Renowacja Delty Integrale z '90r



mariusz76 - 02-12-2006, 22:44
" />Od pa¼dziernika jestem w³a¶cicielem Delty Integrale '90r. Postanowi³em przeprowadziæ renowacjê tego auta. Zapraszam do ¶ledzenia moich postêpów na stronie:




M³ody - 02-12-2006, 23:35
" />Czekam na efekt koñcowy!
Samochodzi cudowny! :wink:

PS.
Ja te¿ robiê renowacjê tylko Dedry..!



mariusz76 - 02-12-2006, 23:45
" />Co do efektu koñcowego to ma byæ taki:



M³ody - 03-12-2006, 00:11
" />W takich samych barwach...? :lol:




Radicz - 03-12-2006, 02:24
" />No ³adnie... A mo¿na wiedzieæ, czy kupi³e¶ j± niedawno i czy mia³a jakie¶ k³opoty z zawieszeniem? :roll:

Pozdrawiam i powodzenia, Radicz.



mariusz76 - 03-12-2006, 06:55
" />Barwy bêd± identyczne, auto mia³o ogólne problemy zewszystkim poza elektryk± i blachark±.



szpoper - 03-12-2006, 09:26
" />to nie ty przypadkiem sprzedajesz zderzaki z w³ókna na allegro ?



Marcin_D - 03-12-2006, 11:39
" />No trochê pracy masz



M³ody - 03-12-2006, 12:20
" />Mariusz powodzenia!!!! : yesyes :



Radicz - 03-12-2006, 12:53
" />Naprawdê wielki szacunek... Czy jest szansa, ¿eby obejrzeæ autko w czasie renowacji??? :roll: ops:

Pozdrawiam i zapraszam do klubowej integracji w Warszawie, Radicz



darkobo - 03-12-2006, 13:06
" />
">Zapraszam do ¶ledzenia moich postêpów na stronie: http://foto.onet.pl/8y7o,s0kz1v3sw30k,u.html
Liczê na to, ¿e na Forum te¿ choæ trochê bêdziesz informowa³ o postêpach prac.
Powodzenia !



INTEGRALE - 03-12-2006, 13:07
" />No super Mariusz, ¿yczê powodzenia!

PS. Czekamy na zdjêcia auta w trakcie renowacji
Pozdrawiam



romlen - 03-12-2006, 14:43
" />Brawo! Brakuje nam takich zapaleñców. Pocieszaj±ce jest ¿e nie zabraknie Delt w klubie, nie skoñcz± na z³omowisku



mariusz76 - 03-12-2006, 18:25
" />W zasadzie to wiêkszo¶æ prac renowacyjnych ,mam ju¿ za sob±. Zawieszenie przednie i tylne odnowione, PowerFlex'y zamontowane, amortyzatory zregenerowane i utwardzone, uk³ad hamulcowy odnowiony, zabezpieczenie podwozia zrobione, tapicerka foteli nowa. W pi±tek odebra³em silnik z obróbki i szlifów. Zosta³o posk³adaæ go do kupy i zamontowaæ. Nastêpnie dorobiæ wydech z nierdzewki, kupiæ now± ch³odnicê wody bo stara zgni³a i modliæ siê ¿eby to wszystko zadzia³a³o. Na koniec zostawiam poprawki lakiernicze i oklejenie. Liczê ¿e tak na spokojnie to za dwa miesi±ce autko bêdzie odpicowane jak nówka.



aro - 03-12-2006, 20:23
" />Witam!
Za ile kupi³e¶ t± integralke, i gdzie?

Pozdrawiam,
Aro.



mariusz76 - 03-12-2006, 22:14
" />Kupi³em od go¶cia z Wa-wy za ca³kiem przystêpn± cenê. :wink:



Zygi - 04-12-2006, 14:57
" />Zapowiada siê, ¿e super furka przybêdzie na polskich drogach : brawo : Mam nadziejê, ¿e wszystko siê uda i autko zadzia³a Powodzenia : ok2 :



mariusz76 - 16-02-2007, 12:23
" />Doda³em nowe fotki z renowacji:



EVAN CORTEZ - 16-02-2007, 12:29
" />
">Dod³em nowe fotki z renowacji: http://foto.onet.pl/8y7o,s0kz1v3sw30k,5pr2q
Szacunek Mariusz.Auto piêkne i jak z salonu.
Kawa³ dobrej roboty :!: :!: :!:



darkobo - 16-02-2007, 12:34
" />Oj, bêdziê piêkne autko



Marcin_D - 16-02-2007, 12:55
" />Pieknie, nie ma dwóch zdañ.
A czy mo¿esz zdradziæ ile cie ca³a ta imprez w przybli¿eniu kosztowa³a.



mariusz76 - 16-02-2007, 13:17
" />Auto - 10 ty¶.z³
Czê¶ci i regeneracje do tej pory - ok. 17.000z³
Robocizna - 0z³ bo robiê sam : yesyes :

P.S.
Ostatnio ko³o mojego warsztatu w Pruszkowie ¶miga czerwona Integrale w barwach Martini, kto¶ wie kto to?



INTEGRALE - 16-02-2007, 15:44
" />
">
P.S.
Ostatnio ko³o mojego warsztatu w Pruszkowie ¶miga czerwona Integrale w barwach Martini, kto¶ wie kto to?


TAKA ??



mariusz76 - 16-02-2007, 18:24
" />Tak, w³a¶nie taka.



INTEGRALE - 16-02-2007, 19:46
" />Jesli to ta sama to fajnie

brys cos ostatnio wspominal ze sie rozlatuje bo jest tak pordzewia³a i wogóle nie jest na chodzie bo ma uszkodzone t³oki. Z tego co wiem to nie ma tak samo oklejonej Integrale, wiec pewnie to ta brata i jak widac nie rozlatuje sie z przerdzewienia..



lancia1969 - 16-02-2007, 23:35
" />
">Dod³em nowe fotki z renowacji: http://foto.onet.pl/8y7o,s0kz1v3sw30k,5pr2q

Gratuluje , pe³ny respect :bravo: :bravo:



Radicz - 17-02-2007, 10:58
" />
">Dod³em nowe fotki z renowacji: http://foto.onet.pl/8y7o,s0kz1v3sw30k,5pr2qWidaæ, ¿e profi robota!!! Gratulacje

Pozdrawiam, Radicz.



mariusz76 - 17-02-2007, 19:19
" />No to z³apa³em dzisiaj Piotrka z tej czerwonej Integrale. Powiedzia³ ¿e silnik ma po remoñcie i w³a¶nie go dociera.



grzole - 17-02-2007, 19:54
" />Kawa³ dobrej roboty!



mariusz76 - 18-02-2007, 21:12
" />Próbowa³em dzisiaj odpaliæ silnik ale pompka nie podaje paliwa, po pod³±czeniu na "krótko" dzia³a. Kto¶ ma jakie¶ sugestie?



szpoper - 18-02-2007, 23:04
" />bezpiecznik lub sterownik



bry¶ - 18-02-2007, 23:31
" />sterownik nie ma nic do tego mia³e¶ na my¶li przeka¼nik chyba lub po prostu mo¿e masz jaki¶ alarm z odciêciem na pompie kiedy¶ STi sta³u u mnie tydzieñ z powodu alarmu fox którego mia³o nie byæ a by³ ?



Compas - 19-02-2007, 00:23
" />[quote="mariusz76"] Zosta³o posk³adaæ go do kupy i zamontowaæ. Nastêpnie dorobiæ wydech z nierdzewki, kupiæ now± ch³odnicê wody bo stara zgni³a [quote]

Jezeli kuples juz nowa to gdzie znalazles i za ile (nie jestem pewien ale do evo 2.0 16v jest taka sama) potrzebowal bym do mojej.



EWCIA - 19-02-2007, 08:26
" />Gratulacje , a zobaczymy j± na jakim¶ spocie w Wa-wie ?



mariusz76 - 19-02-2007, 08:28
" />Alarmu nie ma na 100%, sprawdzê bezpiecznik i przeka¼nik (ale który to przeka¼nik?). Ch³odnicê kupi³em w sklepie Valeo w Pruszkowie na ul. miejskiej, kosztowa³a 730z³ i czeka³em na ni± dwa tygodnie.

P.S. Co do zlotów to szykujê siê na "I rundê Okrêgu Warszawskiego PZM" 21 kwietnia a potem 4-5 maja na "CLASSICAUTO Track Day". Pierwszej imprezy nie znam ale druga jest super, by³em w zesz³ym roku.



EWCIA - 19-02-2007, 08:48
" />
"> P.S. Co do zlotów to szykujê siê na "I rundê Okrêgu Warszawskiego PZM" 21 kwietnia a potem 4-5 maja na "CLASSICAUTO Track Day". Pierwszej imprezy nie znam ale druga jest super, by³em w zesz³ym roku. mmm...ale chyba 4-5 maja to ma byæ zlot LKP..czyli Ciê nie bêdzie ..hmm...sama bym siê chêtnie wybra³a na "Classicauto... " :roll: jak LKP bêdzie w innym terminie to mo¿e z Radiczem siê wybierzemy....ATy jak znajdziesz troszkê czasu to zapraszam na spota mazowieckiego.
p.s. sorry za OT w tym w±tku



mariusz76 - 19-02-2007, 08:58
" />Sorry, ale wybieram siê na Track Day, zajefajna impreza, no i ca³e dwa dni ¶migasz na torze w Kielcach.

Z ostatniej chwili.. uda³o mi siê odpaliæ silnik, niekontaktowa³y kabelki od pompy paliwa.



mariusz76 - 23-02-2007, 17:18
" />Autko pali, mia³em problemy z ciekn±cym przewodem paliwowym ale dziêki pomocy viruskill uda³o siê go rozwi±zaæ, jeszcze raz WIELKIE DZIÊKI!!! No ale nie wszystko jest fajnie, po pierwsze zacz±³ ciekn±æ nowy uszczleniacz na wa³ku skrzyni biegów - KU*** MAÆ!!! Bêdê musia³ jeszcze raz wyjmowaæ silnik! Po drugie silnik wkrêca sie do 2500 obr/min i w³±cza siê jaka¶ odcinka, ktos wie co to siê dzieje?



bry¶ - 23-02-2007, 18:58
" />robi³e¶ co¶ z g³owic± ?



mariusz76 - 23-02-2007, 19:25
" />Tak wszystko - full service. Ale to chyba nie g³owica, porusza³em czujnikiem po³o¿enia wa³u i teraz mam odcinkê przy 1000obr/min. :? Co¶ mi siê wydaje ¿e to kwestia ustawienia odpowiedniego odstepu, czyli wiêkszego ni¿ mam teraz. Ale sprawdzê to ju¿ jutro.



mariusz76 - 24-02-2007, 10:44
" />Problem rozwi±zany, czujnik po³o¿enia wa³u by³ za blisko ustawiony. Ustawi³em na 1mm i jest ok, wcze¶niej mia³em 0,2mm a fabryka zaleca 0,4 - 1mm.



mariusz76 - 10-03-2007, 22:21
" />Wrzuci³em nowe fotki, w poniedzia³ek jazda testowa, mam nadziejê ¿e siê nic nie urwie i silnik nie wybuchnie. :wink:



mors - 11-03-2007, 01:56
" />Jako¶æ wykonanych prac (oczywi¶cie na ile mo¿na j± oceniæ ze zdjêæ) powala na kolana. Trzymaj tak dalej. Gratuluje i pozdrawiam.



lancia1969 - 11-03-2007, 11:11
" />
">Wrzuci³em nowe fotki, w poniedzia³ek jazda testowa, mam nadziejê ¿e siê nic nie urwie i silnik nie wybuchnie.

