henek155 - 09-02-2008, 14:16
" />Witam mam taki ma³y problemik, jak jade po dziurach na jedynce (nie wa¿ne czy silnik ciep³y czy zimny) powoli na niskich obrotach to strasznie szarpie mi autem.Czy kto¶ wie jaka mo¿e byæ tego przyczyna?
silnik to 2.0 16v 834B2246
alf - 09-02-2008, 23:38
" />My¶lê ¿e zbyt ma³a prêdko¶æ na jedynce jest powodem szarpania.Jak trzeba wolno to trzeba u¿ywaæ "¶lizgaj±cego sprzêg³a".Jedynka te¿ potrzebuje minimum prêdko¶ci by nie szarpaæ.
Go¶æ - 09-02-2008, 23:48
" />my¶,ê ¿e to klasyczny objaw zu¿ytego sprzêg³a/nie mia³em do czynienia z them± poza wyj±tkami/
Piszczyk - 10-02-2008, 21:43
" />w jakim stanie masz przeguby?
luz na przegubie plus delikatny luz na zêbach skrzyni i mech. ró¿nicowego plus luzy na sworzniach itp i szarpanie gotowe
maki - 11-02-2008, 18:06
" />mam podobny symptom, tyle ze odczuwalne to jest tylko na benzynie...cos jakby nie dostawal wystarczajacej ilosci paliwa... mysle ze nie jest to wina pompy bo zostala wymieniona kilka miesiecy temu. co powinienem sprawdzic?
pozdrawiam
Jacek - 12-02-2008, 23:10
" />Przy 2000rpm nie powinna szarpaæ. Mo¿e kabelki WN(ale one lubia waliæ powy¿ej 2500), a mo¿e sa pozrywane poduszki pod silnikiem. Je¶li masz lampê stroboskopow± indukcyjn± sprawd¼ b³yski dla poszczególnych cylindrów -wykluczysz ¶wieczki i kable.
henek155 - 05-03-2008, 20:07
" />wymieni³em dzisiaj ¶wiece na nowe ngk i silnik od razu zacz±³ lepiej brzmieæ i pracowaæ,do tego wymieni³em te¿ przewody wysokiego napiêcia na nowe bo w starych by³a zbyt du¿a rezystancja.Wiec to mam z g³owy,silnik nadal szarpie nawet na 1700 obr,odpia³em na chwile sonde ale wydawa³o mi sie ¿e nie by³o ¿adnej zmiany w pracy silnika z podpiêt± i odpiêt± sond± (mo¿liwe ¿e sonda jest padniêta),nakoniec znalaz³em dziure w dolocie w tej grubej rurze co idzie od silnika do przep³ywomierza,bede musia³ siê ni± zaj±æ,ale to na czasie bo planuje przerobiæ ca³y dolot na sto¿kowy filtr powietrza.
Miro - 05-03-2008, 21:29
" />U mnie ostatnio jest podobnie tzn po odpaleniu silnika kiedy jest jeszcze zimny faluje sobie lekko na obrotach i podczas jazdy wystepuja czasem mocne szarpniecia :evil: jak dostanie nie duzej temp to chodzi równo ale zdarzy siê,¿e jeszcze czasem szarpnie. Te dolegliwo¶ci wystêpuj± tylko na benzynie, na gazie jest wszystko wporz±dku. Co to mo¿e byæ? :roll:
przemas81 - 05-03-2008, 21:43
" />
">U mnie ostatnio jest podobnie tzn po odpaleniu silnika kiedy jest jeszcze zimny faluje sobie lekko na obrotach i podczas jazdy wystepuja czasem mocne szarpniecia :evil: jak dostanie nie duzej temp to chodzi równo ale zdarzy siê,¿e jeszcze czasem szarpnie. Te dolegliwo¶ci wystêpuj± tylko na benzynie, na gazie jest wszystko wporz±dku. Co to mo¿e byæ? :roll:
mam uidentyczna sytuacje i jestem tak samo kiepski w tej materii jak ty za diabla nie wiem co to jes
maki - 07-03-2008, 20:27
" />
">U mnie ostatnio jest podobnie tzn po odpaleniu silnika kiedy jest jeszcze zimny faluje sobie lekko na obrotach i podczas jazdy wystepuja czasem mocne szarpniecia :evil: jak dostanie nie duzej temp to chodzi równo ale zdarzy siê,¿e jeszcze czasem szarpnie. Te dolegliwo¶ci wystêpuj± tylko na benzynie, na gazie jest wszystko wporz±dku. Co to mo¿e byæ? :roll:
mam uidentyczna sytuacje i jestem tak samo kiepski w tej materii jak ty za diabla nie wiem co to jes
tezmialem taki problem jak Miro, przyczyna byl zasyfiony wtrysk.poki co tylko go wyczyscilem,ale pewnie trzeba go bedzie wymienic...niestety podczas naprawy, postanowilem obejrzec zawieszenie... i tu maly rece mi opadly... mozna powiedziec ze wszystko do wymiany :cry: od gumy stabilizatora po amorki... do tego klocki... cos mi sie tluklo,ale sadzilem ze to tylko przegub, niestety sie mylilem : cenzura : a teraz Lancia-skarbonka chce aby w nia majatek wladowac...
pozdrawiam
Miro - 08-03-2008, 17:24
" />
"> a teraz Lancia-skarbonka chce aby w nia majatek wladowac...
pozdrawiam
Tak to ju¿ jest kolego jak sie ma kilkunastoletni samochodzik
maki - 08-03-2008, 20:19
" />
">Tak to ju¿ jest kolego jak sie ma kilkunastoletni samochodzik
najgorsze jest to ze jakbym sie tak w nim nie "zakochal" to pewnie poszedlby na sprzedaz i po klopocie...
pozdrawiam
alf - 09-03-2008, 13:25
" />PALIWO ,to jest przyczyna waszych Panowie cierpieñ.Je¿eli silnik na jednym rodzaju paliwa ( np.gaz) chodzi jak zegarek a na drugim rodzaju paliwa (benzyna ) byd³uje to na bank kupili¶my z³e paliwo -chrzczone jak to siê mówi (woda lub co¶ innego).Wody do¶æ ³atwo siê pozbyæ-wlaæ nale¿y pó³ litra denaturatu na powiedzmy 20 litrów paliwa i on zwi±¿e wodê i pozwoli jej wyj¶æ przez wtryskiwacze.Po tym zabiegu szarpanie ust±pi na 100%.Kupujcie paliwo w stacjach o du¿ych obrotach-tam nie ma oszustw i w renomowanych najlepiej firmach.Jak siê po³aszczycie na ma³± stacyjkê bo zaoszczêdzicie 3 lub wiêcej groszy na litrze to macie problem zapewniony.
Miro - 09-03-2008, 15:41
" />
">Kupujcie paliwo w stacjach o du¿ych obrotach-tam nie ma oszustw i w renomowanych najlepiej firmach.Jak siê po³aszczycie na ma³± stacyjkê bo zaoszczêdzicie 3 lub wiêcej groszy na litrze to macie problem zapewniony.
Kupuje paliwo na statoilu i nigdy nie mialem problemow.
Od jakiegos czasu mam te objawy ale zrobie tak jak napisales. Zatankuje wiecej paliwa niz zwykle i wleje troche denaturatu-juz tak kiedys robilem i pomoglo
Trzeba powtorzyc operacje
alf - 09-03-2008, 15:44
" />mi pomog³o po dwakroæ.
Jacek - 10-03-2008, 01:00
" />Panowie, DenaTrunek jest nie najgorszy (wprawdzie nie pi³em), ale silniczek prosi o lepszy napój. Ja polecam (bez reklamy) STP Injector Cleaner (lub podobny)na baczek benzynki i efekt jest 100% -po denaturacie pru³em instalacjê (wtryski, pompa i baczek) z samochodu bo zrobi³a siê galareta i zapierdzieli³a wtryski. Denaturat jest dobry jedynie na wodê w paliwie a je¿eli s± inne "ulepszacze-zasyfiacze" to nie da rady a wrêcz mo¿e pogorszyæ. Wszystkim je¿dz±cym na wtrysku stanowczo to odradzam.
Po prostu nie wszystkie syfiwa rozpuszcza -æwiczy³em bo ratowa³em siê kiedy¶ po zatankowaniu jakiego¶ g : cenzura : wna na stacji i nie dojecha³em do domu.
Co do szarpania to przyczyny mog± byæ nastêpuj±ce:
1. odpiêty lub uszkodzony kabel od przep³ywomierza
2. kabelki WN
3. ¶wieczki
4. nieszczelno¶æ w rurze dolotowej miêdzy przep³ywomierzem a przepustnic±
5. Czujnik po³o¿enia przepustnicy lub kabel
6. Uszkodzony g³ówny przewód masowy instalacji wtryskowej.
7. sensor po³o¿enia wa³u korbowego lub jego wtyczka.
8. woda w uk³adzie wtryskowym (je¿eli zwykle masz ma³o paliwa w baku zmiany temperatury powoduj± skraplanie wody z wilgotnego powietrza na jego ¶ciankach i kropelki wody z dna baku mog± byæ zassane przez pompê i blokuj± wtryski)
Sonda lamb(a)da 8O nie daje objawów szarpania -uk³ady wtryskowe przewa¿nie przechodz± w tryb pracy awaryjnej i ignoruj± sygna³ -efekt: zwiêkszone "spo¿ycie" i ¶wiec±ca kontrolka uk³adu wtryskowego. Najlepiej wywo³aæ tryb autodiagnostyki (je¶li mo¿na) i sprawdziæ zapis pamiêci b³êdów.
Pogrzebê w literaturze -jak co¶ znajdê to dopiszê