hf - 25-11-2006, 18:57
" />witam mam pytanie czy ktos moglby napisac cos na temat tego motoru??? tzn chodzi mi o to czy faktycznie jest to wadliwa jednostka i mam sobie dac spokuj z tuningiem tego silnika bo co chwile bede musial robic to panewki badz tez szpilki mocujace glowice bo podobno sie urywaja jak do tej pory slysze same negatywne opinie to prawda?????? :cry: :cry: :cry: :cry:
Kojak - 25-11-2006, 19:09
" />Ja to bym wybra³ wersjê 20V, ale forumowicze mówi±, ¿e starsza jednostka do³adowana ma wiêcej klasy i stylu, hmm....
Luckyy - 26-11-2006, 22:41
" />z tego co czytalem/slyszalem to wlasnie 16V jest dopracowana, bo byla bardzo dlugo w produkcji i miala wiele modyfikacji, a 20V to motor nowy jedyny i z wieksza kultura pracy (5 cyl a nie 4)
Anonymous - 27-11-2006, 00:14
" />
">z tego co czytalem/slyszalem to wlasnie 16V jest dopracowana, bo byla bardzo dlugo w produkcji i miala wiele modyfikacji, a 20V to motor nowy jedyny i z wieksza kultura pracy (5 cyl a nie 4)
tak.. dopracowana..
z jednym ma³ym wyj±tkiem.. paskiem rozrz±du..
w aucie o mocy ok 190KM ma szeroko¶æ ok 2 cm.. tragedia..
seicento ma dwa razy grubszy..
DeviLL - 27-11-2006, 00:47
" />
">z tego co czytalem/slyszalem to wlasnie 16V jest dopracowana, bo byla bardzo dlugo w produkcji i miala wiele modyfikacji, a 20V to motor nowy jedyny i z wieksza kultura pracy (5 cyl a nie 4)
tak.. dopracowana..
z jednym ma³ym wyj±tkiem.. paskiem rozrz±du..
w aucie o mocy ok 190KM ma szeroko¶æ ok 2 cm.. tragedia..
seicento ma dwa razy grubszy..
LoL , to sie kupuje kevlarovy pasek pipercamsa za 100 euro i nie ma problemu :wink:
hf - 27-11-2006, 12:27
" />i dzieje sie cos w zwiazku z tym ze jest taki????? a co z tymi cholernymi panewkami i szpilkami w glowicy faktycznie wyrywa ja przy wiekszym doladowaniu
hf - 27-11-2006, 12:54
" />nieslyszalem zeby urywaly sie paski rozrzadu?! mam zamiar podniesc nieco moc w tym aucie co warto zmodyfikowac aby uniknac rozczarowan i usterek????????i czy faktycznie ten motor jest wadliwa jednostka??? przeciez na jego bazie robono potwory ktore kilka lat z rzedu wygrywaly rajdy ?! czekam na opinie i sugestie
Anonymous - 27-11-2006, 12:57
" />
">LoL , to sie kupuje kevlarovy pasek pipercamsa za 100 euro i nie ma problemu :wink:
oczywi¶cie, ¿e jest to jakie¶ rozwi±zanie..
mi natomiast chodzi o geniusza, który wymy¶li³ seryjny pasek
szeroko¶ci rzemyka..
co do szpilek ja osobi¶cie pierwsze s³yszê,
a w moim by³o ponad 1,5 bara..
panewki te¿ spokojnie wytrzyma³y..
nie wytrzyma³ t³ok z racji temp spalin,
dlatego wska¼nik EGT bardzo pomocna rzecz..
lancia1969 - 27-11-2006, 13:05
" />
">nieslyszalem zeby urywaly sie paski rozrzadu?! mam zamiar podniesc nieco moc w tym aucie co warto zmodyfikowac aby uniknac rozczarowan i usterek????????i czy faktycznie ten motor jest wadliwa jednostka??? przeciez na jego bazie robono potwory ktore kilka lat z rzedu wygrywaly rajdy ?! czekam na opinie i sugestie
Zrób 30 % rzeczy ja ten GO¦Æ :wink: i nie bêdzie "bata" na Ciebie:roll:
hf - 27-11-2006, 13:11
" />tak tak to podaj mi jeszcze 6 liczb ktore wypadna w najblizszym losowaniu toto lotka i moge zrobic 600konna bestie! moje planowane modyfikacje to wiekszy intercooler na zamowienie ,program(chip) i ewentualnie walki od 2.0 16v wolnosssacejczy te modyfikacje wymuszaja cos jeszcze???tzn musze zmienic ten pasek rozrzadu itp????
lancia1969 - 27-11-2006, 13:18
" />To doprecyzuj czy chcesz 250 KM czy 400 ?? A najwazniejsze jakie ma byc przeznaczenie tego samochodu? Codzienna eksploatacja i wypady rodzinne w niedziele czy "Street Killer" od ¶wiate³ do ¶wiate³ a mo¿e jakie¶ kjs?
hf - 27-11-2006, 13:23
" />mysle ze miedzy 230-270km niewiem jaki przyrost uzyskam po takich modyfikacjach mam juz przelotowy wydech 2,5cala samochod do uzytku ulicznego tzn zeby czasem pokarac kozakow w mocnym bmw albo porwac sie nawet na jakies subaru?
lancia1969 - 27-11-2006, 13:40
" />Proponuje :
1 Jechaæ na hamownie i sprawdzic ile masz teraz !
2 Silnik 2.0 16 V - odpowiednio zwiêkszaj±c ci¶nienie i delikatne ³adowanie ( turbo) mo¿esz na seryjnym oprogramowaniu doj¶c do 205 KM ze znaczn± ( bardziej p³ask± ) charakterystyk± momentu 240 -290 NM
3 Moc powy¿ej 220 KM na "o¶ce" jest niekontrolowalna bez znacznych przeróbek zawieszenia itd - Moc bez kontroli jest niczym :?
4 Godula - ma fajne programy do 16 V - Radzicz (Q-pe 20V) ma zrobiony sofcik i jest bardzo zadowolony - sprawd¼ co Tobie zaproponuje .
5 Zanim zaczniesz modyfikowaæ - wyci±gnij wszystko z tego co masz a ekspoatacja i awarie podpowiedza Ci co trzeba zmodyfikowac w 1 kolejno¶ci .
P.S Wszystkie Betki bez turbinki sa Twoje (Nawet nowe D) Lancia ma dobrze ( krótko) zestopniowana skrzynie a przy tym jest lekka.
hf - 27-11-2006, 13:50
" />zawieszenie jest juz h&r .slyszalem ze po samym programie pozna uzyskac 240km i350-360nm??????? zaznaczam mam juz przelot 2,5cala turbo tb 0367 jakies tam sportowe wkladki powietrza itd
lancia1969 - 27-11-2006, 13:54
" />A sk±d wiesz ile masz KM??
Masz wydruk czy na czuja :wink: ?
Mo¿e masz juz ponad 270?
Te "jakie¶ tam" wa³ki mog± byæ prawie seryjne ale prawie ....... :wink:
M³ody - 27-11-2006, 13:56
" />
">samochod do uzytku ulicznego tzn zeby czasem pokarac kozakow w mocnym bmw albo porwac sie nawet na jakies subaru?
To na KJS siê zapisz...! :wink:
hf - 27-11-2006, 14:40
" />Silnik jest po kapitalnym remoncie ,calosc zlozona na serie przez pasjonata znawce tematu jedyna modyfikacja jaka miala miejsce to 2,5 calowy wydech przelotowy ,wkladka filtru powietrza k&n i zawor upustowy blow off zakladajac ze mam serie czyli 186km jaka moc uzyskam po programie?? chodzi mi o strojenie elektroniki puzniej mam zamiar wymienic intercooler na taki pod wymiar centralnie z przodu i moze walki od wolnossacej 2.0 16v jest sens??
lancia1969 - 27-11-2006, 14:42
" />Podjed¼ do Goduli i on-line wymienicie uwagi - szybko krótko i na temat.
hf - 27-11-2006, 14:48
" />wlasciwie to zeszlismy z glownego tematu chodzilo mi o zywotnosc tego motoru jesli moglbys sie cos na ten temat wypowiedziec jak do tej pory slyszalem same niepochlebne uwagi i komentarze na temat tego silnika(nie mowie ze na forum) moze nie ma sensu ruszac ?nie zacznie sie sypac czy to wdliwa jednostka czy tylko gderanie zlosliwych...?
lancia1969 - 27-11-2006, 15:24
" />Wed³ug mnie jeden z lepszych silników na rynku w klasie 2000 cm3 , czy awaryjny ? - wszytko zale¿y od staranno¶ci monta¿u ,u¿ytych czê¶ci , matieria³ów ekspoatacyjnych i samego sposobu ekspoatacji . Nie ma rzeczy niezniszczalnych :cry:
Napewno jest bardzo popularny i w razie nieprzygody szybko masz mozliwo¶c naprawy za mniejsze koszty ni¿ w przypadku silników konkurencji.
Bazowanie na opiniach innych :roll: przy tego typu zabawach hmm nie wiem czy to jest dobra droga ale.... je¿eli dziêki temu podejmiesz decyzcjê i bedziesz zadowolony ...
:wink:
hf - 27-11-2006, 18:16
" />koszt robienia tego silnika troszke mnie przytloczyl ale udalo sie a teraz slysze ze te silniki sie psuja to panewki to tamto ktos tu juz o cienkim pasku rozrzadu pisal nienastraja to optymizmem przyznam szczerze ....
DeviLL - 27-11-2006, 18:43
" />Jak chcesz wiecej mocy to mozesz skolowac sobie odpowiednie walki rozrzadu , mozna tak uzyskac do 20% wzrostu przy tym samym doladowaniu , chociaz zapewne ta turbina moze miec za maly przeplyw jesli zastosujesz walki o wiekszym wzniosie i kacie otwarcia (wiecej mieszanki). Jesli zamierzasz zwiekszac moc skombinuj sobie wskaznik egt , dzieki niemu mozesz zapobiec zniszczeniu silnika,turbiny,itp...
£ukasz - 27-11-2006, 19:17
" />
">koszt robienia tego silnika troszke mnie przytloczyl ale udalo sie a teraz slysze ze te silniki sie psuja to panewki to tamto ktos tu juz o cienkim pasku rozrzadu pisal nienastraja to optymizmem przyznam szczerze ....
Co ty masz z tymi panewkami 8O Jak wszystko jest poskladane jak nalezy i nie bedziesz dawal po pizdzie na zimnym silniku to wszystko bedzie ok. Zreszta jak bedziesz mial powyzej 220ps-ow i 300Nm to i tak na pierwszych 3 biegach nie poszalejesz. Mialem okazje posmigac vectra A letem o podobych osiagach ze szpera. Zadna frajda z jazdy tylko dym i jeszcze raz dym z pod kol :roll: a na mokrym asfalcie to matiz cie wyprzedzi.
Maryjan - 27-11-2006, 20:17
" />posiadam kappê 2.0 16V turbo 196ty¶ km i jest w super formie.205KM oraz fabryczny moment powoduj± ¿e na suchym do trójki palê gumê ale wy¿ej jest gorzej.Niemniej jednak mi to wystarcza.Z trwa³o¶ci± tego silnika jest tak jak siê dba to siê ma.Na naszym forum kilku posiadaczy Lanci mia³o lub ma problemy z silnikami.Nie bior± pod uwagê tego ¿e :silnik zimny(4-ro cylindrowy) jest o oko³o 3mm krótszy od rozgrzanego ;¿e g³owica -aluminiowa -szybciej siê rozsze¿a (powiêksza) ni¿ blok z ¿eliwa.powstaj± du¿e naprê¿enia pomiêdzy poszczególnymi elementami silnika i wysilanie nie nagrzanego silnika do pe³nej mocy musi doprowadziæ do szybkiej ruiny.To wszystko co pisali moi przedmówcy i moje kilka s³ów chyba daj± obraz jakie sa to silniki.
Luckyy - 27-11-2006, 20:46
" />
">z tego co czytalem/slyszalem to wlasnie 16V jest dopracowana, bo byla bardzo dlugo w produkcji i miala wiele modyfikacji, a 20V to motor nowy jedyny i z wieksza kultura pracy (5 cyl a nie 4)
tak.. dopracowana..
z jednym ma³ym wyj±tkiem.. paskiem rozrz±du..
w aucie o mocy ok 190KM ma szeroko¶æ ok 2 cm.. tragedia..
seicento ma dwa razy grubszy..
jeszcze nie slyszalem zeby komus sie pasek urwal w 2.0T 16V jesli byl wymieniany w odpowiednim czasie i na wlasciwy model.
SC ma grubszy czy szerszy ??
obojetne jaki ma wcale nei znaczy ze lepszy, bo jesli grubszy to wcale nie musi byc bardziej wytrzymaly na przeginanie na rolkach, a jesli szerszy to skad wiesz ze sa wykonane z tego samego materialu i maja taka sama konstrukcje ??
to tak jak bys powiedzial ze jesli rama (np rowerowa) jest ciezka to znaczy ze jest lepsza (np jesli chodzi o wytrzymalosc) od aluminiowej, co nie jest prawda bo ta wykonana z ALU moze byc DUZO lepsza.
Anonymous - 27-11-2006, 20:58
" />
">zawieszenie jest juz h&r .slyszalem ze po samym programie pozna uzyskac 240km i350-360nm??????? zaznaczam mam juz przelot 2,5cala turbo tb 0367 jakies tam sportowe wkladki powietrza itd
hmm.. do¶æ ciekawe stwierdzenia typu "jakie¶ tam"..
je¶li teraz masz seryjne 186KM po zmianie wydechu na przelot,
tzn. ¿e nie raczej nie mia³ mocy seryjnej na seryjnym wydechu,
przy turbo wiêkszym wydechem choæby to by³a prosta rura
osi±gów nie popsujesz (co najwy¿ej turbo )..
i je¶li teraz chcesz samym programem podnie¶æ moæ o ponad 50KM
to na pewno odbije siê to na trwa³o¶ci silnika, tym bardziej,
s±dz±c po Twoich wypowiedziach, ¿e bêdziesz chcia³ uzyskaæ przyrost
jak najmniejszymi kosztami.. czyli pewnie podniesieniem do³adowania..
je¶li masz silnik w dobrym stanie to zastanów siê mocno
nad ka¿d± modyfikacj±, bo z zepsutym silnikiem to i Pandy nie skarcisz
co do trwa³o¶ci paska.. czêste s± przypadki zerwania,
choæ nie wiadomo ile z tych przypadków by³o spowodowane
wcze¶niejszym pêkniêciem paska wa³ków balansowych..
tak z ciekawo¶ci polecam forum Fiata Coupe,
tam by³o trochê dyskusji na temat tych silników,
zreszt± sam mia³em bardzo mocne 16VT wiêc co nieco wiem
z autopsji.. rób wszystko z g³ow± inaczej za³ó¿ sobie warsztat..
Anonymous - 27-11-2006, 21:03
" />
">jeszcze nie slyszalem zeby komus sie pasek urwal w 2.0T 16V jesli byl wymieniany w odpowiednim czasie i na wlasciwy model.
SC ma grubszy czy szerszy ??
obojetne jaki ma wcale nei znaczy ze lepszy, bo jesli grubszy to wcale nie musi byc bardziej wytrzymaly na przeginanie na rolkach, a jesli szerszy to skad wiesz ze sa wykonane z tego samego materialu i maja taka sama konstrukcje ??
jak bêdziesz mia³ kiedy¶ okazjê to we¼ sobie do rêki jeden i drugi
to mo¿e zrozumiesz o czym mówiê..
jedn± z g³ównych przypad³o¶ci jest pêkanie paska rozrz±du,
ale tak jak napisa³em w poprzednim po¶cie, du¿a czê¶æ jest spowodowana
pêkniêciem paska wa³ków balansowych..
hf - 28-11-2006, 16:36
" />dziekuje wszystkim za wyrazenie swoich opinii na ten temat nie robie wszystkiego jak najtanszym kosztem jak tu nasz kolega klubowicz stwierdzil ale sami wiecie ze nie wszyscy zarabiaja 10tys miesiecznie i czasem trudno zrobic wszystkie rzeczy naraz bo jesc tez cos trzeba..:-) wymienilem cely kompletny rozrzad wszystko z orginalu mam nadzieje ze wytrzyma, jeszcze raz dziekuje.
Anonymous - 22-02-2007, 21:23
" />pasek jak pasek - mysle ze trwalosc ma przecietna - sa tam dwa napiczene - trzeba to starannie napiac mysle ze wiekszosc pekniec paska wyniknela z nieumiejetnego montazu, i ewentualnie stosowania materialow (g³ównie napinaczy) niskiej jakosci lub starych. jednak nie zaszkodzi go wymieniac czesciej np raz na 30 000 i bedziesz mial to "z g³owy"
Panewki - dbaj o olej, nie przegrzewaj go, czesto wymieniaj, dbaj o temperatury bardzo dokladnie. 4 panewka "pada" nie z tego powodu ze jest slaba ale z powodu braku/slabego smatrowania - przegrzejesz turbine, troszke oleju sie zwegli zatka kanal smarowania 4 panewki i jej nie ma :):) zreszta konstrukcja jest taka ze jak za duzy luz na walku turbiny - cisnienie tamtedy ucieka i jest niewystarczajace na 4 panewce. Jesli wszystko jest sprawne mysle ze spokonie 250 koni obs³uzy.
Zwiekszajac moc najwazniejsze sa kwestje zwiazane z iloscia paliwa - podnoszenie cisnienia to tylko pol srodek - jak celujesz w ponad 230 musisz zalozyc wieksze wtryskiwacze - pamietaj ze wtryskiwacze powinny pracowac na max 80 % swojej wydajnosci.
zabawy z walkami pomin - nie dosc ze drogie to przy malych modywikacjach niepotrzebne i nieoplacalne - chyba ze oryginalne walki juz nie trzymaja parametrow to moze przy okazji wymieny wlozyc cos innego.
chip - jak cokolwiek zrobisz sprawdz sobie jak zachowuje sie pod cisnieniem AFR - jak bedzie za malo paliwa a za duze cisnienie zniszczysz silnik.
pozdrowienie i do zobaczenie na "kresce" :):):)
Jedrek - 23-02-2007, 15:01
" />Czytam sobie - i przyznam sie ze dziwiê sie trochê tym pomys³om.
Sam je¿d¿ê Kappa 2,0 turbo 16V -i jestem zadowolony z tego co mi oferuje -nie by³em na hamowni -nie mam pojêcia ile ma faktycznie mocy.
HF pisze o 186 KM - nie wiem skad te dane - ja wiem ze fabrycznie ma 205 KM....
Moje zdanie jest takie -¿e pragnac z niej zrobiæ bolida - to profanacja.
To jest limuzyna do bardzo wygodnej i dostojnej jazdy - nie Subaru impreza czy Lancer EVO -czy choæby Lotus Seven którego usi³uje zbudowaæ moj syn....
Rozumiem ¿e m³odzi ludzie maja ciagoty do popisów -ale mo¿e nale¿a³oby nie kupowac do takiego celu Kappy?????
Nie mam takich ciagot -i mam nadziejê ¿e bêdzie mi s³u¿yæ poczciwa Lancia przez wiele tys km bez zastanawiania sie jakie mam cisnienie do³adowania, jaki akurat moment, jak dodaæ jej jeszcze parê koników... Oby te co sa trzyma³y sie zdrowo.
Pozdrawiam wszystkich doceniajacych komfort i piêkno Kappy bez pomys³ów wbijania jej ostróg w boki i strzelania z bata :lol:
£ukasz - 23-02-2007, 15:24
" />Jedrek ale mowa jest o silniku 2.0 16VT a nie o kappie. Ten motor mozna zamontowac gdzie mozliwie technicznie sie chce. Gdzies ty wyczytal w tym topicu, ze hf ma go w kappie
Jedrek - 23-02-2007, 15:47
" />No tak - racja...... ops:
Zasugerowa³em siê ¿e ja mam taki motor w Kappie -a przecie¿ najpierw by³y montowane w innych autkach -i to bardziej wy¶cigowych
Pewnie st±d te¿ ta ró¿nica w ilo¶ci PS-ów
Podtrzymuje jednak swoje zdanie - ¿e je¶li to motor w Kappie -to powinno sie go pie¶ciæ a nie ok³adaæ batem
hf - 23-02-2007, 15:54
" />jak bum chcial piescic to kupil bym diesla a nie turbo benzyne...