Rewelacja i gratulacje mariusz76 , co do wybuchu poprostu sprawd¼ czy masz dobrze wpiêty solenoid - je¿eli tak ryzyko wybuchu bardzo ma³e



mariusz76 - 14-03-2007, 15:16
" />Autko juz po testach, nic siê nie posu³o ....uuufff. Wrzuci³em trzy nowe fotki.



1410 - 21-03-2007, 20:09
" />
">Autko juz po testach, nic siê nie posu³o ....uuufff. Wrzuci³em trzy nowe fotki.

Hej,

czy znalazlbys chwile zeby opisac co robiles, ile kosztowaly farby, czesci i inne graty, oraz ile czasu to zajelo ?

taki maly dzienni/relacje z remontu ??



mariusz76 - 21-03-2007, 20:32
" />A mo¿e relacja z tygodnia? Wczoraj odebra³em Deltê z El-Tec'u, zamiast tylnego t³umika mam teraz dwie rozchodz±ce siê rurki i ³adniusie koñcówki, d¼wiêk z wydechu jest niesamowity, mo¿na godzinê staæ za samochodem i s³uchaæ. Za³o¿y³em dystanse 15mm na ko³o, teraz ko³o ³adnie wype³nia nadkole, no i wyra¼nie lepiej wchodzi siê w zakrêty. Dzsiaj porozbiera³em trochê autko bo jutro idzie do lakiernika i bêdzie u niego ok. tygodnia.

P.S.
Doda³em nowe fotki. Co do kosztów i u¿ytych materia³ów to postaram siê to nied³ugo wylistowaæ.



Luckyy - 25-03-2007, 16:47
" />czy to Twoje fotele na allegro ?
widze ze poza DELTA jest w Twoim garazu jeszcze kilka innych fiekawych autek



mariusz76 - 25-03-2007, 17:57
" />Tak to moje fotele, sprzedajê bo jednak bêdê zak³ada³ jakie¶ kub³y z lepszym trzymaniem bocznym.

P.S.
Muszê przyznaæ ¿e likwidacja tylnego t³umika bardzo pozytywnie wp³ynê³a na osi±gi, silnik o wiele lepiej siê wkrêca.



Radicz - 25-03-2007, 20:02
" />Czy w jaki¶ wolny, wiosenny weekend bêdzie mo¿na zrobiæ pielgrzymkê do Twojej w³oskiej mekki??? :roll:

Pozdrawiam, Radicz.



Bartek - 26-03-2007, 21:04
" />Niech mariusz76 zjawi siê w Norblinie. To by by³o najlepsze rozwi±zanie :wink:



mariusz76 - 27-03-2007, 08:28
" />Sorry za brak odpowiedzi ale autko jest u lakiernika i bêdzie u niego do pi±tku. Jak siê uda to w sobote pojadê na "superoes" na tor Kielce. Potem mo¿emy siê umówiæ na ogl±danie auta.



Radicz - 27-03-2007, 11:21
" />
">Potem mo¿emy siê umówiæ na ogl±danie auta.No to kroi nam siê ciekawe miejsce na weekendowego spota :smiech3: :smiech3: :wink:

Pozdrawiam, Radicz.



mariusz76 - 27-03-2007, 17:02
" />Odebra³em kierownicê z obszycia zamszem, wysz³a super. Doda³em dwie fotki. Bêdê sprzedawa³ dotychczasow± kierownicê od Evo, kto¶ chêtny? Cena z nab± 150z³.



mariusz76 - 04-04-2007, 19:27
" />Wczoraj odebra³em auto od lakiernika, wysz³o elegancko. Rozpoczynam sk³adanie wnêtrza. Co¶ siê sta³o z podno¶nikiem tylnej lewej szyby, jest ca³kiem lu¼na i nie da siê jej podnie¶æ. Nadal szukam konsoli tej miêdzy fotelami w dobrym stanie. Rozpocz±³em projekt przeróbki przednich amortyzatorów na gwintowane z regulacj± wysoko¶ci bo oryginalne przednie sprê¿yny siedz±.



mariusz76 - 10-04-2007, 16:15
" />Doda³em kilka fotek, na jednym widaæ przyczynê wysuniêcia siê tylnej szyby.



mariusz76 - 16-04-2007, 10:09
" />No to pierwszy rajdzik zaliczony, czyli V Rajd BGC Warszawa - Bolimów, 14 kwietnia. Tutaj trzy fotki: http://foto.onet.pl/8y7o,ngov6k9kww6w,830bp,u.html . Na drugim zdjêciu autko pierwsze na mecie w Bolimowe, reszta peletonu wyprzedzona o ponad 30 minut.



darkobo - 16-04-2007, 10:39
" />
">W tym albumie nie ma jeszcze zdjêæ :?
Ale i tak GRATULUJÊ !!!! :trabka:



mariusz76 - 16-04-2007, 16:59
" />Poprawiony link:



darkobo - 16-04-2007, 17:19
" />Mariusz - album siê otwiera, ale tak, jakbys tam nie wrzuci³ ¿adnych zdjêæ :?



mariusz76 - 16-04-2007, 17:39
" />Onet co¶ szwankuje, mo¿e jutro bêdzie ok.

P.S.
Dodaje zdjêcia do albumu, ja je widzê ale po pewnym czasie znikaj±...



INTEGRALE - 18-04-2007, 00:39
" />Znalezione w necie:
foto1
foto2
foto3 - fajowy :lol:
foto4
foto5
foto6
foto7
foto8

a tutaj galerie... LINK



mariusz76 - 26-04-2007, 16:33
" />Czy widaæ moim albumie ostatnie dwa zdjêcia amortyzatorów, bo dodajê zdjêcia a tu nic, mam zamiar wrzuciæ dzisiaj fotki autka oklejonego ju¿ w Martini.



