trigo - 14-04-2008, 08:39
" />czy który¶ z Was instalowa³ co¶ takiego ?
jaka jest Wasza opinia o powerboxach ?
hamberg - 14-04-2008, 09:40
" />
">czy który¶ z Was instalowa³ co¶ takiego ?
jaka jest Wasza opinia o powerboxach ?
Powerboxa nie mam ale wiem jak dziala i moje zdanie jest takie ze albo chip albo nic. Nie zawiera on jakiegos inteligentnego algorytmu ktory steruje praca silnika ale jego zadanie polega na oszukiwaniu ECU ktory majac bledne dane zle dawkuje paliwo. Czasami jak sie producent postara to w sposob bardziej rozsadny to robi a czasem jest to rezystor ktory sie wpina gdzies gdzie ma to mniejszy lub wiekszy sens.
To troche jak przyspieszac peceta zwiekszajac napiecie zasilania.
Orsya - 14-04-2008, 18:21
" />dok³adnie,
chiptuning ma wiêcej mo¿liwo¶ci i z regu³y osi±ga lepsze wyniki ni¿ powerbox - a cena jest praktycznie ta sama
dr_scott - 21-04-2008, 13:15
" />
">czy który¶ z Was instalowa³ co¶ takiego ?
jaka jest Wasza opinia o powerboxach ?
Powerboxa nie mam ale wiem jak dziala i moje zdanie jest takie ze albo chip albo nic. Nie zawiera on jakiegos inteligentnego algorytmu ktory steruje praca silnika ale jego zadanie polega na oszukiwaniu ECU ktory majac bledne dane zle dawkuje paliwo. Czasami jak sie producent postara to w sposob bardziej rozsadny to robi a czasem jest to rezystor ktory sie wpina gdzies gdzie ma to mniejszy lub wiekszy sens.
To troche jak przyspieszac peceta zwiekszajac napiecie zasilania.
Tak jest, albo chip albo fabryka.
Powerbox to gówno niewarte ¿adnych pieniêdzy. Jest to paso¿yt wpiêty w istniej±c± instalacjê, a wiêc nie zmienia podstawowych parametrów.
Tylko zmiana chipa istotnie modyfikuje parametry pracy silnika i tylko chip mo¿e przynie¶æ efekty.
lancia1969 - 21-04-2008, 14:13
" />To wszystko zale¿y jakie parametry i w jaki sposób mo¿na modyfikowaæ.
Przecie¿ chip równie¿ zmienia czas wtrysku , k±t zap³onu itd tylko dla mnie zasadnicza ró¿nica polega na braku mo¿liwo¶æi zmiany programu w epromie a jak masz ¶winke zawsze mo¿esz dokonaæ korekty nawet on line. Swinka to taki mechaniczny odpowiednik zmiany dysz w ga¼niku i krecenia aparatem prze³o¿ony na jezyk 0-1 :lol:
Zasadniczo nie jest to przeznaczone dla osób które nie maj± pojêcia co i dlaczego dzia³a w silniku , z prostej przyczyny - mo¿na przez niewiedzê uszkodziæ silnik -niestety ale to nie powód ¿eby od razu mówæ ¿e jest to beee , z drugiej strony mo¿e niech siê wypowiedz± osoby które ju¿ to maj± za³o¿one lub mieli .
Power Boxy s± odpowiedzi± na zapotrzebowanie rynku gdzie bardziej dojrza³e firmy tuningowe stosuja programowalne ECU ( AEM, Motec ) ale ich cena nawet dzisiaj grubo przekracza 1000 $ a nie ka¿dy wykonuje na tyle skomplikowane przeróbki które wymagaj± zmiany ECU , oryginalne ECU po pierwsze jest zabezpieczone i programy nie s± ogólno dostêpne po drugie maj± z góry pozak³adane zabezpieczenie dotycz±ce norm spalin.
Najwa¿niejsza jest jeszcze cena - praca tunera nie jest tania i p³acisz za jeden program .
Osobi¶cie nie jestem przeciwnikiem stosowania swinek za wzgêdu na:
- dobr± zabawe za rozs±dne pieni±dze
- mo¿liwo¶æ szybkiego powrócenia do stanu fabrycznego,
- "³atwo¶c" obs³ugi
-szybka mo¿liwo¶æ zmian kilku map ( miejska ,trasa , upalanie)
Sam siê zastanawaim nad za³o¿eniam ecumastera tylko czekam jak ch³opaki doszlifuj± ostatecznie interfejs u¿ytkownika.
LuuukaszXXX - 14-04-2010, 16:40
" />odswierzajac temat co myslicie na temat takiego rozwiazania
CHIPTUNING LANCIA HDI, JTD
brygadzista1 - 14-04-2010, 17:02
" />tez cos dziwnego. podejrzewam ze za usluge wlutowania tego i przeprogramowania silnika zaplacisz 1000zl czyli i tak wyjdzie tyle co za chiptuning kompletny.
LuuukaszXXX - 14-04-2010, 17:14
" />z opisu wynika ze zamiane z tym ktory jest w samochodzie mozna wykonac samemu i na tym sprawa sie konczy.
Fugaz - 19-04-2010, 13:03
" />Powerboxy omijaj szerokim ³ukiem. Jak poszukasz tematy na forum, to na pewno znajdziesz bo wile razy by³o omawiane. Ogólnie powerbox "oszuka" zasterowanie silnikiem np. poprzez podanie ¿e jest zbyt zimny bêdzie podawa³ inn± mieszankê bogat± w paliwo. Przy odrobinie szczê¶cia, nie zajedziesz silnika ale okupisz to du¿o wiêkszym zu¿yciem paliwa. Je¶li ju¿ chcesz zwiêkszyæ moc, poszukaj kogo¶ kto przeprogramuje twój samochód wgrywaj±c program, który przy okazji sprawdzi podczas jazdy lub na hamowni. Wtedy unikniesz ewentualnego k³opotu i bêdziesz pewny ile mocy Ci przyros³o. Ogólnie zwiêkszenie mocy spowoduje troszke mniejsze zu¿ycie paliwa przy normalnej je¼dzie, ale zwiêkszy kiedy bêdziesz wykorzystywa³ pe³n± moc.
LuuukaszXXX - 19-04-2010, 16:20
" />nie znam sie na tym zbytnio dlatego zapytalem, w opisie aukcji jest napisane ze to jest chiptuning. zdaniem kolegi wyzej to jest powerbox marketingowo nazwany chiptuningiem?