larry123 - 02-03-2008, 22:55
" />Moja lucynka je olej w tempie 1 litra na 4000 km, co daje oko³o 250 ml na 1000 km, je¿d¿ê na oleju orlen 10w60 na bazie PAO zalecanej na stronie seleni do silników 2.4 i lancii thesis. Baza PAO jest jako¶ciowo lepsza ni¿ HydroCraking, otporna na starzenie, utlenianie i takie tam, no git. Na stronie streetracing ludki twierdz± na na tym oleju wzrasta ci¶nienie o prawie po³owê w stosunku np do castrola lub mobila, niby dobrze, lepsze ci¶nienie = lepsze smarowanie. Dla porównania valvoline 10w60 jad³a oko³o 1.5 litra na 10000 km, nie ukrywam ¿e niekiedy krêcê silniczek do 5 - 6 rpm, jak jest ciep³y.
Rafa³ poleci³ mi przytrzymaæ j± na polowe stanu i zaobserwowaæ czy nie bêdzie ubywa³o , je¿eli bêdzie ¼le, mogê zmieniæ na midlanda 10w40.
moje pytanko
Czy apetyt jest uwarunkowany od ci¶nienia smarowania
Staram sie utrzymywaæ stan na maksa, czy powinienem utrzymywaæ w po³owie.
Mo¿e uszczelniacze posz³y w las.
wega - 02-03-2008, 23:22
" />Taki stary wyjadacz i nie wie ¿e:
http://images32.fotosik.pl/81/8a42ba48b9cd6161m.jpg[/img]
one lubi± olej.
darkobo - 02-03-2008, 23:44
" />DAne producentów podawane s± mocno na wyrost, aby unikn±æ k³opotów z nachalnymi klientami. Do Kappy 2.0 nie musia³em dolewaæ pomiêdzy wymianami, choæ z tabelki wynika³oby, ¿e gdym dola³ ze 3 litry to te¿ jeszcze by³oby w normie.
Larry, mnie zawsze uczono, ¿e zim± lepiej aby by³o mniej oleju (szybciej siê rozgrzewa, ³atwiejszy rozruch i takie tam), natomiast w upalne lato lepiej, aby by³o bli¿ej maksa.
Z Twoich danych wynika, ¿e w zasadzie jeszcze mie¶cisz siê w normie, ale jak ze spalinami - bada³e¶ ostatnio. Bo je¶li Ci idzie olej do spalin, a masz jeszcze katalizator, to wkrótce mo¿esz go nie mieæ.
Króciak - 03-03-2008, 00:00
" />
">Do Kappy 2.0 nie musia³em dolewaæ pomiêdzy wymianami, choæ z tabelki wynika³oby, ¿e gdym dola³ ze 3 litry to te¿ jeszcze by³oby w normie.
8O 3 litry? Do Opla wchodzilo mi 3.2l i byla norma a tu mowisz o dolewce? Chyba ze naprawde to nie jest duzo do tego silnika... ale sie bardzo zdziwie.. ?
maciej_ignys - 03-03-2008, 00:05
" />Wszystko zale¿y od jazdy. Do Integralki na zbiornik paliwa 0,5 litra oleju. Zbiornik to jakie¶ 2-3 godziny zabawy i to nie po maksie bo jeszcze siê bojê Na razie tankowa³em 6 razy to jest jakie¶ 1500 km i 3 litry oleju.
Ponoæ w normie
larry123 - 03-03-2008, 07:19
" />no w³asnie ostatnio cisne moja furkê bo siê ciesze z przerobienia instalacji LPG po, której kappa fruwa !!! jak cholera
na dwójce idzie ca³y czas na poslizugu do odciecia
ciesze sie jak dziecko
dellti - 03-03-2008, 09:41
" />
">no w³asnie ostatnio cisne moja furkê bo siê ciesze z przerobienia instalacji LPG po, której kappa fruwa !!! jak cholera
na dwójce idzie ca³y czas na poslizugu do odciecia :P
ciesze sie jak dziecko
Gratulujê rozwi±zania problemów z LPG, u mnie chyba w³a¶nie zaczê³y siê pojawiaæ :/
A wracaj±c do tematu, to przy ostrej (>5ty¶/min)je¼dzie takie zu¿ycie oleju IMHO jest mo¿liwe, spróbuj przez jaki¶ czas poje¼dziæ "starym" stylem i zobacz co siê wtedy bêdzie dzia³o.
larry123 - 03-03-2008, 11:05
" />kurcze Delti nie mogê, moja luska mnie prowokuje,
mam wra¿enie ¿e deczko lepiej sie zbiera ni¿ na pb.
Mo¿e teraz poje¿d¿ê jak emeryt.
Egon - 03-03-2008, 21:30
" />od LPG lec± uszczelniacze zaworowe i przez to bêdzie brac olej zobacz czy zaraz po ranym odpaleniu nie kopci
larry123 - 03-03-2008, 23:37
" />sprawdz³em rano nie kopci ...
kretekpodnietek - 04-03-2008, 00:22
" />w mojej delcie znika³o oko³o 1l oleju na 1000km, no i ¶wiece by³y okopcone i zawalone ¿óltym nagarem (spalony olej) po wymianie uszczelniaczy na zaworach problem min±³. przejecha³em ju¿ 3 tys. i jeszcze nic nie dolewa³em.
larry123 - 04-03-2008, 06:46
" />aby wymienic uszczelniacze trzebz sciagac glowice
mo¿e to zrobie przy wymianie rozrz±du.
radek79 - 04-03-2008, 07:49
" />lary123 napisz co takiego zrobi³e¶ w ins. gazowej ¿e ci teraz tak opony pali
larry123 - 04-03-2008, 09:21
" />zesz³a do 75 % skali na "bagnecie' i stoi, mo¿e bêdzie dobrze. a ja ci±gle dolewa³em do 100 %
LukaszN - 04-03-2008, 11:08
" />
">aby wymienic uszczelniacze trzebz sciagac glowice
mo¿e to zrobie przy wymianie rozrz±du.
NIE, wystarczy znalesc mechanika z dobrym przygotowaniem zawodowym i praktyka. W zaszle wakacje wymienialem z kolega mechanikiem uszczelniacze w swojek K. Sprawa banalnie prosta, tylko trzeba posciagac walki ssacy i rozrzadu itd. itp. i miec taki specjalny przyrzad.....
larry123 - 04-03-2008, 12:08
" />nie d³ugo mi sie zbli¿a wymiana rozrz±du, mo¿e Rafa³ sie chwyci za uszczelniacze.