INTEGRALE - 26-04-2007, 16:55
" />O kurcze, chêtnie obejrze ju¿ "ubran±", ile kosztowa³a Cie oklejka i gdzie robi³e¶?

ps.u mnie sa widoczne tylko 3 foty ze zlotu



mariusz76 - 26-04-2007, 18:44
" />Fura ju¿ ubrana, zdjêcia powinny byæ tutaj na stronie 5: http://foto.onet.pl/8y7o,s0kz1v3sw30k



mariusz76 - 01-05-2007, 13:09
" />No i w zasadzie to ju¿ koniec, auto gotowe! Wrzuci³em na onet ostatnie aktualne fotki (powinny byæ widoczne w ci±gu 24h). Jak na razie (1300km przejechane) z mechanik± wszystko w porz±dku, jedynie turbosprê¿arkê omy³kowo ustawiono mi na 0,8 bara ale to nie problem bo MBC jest ju¿ w drodze. Zosta³o mi jedynie dokoñczyæ projekt gwintowanych amortyzatorów. Je¿eli kto¶ chcia³by zobaczyæ furê na ¿ywo to 16 czerwca wybieram siê na Track Day z Classicauto. (www.classicauto.pl).



sloneczna - 01-05-2007, 13:57
" />O kurde nie wiem jak to nazwaæ ? PERFEKT : yesyes :
Gratuluje mi³o by³o popatrzeæ na fotki .



mariusz76 - 07-05-2007, 19:26
" />Dzisiaj za³o¿y³em now± kierownicê z odsadzeniem, pozycja za kierownic± jest teraz idealna. Za³o¿y³em nak³adki antypo¶lizgowe Sparco na peda³y i zamontowa³em Manual Boost Controler. Turbinka krêci siê teraz do 1,2 bara, muszê kupiæ jeszcze manometr do paliwa ¿eby spradziæ czy te 1,2 bara nie wyjara mi t³oków. Zdjêcia na onecie s± ju¿ widoczne:



aro - 07-05-2007, 19:29
" />£adna delta Sam chcia³bym tak± mieæ..... ehhh marzenia



Swiety - 08-05-2007, 20:32
" />Naprawde ¶wietna robota, ja jestem w po³owie prac.
Patrzac na te zdjecia widze dok³adnie tak± sama prace jak± ja robie przy lancii i mam nadzieje ze efekt nie bedzie duzo gorszy od twojego, bedzie ciezko dorównac ale postaram sie, hehe te zdjecia pos³oza mi jako motywacje



trigojunior - 08-05-2007, 20:44
" />jejkuuuuuuu 8O zakocha³em siê : buja w oblokach :



Endrju - 08-05-2007, 20:55
" />Przesada...szczena mi opad³a na pod³oge... 8O



Taz - 08-05-2007, 21:06
" />respekt, brawo



mariusz76 - 31-05-2007, 21:48
" />A tutaj kilka zdjêæ mojej fury w akcji: superoes . Co do wyników to raczej bez komentarza... pierwszy raz by³em na takiej imprezie, a same stare wygi startowa³y. :roll: Pojecha³em aby poznaæ jak autko zachowuje siê na torze i muszê przyznaæ ¿e konfiguracja tego oes'u wspaniale wrêcz ujawni³a wszystkie minusy Integrali 8V. Po pierwsze samochód by³ nieprzewidywalny w ciasnych zakrêtach, raz wykazywa³ du¿± podsterowno¶æ a raz rzuca³o go bokiem, o nadsterowno¶ci mo¿na tylko pomarzyæ. Wychodzi na to ¿e w ciasnych zakrêtach trzeba mieæ du¿e wyczucie je¼dziæ technicznie i nie zrywaæ przyczepno¶ci. O dziwo ale jak spad³ deszcz samochód zacz±³ byæ bardziej przewidywalny, szybciej mo¿na siê zorientowaæ co siê mo¿e wydarzyæ. Ogólnie przyczepno¶æ wyda³a mi siê kiepska, no ale mo¿e to wina opon i nawierzchni. Po drugie skrzynia biegów ma zbyt d³ugie pierwsze dwa biegi. Po wyj¶ciu z szykany na dwójce wystêpuje turbodziura, a jedynka jest tutaj zbyt wolna. W³±czenie jedynki na mokrym przed szykan± skoñczy³o siê efektownym obróceniem auta (mo¿e kto¶ to sfilmowa³). Podsumowuj±c wydaje mi siê ¿e autko nadaje siê bardziej do pokonywania szybszych odcinków a nie KJS'ów gdzie wymagana jest du¿a zwinno¶æ auta i moment obrotowy od samego do³u. Inaczej mówi±c Integrale to mistrz prostej i szybkich zakrêtów a nie torów kartingowych. Mimo wszystko uwa¿am ¿e impreza by³a udana i warto od czasu do czasu wystartowaæ... ale niekoniecznie Delt± Integrale... :? Nastêpny start planujê 16.06.2007 w I rundzie pucharu Classicauto na lotnisku w U³ê¿u, trasa ma byæ do¶æ szybka wiêc mam nadziejê zawalczyæ o jak±¶ wy¿sz± pozycjê.



bassman - 01-06-2007, 03:35
" />Fotki gites, bardzo ³adnie siê prezentuje autko.
Gratulacje z powodu dobrej zabawy, gdyby nie brak funduszy to nadal bym startowa³ w KJS'ach.
Widzê, ¿e mia³e¶ okazjê rywalizowaæ z Lidi± Barañsk±. Rywalizowa³em z ni± jak kiedy¶ je¼dzi³a z Karin±, dobry team z Nich by³.
Jak nastêpnym razem bêdziesz startowa³ i J± spotkasz to pozdrów od Szymona Bassman'a z Terytorium126p.
Je¶li chodzi o specyfikê KJS'ów to zwykle s± to ciasne odcinki specjalne, w dodatku na asfalcie.
Zapraszam na Prz±¶niczkê £ódzk±, jak bêdzie rozgrywana, wiêkszo¶æ odcinków na piaszczystych i szutrowych drogach le¶nych. Mo¿e ma³o widowiskowa dla kibiców, ale frajda niesamowita jak lecisz 20m bokiem w lesie na zakrêcie i usilnie prostujesz malucha w zakrêcie wyciskaj±c z niego ostatnie niedobite konie mechaniczne, które zafundowa³e¶ sobie dzieñ wcze¶niej w gara¿u montuj±c ga¼nik od Zastavy (to tak z wspomnieñ ).
Na tym rajdzie swoj± Integralk± poka¿esz co mo¿na zrobiæ - to jest wymarzony rajd dla tego auta.

Pozdrawiam.



mariusz76 - 01-06-2007, 06:41
" />Wygl±da fajnie ( clip1 , clip2 ) ale raczej nie wystartujê bo trochê szkoda mi auta.



NajMlodszyM - 01-06-2007, 08:33
" />
">Wygl±da fajnie ( clip1 , clip2 ) ale raczej nie wystartujê bo trochê szkoda mi auta.

No na takim rajdzie by¶ pokaza³ na co staæ Integrale raczej nikt by nie mia³ szans



INTEGRALE - 01-06-2007, 16:56
" />Pewnie ¿e szkoda katowaæ ¶wierzo odbudowane auto po takich wertepach, chyba lepszy by by³y wy¶cigi np GSMP brakuje w nich Delty :roll:



Miro - 01-06-2007, 17:59
" />Rzeczywi¶cie szkoda auta na takie drogi :x



mariusz76 - 06-06-2007, 14:46
" />Wczoraj testowa³em aparat i nagra³em filmik z przeja¿d¿ki Delt± po Pruszkowie, trochê siê snu³em bo silnik nie rozgrzany i ruch by³ du¿y :wink: - klik

P.S.
To nie zawieszenie tak wali, tylko super jako¶ci plastiki wnêtrza.



aro - 06-06-2007, 15:52
" />Ale ³amiesz przepisy :lol: hahaha

P.S. Jak sie jezdzi taka integralka.....



boa - 06-06-2007, 16:10
" />
">Ale ³amiesz przepisy :lol: hahaha

hmmmm a Ty nie ³amiesz? bo ja w kraju praktycznie bez autostrad, obwodnic itd. nie widzê mo¿liwo¶ci przepisowej jazdy niestety...heh No i czasem s± wydatki na konto urzêdu wojewódzkiego A tak przy okazji - u¿ywacie antyradary?



boa - 06-06-2007, 16:11
" />aha, a Integralka 1. klasa!!



mariusz76 - 06-06-2007, 16:27
" />Jak siê dobrze zna teren to i bez przepisów mo¿na bezpiecznie je¼dziæ. Po 16.06 wrzucê filmik z Pucharu Classicauto w U³ê¿u, to dopiero bêdzie czad! A na pytanie jak siê je¼dzi odpowiem tak: szybko, g³o¶no, twardo no i... trzeszcz±co. Najlepszym antyradarem jest CB Radio, jazda Integral± bez CB mo¿e siê skoñczyæ szybk± utrat± prawa jazdy i d³ugoletnim wiêzieniem (joke).



Swiety - 07-06-2007, 00:33
" />a barwy martini to malowanie czy okleina??



mariusz76 - 07-06-2007, 10:44
" />Naklejki - koszt 1700z³, malowanie wysz³oby ok. 3-4 ty¶.z³. Wspomnê o spalaniu, niektórzy pisz± ¿e Integrale mo¿e spaliæ 20l/100km. Nie zgodzê siê z tym poniewa¿ przy naprawdê ostrej je¼dzie autko pali mi max. 16l, normalnie ok. 12-13l po mie¶cie.



marco - 07-06-2007, 16:54
" />...czapki z g³ów !
Koparka mi opad³a.
Mariusz , czy zleca³e¶ renowacjê, czy dokona³e¶ tego w³asnorêcznie ?
O , koszt nie pytam - nie wypada .
Wiem ,¿e pieni±dze to nie wszystko ...
Respect i gratulacje !



mariusz76 - 07-06-2007, 17:07
" />W zasadzie wszystko robi³em sam, ca³kowity koszt to ok. 30.000z³ (zakup auta 10.000z³, renowacja ok.20.000z³). No ale spe³nienie marzenia by³o tego warte. Wrzuci³em nowy filmik prezentuj±cy auto z zewn±trz: klik



WojtekZ - 08-06-2007, 13:41
" />Gratulacje za wytrwa³o¶æ w d±¿eniu do celu.Wspania³a maszyna!

Co do filmiku z jazdy to có¿...pozostawia spory niedosyt - czekam z niecierpliwo¶ci± na kolejny.

P.S. Po¶cigaæ siê mo¿esz chyba jedynie na torze , bo w±tpiê aby na ¶wiat³ach kto¶ mia³ na to ochotê?



mariusz76 - 08-06-2007, 16:45
" />Zdziwisz siê ale Integrale to nie jest najlepszy samochód do ¶cigania siê po mie¶cie. Ci±g³e hamowanie przed innymi samochodami i spadek na ni¿sze obroty powoduje turbo dziurê która bardzo skutecznie wytr±ca z rytmu jazdy. Optymalne obroty to przedzia³ 3-4ty¶.obr./min, w które ciê¿ko trafiæ przy do¶æ d³ugiej fabrycznej skrzyni biegów. Przyda³by siê tutaj system ALS (Anti Lag System) czyli podtrzymanie turbo na niskich obrotach, ale mam co do tego pewne obiekcje (bardzo szybkie zu¿ycie turbo i silnika). Tak¿e start spod ¶wiate³ nie wygl±da zbyt efektownie. Ruszenie czteronapêdowca z miejsca wygl±da tak, ¿e z pocz±tku przez ok. 5m jedziesz wolno a dopiero potem wyskakujesz do przodu (to tak jakby¶ pocz±tkow± moc podzieli³ na dwa). Tak jak ju¿ kiedy¶ pisa³em, to auto pokazuje pazur dopiero jak wyjedzie na niezbyt zakrêcony odcinek w stylu WRC, bo po te¿ zosta³o stworzone. Inna sprawa ¿e jeszcze nie pozna³em dobrze tego auta. Po renowacji przejecha³em ok. 3 ty¶.km i by³a to raczej spokojna jazda.



pew - 08-06-2007, 17:18
" />
">Zdziwisz siê ale Integrale to nie jest najlepszy samochód do ¶cigania siê po mie¶cie. Ci±g³e hamowanie przed innymi samochodami i spadek na ni¿sze obroty powoduje turbo dziurê która bardzo skutecznie wytr±ca z rytmu jazdy. Optymalne obroty to przedzia³ 3-4ty¶.obr./min, w które ciê¿ko trafiæ przy do¶æ d³ugiej fabrycznej skrzyni biegów. Przyda³by siê tutaj system ALS (Anti Lag System) czyli podtrzymanie turbo na niskich obrotach, ale mam co do tego pewne obiekcje (bardzo szybkie zu¿ycie turbo i silnika). Tak¿e start spod ¶wiate³ nie wygl±da zbyt efektownie. Ruszenie czteronapêdowca z miejsca wygl±da tak, ¿e z pocz±tku przez ok. 5m jedziesz wolno a dopiero potem wyskakujesz do przodu (to tak jakby¶ pocz±tkow± moc podzieli³ na dwa).
Ja u siebie (podobny silnik i d³uga skrzynia) dziurê mia³em miêdzy 2500-3000 obrotów ale na 2000-2500 silnik 8v sam z siebie nie¼le ci±gn±³ (z wyj±tkiem 2 biegu niestety), potem rusza³a turbina. Ale jedynka odpala³a jak rakieta - nie mo¿esz poci±gn±æ na jedynce d³u¿ej? Chyba ¿e to wynika z ciê¿szej masy 4WD (Integralka chyba ciê¿sza ni¿ Thema!). Bo przy grzecznej zmianie biegów faktycznie bêdziesz mia³ problem z szybkim startem wzglêdu na dziurê na dwójce ...



WojtekZ - 08-06-2007, 19:03
" />Znam ten ból.Ja nie mam wprawdzie "turbo-dziury" bo nie mam turbiny ,ale do 2-2,5 tys.jest tragedia - totalna zamu³a! Jak chcê poczuæ trochê mocy to ruszam delikatnie i dopiero przy 2 tys.obr.wciskam do dechy.Wtedy ³adnie ci±gnie i ci¶nie w fotel.Natomiast jak ruszê od razu z kopyta to wszystko siê rozk³ada i efekt jest mizerny.Chcia³bym zdobyæ silnik 1,6 HF Turbo albo dwa ga¿niki ABARTHA z Ritmo 1500 i wywaliæ wtrysk.Kolega mia³ kiedy¶ to Ritmo i tam by³a krótko mówi±c niekoñcz±ca siê moc od samego do³u a gumy piszcza³y jeszcze na trzecim biegu.Wspania³a specyfika!Nie mogê od¿a³owaæ ,¿e skoñczy³ na z³omie.

Pozdrawiam!



mariusz76 - 08-06-2007, 19:14
" />Turbinka zaczyna u mnie pompowaæ od 2300 obr/min, ale wiêksze przyspieszenie zaczyna byæ odczuwalne od 2800obr/min. W porównaniu z 16v silnik 8v rzeczywi¶cie lepiej zbiera siê w przedziale 2000-2500 obr/min (tzn. w ogóle ma chêæ przyspieszaæ), ale powy¿ej 4000 obr/min nie wkrêca siê ju¿ tak ochoczo wiêc trzeba zmieniaæ bieg. Maksymalny moment osi±gany jest przy 3500 obr/min, wiêc krêcenie tego silnika na obrotach mija siê z celem. Poza tym ten silnik to bardzo stara konstrukcja z czasów kiedy nikt nawet nie my¶la³ o stosowaniu turbo, wiêc jego charakterystyka nie jest rewelacyjna. Start z miejsca wygl±da jak wygl±da bo ruszenie czterech kó³ powoduje du¿o wiêksze straty mocy ni¿ w samochodach przednio lub tylno napêdowych (tutaj jest potrzebny du¿y moment z do³u którego niestety brakuje). Za to w zakrêtach i na szutrach auto jest nie do ruszenia. Delta Integrale 8v to nie jest zabaweczka w stylu Subaru Imprezy czy Lancera Evo, ten samochód trzeba naprawdê dobrze poznaæ aby w pe³ni wykorzystaæ jego mo¿liwo¶ci.

Oto przebieg mocy i momentu Delty Integrale 8v. Widaæ ¿e moment szybko ro¶nie i potem szybko spada. Trzeba wiêc tak utrzymywaæ obroty ¿eby go szybko nie straciæ, a uwierzcie mi ¿e nie jest to w tym samochodzie ³atwe bo jego efektywny przedzia³ to tylko 1000 obr/min. Czyli albo ostra jazda albo wolna jazda, trzeciej opcji brak. Dla porównania powiem ¿e w Imprezie max. moment utrzymuje siê na sta³ym poziomie od 3 do 5 ty¶.obr, a w Lancerze od 3,5 do 5 ty¶.obr. z tym ¿e potem spada du¿o wolniej ni¿ w Imprezie. W Delcie moment nigdy nie utrzymuje siê na sta³ym poziomie i w tym problem, albo ro¶nie albo spada.





pew - 09-06-2007, 16:18
" />no zgadza siê - praktyka jest taka, ¿e je¶li chcesz kogo¶ przegoniæ (i nie zag³uszyæ przy okazji ca³ej ulicy) to ³ykasz wszystkich dopiero na trójce ... :?



mariusz76 - 09-06-2007, 17:07
" />Nie no, dwójka te¿ nie jest taka z³a ale najlepszy stosunek przy¶pieszenia do prêdko¶ci jest rzeczywi¶cie na trójce.



aro - 09-06-2007, 19:29
" />To mo¿e by tak jako¶ podnie¶c monent obr. nie trac±c mocy :twisted:



mariusz76 - 09-06-2007, 20:41
" />Mo¿na jeszcze za³o¿yæ chipa, niby zwiêksza moment o ok. 15% ale tylko na wy¿szych obrotach. Jecha³em takim wynalazkiem i po wci¶niêciu gazu przy 2000 obr/min samochód zupe³nie nie reaguje! Z chipem zostaje jazda tylko na wysokich obrotach.



pew - 09-06-2007, 20:54
" />po co kombinowaæ - od zawsze wiadomo ¿e integralka jest mistrzem ¶wiata w przyspieszeniu od 100 do 200 km/h a nie do setki ...



aro - 09-06-2007, 22:44
" />Pew - zawsze mo¿na poprawic fabryke

Mariusz76 - jak to jest z t± sztywn±sci± w Integralce, bo siê nas³ucha³em i naczyta³em, ¿e po tylu latach jest ju¿ ciê¿ko uzyskac pierwotn± sztywno¶c nadwozia. Mia³es co¶ ju¿ spawane w integrali?



mariusz76 - 10-06-2007, 07:33
" />Blacharsko samochód jest w rewelacyjnym stanie, jedyn± rzecz± któr± musia³em zrobiæ to wstawienie ³atki 5x10cm w lewym progu bo kto¶ kiedy¶ przytar³ go na krawê¿niku i potem przerdzewia³. Sztywno¶æ nadwozia w Integrale nie jest rewelacyjna ze wzglêdu ¿e nadwozie nie posiada pod³u¿nic tylko dziwny patent z podwójn± pod³og± z przodu i brakiem tzw. ko³yski pod silnikiem która jednak trochê usztywnia nadwozie. Co do samej utraty sztywno¶ci to wystêpuje jedynie w egzemplarzach bardzo skorodowanych, trzeba tak¿e uwa¿aæ na zgrzewy tylny mcpersonów.



pew - 10-06-2007, 11:33
" />tak czy inaczej na tym filmiku widaæ ¿e na nierównej szosie wyra¼nie trzêsie - je¶li zawiechy s± OK to co siê musi dziaæ na szutrze - faktycznie "rze¼nik z Turynu" :twisted:



bry¶ - 10-06-2007, 12:30
" />fabryczne zawieszenie delty nie nadaje siê do jazdy nie radzê wyje¿drzaæ na szuter, dziuraw± drogê, itd . To co jest w rajdowej delcie a to co by³o montowane do fabrycznej to zupe³nie inna bajka zreszt± przejedziesz 2000-3000 km i sam zobaczysz



mariusz76 - 10-06-2007, 13:19
" />Na filmie trzêsie bo amortyzatory s± utwardzone. Poza tym taki g³upi to ja nie jestem ¿eby po wertepach je¼dziæ, my¶lisz ¿e nie wiem jak w Deltach piêknie nadwozia pêkaj±.



mariusz76 - 17-06-2007, 00:39
" />Wrzuci³em na YouTube'a dwa filmiki z Classicauto Track Day U³ê¿ pokazuj±ce reprezentacjê Delt Integrale: Klip1 i Klip2

P.S.
Reszta filmów jest ju¿ dostêpna na moim koncie YOUTUBE , a TUTAJ s± fotki z imprezy (je¿eli ich nie ma to pewnie jeszcze przechodz± przez cenzurê onetu). Nied³ugo wrzucê jeszcze kilka filmów, a tutaj klip jak w Ferrari eksplodowa³ uk³ad ch³odzenia BUUM!



mariusz76 - 19-06-2007, 14:35
" />W zwi±zku z zakoñczeniem renowacji Delty my¶le nad nastêpnym projektem, bêdzie to typowa rajdówka z klatk±, co my¶licie o CZYM¦ TAKIM



Taz - 19-06-2007, 15:46
" />popieram ideê Widzê, ¿e smar na rêkach potrzebny ci jak tlen



dunin - 19-06-2007, 23:25
" />i to siê chwali!



mariusz76 - 20-06-2007, 07:43
" />Dzisiaj jadê ogl±daæ auto do kupna, jest ju¿ po blacharce i ma kompletne ospoilerowanie Abartha. Brakuje mu silnika i skrzyni biegów. Zastanawiam siê czy bêdzie pasowa³ do niego silnik 2,0 16V z jakiej¶ Lancii i czy podejdzie pod niego oryginalna skrzynia od Fiata. Jak wrócê to wrzucê kilka fotek z rozpoznania.



Radicz - 20-06-2007, 15:00
" />
">Dzisiaj jadê ogl±daæ auto do kupna, jest ju¿ po blacharce i ma kompletne ospoilerowanie Abartha. Brakuje mu silnika i skrzyni biegów. Zastanawiam siê czy bêdzie pasowa³ do niego silnik 2,0 16V z jakiej¶ Lancii i czy podejdzie pod niego oryginalna skrzynia od Fiata. Jak wrócê to wrzucê kilka fotek z rozpoznania.Wrzucaj wrzucaj (tylko mo¿e ju¿ w innym Temacie :roll: ) :twisted: :twisted: :twisted: Chêtnie oblookam bestiê

Pozdrawiam i gratulujê zapa³u! Radicz.



grzole - 20-06-2007, 16:18
" />
">Dzisiaj jadê ogl±daæ auto do kupna, jest ju¿ po blacharce i ma kompletne ospoilerowanie Abartha. Brakuje mu silnika i skrzyni biegów. Zastanawiam siê czy bêdzie pasowa³ do niego silnik 2,0 16V z jakiej¶ Lancii i czy podejdzie pod niego oryginalna skrzynia od Fiata. Jak wrócê to wrzucê kilka fotek z rozpoznania.Czekam z niecierpliwo¶ci±. na foty. W 1991 roku mia³em 131p Mirafiori 4 drzwiowy z silnikiem 1,6 OHC. Fajna bryka niestety pó¼niej mocno skopiowana przez WAZ pod nazw± modelow± Lada 2105/7.



mariusz76 - 20-06-2007, 19:17
" />Zdjêcia s± TUTAJ. Auto wymaga du¿ego wk³adu pracy, ale i tak blacharkê ma ju¿ zrobion±. Muszê siê jeszcze zastanowiæ czy w to wchodziæ... ale kusi mnie strasznie, szczególnie jak patrzê na te zdjêcia Abartha w barwach Alitalia.



bry¶ - 20-06-2007, 19:57
" />no tak ale ta z koñca jest w wersji grupa B (szersze b³otniki) a to ze zdjêæ wcze¶niejszych to koszmarnej jako¶ci wrak z plastikami nawet nie przypominaj±cymi stradale porozmawiaj z Tadziem Myszkierem on buduje grupê B !



Radicz - 20-06-2007, 21:25
" />
">Zdjêcia s± TUTAJ. Auto wymaga du¿ego wk³adu pracy, ale i tak blacharkê ma ju¿ zrobion±. Muszê siê jeszcze zastanowiæ czy w to wchodziæ... ale kusi mnie strasznie, szczególnie jak patrzê na te zdjêcia Abartha w barwach Alitalia.No stary! Jak zrobisz z tego je¿d¿±c± furê to bêdzie szacun na dzielni :roll: :mrgreen:

Pozdrawiam, Radicz.



mariusz76 - 21-06-2007, 08:07
" />Zrobiæ to nie problem, najgorzej znale¼æ chêci. W g³êbi ducha my¶la³em ¿e ten fiacior bêdzie w lepszym stanie, a wygl±da mniej wiêcej jak to BMW 2002 Tii - 70r. które by³o moim pierwszym projektem:

A jak ju¿ siê chwalê to poka¿ê te¿ mój drugi projekt:




Taz - 21-06-2007, 10:06
" />:kopara: i wszystkie te auta masz nadal?



Radicz - 21-06-2007, 10:42
" />"Trzeba mieæ fantazjê... i pieni±dze, synu"

Gratulacje zaciêcia... i wolnego czasu :!: :twisted:

Pozdrawiam, Radicz.

P.S. Masz jaki¶ dobry zak³ad blacharski, który nie boi siê przeró¿nych wyzwañ? :roll:



Endrju - 21-06-2007, 12:19
" />8O ogromny szacun kolego 8O



grzole - 21-06-2007, 17:06
" />
">Zdjêcia s± TUTAJ. Auto wymaga du¿ego wk³adu pracy, ale i tak blacharkê ma ju¿ zrobion±. Muszê siê jeszcze zastanowiæ czy w to wchodziæ... ale kusi mnie strasznie, szczególnie jak patrzê na te zdjêcia Abartha w barwach Alitalia.£adny 131 sport z silnikiem 2.0 8v. Takie cudo w ORYGINALE mieæ w stajni...



WojtekZ - 26-08-2007, 20:06
" />
">Mo¿na jeszcze za³o¿yæ chipa, niby zwiêksza moment o ok. 15% ale tylko na wy¿szych obrotach. Jecha³em takim wynalazkiem i po wci¶niêciu gazu przy 2000 obr/min samochód zupe³nie nie reaguje! Z chipem zostaje jazda tylko na wysokich obrotach.

A spotka³e¶ siê mo¿e z TYM
"OVER BOST". Jecha³em wczoraj tym samochodem , chocia¿ to 16V ale muszê stwierdziæ , ¿e jeszcze nigdy nie jecha³em tak "brutalnym" samochodem a je¿dzi³em naprawdê ró¿nymi.Jest to zawór , który po prze³±czeniu (przycisk ko³o lewarka) zmienia do³adowanie turbiny.Nie wiem do jakiej warto¶ci zmienia siê ci¶nienie poniewa¿ wska¿nik niemal chce wyskoczyæ.Odpa³ jest niesamowity 135 km/h na drugim biegu bez ¿adnej turbodziury.Naprawdê niezapomniane wra¿enia.

Pozdrawiam!



mariusz76 - 27-08-2007, 08:05
" />"Overboost" to zwyk³e od³±czenie zaworu "wastegate", turbina ³aduje wtedy na maksa z tym ¿e wtedy wystêpuje jej bardzo szybkie zu¿ycie oraz mo¿liwo¶æ spalania stukowego w silniku. Ogólnie rzecz bior±c jest to zarzynanie turbiny i silnika.



WojtekZ - 27-08-2007, 08:48
" />
">"Overboost" to zwyk³e od³±czenie zaworu "wastegate", turbina ³aduje wtedy na maksa z tym ¿e wtedy wystêpuje jej bardzo szybkie zu¿ycie oraz mo¿liwo¶æ spalania stukowego w silniku. Ogólnie rzecz bior±c jest to zarzynanie turbiny i silnika.
Tak te¿ mi siê wydawa³o.



Swiety - 05-10-2007, 11:26
" />mozna wiedziec jak i gdzie robi³es naklejki sponsorów?? widziaem ze mia³es takie na któryms zdjeciu?? masz moze szablony?? bede sie zabiera³ za to w nied³ugim czasie...



benek - 05-10-2007, 12:30
" />Jestem pod ogromnym wra¿eniem!!!!!!!!!!!!!!!naprawde gratulacje. 8O 8O



Dizzy - 05-10-2007, 12:52
" />Jasny ch : cenzura : Brak mi s³ów. Gratuluje umiejêtno¶ci i chêci. Zazdroszcze SAMOCHODU, kasy i czasu. ReSpEcT :!:



mariusz76 - 05-10-2007, 15:10
" />Mam wszystkie naklejki zrobione w Corelu, jak chcesz to mogê ci je wys³aæ.



Nat - 18-12-2007, 17:37
" />
">Mam wszystkie naklejki zrobione w Corelu, jak chcesz to mogê ci je wys³aæ.

to ja te¿ poprosze na jarpol ma³pa wp.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \