16
" />Cena-dobra
Zamiast 2-ch listw valteka wybral bym pojedyncze magic jety. Cenowo wyszlo by to samo a jakoc wtryskiwacza jest bez porownania.
Zeta N przy 150km konczy swoje mozliwosci. Mozna bylo doplacic 30zl i kupic jego mocniejsza odmiane Zeta S. Cisnieni reduktora bylo by pewnie bardziej stabilne.
Montaz wyglada dosc shludnie. Jezeli mozesz zrob dokladne fotki nawiertow w kolektorze i prowadzenie wezykow.
Jak bedziesz na bezplatnej regulacji popros gaziarza o mapy i ustawienia staga. W tedy zobaczymy czy faktycznie ladnie to wyglada.
Gratuluje i witam kolejnego uzytkownika staga



Egon - 29-06-2008, 18:44
" />gaz powoli sie koñczy (43 L) na liczniku 270km ciekawe ile zrobie ale chyba ponad 300 niedam rady bo rezerwa sie pali od 230km co do reduktora to moja ma 146km pozatym ja nie czuje spadku mocy jezdzi sie jak na benzynie oby tak dalej
oto fotki nawiertów oraz wlewu i przelacznika
http://i28.tinypic.com/wi6kph.jpg[/img]
http://i27.tinypic.com/34yz1hw.jpg[/img]
http://i29.tinypic.com/289hlqq.jpg[/img]
http://i29.tinypic.com/15frhie.jpg[/img]



GrzesiekK - 30-06-2008, 17:35
" />
">Taz u ciebie to srednio jakos to upchneli widac duzo zbednych kabli (u mnie wszystki ida w oryginale wiazki u cibie widac tylko pospinane i nie poucinane) i w±¿ od gazu przeprowadzony po silniku oraz butla nie jest zaworem idelnie do ty³u a powiedz mi jak wygloda u ciebie spalanie lpg wzgledem paliwa jaka jest ró¿nica ?? (ja narazie 228km na LPG)

Dobra trochê popsuje Ci humor, wielozawór w butli wcale nie ma byæ jak u Ciebie idealnie z ty³u a w³a¶nie jak u kolegi któremu to wytkn±³e¶ trochê na prawo skrêcony, dwa masz ¼le podpiête podci¶nienie na reduktor, kiedy Ci instalatorzy naucz± siê ¿e tych dwóch króæców na Zavoli nie ³±czy siê poprzez trójnik do kupy

pzdr. Grzesiek



Egon - 30-06-2008, 17:55
" />
">Taz u ciebie to srednio jakos to upchneli widac duzo zbednych kabli (u mnie wszystki ida w oryginale wiazki u cibie widac tylko pospinane i nie poucinane) i w±¿ od gazu przeprowadzony po silniku oraz butla nie jest zaworem idelnie do ty³u a powiedz mi jak wygloda u ciebie spalanie lpg wzgledem paliwa jaka jest ró¿nica ?? (ja narazie 228km na LPG)

Dobra trochê popsuje Ci humor, wielozawór w butli wcale nie ma byæ jak u Ciebie idealnie z ty³u a w³a¶nie jak u kolegi któremu to wytkn±³e¶ trochê na prawo skrêcony, dwa masz ¼le podpiête podci¶nienie na reduktor, kiedy Ci instalatorzy naucz± siê ¿e tych dwóch króæców na Zavoli nie ³±czy siê poprzez trójnik do kupy

pzdr. Grzesiek

czemu ma byc w prawo skrecony (przeciez jak przyspieszamy to gaz idzie do ty³u :-) ) co do podcisnieñ jak to stwierdzi³e¶ ?? chyba na podstawie tego foto (ponizej) to co zaznaczylem strza³ka to przewód elektryczny od czujnika temp i nie ³aczny on sie z podcisnieniem tylko tak wysz³o na zdjeciu http://i32.tinypic.com/28aqoac.jpg[/img]



bolek - 30-06-2008, 18:15
" />
">wielozawór w butli wcale nie ma byæ jak u Ciebie idealnie z ty³u a w³a¶nie jak u kolegi któremu to wytkn±³e¶ trochê na prawo skrêcony, przy³±czam siê do pytania Egona, czy móg³by¶ szerzej wyja¶niæ dlaczego wielozawór powinien byæ odwrócony lekko w prawo?



Egon - 02-07-2008, 09:22
" />bolek pewno siê nie doczekamy
ja wyjezdzi³em pierwsz± butle zrobi³em 333km zatankowa³em do pelna i wesz³o tylko 38L poprzednio 44L (22L wrocilem na regulacje po wyregulowaniu zala³em do pe³na wesz³o 22L)



mike_d - 02-07-2008, 19:06
" />Dorzucam foty z mojej instalki.

http://images26.fotosik.pl/240/b7ae6497105be2a7.jpg[/img]

http://images32.fotosik.pl/306/940f6f852eabcbbe.jpg[/img]

http://images32.fotosik.pl/306/6c173bad09e02017.jpg[/img]

http://images32.fotosik.pl/306/5ab99109759f5af7.jpg[/img]

http://images31.fotosik.pl/306/fa71d0b6ea4d36dd.jpg[/img]

http://images32.fotosik.pl/306/bf6203f34b590497.jpg[/img]



GrzesiekK - 02-07-2008, 20:52
" />
">bolek pewno siê nie doczekamy
ja wyjezdzi³em pierwsz± butle zrobi³em 333km zatankowa³em do pelna i wesz³o tylko 38L poprzednio 44L (22L wrocilem na regulacje po wyregulowaniu zala³em do pe³na wesz³o 22L)


Spokojnie kolego, to ¿e nie codziennie zagl±dam na forum nie znaczy ze unikam odpowiedzi ;]
Widaæ ¿e nie mieli¶cie nigdy wielozaworu w rêce przed za³o¿eniem go w butli ale dobrze ¿e dociekacie dlaczego tak a nie inaczej powinien byc za³o¿ony, ka¿dy wielozawór ma podany k±t monta¿u, dla wielozaworów dla butli toroidalnych jest to w 99% wielozaworów 30stopni i przy prawidlowym za³o¿eniu wielozaworu w butli zgodnie z wytycznymi producenta aby ssak/rurka pobieraj±ca gaz z butli znajdowa³a sie centralnie z ty³u butli [ma to znaczenie przy przyspieszaniu z mala iloscia LPG w butli i jezdzie pod górê] wielozawór w³asnie wychodzi lekko z prawej strony z ty³u butli i dlatego napisalem ¿e u kolegi jest ¼le. Niezachowanie odpowiedniego k±ta wielozaworu mo¿e powodowac przeklamania wskazan ilosci lpg we wnetrzu butli i anomalii przy tankowaniu [przewaznie co tankowanie wchodzi do butli inna ilosc gazu].

Wracajac do monta¿u samych listw wtryskowych, bardzo mnie razi dlugosc wezyków od listwy do wkretek w kolektor, nalezy dazyc do jak najkrotszych ze wzgledu na jak najwieksza wtedy mozliwa do uzyskania precyzje wstrzelenia sie z wtryskiem gazu we wtrysk Pb, im dluzszy wezyk tym wieksze opóznienie podania gazu do komory spalania, sporo auto na zbyt dlugie wezyki reaguje poszarpywaniem w zakresie srednich obciazen silnika i falowaniem wolnych obrotow.

Dla przykladu moge pokazac na silniku 2.0 16V ze jak sie chce mozna zrobic porzadnie montaz wtryskow lpg. Trzy pierwsze fotki to zdjecia mojego silnika 2.0 16V we Fiacie Tipo i mojego monta¿u LPG, ostatnia to taki sam silnik we Fiacie Coupe zrobiony standardowo na szybko w zakladzie:
http://images31.fotosik.pl/98/1567a628ae4cc7bem.jpg[/img]
http://images25.fotosik.pl/134/cc12c855182a76e9m.jpg[/img]
http://images31.fotosik.pl/98/20f62c31bd43b3cdm.jpg[/img]
http://images27.fotosik.pl/135/79c6d1ab9d8cda88m.jpg[/img]

mike_d za¶lep sobie wylot LPG z nieuzywanego wtrysku nawet wkrêcaj±c ¶rubke, nie podpiêcie wtyczki zasilaj±cej na cewke wtryskiwacza wcale w przypadku Valteka nie oznacza ¿e z czasem nie bedzie popuszcza³ gazu ;] Inna sprawa je¶li mo¿esz zrób zdjêcie dokladne [najlepiej z boku] pod jakim katem masz zrobione wwierty w kolektor ss±cy bo mi wygl±da ¿e ktos poszed³ na ³atwiznê i wtryski leja Ci lpg troche "pod wiatr" ;]

pzdr. Grzesiek



mike_d - 02-07-2008, 21:38
" />Rozumiem GrzesiekK o co Ci chodzi z puszczaniem pod wiatr ale to zdjêcie jest przekrzywione. Wwiercenia s± w dó³ z kierunku od wtrysków.
Dziêki za rady. Pozdrawiam



Egon - 03-07-2008, 09:40
" />
">
Spokojnie kolego, to ¿e nie codziennie zagl±dam na forum nie znaczy ze unikam odpowiedzi ;]
Widaæ ¿e nie mieli¶cie nigdy wielozaworu w rêce przed za³o¿eniem go w butli ale dobrze ¿e dociekacie dlaczego tak a nie inaczej powinien byc za³o¿ony, ka¿dy wielozawór ma podany k±t monta¿u, dla wielozaworów dla butli toroidalnych jest to w 99% wielozaworów 30stopni i przy prawidlowym za³o¿eniu wielozaworu w butli zgodnie z wytycznymi producenta aby ssak/rurka pobieraj±ca gaz z butli znajdowa³a sie centralnie z ty³u butli [ma to znaczenie przy przyspieszaniu z mala iloscia LPG w butli i jezdzie pod górê] wielozawór w³asnie wychodzi lekko z prawej strony z ty³u butli i dlatego napisalem ¿e u kolegi jest ¼le. Niezachowanie odpowiedniego k±ta wielozaworu mo¿e powodowac przeklamania wskazan ilosci lpg we wnetrzu butli i anomalii przy tankowaniu [przewaznie co tankowanie wchodzi do butli inna ilosc gazu].

Widzia³em wielozawór i faktycznie rurka jest wygieta jak laska ale z tego co pamitam mozna by³o nim obracaæ w dowolna strone



GrzesiekK - 03-07-2008, 16:34
" />
">Widzia³em wielozawór i faktycznie rurka jest wygieta jak laska ale z tego co pamitam mozna by³o nim obracaæ w dowolna strone

OK mo¿na nim obracaæ, tylko siê jeszcze zastanów w jakiej p³aszczy¼nie prawid³owo powinien pracowaæ p³ywak ;]

pzdr. Grzesiek



david_b - 06-07-2008, 11:01
" />Cze¶æ!
Egon jak± masz pojemno¶æ tej butli w ko³o zapasowe?Ja te¿ mam zbiornik w kole wg.mnie max pojemno¶æ 48l. Wchodzi oko³o 38l.Jednak o takim spalaniu jak Twoje mogê tylko pomarzyæ,moja lancia to niestety taxi,95% w mie¶cie-jak mieszczê siê w 15l,to jest dobrze.Trasa raz mi siê trafi³a,wtedy spali³a ok 12/100.Nied³ugo wyjazd na wakacje,sprawdzê na d³u¿szej trasie i bez koguta,który te¿ dodaje pewnie 1-1,5l/100km.Gratulujê ceny monta¿u,jako¶æ te¿ OK.
Moja na lpg 20kkm bez chek'a itp problemów.

pozdrawiam David



Dziadek - 06-07-2008, 11:59
" />Wielozawór jest tak ustawiony,¿e pozwala natankowaæ 80% pojemno¶ci zbiornika st±d te ró¿nice. Za taki monta¿ instalacji gazowej jak w tym Fiacie to chyba bym wylecia³ z roboty! Robi³em instalacje gazu w Audi A8 poj 4,2l dwa zbiorniki gazu dwa parowniki auto ¶miga³o na próbie na LPG 230 i droga siê koñczy³a trzeba by³o chamowæ.W niemczech poczyna sobie bardzo bobrze w nagrodê montujê gaz w VW z takim samym silnikiem te¿ dla Niemca.Cena monta¿u ok 3000 euro.



mike_d - 06-07-2008, 16:54
" />GrzesiekK - mam pytanie o wtryski. Jest, poza parametrami istotna ró¿nica w pracy silnika na lpg z wtryskami czerwonymi lub zó³tymi?

TYPE 30, BFC, ¯Ó£TE VALTEK VALTEK 1Ω, skok ok. 0.6 mm
TYPE 30, BFC, CZERWONE VALTEK VALTEK 3Ω, skok ok. 0.6 mm
TYPE 30, CZERWONE VALTEK VALTEK 3Ω, skok ok. 0.4 mm
TYPE 30, ¯Ó£TE VALTEK VALTEK 1Ω, skok ok. 0.4 mm

Nie wiem jakie mam dok³adnie ale jak to wp³ywa na prace silnika 2.0 20v



£ukasz - 06-07-2008, 19:24
" />Zolte sa szybsze niz czerwone i mozna je stosowac ze stagiem 300. Czerwone moga pracowac ze stagiem 200/300



mike_d - 06-07-2008, 20:01
" />Dzieki Lukasz. Ja mysla³em, ¿e jest dok³adnie odwrotnie.



Egon - 06-07-2008, 20:19
" />dzis po raz pierwszy na LPG wjechalem na autostrade i przy predkosci 130km/h --> wykoczyl mi dzis chceck po zje¼dzie zgas³ i juz sie nie zapali³ nied³ugo bede jecha³ na regulacje zg³osze problem



Egon - 05-08-2008, 14:42
" />podregulowali mi mieszanke na bogatsz± ale nie rozwi±za³u to problemu CHCEKa na autostradzie zapala sie nadal (tylko na autostradzie) przy predkosciach od 130 do 150 jak szybciej jade lub wolniej ga¶nie ale teraz pali mi w mie¶cie 15L czyli 2 L wiêcej ni¿ przed regulacj± chyba ponownie bede musia³ siê wybrac na regulacje



£ukasz - 06-08-2008, 16:45
" />Moze reduktor nie wydala i spada za bardzo cisnienie na nim



larry123 - 06-08-2008, 22:33
" />
">...jak szybciej jade lub wolniej ga¶nie ale teraz pali mi w mie¶cie 15L czyli 2 L wiêcej ni¿ przed regulacj± chyba ponownie bede musia³ siê wybrac na regulacje

po przekroczeniu pewnych obrotów i obci±¿enia ecu silnika nie bierze pod uwagê wskazania sondy dlatego powy¿ej pewnej prêdko¶ci nie wyskakuje b³±d sondy lambda , co nie oznacza ¿e jest to dobre dla silnika.
czy przy np pe³nym bucie na trójce wypadaj± ci zap³ony przy 6000 rpm



Egon - 07-08-2008, 16:13
" />
">...jak szybciej jade lub wolniej ga¶nie ale teraz pali mi w mie¶cie 15L czyli 2 L wiêcej ni¿ przed regulacj± chyba ponownie bede musia³ siê wybrac na regulacje

po przekroczeniu pewnych obrotów i obci±¿enia ecu silnika nie bierze pod uwagê wskazania sondy dlatego powy¿ej pewnej prêdko¶ci nie wyskakuje b³±d sondy lambda , co nie oznacza ¿e jest to dobre dla silnika.
czy przy np pe³nym bucie na trójce wypadaj± ci zap³ony przy 6000 rpm
nie, wkrêca sie ³adnie na ka¿dym biegu ale jeszcze dzi¶ sprawdze klika razy na 3 biegu
- sprawdzi³em wkreca sie ³adnie na 3 biegu tak sano na kazdym innym wrecz idealnie i co ty na to larry123 ?



larry123 - 08-08-2008, 08:38
" />mo¿liwe ¿e masz za ma³e dysze, u mnie na valtekach by³a maksymalna dysza przewidziana do tego wtryskiwacza 3,0 mm, co wskazuje jaki jest super wydajno¶æ i konstrukcja tego wtryskiwacza, wiec u ciebie powinno byæ co¶ kolo 2,7 - 2,8.
PS. Prêdzej czy pó¼niej valteki i tak wyrzucisz do kosza. to do shit jakiego twoja lancia nie powinna ogl±daæ na oczy.



Egon - 08-08-2008, 09:39
" />z tego co sie orientuje cos rozwiercali przy wtryskach jak narazie jestem zadowolony z instalacji jak padna wtyryski to co polecasz to mojej instalacji



larry123 - 08-08-2008, 12:22
" />oczywi¶cie ze magic jet



Praptax - 10-08-2008, 11:17
" />A jaki masz reduktor??
Ostatnio kupi³em kapiszona co mia³a zak³adana instalacje w wawie i po przyje¼dzie do domu podskoczy³em do znajomego montera LPG i jak to zobaczy³ to sie przestraszy³
1.Listwy by³y ¿ó³te gdzie ju¿ na 5 garze by³ uszkodzony t³oczek od gazu (instalacja mia³a 4 miechy)
tak¿e wymieni³em na czerwone
2.Reduktor by³ za³o¿ony do silników max 100 km (gdzie ja mam 2.0 vis) za³o¿y³em do 200 km
3. Po testach z kompem sprytni monterzy w wawie skonfigurowali mi komputer od gazu tak ze kiedy wciskam gaz do dechy automatycznie prze³±cza³ siê silnik na PB a kontrolka od gazu tego nie pokazywa³a
Tak¿e gdybym poje¼dzi³ na takiej instalacji jeszcze z pó³ roku na pewno zawory by siê upali³y.



£ukasz - 10-08-2008, 16:25
" />
">A jaki masz reduktor??
Ostatnio kupi³em kapiszona co mia³a zak³adana instalacje w wawie i po przyje¼dzie do domu podskoczy³em do znajomego montera LPG i jak to zobaczy³ to sie przestraszy³
1.Listwy by³y ¿ó³te gdzie ju¿ na 5 garze by³ uszkodzony t³oczek od gazu (instalacja mia³a 4 miechy)
tak¿e wymieni³em na czerwone
2.Reduktor by³ za³o¿ony do silników max 100 km (gdzie ja mam 2.0 vis) za³o¿y³em do 200 km
3. Po testach z kompem sprytni monterzy w wawie skonfigurowali mi komputer od gazu tak ze kiedy wciskam gaz do dechy automatycznie prze³±cza³ siê silnik na PB a kontrolka od gazu tego nie pokazywa³a
Tak¿e gdybym poje¼dzi³ na takiej instalacji jeszcze z pó³ roku na pewno zawory by siê upali³y.

Czesc
To, ze listwy byly zolte to bylo nawet lepiej bo sa szybsze od czerwonych ale ogolnie Valtec i riall to smietnik
To, ze zalozyles reduktor do 200km nie znaczy, ze jest tak faktycznie. Np slynny kme silver producen okresla do 270ps mocy a faktycznie nie obrobi wiecej jak 150-160ps
Ci sprytni gozownicy zrobili akurat jedna rzecz dobrze z tym przelanczaniem na pb bo juz dawno glowica by splynela w tym aucie.
Zrob zdjecia instalacji to powiemy Ci co w trawie piszczy :wink:



Praptax - 10-08-2008, 17:42
" />
">A jaki masz reduktor??
Ostatnio kupi³em kapiszona co mia³a zak³adana instalacje w wawie i po przyje¼dzie do domu podskoczy³em do znajomego montera LPG i jak to zobaczy³ to sie przestraszy³
1.Listwy by³y ¿ó³te gdzie ju¿ na 5 garze by³ uszkodzony t³oczek od gazu (instalacja mia³a 4 miechy)
tak¿e wymieni³em na czerwone
2.Reduktor by³ za³o¿ony do silników max 100 km (gdzie ja mam 2.0 vis) za³o¿y³em do 200 km
3. Po testach z kompem sprytni monterzy w wawie skonfigurowali mi komputer od gazu tak ze kiedy wciskam gaz do dechy automatycznie prze³±cza³ siê silnik na PB a kontrolka od gazu tego nie pokazywa³a
Tak¿e gdybym poje¼dzi³ na takiej instalacji jeszcze z pó³ roku na pewno zawory by siê upali³y.

Czesc
To, ze listwy byly zolte to bylo nawet lepiej bo sa szybsze od czerwonych ale ogolnie Valtec i riall to smietnik
To, ze zalozyles reduktor do 200km nie znaczy, ze jest tak faktycznie. Np slynny kme silver producen okresla do 270ps mocy a faktycznie nie obrobi wiecej jak 150-160ps
Ci sprytni gozownicy zrobili akurat jedna rzecz dobrze z tym przelanczaniem na pb bo juz dawno glowica by splynela w tym aucie.
Zrob zdjecia instalacji to powiemy Ci co w trawie piszczy :wink:

Moga byc fotki telefonem bo w tej chwili aparat w serwisie?



£ukasz - 10-08-2008, 17:58
" />Jasne, moga byc. Zrob dokladne zdjecia nawiertow kolektora dolotowego



Praptax - 10-08-2008, 18:33
" />
">Jasne, moga byc. Zrob dokladne zdjecia nawiertow kolektora dolotowego

Lepszego zdjecia chyba juz tym telefonem sie nie da zrobic

Jak widaæ na 1 planie wiadomo ze d³ugo¶ci wê¿yków powinny byæ równe ale niestety..

Czekam na opinie (tylko ¿eby nie by³y zbyt kosztowne dla mnie
)

http://picasaweb.google.com/praptax/LPG



£ukasz - 12-08-2008, 19:20
" />Reduktor to zavoli zeta
Sa 2 rodzaje n i s. Ten pierwszy do 150ps a drugi nie wiele wiecej. Napewno ten reduktor nie da stabilnego cisnienia w samochodach z moca 200ps.
Listwy-czerwony valtus wolny, kapryny i malo wydajny :lol: Ciekawe co jest pod tym plastikiem bo to co widze wola o pomste do nieba



Praptax - 12-08-2008, 19:40
" />Listwy sa zó³te, czerwone s± cewki



Egon - 12-08-2008, 22:05
" />ale to zamontowane ja pierdziele takich ludzi powinni zamykac



Praptax - 13-08-2008, 09:38
" />Tez tak mowie, to sa w³a¶nie monterzy z warszawy, a najlepsze ze kto¶ tych samych ludzi na forum poleca³.
Ps, na zdjêciach widaæ przewody w peszlach, i to by³o zrobione dopiero jak kupi³em samochód, wcze¶niej lata³y sobie gdzie chcia³y, normalnie rewelka

Jakie listwy by¶ poleca³ do tych silników??



Czyzyk - 14-08-2008, 13:43
" />To moze ja tez podlacze sie z fotkami mojej istalacji. Stag 300, butla 55l w kole, reduktor tomasetto (ponoc jakis do 230 KM),wtryski Valtec ,wielozawor tomasetto. Calosc poki co dziala bezproblemowo, check sie nie swieci,wkreca sie na obroty nawet lepiej niz wczesniej na benzynie, spadku mocy praktycznie nie zauwazam ,jedynie po wlaczeniu klimatyzacji czuc,ze to jednak gaz a nie oktany za 4,5 zl\litr Do tej pory przejechane 1500km, srednie spalanie gazu okolo 14l (specjalnie oszczednie nie jezdze) przy podobnym stylu jazdy benzynki palila kolo 12,5-13 l. Cena rowne 3 tys. Krakow.

http://images29.fotosik.pl/265/c4faffcfe184be71m.jpg[/img]
http://images24.fotosik.pl/266/8a46befaefb5eb74m.jpg[/img]
http://images32.fotosik.pl/345/98f1e2c31d3ad284m.jpg[/img]
http://images26.fotosik.pl/265/513ef9c7d249fc9dm.jpg[/img]
http://images38.fotosik.pl/1/71006bb25c931b03m.jpg[/img]
http://images45.fotosik.pl/1/8f8420901c9e546em.jpg[/img]
http://images27.fotosik.pl/264/0af0f515c795eca0m.jpg[/img]



£ukasz - 14-08-2008, 16:40
" />
">Tez tak mowie, to sa w³a¶nie monterzy z warszawy, a najlepsze ze kto¶ tych samych ludzi na forum poleca³.
Ps, na zdjêciach widaæ przewody w peszlach, i to by³o zrobione dopiero jak kupi³em samochód, wcze¶niej lata³y sobie gdzie chcia³y, normalnie rewelka

Jakie listwy by¶ poleca³ do tych silników??

Magic jet na sztuki. Jest szybki, wydajny, precyzyjny i oszczedza paliwo



£ukasz - 14-08-2008, 16:43
" />
">To moze ja tez podlacze sie z fotkami mojej istalacji. Stag 300, butla 55l w kole, reduktor tomasetto (ponoc jakis do 230 KM),wtryski Valtec ,wielozawor tomasetto. Calosc poki co dziala bezproblemowo, check sie nie swieci,wkreca sie na obroty nawet lepiej niz wczesniej na benzynie, spadku mocy praktycznie nie zauwazam ,jedynie po wlaczeniu klimatyzacji czuc,ze to jednak gaz a nie oktany za 4,5 zl\litr Do tej pory przejechane 1500km, srednie spalanie gazu okolo 14l (specjalnie oszczednie nie jezdze) przy podobnym stylu jazdy benzynki palila kolo 12,5-13 l. Cena rowne 3 tys. Krakow.

http://images29.fotosik.pl/265/c4faffcfe184be71m.jpg[/img]
http://images24.fotosik.pl/266/8a46befaefb5eb74m.jpg[/img]
http://images32.fotosik.pl/345/98f1e2c31d3ad284m.jpg[/img]
http://images26.fotosik.pl/265/513ef9c7d249fc9dm.jpg[/img]
http://images38.fotosik.pl/1/71006bb25c931b03m.jpg[/img]
http://images45.fotosik.pl/1/8f8420901c9e546em.jpg[/img]
http://images27.fotosik.pl/264/0af0f515c795eca0m.jpg[/img]

Jakie ty masz tomasseto??? masz przeciez zavolaka zeta. I zaden z nich wiecej nie obrobi niz 180ps



Czyzyk - 14-08-2008, 17:22
" />
">Jakie ty masz tomasseto??? masz przeciez zavolaka zeta. I zaden z nich wiecej nie obrobi niz 180ps

Hmm...dalbym sobie reke uciac,ze przy montazu mowili,ze zalozyli reduktor tomasetto. No ale jesli mowisz,ze zavoli to najwyrazniej tak jest, musze popatrzec na fakture moze tam bedzie cos napisane. Najwazniejsze,ze daje rade



£ukasz - 15-08-2008, 09:20
" />Masz troche schowany ten reduktor ale tu masz przyklad
zavoli zeta
Tomasetto ma zupelnie inny ksztalt.
Poza tym dopatrzylem sie, ze chlopaki dali Ci czujnik temp. gazu przed filtrem fazy lotnej zamiast przy jednej z listw.



david_b - 15-08-2008, 17:39
" />Cze¶æ!
Raport ze spalania na trasie11,75 ¶rednio na odcinku 600km.Jecha³em spokojnie 90-120/h (parê miast przejazdem ),max 150/h.Trochê du¿o, tego gazu,ale do tej pory zero b³êdów -26kkm od za³o¿enia instalacji,mam wtryski Valtek rail czerwone.My¶licie,¿e na" magic jet"pali³a by mniej?Szukaæ tych paru z³otych oszczêdno¶ci,czy cieszyæ siê z braku problemów typu Check?Z tego co wyczyta³em jak za uboga mieszanka zaczynaj± siê problemy...



£ukasz - 16-08-2008, 11:50
" />Czesc
Jak dobrze Ci chodzi i nie masz problemow to nic nie ruszaj.
Zmien wtryski jak Valteki sie wyklepia



david_b - 16-08-2008, 12:03
" />Cze¶æ!
Dziêki,tak my¶la³em.
pozdrawiam



Czyzyk - 17-08-2008, 21:46
" />
">Masz troche schowany ten reduktor ale tu masz przyklad
zavoli zeta
Tomasetto ma zupelnie inny ksztalt.
Poza tym dopatrzylem sie, ze chlopaki dali Ci czujnik temp. gazu przed filtrem fazy lotnej zamiast przy jednej z listw.


Jesli chodzi o instalacje gazowe to jestem lama wiec nie bardzo wiem na czym polega roznica w sposobie zamontowania tego czujnika.Moze to zaszkodzic w jakis sposob silnikowi?Jesli tak to napisz prosze wszystkie za i przeciw.Wypunktuje montazystom ,zeby poprawili w miare mozliwosci;)
Co do reduktora to od tylu faktycznie wyglada podobnie ,od przodu nie mam jak sprawdzic ale kichal to michal wazne,ze sie sprawdza i nie zauwazam roznicy w jezdzie na benzynie i na gazie,moze poza faktem,ze po rozgrzaniu jest deko slabszy ale tak akurat bylo juz na benzynie i sadze,ze wine za to ponosi zuzyty katalizator



£ukasz - 18-08-2008, 17:08
" />Sterownik gazu poprostu bedzie odczytywal bledna temp gazu. Nie sa to jakies duze roznice. Zasada jest taka ze czujnik daje sie zaraz przy listwie i warto sie jej trzymac tylko tyle
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \