zaba156 - 30-10-2006, 16:20
" />witam
mam pytanko w jaki sposob zrobic dobre naglosnienie w samochodzie nie wydajc calych oszczednosci Nie chodzi mi o marki produktow ale o sposob podlaczenie calosci
Radio to raczej mnie nie interesuje bo to jest kwestia indywidualna kto co lubi
- Jakie glosniki ilu (drozne gdzie montowac czy uzywac zwrotnic)
- lepiej montowac suba czy tube a moze cos innego dla basu
Zaznaczam ze calosc nie ma bic rekordow glosnosci ani trzasc calym samochodem ale w miare ladnie grac za rozsadne pieniadze
Luckyy - 01-11-2006, 19:02
" />jakims znawca w tej dziedzinie nie jestem, ale jak bym cos robil to bylo by to:
- wytlumienie drzwi, polki (tam gdzie beda glosniki)
- DOBREJ klasy nowe kable (1,5 mm)
- obowiazkowo zwrotnice
- gosniki midBAS + tweeter (na przod i jak bedzie za co to na tyl to samo)
Wujek_2000 - 02-11-2006, 00:06
" />i daruj sobie g³o¶niki pt. 3 dro¿ne, 2 dro¿ne itp. je¶li s± na jednej membranie to s± jednodro¿ne :wink:
Roger7 - 02-11-2006, 10:05
" />
">witam
mam pytanko w jaki sposob zrobic dobre naglosnienie w samochodzie nie wydajc calych oszczednosci Nie chodzi mi o marki produktow ale o sposob podlaczenie calosci
My¶lê, ¿e Kabar, który ma w tej materii bardzo du¿e do¶wiadczenie, siê wypowie ale podstawa to:
1. Dobry zestaw odseparowany na przód (osobno woofery w drzwiach, osobno tweetery w s³upkach/lusterkach ewentualnie na podszybiu), najlepiej 16 cm. ¯adne koaksjalne (wspó³osiowe) g³o¶niki
2. Wyg³uszenie drzwi przednich
3. Dobrze by by³o gdyby zasilane by³y ze wzmacniacza (tu wiadomo odpowiednie kable zasilaj±ce, sygna³owe, g³o¶nikowe).
4. Subwoofer w skrzynce z MDF (nie w tubie) i w zale¿no¶ci od upodobañ skrzynia zamkniêta lub bassreflex, ¶rednica suba zazwyczaj 25 cm lub 30 cm.
5. Dobry monta¿ i zestrojenie
6. Na ty³ nie potrzebujesz glo¶ników
Tu mo¿na sobie trochê poczytaæ:
Nat - 02-11-2006, 11:08
" />
">6. Na ty³ nie potrzebujesz glo¶ników
Co to znaczy? W moim zapoprzednim aucie do³o¿enie g³o¶ników na ty³ znqacz±co poprawi³o jako¶æ d¼wiêku zarówno dla s³uchaczy z przodu (bo lepiej brzmi) jak i z ty³u (bo lepiej s³ychaæ)...
Roger7 - 02-11-2006, 11:22
" />
">6. Na ty³ nie potrzebujesz glo¶ników
Co to znaczy? W moim zapoprzednim aucie do³o¿enie g³o¶ników na ty³ znqacz±co poprawi³o jako¶æ d¼wiêku zarówno dla s³uchaczy z przodu (bo lepiej brzmi) jak i z ty³u (bo lepiej s³ychaæ)...
Dla "tylnych" s³uchaczy, rzeczywi¶cie mo¿e byæ lepiej s³ychaæ, co nie znaczy, ¿e poprawi siê jako¶æ d¼wiêku.
Natomiast dla tych przednich zazwyczaj zaburza scenê d¼wiêkow±.
Dlatego je¶li siê trochê poszuka w sieci to spece radz± albo nie montowaæ nic z ty³u w pó³ce albo puszczaæ to ciszej od przodu.
zaba156 - 02-11-2006, 13:14
" />Czlowiek sie uczy cale zycie wielkie dzieki za porady
">Tu mo¿na sobie trochê poczytaæ:
http://www.gdynia.mm.pl/~nazar/PolskiCa ... 01beta.pdf
bardzo ale to bardzo ciekawa lektura wielkie dzieki : yesyes :
Anonymous - 02-11-2006, 13:37
" />Brak g³o¶ników w tylnej pó³ce w sedanie??? To chyba jakie¶ nieporozumienie, zeby nie wykorzystywaæ rewelacyjnego pdu³a rezonansowego, jakim jest baga¿nik...
Wujek_2000 - 03-11-2006, 14:38
" />Zawsze robie tak aby przednie g³o¶niki by³y wspierane tymi z ty³u na pó³ce. Jak je¿d¿ê sam zawsze ustawiam fader tak aby g³o¶niej gra³y tylne w ten sposób d¼wiêk jest przyjemniejszy dla ucha i znacznie poprawia efekt przestrzenny
orzec_h - 26-03-2008, 21:01
" />Koledze zapewne chodzi³o, ¿eby wzmacniacz 4 kana³owy wykorzystaæ. 2 kana³y bierzemy na przód a kolejne dwa mostkujemy i robimy jeden na subwoofer Wynik jest taki ¿e z 4 kana³owego wzmacniacza robimy 3 kana³owy. Jest to jak najbardziej profesjonalna porada.
Co do tylnych g³o¶ników do pod³±czamy bezpo¶rednio pod radio, nie pod wzmacniacz, graj± dla pasa¿erów z ty³u a macierzystej sceny przedniej nie zak³ócaj±.
wega - 26-03-2008, 21:26
" />Orzec_h czy ty widzia³e¶ datê tego postu?
matias21 - 27-03-2008, 00:09
" />8O
orzec_h - 27-03-2008, 00:58
" />Moja kulpa Sry... czyta³em wszystko co wyszukiwarka znalaz³a :?
maki - 27-03-2008, 01:05
" />
">Koledze zapewne chodzi³o, ¿eby wzmacniacz 4 kana³owy wykorzystaæ. 2 kana³y bierzemy na przód a kolejne dwa mostkujemy i robimy jeden na subwoofer Wynik jest taki ¿e z 4 kana³owego wzmacniacza robimy 3 kana³owy. Jest to jak najbardziej profesjonalna porada.
Co do tylnych g³o¶ników do pod³±czamy bezpo¶rednio pod radio, nie pod wzmacniacz, graj± dla pasa¿erów z ty³u a macierzystej sceny przedniej nie zak³ócaj±.
pomijajac wiek tematu, to nie zgodze sie z Toba...dlaczego?
po pierwsze: glosniki na wzmacniaczu przewyzszaja glosnoscia, te podpiete pod samo radio, co za tym z przodu ich nie uslyszysz (sub je zagluszy)...
po drugie: zaklocac beda wszystko... suba, ktory bedzie tworzyl sobie cisnienie w bagazniku (nawet jak zrobisz sobie skrzyneczki dla tych glosnikow). o przodzie nie mowie, bo jakie jest brzmienie glosnika 100W jesli ma doprowadzone tylko jakies 20W z radia...
po trzecie: sam przerabialem glosniki z tylu,i wiecej tego bledu nie popelnie...
pozdrawiam
orzec_h - 28-03-2008, 19:01
" />Do subba maj± i¶æ dwa kana³y zmostkowane pod 1 i nie ma si³y aby cokolwiek zag³uszy³y;-)
maki - 28-03-2008, 19:54
" />ja nie pisalem o zagluszeniu, a o znieksztalceniu... a to wielka roznica :wink:
pozdrawiam
PAHO - 01-04-2008, 11:11
" />
">ja nie pisalem o zagluszeniu, a o znieksztalceniu... a to wielka roznica :wink:
pozdrawiam
jak mówi maki z ty³u wypruæ wszystko, skrzyniê basow± s³ychaæ w ¶rodku 100x lepiej, zamiast inwestkowaæ w 2 pary g³o¶ników lepiej za³± kasê przeznaczyæ na g³o¶niki na przód
te¿ zrobi³em ten b³±d i wyg³usza³em tyln± pó³kê zajê³o mi to chyba pó³ dnia, za to demonta¿ 10 min, wszystko do kosza posz³o;]