ďťż
Re: Kappa - kilka pytań



Luckyy - 25-07-2005, 21:56
" />mam juz dlugo oczekiwane auto i mam tez kilka pytan:
- jaka powinna byc temperatura silnika ?
mi sie utrzymuje ok 80 stopni, gdzies czytalem o jakism 2. wskazniku (elektronicznym na info center - chyba) i ze jeden pokazuje 70 a 2. 90 jak to jest ?
- ta dioda na srodku nad wyswietlaczem (ponoc zielona) u mnie jeszcze ani raz nie zablysnela co i jak z nia powinno sie dziac ?
w bagazniku po prawej nie ma syreny (czy czegos tam od alarmu)
- jak zamykam auto kluczykiem w dzrzwiach jest OK a jak pioltem to robia sie ruzne numery, nie wiadomo czy sie otworzy/zamknie i trore drzwi.
- czy przekrecajac kluczyk w prawych drzwiach (gdy auto jest zamkniete) powinno si otworzyc tak samo jak bym to zrobil w lewych ? bo tak sie nie dzieje ...
- jak bardzo da sie zejsc ze spalanie przy 2.4 JTD ? mi sie udalo ta odcinku ok 300 km zejsc do 6,5 ale ten pomiar duzym bledem moze byc obarczony, tak zazwyczaj to 7 - 7,5 pali (nawet na dystansie 1000 km gdzie ponizej 160 kph schodzilem tylko z koniecznosci i zaladowanym extremalnie bagazkiku spalila 7,5)
- sprtyskiwacze lamp sa bezposredni polaczone ze spryskiwaczem szyby ?
bo jakos jeszcze nie udalo mi sie ich nakolnic do pryskania bez wzgledu na to czy swiatla byly wlaczone czy wylaczone)




Kazik - 26-07-2005, 01:56
" />Temperatura
U mnie w Kapie 2.4 TDS wskaźnik temperatury pokazuje jakieś 70-80’ w czasie jazdy w korkach dochodzi do środka skali czyli jakieś 90’ – są to bardzo częste wskazania przy kilkuletnich Lanciach. W silniku są dwa czujniki temperatury – jeden do komputera drugi do wskaźnika – ten od komputera można odczytywać na ‘zewnętrznym’ komputerze diagnostycznym – u mnie pokazuje on ok. 10’ więcej niż wskaźnik na desce. Sprawdzałem też temperaturę silnika cyfrowym termometrem i temperatury były podobne do wskazań na komputerze serwisowym (+- 10)
Alarm
Moja Kappa też nie ma alarmu fabrycznego (taką kupiłem)– nie ma syreny w bagażniku

-jak zamykam auto kluczykiem w drzwiach jest OK a jak pilotem to robią się różne numery, nie wiadomo czy się otworzy/zamknie i które drzwi.
Czy na pewno masz oryginalne sterowanie z pilota? Jak ktoś podłączył w twoim samochodzie standardowo sterowanie siłownikami za pomocą dodatkowego pilota tak się będzie działo (czytaj źle) – siłowniki w drzwiach Kappy są ogromne – trzeba podłączać się pod sterowanie a nie bezpośrednio na siłowniki (u siebie montowałem i na tym się sparzyłem

- czy przekrecajac kluczyk w prawych drzwiach (gdy auto jest zamkniete) powinno si otworzyc tak samo jak bym to zrobil w lewych ? bo tak sie nie dzieje ...

Tak jest u mnie i tak powinno być – łącząc to z poprzednim pytaniem podejrzewam, że ktoś grzebał w instalacji centralnego zamka (np. montując sterowanie z pilota) i mu to za specjalnie nie wyszło – niestety.
Ps.
Jak będziesz miał pytania do mnie to odpowiem na nie dopiero w przyszły poniedziałek – do tego czasu jestem na urlopie



Luckyy - 26-07-2005, 19:37
" />piszac o sterowaniu centralnym z pilota mialem na mysli piolta w kluczyku, innego (dodatkowego) nie mam.



tomek - 27-07-2005, 07:45
" />
">mam juz dlugo oczekiwane auto i mam tez kilka pytan:
- jaka powinna byc temperatura silnika ?
mi sie utrzymuje ok 80 stopni, gdzies czytalem o jakism 2. wskazniku (elektronicznym na info center - chyba) i ze jeden pokazuje 70 a 2. 90 jak to jest ?

Ten typ juz tak ma, pokazuje niska temperature na wskazniku, jakis super konstruktor u miescil czujnik temperatury silnika w... zbiorniku plynu chlodzacego

">- sprtyskiwacze lamp sa bezposredni polaczone ze spryskiwaczem szyby ?
bo jakos jeszcze nie udalo mi sie ich nakolnic do pryskania bez wzgledu na to czy swiatla byly wlaczone czy wylaczone)


Tak dzialaja w momencie gdy sa wlaczone swiatla, wiec na pewno u Ciebie jest cos nie tak. Nie wiem jednak co je zalacza, czy jakas elektyka czy jakis zawor




grzole - 26-11-2005, 19:44
" />
">Ten typ juz tak ma, pokazuje niska temperature na wskazniku, jakis super konstruktor u miescil czujnik temperatury silnika w... zbiorniku plynu chlodzacego
Rany a ja sądziłęm, że to wina termostatu :idea: i chciałem tuż po zakupie K interweniować. Dobrze, że moaj wrodzona leniwość powstrzymała mnie od szukania dziury w całym... :lol:



Luckyy - 27-11-2005, 00:29
" />
">Ten typ juz tak ma, pokazuje niska temperature na wskazniku, jakis super konstruktor u miescil czujnik temperatury silnika w... zbiorniku plynu chlodzacego
Rany a ja sądziłęm, że to wina termostatu :idea: i chciałem tuż po zakupie K interweniować. Dobrze, że moaj wrodzona leniwość powstrzymała mnie od szukania dziury w całym... :lol:

a jesli tego czujnika nie ma od gory w zbiorniczku - to jest w innej jego czesci czy nie ma go wcale ??



prezesjm - 28-11-2005, 09:10
" />
">Ten typ juz tak ma, pokazuje niska temperature na wskazniku, jakis super konstruktor u miescil czujnik temperatury silnika w... zbiorniku plynu chlodzacego
Rany a ja sądziłęm, że to wina termostatu :idea: i chciałem tuż po zakupie K interweniować. Dobrze, że moaj wrodzona leniwość powstrzymała mnie od szukania dziury w całym... :lol:

a jesli tego czujnika nie ma od gory w zbiorniczku - to jest w innej jego czesci czy nie ma go wcale ??

To w zbiorniku to czujnik poziomu płynu chłodzącego a nie czujnik temperatury! W nowszych modelach zrezygnowano z niego. Czujnik (ten na zegary) jest wkręcony do głowicy, końcówka koloru czerwonego - w Kappie steruje on wskazówką na zegarach i załączaniem wentylatora chłodnicy.



Luckyy - 02-12-2005, 00:09
" />to w takim razie albo ja cos przeoczylem, albo czegos nie qmam,

wskazowka temperatury pokazuje mniej niz 90stopni bo czujnik jest w zbiorniczku,

a okazuje sie ze to czujnik poziomu plynu a nie temperatury, a ten jest w glowicy.

Ja juz nie wiem gdzie jest jaki czujnik i dlaczego wskazowka pokazuje za malo mimo ze (podobno) temp jest w normie ...



mario09 - 02-12-2005, 08:31
" />Luckyy odwrotnie, czujnik poziomu plynu w zbiorniczku, czujnik temperatury w glowicy



prezesjm - 02-12-2005, 08:46
" />
">to w takim razie albo ja cos przeoczylem, albo czegos nie qmam,

wskazowka temperatury pokazuje mniej niz 90stopni bo czujnik jest w zbiorniczku,

a okazuje sie ze to czujnik poziomu plynu a nie temperatury, a ten jest w glowicy.

Ja juz nie wiem gdzie jest jaki czujnik i dlaczego wskazowka pokazuje za malo mimo ze (podobno) temp jest w normie ...


Przeca Ci napisałem gdzie jest czujnik - wkręcony w głowicę końcówka koloru czerwonego. Problem ze wskazaniami myśle że polega na tym że ten czujnik jest konstrukcyjnie inny niż we wszystkich lanciach. Nie jest to typowy termistor z ujemną charakterystyką tylko jakieś półprzewodnikowe badziewie którego nawet w serwisie nie można już dokupić tak więc radze wszystkim szanować go. Czujnik ten jest wykorzystywany w Kappie także do sterowania wentylatorem chłodnicy ( lub wentylatorami w TD). Czasami dziwne wskazania temperatury i(lub) innych wskażników powoduje nieszczęśliwe mocowanie tych zegarów w płycie drukowanej. Należy zegary rozebrać wyjąć wskażniki lekko podoginać sprężyste blaszki na kołki wskaźników i złożyć wszystko z powrotem. Zdjęcie wtyczki ( lub spadnięcie , awaria czujnika) jest traktowane przez układ zegarów jako awaria - temperatura ustawiana jest na 50 st. i załączany jest wentylator chłodnicy. Jeżeli kogoś dręczy to wskazanie to proponuje pomierzyć temperaturę jakimś zewnętrznym termometrem (byle dokładnym) podczas normalnej pracy, pomierzyć przy jakiej temperaturze załącza się 1 i 2 bieg dmychawy i jak będzie ok to przestawić sobie wskazówkę i tyle.



Luckyy - 02-12-2005, 23:23
" />
">Luckyy odwrotnie, czujnik poziomu plynu w zbiorniczku, czujnik temperatury w glowicy

no tak to wyglada - tylko kiedys ktos pisal ze zanizone wskazania sa spowodowane umieszczeniem czujnika temp w zbirniczku.

a wyglada ze wcale tak nie jest ... tylko to ze wskazowka pokazuje ok 70 - 80 zamiast 90 stopni wynika z takiego a nie innego czujnika.

to jeszcze jedno - czy w takim razie jest gdzies jeszcze jeden czujnik (tak jak ktos to pisal wczesniej) z informacja o temp podawana do komputera ??



mario09 - 03-12-2005, 00:06
" />Oczywiscie, musi byc. Niestety ja nie jestem specjalista od Kappy i o to gdzie sie on znajduje musisz juz pytac kolegow posiadajacych takie auta, badz szpecow "oblatanych" w temacie Kappy.



Anonymous - 03-12-2005, 11:38
" />Jeden czujnik jest w obudowie termostatu, drugi bezposrednio w glowicy.



prezesjm - 03-12-2005, 13:48
" />
">to jeszcze jedno - czy w takim razie jest gdzies jeszcze jeden czujnik (tak jak ktos to pisal wczesniej) z informacja o temp podawana do komputera ??

W TD czujniki na zegary i do komputera są wkręcone do rozdzielacza płynu przykręconego do głowicy (jeden obok drugiego), pod pompą serwa hamulców a termostat jest od strony rozrządu, w benz 5 cyl . czujniki są obydwa w okolicach termostatu z tym że na zegary jest wkręcony w głowicę.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \