ďťż
Problem z Thema - gaśnie



jul - 05-05-2007, 07:41
" />Witam serdecznie
Mam prośbę do szanownych kolegów o poradę i pomoc. Uzytkuję Lancię Thema 2.0 16V Turbo (201 PS) z roku 93. Problem polega na tym, że zaczęła gasnąć. Gaśnie jak stoję na skrzyżowaniu (w zasiadzie na każdym), ale także w czasie jazdy (trzymam nogę na pedale gazu). Na postoju wystarczy przekręcić kluczyk i ją odpalić (zapala od pierwszego). W czasie jazdy wystarczy nacisnąć mocniej pedał gazu i po około 5-7 sekundach silnik zaczyna pracować. Odnoszę wrażenie, że albo paliwo przestaje dochodzić albo występuje brak iskry.
Bardzo będę wdzięczny za wszelkie porady i sugestie, ponieważ jest to mocno uciążliwa i nebezpieczna usterka. Nie raz podczas skrętu zgasła i wtedy oczywiście brak jest wspomagania
Pozdrawiam




DeviLL - 05-05-2007, 13:49
" />Jedz do ASO , a jak nie to sprawdz wszystko , moj mechanik sprawdzil (bo mialem to samo) i po 7 dniach wrocilo do normy , ale nie wiemy co to bylo bo zmienilismy modul,cewke (mialem w zapasie) , poprawil wiazke elektryczna (przebicia) itd i sie naprawilo



wujek - 05-05-2007, 15:41
" />Witam,
Zacznij od typowego, dyżurnego ruchu - masy, szczególnie punkt połączenia przewodu minusowego od akumulatora do nadwozia (zasłonięty podstawą akumulatora). Drugim, modnym ostatnio źródłem wariowania silników jest filtr paliwa - też dostarczy atrakcji przycinając dostarczanie odpowiedniej ilości paliwa. Nie jest drogi, a zazwyczaj należy do elementów "zapomnianych".



jul - 06-05-2007, 17:22
" />Dziękuje za odpowiedź. Wymieniłem cewkę, nic to nie dało. Ostatnio zauważyłem (usłyszałem), że pompa paliwowa rzęzi tzn ma momenty jakby chciała się zatrzeć. Zastanawiam się czy to nie jest to. Jutro pojadę do kolegi, który handluje częściami do min Lanci i poszukam takiej pompy.
P.S.
Gazu oczywiście nie mam




DeviLL - 06-05-2007, 17:26
" />No pompa jak jest padnieta to nie ma wydatku potrzebnego do zasilenia silnika :wink: Tylko ,ze przy dojezdzaniu do skrzyzowania obciazenie jest juz niskie



wujek - 06-05-2007, 21:37
" />Witam,
A zacznij od wymiany filtra paliwa - i tak to trzeba zrobić, a może okazać się, że pompa ścichnie (parę razy sprawdzone). Gdy filtr przytkany to pompa ciśnie na max - 6.5 -7 atm. Każdy by rzęził.
Pozdrawiam



jul - 10-05-2007, 17:25
" />Witam
Wymiana filtra paliwa niestety nic nie dała, no może poza tym, że.... jakiś głąb założył filtr od punto (dużo mniejszy). Ale problem niestety pozostał. Własnie jadę wymienić pompę paliwa - może to coś da.... Szczerze mówiąc jestem zrozpaczony, wiecznie na mnie trąbią a poza tym stwarzam zagrożenie (
Pozdrawiam



DeviLL - 10-05-2007, 17:49
" />A sprawdziles modul przy cewce ?



jul - 10-05-2007, 21:54
" />Wyciągnąłem pompę. Jak się okazało przewód gumowy od pompy do dekla miał dwa niewielkie pęknięcia, na tyle małe, że nie można było stwierdzić "dmuchając". Ale jak wiemy pompa ma troszkę większe ciśnienie i to była przyczyna gaśnięcia.
Bardzo wszystkim dziękuję za pomoc.
pozdrawiam
Jul
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \