Anonymous - 18-01-2007, 10:12
" />Witam poszukuje firmy która zajmje się przeróbką, tzn. skracaniem i usztywnianiem spręzyn. Bo do Sieny nie ma nigdzie dostępnych a zanimkupię lancie chciałbym troszkę pobawić się w zmiany w Sienie.
Może ktoś wie gdzie takie coś robią i za ile. Jakiś namiar : yesyes : [/b]
schab - 18-01-2007, 17:11
" />
">Witam poszukuje firmy która zajmje się przeróbką, tzn. skracaniem i usztywnianiem spręzyn. Bo do Sieny nie ma nigdzie dostępnych a zanimkupię lancie chciałbym troszkę pobawić się w zmiany w Sienie.
Może ktoś wie gdzie takie coś robią i za ile. Jakiś namiar : yesyes : [/b]
Jedno nieporozumienie : istniejacej sprężyny nikt nie jest w stanie przerobić , tak by nagle stała się twardsza i niższa ! Istnieją co prawda zakłady , które "reanimują" sprężyny , które przez klilka lat straciły swoją wysokość .
Natomiast skracanie sprężyn przez odcięcie zwoju ( ów ) to kretynizm czystej wody !
Jedyne co można zrobić to zamówienie sprężyn o określonej charakterystyce . Wtedy dobiera się po pierwsze grubość drutu , ilość i rozmieszczenie zwojów , odpowiednią twardość materiału , a po zwinięciu sprężyny poddaje obróbce cieplnej . I jeżeli ktoś mówi , że można zrobić inaczej - to tylko mówi ...
pew - 18-01-2007, 17:43
" />usztywnianie (reanimacja) sprężyn to też wyrzucanie pieniędzy - pomaga tylko na chwilę ...
Młody - 18-01-2007, 22:26
" />Najlepiej to kupić nowe(sportowe), bo będziesz się bawił i popłyniesz z kasą. :lol:
pew - 19-01-2007, 10:01
" />
">Najlepiej to kupić nowe(sportowe), bo będziesz się bawił i popłyniesz z kasą. :lol:
jak ma kupić kiedy podobno nie ma?
schab - 19-01-2007, 10:56
" />
">Witam poszukuje firmy która zajmje się przeróbką, tzn. skracaniem i usztywnianiem spręzyn. Bo do Sieny nie ma nigdzie dostępnych a zanimkupię lancie chciałbym troszkę pobawić się w zmiany w Sienie.
Może ktoś wie gdzie takie coś robią i za ile. Jakiś namiar : yesyes : [/b]
szukajta , a znajdzieta :
http://www.czescionline.pl/
Młody - 19-01-2007, 13:56
" />
">Najlepiej to kupić nowe(sportowe), bo będziesz się bawił i popłyniesz z kasą. :lol:
jak ma kupić kiedy podobno nie ma?
Pewnie są. :wink: Jak nie będzie to zamiennik.
Zbyszek - 18-02-2007, 20:35
" />Można wiele, a nawet wiecej. Ale tylko u profesjonalistów. Można tak poprzez odpowiednią obróbke cieplną oraz tzw. obróbke na zimno - podrasować "zmęczone" sprężyny oraz poprawić charakterystykę spręzyn fabrycznych. Ale na ile obnizyć - tego nie wiem. Jest taki punkt (zazwyczaj ok 200mm) gdzie sprawdza sie elastyczność / siłe spręzyny pod indywidualnym obciążeniem dla każdego modelu samochodu. I to mozna poprawić oraz wysokość sprężyny w stanie swobodnym. Tak robiłem ze sprężynami tylnymi do DEDRA ( zbiornik gazowy) obecnie będę robił do LYBRY - też ze wzgledu na gaz. Problem - zdobyć tanio sprężyny oryginalne z "demobilu- uzywki"
Ponadto w Katowicach jest Warsztat który już od bardzo dawna zajmuje się sprężynami - warto tam zajrzec www.jochymczyk.com
coconut - 18-02-2007, 22:25
" />Nie wiem jak Ty uwazasz, ale po co ci w tym samochodzie takie sprezyny...
Zbyszek - 18-02-2007, 22:42
" />Dodatkowe obciążenie jakim jest butla + gaz obniza samochód. Gdy do tego dojdzie ciężar np 3 pasażerów i ich bagaż lub jak wyjezdzam na urlop letni cały dobytek kampingowy - tył siada. TO WIDAĆ I CZUĆ.
"podrasowane" spręzyny niwekują te niedogodnosci - w moim przypadku robione jest to profesjonalmie - znam charakterystyki sprężyny i wówczas jest ona "odpowiednio" poprawiana - nie na "oko", nie na wyczucie. Np gdy rysunkowo obciążenie przy 200m obciązenie wymagane jest powiedzmy 300daN, zwiekszamy do 350daN i lekko wydłuzamy sprężynę w stanie "swobodny". Daje efekt.
pew - 19-02-2007, 12:05
" />Ja nie mówię że nie - u mnie też to zadziałało - tyle że na parę miesięcy ... Poza tym ile to kosztuje u Ciebie? Może się okazać że nowe ale tańsze sprężyny będą kosztować podobnie - a efekt taki sam.
Zbyszek - 21-02-2007, 19:56
" />No cóż, ponieważ mam takie mozliwosci - ograniczone, ale mam - robią mi to w miejscu gdzie projektują, powstają sprężyny dla modeli samochodów produkowanych seryjnie - i są to takie samo spręzyny jak montowane na liniach montażowych produkcji zawieszeń samochodowych. Jedyn róznica, że są indywidualnie dobierane parametry, czyli wysokość w stanie swobodnym + elastycznośc na wysokośći 200mm pod obciązeniem - w tym przypadku - zawsze większym niż każdy normalny samochód schodzacy z linii.
lancia1969 - 22-02-2007, 01:15
" />Myślę,że nie musisz dalej szukać Jochymczyk od 40 lat robi sprężyny i naprade facet rozumie co robi :wink: a myslę że cena jak zawsze jest u niego atrakcyjna .
p.s Jeżdziłem Polonezem obniżanym własnie na sprezynach od Jochymczyka - które w połaczeniu z bilsteinem działały perfekcyjnie - łacznie ze skokami po 20 metrów :wink: Dorabiam u niego również spręzyny zaworowe również rewelacyjne