Nat - 16-12-2009, 00:00
" />Dziś uczta dla ócz każdego Lanciomaniaka.
Z pewnością zobaczycie takie modele, których jeszcze nie widzieliście. Albo więcej - widzieliście, tylko wyglądają troszkę inaczej.
No to jedziemy, miłego oglądania:!:
Zacznijmy od prototypu Lybry.
Powstał on w mniej znanej pracowni stylistyczne Enrico Fumii (autora nadwozia Lancii Y, AR 164, Spider i GTV). Przy okazji kilka słów o Fumii i Lancii Ypsilon znajdziesz ==>tutaj<==
Załącznik:
lybra by Enrico Fumia front.jpg [ 91.18 KiB | Obejrzany 2144 razy ]
Załącznik:
lybra_fumia szkice.jpg [ 158.9 KiB | Obejrzany 2132 razy ]
i pierwsza propozycja środka...
Załącznik:
lancialybraśrodek.jpg [ 373.07 KiB | Obejrzany 2128 razy ]
Kilka wariacji na temat Delty3 zanim stała się taka, jaka jest.
Załącznik:
wariacje nt Delty3.jpg [ 55 KiB | Obejrzany 2132 razy ]
Załącznik:
wariacje nt Delty_3.jpg [ 198.13 KiB | Obejrzany 2132 razy ]
Załącznik:
tył Delty 3.jpg [ 46.9 KiB | Obejrzany 2132 razy ]
Pierwsze przymiarki do Lancii Dialogos (Thesis). Przypominają mi trochę najlepsze Citroeny.
Załącznik:
dialogos1.jpg [ 39.82 KiB | Obejrzany 2132 razy ]
Załącznik:
dialogos2.jpg [ 28.29 KiB | Obejrzany 2132 razy ]
Załącznik:
dialogos3.jpg [ 91.34 KiB | Obejrzany 2131 razy ]
Załącznik:
dialogos4.jpg [ 48.69 KiB | Obejrzany 2131 razy ]
A teraz rewelacja. Lancia Kappa coupe zaprojektowana przez Bonansea:
Załącznik:
k2000g.jpg [ 110.19 KiB | Obejrzany 2131 razy ]
Załącznik:
k2000b.jpg [ 135.6 KiB | Obejrzany 2131 razy ]
Załącznik:
k2000c.jpg [ 178.12 KiB | Obejrzany 2131 razy ]
Załącznik:
k2000d.jpg [ 164.56 KiB | Obejrzany 2131 razy ]
Załącznik:
k2000e.jpg [ 172.05 KiB | Obejrzany 2131 razy ]
Załącznik:
k2000f.jpg [ 95.24 KiB | Obejrzany 2131 razy ]
Załącznik:
k2000h.jpg [ 75.36 KiB | Obejrzany 2131 razy ]
Załącznik:
k2000a.jpg [ 95.31 KiB | Obejrzany 2131 razy ]
Załącznik:
bonansea_k_1.jpg [ 250.16 KiB | Obejrzany 2128 razy ]
Załącznik:
bonansea_k_2.jpg [ 136.41 KiB | Obejrzany 2128 razy ]
Załącznik:
bonansea_k_3.jpg [ 157.82 KiB | Obejrzany 2128 razy ]
Załącznik:
bonansea_k_4.jpg [ 143.1 KiB | Obejrzany 2128 razy ]
Załącznik:
bonansea_k_5.jpg [ 87.05 KiB | Obejrzany 2128 razy ]
Więcej informacji o tej Kappie znajdziesz tutaj.
Lancia Kappa 2:
Załącznik:
lanciak21.jpg [ 370.95 KiB | Obejrzany 2128 razy ]
Załącznik:
lanciak22.jpg [ 347.29 KiB | Obejrzany 2128 razy ]
Załącznik:
lanciak23.jpg [ 224.48 KiB | Obejrzany 2128 razy ]
i kombi:
Załącznik:
lanciak2sw.jpg [ 411.5 KiB | Obejrzany 2128 razy ]
Thema coupe zwana Gazelą. (Nie mylić z rosyjskim produktem o podobnym (?) do Lancii grillu )
Załącznik:
thema gazela.jpg [ 38.86 KiB | Obejrzany 2128 razy ]
Załącznik:
themagazela2.jpg [ 21.29 KiB | Obejrzany 2128 razy ]
Poniżej propozycja wnętrza Thesis. To zrealizowane chyba ładniejsze
Załącznik:
lanciathesispropozycja wnętrza.jpg [ 470.15 KiB | Obejrzany 2130 razy ]
Ciekawostka - gazetowa zapowiedź Delty 1. Nazywaną naonczas następcą Fulvii.
Załącznik:
Delta1 zapowiedź gazetowa.jpg [ 130.27 KiB | Obejrzany 2129 razy ]
A tak wyglądały testy Delty1 (zwróćcie uwagę, że na raz testowano dwa układy świateł. żadne nie przeszły testów z sukcesem )
Załącznik:
Delta 1 - prototyp tył.jpg [ 1.44 MiB | Obejrzany 2129 razy ]
Lancia Croma - ostatecznie weszła do produkcji tylko wersja "FIAT"
Załącznik:
Lancia Croma.jpg [ 146.18 KiB | Obejrzany 2129 razy ]
Lancia Prisma HF Integrale
Załącznik:
prismahf.jpg [ 30.08 KiB | Obejrzany 2128 razy ]
Fabryczna Thema SW 8.32 by Ferrari
Załącznik:
themaSW8.32.jpg [ 132.38 KiB | Obejrzany 2128 razy ]
Wstępny projekt Lancia Zeta
Załącznik:
zeta.jpg [ 274.17 KiB | Obejrzany 2128 razy ]
Gamma turbo
Załącznik:
lanciagammaturbo.jpg [ 271.74 KiB | Obejrzany 2128 razy ]
I coś nowszego - Nea z roku 2000 - pierwsze przymiarki do Delty3
solarzmr - 16-12-2009, 00:18
" />To ja pojadę trochę sportowo. Lancia ECV z roku 1986 - prototyp samochodu rajdowego grupy S, która nigdy nie powstała. Więcej info tutaj
Załącznik:
Lancia-ECV-Group-S-Prototype_1.jpg [ 130.61 KiB | Obejrzany 2132 razy ]
poniżej Lancia ECV2 - czyli druga wariacja dla grupy S
Załącznik:
1.jpg [ 49.15 KiB | Obejrzany 2131 razy ]
Załącznik:
2.jpg [ 50.47 KiB | Obejrzany 2131 razy ]
Załącznik:
6.jpg [ 53.95 KiB | Obejrzany 2131 razy ]
a tu filmik z większą ilością zdjęć obu modeli:
PS. przy okazji pochwalę się że niedługo w mojej małej kolekcji modeli Lancii model ECV niedługo zawita, już czekam na listonosza
Nat - 16-12-2009, 01:58
" />Spis prototypów Lancii
1961 Flaminia 2.5 Spider Amalfi (Boneschi)
1962 Fulvia Berlina Prototipo
1963 Flaminia 2.8 3B Coupe Speciale (Pininfarina)
1963 Flaminia Ambulanza
1963 Flavia Familiare Prototipo (Francis Lombardi)
1963 Flavia Limousine (Francis Lombardi)
1964 Flavia Sport Passo Corto (Zagato)
1964 Fulvia Coupe Prototipo
1964 Fulvia Holliday (Touring)
1967 Flavia Super Sport 2.0 (Zagato)
1967 Fulvia Cabriolet GT (1 serie)
1967 Fulvia F&M Special Prototipo 1
1968 Fulvia Spider 1.3 S (Zagato)
1968 Nembo (Neri & Bonacini)
1969 Fulvia 1600 Competizione (Ghia)
1969 Marica (Ghia)
1970 Flavia Giacobbi Synthesis
1970 Fulvia F&M Special Prototipo 2
1970 Fulvia Spider 1.3 S (2 serie) (Bravi)
1970 Stratos Zero (Bertone)
1970 VCL
1971 A112 Abarth Prototipo
1971 Beta Coupe Prototipo
1971 Dunja 1.6 (Coggiola)
1971 Fulvia F&M Special Prototipo 3
1971 Stratos HF Prototipo
1972 Beta Coupe Prototipo (Coggiola)
1972 FL1 (Fracis Lombardi)
1974 Beta Coupe Competizione (Zagato)
1974 Beta HPE Prototipo (Coggiola)
1974 Mizar (Ghia)
1975 Delta Prototipo Y5 (Castagnero)
1975 Fulvia FF Roadster (Felber)
1976 A112 Abarth 95 HP Prototipo
1976 Beta Felber FF (Michelotti)
1976 Beta Felber FF V (Michelotti)
1978 A112 Z (Zagato)
1978 Delta Prototipo (Ital Design)
1978 Gamma Spider (Pininfarina)
1978 Megagamma (Ital Design)
1978 Sibilo (Bertone)
1979 A112 Rubis (Felber)
1979 Beta Coupe 2000 Martini (Zagato) (3 serie)
1980 Beta Coupe HF Z (3 serie)
1980 Delta Roberta (Felber)
1980 Gamma Scala (Pininfarina)
1980 Gamma Spider (Pininfarina)
1980 Medusa (Ital Design)
1981 037 Prototipo Versione Stradale
1981 Beta Coupe 2000 i.e Rayton Fissore (4 serie)
1981 Beta HP executive 2000 i.e. Rayton Fissore (4 serie)
1981 SE 037 Prototipo
1982 Beta Coupe HF Z (4 serie)
1982 Delta 1600 HF Turbo (Prototipo)
1982 Gamma Coupe 2500 IE (Pavesi) (2 serie)
1982 Gamma Olgiata (Pininfarina)
1982 Orca (Ital Design)
1983 Beta Coupe Volumex Stratton (4 serie)
1983 Beta Trevi Volumex bi-motore
1983 Delta 1600 GT Cabriolet (Baroni et Conti) (1 serie)
1984 Gamma Elaborazione 3V 2500 IE
1984 Marlin (Italdesign)
1984 Together (Italdesign)
1985 Thema SW Plus (Zagato)
1986 ECV 1
1986 Thema Coupe Gazella (Boneschi)
1986 Y10 Turbo Rally Gr. A (1 serie)
1987 ECV 2
1987 Prisma 2.0 8v Turbo integrale (2 serie)
1987 Prisma HF
1988 Hit (Pininfarina)
1989 Thema 8.32 Station Wagon (1 serie)
1989 Y10 Elettrica (2 serie)
1992 Delta HF integrale evoluzione Cabrio
1992 Delta HF integrale evoluzione I blindata Pirelli
1992 Hyena (Zagato)
1992 Magia (IAD)
1993 Delta HF integrale evoluzione II Allegerita
1993 Thema Coupe (Coggiola)
1994 Delta HF integrale evoluzione II Viola
1995 Kayak (Bertone)
1997 Ionos (Sbarro)
1998 Delta Cambio Robotizzato Interattivo Ego Mode (2 serie)
1998 Dialogos
1998 Kappa '98 Cruise Control Adattativo
1998 Kappa '98 LOW
1998 Kappa '98 Top Climate System
1998 Kappa '98 Warning Anticollisione
1998 Kappa Prototipo Berlina
1998 Kappa Prototipo Station Wagon
1999 Dialogos Estate
1999 Giubileo
1999 Nea
2000 Kappa 2.4 JTD HF Coupe (Maggiora)
2000 Kappa Active Prototipo
2000 Lybra 2.4 JTD HF
2002 Granturismo (Carcerano)
2003 Fulvia Coupe 1.8 16v
2003 Granturismo Stilnovo (Carcerano)
2003 Phedra Wi-Fi
2004 Thesis Limousine S85 (Stola)
2005 Kandahar (Fioravanti)
2005 Ypsilon Sport (Zagato)
2006 Aprilia Sport (Zagato)
2006 Delta HPE Prototipo
2006 Haizea (IED)
2006 J (Fumia Design)
Kondziu - 28-12-2009, 13:49
" />1988 Thema 8.32 Integrale
Kondziu - 16-01-2010, 19:11
" />Ypsilon Sport
Lancia Ypsilon Sport to prototyp samochodu zaprojektowanego przez Zagato Design Centre. Został pokazany podczas targów motoryzacyjnych Geneva Motor Show w 2005 roku. Auto miało służyć do codziennego użytku, dodatkowo oferując kierowcy doznania z prawdziwego samochodu sportowego. Ypsilon Sport bazuje na podstawowej wersji, z nieco zmienioną klapą bagażnika oraz poszerzonymi progami i błotnikami. W przednim zderzaku zamontowano wloty powietrza wyglądające agresywnie. Samochód miał być wyposażony w silnik turbodiesela 1,9 16v o mocy 150 KM przy 4100 obr/min i momencie obrotowym 306 Nm przy 2000 obr/min. Niestety projekt inżynierów Lancii i projektantów Zagato nie wszedł do produkcji.
W 2007 roku Lancia wprowadziła do produkcji wersję Ypsilon Momo Design.
Kondziu - 17-01-2010, 18:41
" />Lancia Y została zaprojektowana w 1992 przez Enrico Fumie, ówczesnego dyrektora Centro Stile Lancia. Dziś Fumia prowadzi własne biuro projektowe.
Projekt nieznacznie różni się od modelu, który w 1996 roku wszedł do produkcji seryjnej, choć jest bardziej podobny do wersji po liftingu z 2000 roku.
bargaw3181 - 17-01-2010, 19:59
" />każdego dnia kocham tą Markę jeszcze bardziej... !!
Kondziu - 17-01-2010, 23:02
" />Lancia Thesis S85 jest to limuzyna przygotowana przez firmę Stola S.p.A. z okazji 85lecia istnienia firmy. Została zaprezentowana w 2004 roku na targach motoryzacyjnych Geneva Motor Show. S85 jest przedłużoną o 60cm wersją Thesis. Wnętrze zostało wykonane ręcznie z najlepszej jakości materiałów takich jak drewno, Alcantara i skóra Poltrona Frau.
Tylne fotele są regulowane elektrycznie. Do dyspozycji pasażerów jest mini barek,
internet, telefon z faxem, telewizor z odtwarzaczem płyt DVD i plików mp3. Samochód wyposażono w silnik V6 24v o pojemności 3179cm3 i mocy 230 KM przy 6200 obr/min. Pierwsze 100km/h limuzyna osiągała po 9s. a prędkość maksymalna to 230km/h.
bargaw3181 - 17-01-2010, 23:06
" />właśnie miałem mały orgazm...
Kondziu - 17-01-2010, 23:13
" />
">właśnie miałem mały orgazm...
Dla osiągnięcia pełnego, napiszę, że na pewno wyprodukowana 3 sztuki w dwóch wersjach wykończenia. Tak że rozbijaj skarbonkę i wal do Stoli lub do Agnelli'ego
bargaw3181 - 17-01-2010, 23:16
" />
">właśnie miałem mały orgazm...
Dla osiągnięcia pełnego, napiszę, że na pewno wyprodukowana 3 sztuki w dwóch wersjach wykończenia. Tak że rozbijaj skarbonkę i wal do Stoli lub do Agnelli'ego
trzeba sprawdzić ile tam się w śwince uzbierało...:p
uciekinier1453 - 18-01-2010, 17:25
" />piękne auta tylko dobrze że kappay w tym stylu nie wypuszczono straciła by smak i ponad czasową stylizację
ThemADI_NS - 17-02-2010, 22:14
" />
">piękne auta tylko dobrze że kappay w tym stylu nie wypuszczonoNo i tutaj się nie zgodzę
Zastąpiła ona Theme, ale o niej napisze w innym poście (właściwie zastanawiam się dlaczego tego jeszcze nikt nie zrobił )
Załączniki: