Phedra - 2.2 jtd



kartonik - 10-11-2006, 12:09
" />Czy szanowni Forumowicze wiedz±, czy to jest silnik ze stajni Peugeota?




tomek - 10-11-2006, 12:26
" />
">Czy szanowni Forumowicze wiedz±, czy to jest silnik ze stajni Peugeota?
Wszystie diesle w Phedrach sa PSA!



kartonik - 10-11-2006, 13:23
" />To niedobrze...



tomek - 10-11-2006, 13:30
" />
">To niedobrze...
Z Lancii to tam tylko jest znaczek i... chyba wykonczenie polaczone z jakoscia (mam nadzieje).
BTW: silniki HDI PSA sa bardzo dobre.




kartonik - 10-11-2006, 14:33
" />Ja tam slyszalem same niepochlebne opinie. Choc w pugu 405 mojego ojca sprawuje sie wysmienicie. Ostatni tylko pompa paliwa sie zatarla... po 90kkm:( Ale pali zdecydowanie mniej niz moja lancia!!! Szkoda, ze nie zastosowali do Phedry silnika fiatoskiego 2.4 jtd. Dziwne, bo przeciez jest on w nowej alfie 159 i fiacie croma. Zastanawialem sie czy nie kupic Phedry. A teraz bede sie jeszcze bardziej zastanawial. Ceny na zachodzie nawet nawet jak za taka fure. Tylko ten nieszczesny silnik...

pozdro,

m



tomek - 10-11-2006, 15:20
" />Kolega 1,9 HDI 90 KM przebieg 220 tys.
Prawe zadych problemow z silnikiem, cos tam bylo ale to jkis drobiazg (



pew - 10-11-2006, 17:49
" />Rado móg³by tu co¶ powiedzieæ



kartonik - 12-11-2006, 21:26
" />To co, Rado, napiszesz cos o phedrze? Jestem bardzo ciekaw opnii uzytkownika!!!!

Pozdro,

M



Nat - 12-11-2006, 21:52
" />Nie o Phedrze, tylko o silniku firmy PSA. Rado ma Zetê



tomek - 13-11-2006, 10:02
" />
"> Rado ma Zetê
Ale silniki w Zecie to stare TD a nie HDI jak w Phedrze!



pew - 13-11-2006, 11:27
" />ale Rado ma prze³o¿ony silnik z jakiego Peugeota - szczerze mówi±c nie wiem czy TD czy ju¿ HDI - Rado robisz aktualnie za wielb³±da? gdzie Ciê wynios³o :wink:



kartonik - 13-11-2006, 20:22
" />Najciekawsze jest to, ze lancia uparcie wklada nawet w nowa phedre odmiane 128-konna silnika 2.2 jtd/hdi. Tymczasem peugeot i citroen dawno wymienili go na nowoczesniejsza wersje 136 km. O co tu chodzi?

pozdro,

m



Blash - 13-11-2006, 23:22
" />
"> Rado ma Zetê
Ale silniki w Zecie to stare TD a nie HDI jak w Phedrze!
od 1999 hdi , Rado ma od peugeota i jest to td



tomek - 14-11-2006, 10:40
" />
"> O co tu chodzi?

Moze o inne rynki sprzedazy. Byc moze w Italii jest przedzial ubezpieczenia do 130PS.
Ale kazdy z tych silnikow mozna latwo podkrecic, pewnie spokojnie do 150PS.



kartonik - 14-11-2006, 11:21
" />Tak ostatnio duzo sie rozgladalem w temacie wirusowania diesli i chyba to nie jest taka straszna tragedia dla silnika. Wlasciwie dobrze zrobiony tuning elektroniczny przy rozsadnym uzytkowaniu samochodu ine powinien w zaden sposob zaszkodzis silnikowi. Slyszalem tez, ze silniki hdi sa bardzo podatne na takie zabiegi i dosyc fajnie sie je podkreca.
W takim razie przemysle temat phedry 2.2 jtd. Chcialbym takim autem sie przejechac... Pewnie fajne wrazenia Za zachodnia granica auto z 2003 roku z przebiegiem 80kkm mozna kupic za 12k euro. Cena akceptowalna jak za taki autobus W wypozazeniu alkantara, klimatyzacja dwustrefowa z rozdzialem sily nadmuchu na tyl i przod, navi. Tylko te zegary jakies takie dziwne. I audio tez. Zalatuje blaupunktem sprzed 10 lat.

Pozdro,

M



kartonik - 14-11-2006, 11:22
" />A czy ja dobrze pamietam, ze na forum ktos prezentowal swoja phedre?



tomek - 14-11-2006, 12:09
" />
">A czy ja dobrze pamietam, ze na forum ktos prezentowal swoja phedre?
Phedre ma Cappo z Poznania ale... nie zaglada juz na forum!



Trusq - 17-11-2006, 17:04
" />w mojej Zecie jest silnik 2.0 jtd 16v ktory jest montowany w Phedrze i powiem ze nie narzekam... : yesyes :



vincenzo - 13-09-2008, 15:27
" />o¿ywiam temat my mamy 2.0 JTD w Phedrze no i jak to siê mówi.. sza³u nie ma, ale to w koñcu samochód rodzinny wiêc szaleæ nie wolno Ale parametry techniczne silnika 2.2 JTD nie prezentuj± siê jako¶ super rewelacyjniej. Ale w naszym 2.0 jak na razie nic siê jeszcze nie sta³o.. (odpukaæ)



Trusq - 15-09-2008, 22:47
" />mialem zete 2.0 jtd a teraz phedre 2.2 jtd i moge smialo powiedziec ze jest znaczna roznica



vincenzo - 15-09-2008, 22:55
" />my przy Zecie mieli¶my 2.0 ale benzyne - jak dla mnie mo¿e nie rewelacja - ale by³o mi³o wyprzedaæ vanem niektóre samochody których w³a¶ciciele siê szczycili ¿e maj± sportow± osobówkê

A czy Twoja Phedra jest na forum? tzn zdjêcia i jaki¶ opis?



Trusq - 16-09-2008, 08:49
" />nie...jeszcze nie ma



vincenzo - 16-09-2008, 18:53
" />w takim razie zapraszamy do prezentacji :)



stygi - 16-09-2008, 19:18
" />Witam,

W mojej Zetce jest 2.0 jTD. Silnik 'odpukac' chodzi bezproblemowo, ekonomiczny i dynamiczny jak na taka bry³e nadwozia i masê.

Przy rozs±dnej je¼dzie odwdziêcza siê rozs±dnym spalaniem:
- trasa 6,5 l/100km,
- mieszana [50% miasto, 50% trasa] oko³o 8,2 l/100km.

Mo¿na bezbole¶nie i wiêkszy kemping ci±gn±c bez wiêkszego wp³ywu na spalanie.

Pozdrawiam,



vincenzo - 16-09-2008, 19:42
" />
">Witam,

W mojej Zetce jest 2.0 jTD. Silnik 'odpukac' chodzi bezproblemowo, ekonomiczny i dynamiczny jak na taka bry³e nadwozia i masê.

Przy rozs±dnej je¼dzie odwdziêcza siê rozs±dnym spalaniem:
- trasa 6,5 l/100km,
- mieszana [50% miasto, 50% trasa] oko³o 8,2 l/100km.

Mo¿na bezbole¶nie i wiêkszy kemping ci±gn±c bez wiêkszego wp³ywu na spalanie.

Pozdrawiam,


a ile ma koni ten silnik w Zecie?



Trusq - 17-09-2008, 02:02
" />to ten sam co w phedrze...ostatnie wypusty mialy nawet 16V



skory - 17-12-2008, 17:56
" />Hey
Ja tez zastanawiam sie nad zakupem takiej Phedry dla zonki...rocznik 2002 w dieslu mozna kupic nawet za 6000-7000 Euro.
Na co zwracac uwage przy zakupie??



Blash - 18-12-2008, 15:47
" />temat phedry(c8 evasion) i jej silników studiuje od d³u¿szego czasu, i nie zakupie tego auta , powód tragiczna elektryka i niedoróbki skutkujace ci±g³ymi awariami, od silnika 2,2 trzymaæ sie z daleka ,natomiast 2,0 hdi bardzo dobry w peugeotach w vanie zosta³ ubrany w paskudna elektrykê , podsumowuj±c tak jak zeta by³a tanim w utrzymaniu vanem tak phedra to nieprzewidywalne auto z drogimi czê¶ciami
opinie tê opieram na rozmowach z posiadaczami, oraz mechanikami



vincenzo - 18-12-2008, 16:15
" />
">temat phedry(c8 evasion) i jej silników studiuje od d³u¿szego czasu, i nie zakupie tego auta , powód tragiczna elektryka i niedoróbki skutkujace ci±g³ymi awariami, od silnika 2,2 trzymaæ sie z daleka ,natomiast 2,0 hdi bardzo dobry w peugeotach w vanie zosta³ ubrany w paskudna elektrykê , podsumowuj±c tak jak zeta by³a tanim w utrzymaniu vanem tak phedra to nieprzewidywalne auto z drogimi czê¶ciami
opinie tê opieram na rozmowach z posiadaczami, oraz mechanikami


Phedre w 2.0 JTD = HDi mamy ju¿ 1,5 roku i nie potwierdzam s³ów kolegi Blash'a ale jednocze¶nie O D P U K U J E w niemalowane !



kartonik - 18-12-2008, 20:26
" />No zawsze wyjsciem jest kupic 3.0 V6 :twisted: Jest w automacie i przewaznie w pelnym wypasie. No i tansze ( 8O ) od jtd... ups hdi :wink:

Gdyby tej phedry nie robili w kooperacji z zabojadami i zamontowali tam "prawdziwy" silnik jtd, to wlasciwie auto to nie mialoby konkurencji na rynku.

Sam rozgladam sie za vanem, ale tak na prawde nie ma co kupic. Jest oczywiscie phedra/ulysse/c8/807.
Pozniej rodzina sharan/alhambra/galaxy, ktore sa obrzydliwe jak noc. Chrysler voyager z wynalazkowymi silnikami diesla VM, ktore potrafi seriwsowac czterech ludzi w Polsce.
No jest jeszcze jakies koreanskie barachlo.
Moze espace, ktory jest samochodem przepieknym i stylistyka wyprzedzajacym wszystkie inne vany, ale nafaszerowanym elektronika i z tego powodu zawodnym jak reszta samochodow spod znaku kopnietego kwadratu.
Moze toyota previa, ale to bieda i rzadki egzemplarz.
Mitsubishi fajny ze swoim grandisem, coraz czesciej pojawia sie w ogloszeniach z silnikiem 2.0 tdi vw.

Cos pominalem?

Nie ma co za bardzo wybrac. Chyba trzeba bedzie przejsc o pol klasy nizej (opel zafira, mazda 5...), bo tam zdecydowanie wiekszy wybor.

pozdro,
m



letnik22 - 19-12-2008, 15:36
" />
">Cos pominalem?

pozdro,
m


jest jeszcze ford s-max 2.2 -170km, ale niestety ma wszystkie normalne drzwi... a van powinien mieæ suwane. A tu jest wybór naprawde ma³y: psa/fiat, chrysler i kia.



Blash - 19-12-2008, 15:54
" />
">temat phedry(c8 evasion) i jej silników studiuje od d³u¿szego czasu, i nie zakupie tego auta , powód tragiczna elektryka i niedoróbki skutkujace ci±g³ymi awariami, od silnika 2,2 trzymaæ sie z daleka ,natomiast 2,0 hdi bardzo dobry w peugeotach w vanie zosta³ ubrany w paskudna elektrykê , podsumowuj±c tak jak zeta by³a tanim w utrzymaniu vanem tak phedra to nieprzewidywalne auto z drogimi czê¶ciami
opinie tê opieram na rozmowach z posiadaczami, oraz mechanikami


Phedre w 2.0 JTD = HDi mamy ju¿ 1,5 roku i nie potwierdzam s³ów kolegi Blash'a ale jednocze¶nie O D P U K U J E w niemalowane !

oby tak dalej , 2,0 to dobry motor , wystarczy spojrzeæ na og³oszenia z niemiec same 2,2 , sprzedaj± bo maja problemy , aha no i ten automat , równie¿ jak najdalej od niego,
poza tym 2,2 to wynalazek fordowski , ostatnio nawet wycofany i zastapiony inna konstrukcj±



skory - 19-12-2008, 16:01
" />Czyli co jaka wersje Phedry polecacie jesli nie z silnikiem 2,2 HDi??



Wiwi - 24-03-2009, 13:56
" />
">Czyli co jaka wersje Phedry polecacie jesli nie z silnikiem 2,2 HDi??
ja ¶migam Phedr± z 2,2 jtd i nie mogê powiedzieæ nic z³ego. Je¿dzi³em benzyn± o podobnej mocy i musze powiedzieæ ¿e jestem zaskoczony tym co oferuje silnik Phedry. Minus, to g³o¶niejsza praca i wolno nagrzeawaj±cy i szybko stygn±cy silnik przez co nie odpowiednni do jazdy w mie¶cie w czasie zimy (spalanie). Po 230000 km nie bierze grama oleju. Pod przyczep± 1500kg mo¿na siê zapomnieæ, ¿e w ogóle siê co¶ ci±gnie. Dla mnie to uniwersalny samochód. co niedziela jadê z kopletem 7 ludzi po le¶nych duktach nie boj±c sie ze siê zawieszê. Nie sprzedam, ale polecam.



inferno_m - 07-09-2009, 19:45
" />Wiwi a jak spalanie ? I czy nadal bezawaryjnie



jc406 - 07-09-2009, 21:33
" />[quote="Blashpoza tym 2,2 to wynalazek fordowski , ostatnio nawet wycofany i zastapiony inna konstrukcj±[/quote]

2.2 HDi/JTD znana z tzw. czworaczków PSA/Fiat to nic innego jak konstrukcja PSA z 2000 roku DW12 TED4 wystêpuj±ca w wersjach 126, 133 i 136 KM.
Zast±piony w 2006 przez zmodernizowan± wersjê twin turbo 170KM. Oprócz tego wystêpuje jako (mono)turbo 156KM (Mitsubishi Outlander od 2008/C-Crosser/4007, Land Rover Freelander) oraz (mono) turbo 175KM (Mondeo, S-Max)

Silnik Forda ZSD-422 100-120KM napêdza Ducato/Boxer/Jumper gen.3 od 2006 (wystêpuje równie¿ w Transicie 85-140KM oraz w Jagu X-type i poprzednim Mondeo (155KM)).



inferno_m - 07-09-2009, 21:57
" />Wiêc mo¿na uwa¿aæ, ¿e to sprawdzony motor skoro wystêpuje w tylu modelach i markach ?



jc406 - 07-09-2009, 23:46
" />Tak. G³ówna bol±czka jest typow± przypad³o¶ci± nowoczesnych jednostek ZS z CR - ko³o pasowe paska osprzêtu jest dwumasowe i wytrzymuje zwykle 80-120kkm.



inferno_m - 08-09-2009, 08:39
" />Jak to zatem sprawdziæ przed zakupem? Jest jaka¶ mo¿liwo¶æ? Mo¿e jaki¶ program diagnostyczny lub przegl±d w ASO ?



jc406 - 08-09-2009, 09:47
" />Jak jak ka¿de auto. Pos³uchaæ, pomacaæ, poogladaæ, poje¼dziæ. Jak siê samemu nie zna, to wzi±¶æ kogo¶ kto siê zna, ew. pojechaæ do serwisu (Fiat/Citroen/Peugeot , niekoniecznie ASO na sprawdzenie.
Poza tym ko³o pasowe to nie koniec ¶wiata. Chyba, ze siê rozpadnie - potrafi uszkodzic wówczas pasek rozrz±du. Ale wcze¶niej trzeba byc g³uchym i ¶lepym.



Wiwi - 08-09-2009, 22:45
" />
">Wiwi a jak spalanie ? I czy nadal bezawaryjnie
Ha, no w³a¶nie chcia³em siê podzieliæ spostrze¿eniami po wakacjach. Spalanie przy pe³nym ³adunku (6 osób + baga¿e na 2 tygodnie) z klimatyzacj± non toper bo na zewn±trz 30*c i nie przekraczaj±c 120/h przejechaa³em 940km na jednym baku czyli 74 litry bo tyle wesz³o po za tankowaniu (zbiornik podobno 80 litrów). Wynik koñcowy 7,87l/100km. Wydaje siê przeciêtnie ze wskazaniem w kierunku nie¼le:). W ka¿dym razie ja jestem zadowolony. Niestety po przyje¼dzie zmuszony by³em wymieniæ ko³o paska klinowego bo wkrêci³a siê w szczeline tego ko³a cienka blacha albo ta¶ma do spinania ³adunku, która to wygie³da³a luz i kó³ko dosta³o bicia. Moze i mo¿na z tym by³o je¼dziæ ale pewnie pasek by ucierpia³ i napinacz... Wnajbli¿szym czasie musze zerkn±c pod tylny zderzak bo szwankuj± czujniki parkowania. S±dze tak bo modu³ (sterownik?) sprawdza³em i jest oki. Jak mi siê uda zrobiæ to co¶ napisze.
Na koniec taka ciekawostka, czy kiedy¶ widzieli¶cie jak dzieciak(syn) z babci±(te¶ciowa) podczas jazdy gra w kolory siedz±c na przeciw siebie? Phedra nie przestaje mnie zadziwiaæ.



CitroFan - 09-09-2009, 12:49
" />
">Ja tam slyszalem same niepochlebne opinie. Choc w pugu 405 mojego ojca sprawuje sie wysmienicie. Ostatni tylko pompa paliwa sie zatarla... po 90kkm:( Ale pali zdecydowanie mniej niz moja lancia!!! Szkoda, ze nie zastosowali do Phedry silnika fiatoskiego 2.4 jtd. Dziwne, bo przeciez jest on w nowej alfie 159 i fiacie croma. Zastanawialem sie czy nie kupic Phedry. A teraz bede sie jeszcze bardziej zastanawial. Ceny na zachodzie nawet nawet jak za taka fure. Tylko ten nieszczesny silnik..
m


No w³a¶nie
S³ysza³e¶ niepochlebne opinie, a Twoja w³asna jest wy¶mienita
Najczê¶ciej tak jest ¿e komentarze niepochlebne s± od ludzi którzy nawet tego czego¶ NIE widzieli ale maja na dany temat wiele do powiedzenia
Co do silników HDi z PSA to z w³asnych do¶wiadczeñ mogê napisaæ ¿e s± niesamowite
przebiegi jakie osi±gaj± u ¦wiedomych u¿ytkowników Dieseli przekraczaj± i 500000km bez ingerencji mechaników, czasami nawet i ponad 800000km. Takimi przebiegami szczyca siê MPTowskie P406 w Warszawie
Co do samej Phedry to ma 2,0-16v i 2,2-16v HDi. W pierwszych latach mia³y one 107 i 128 KM.
Po ostatnich modyfikacjach/liftingach 2,0 FAP ma ~130KM (sa te¿ 120konne BEZ FAP), natomiast 2,2 ma 172KM (2,2 ZAWSZE wystêpowa³y tylko z FAPem)
Jak dla mnei jedyn± przes³ankaku zakupowi Phedry jest jej "w³oskie" wykoñczenie, najlepsze ze wszystkich czworaczków. Niestety nie mo¿na juz tego powiedzieæ o zawieszeniu, to najs³absza z cech EuroVanów 2 niestety tak jak poprzednie EuroVany1 zawieszenie przednie maja czysto w³oskie, wahacze zintegrowane ze sworzniami czyni je drogimi w eksploatacji.
Reasumuj±æ Phedra jest doskona³ym wyborem w¶ród Vanów za spraw±:
1. BARDZO trwa³ych i ekonomicznych silników PSA
2. BARDZO ³adnej stylistyce - w³oskiej
3. Zawieszenia dosyæ trwa³e, lecz kosztogenne z powodu zintegrowania elementów.
4. Dla uzytkowników z II rêki tanie auta w Zakupie



Rafako - 13-09-2009, 17:32
" />Cieszy mnie ten w±tek. Utwierdza mnie w przekonaniu, ¿e warto powa¿nie pomy¶leæ o autobusiku
Jest ryzyko - jest zabawa, jak twierdz± niektórzy
Serdecznie pozdrawiam.



Wiwi - 15-09-2009, 00:07
" />Nie chcia³bym zapeszaæ, ale jak narazie zawieszenie jest oki. Przejecha³em 30tys i nie wiem co by³o wcze¶niej robione, ale porównuj±c z lagun± z rocznika 2000 i przebiegiem 130tys, to Phedra ma zawieszenie w leprzym stanie. Wp³yw na moje odczucie mo¿e tu mieæ fakt, ze Laguna po polsce je¿dzi³a od narodzin, a Phedra odk±d zmieni³a obywatelstwo przejecha³a tylko 30tys. Zak³adaj±c ¿e stan dróg w polsce i holandii jest jak 1/4 i ¿e w polsce po 100tys trzeba robiæ zawieszenie to wychodzi mi, ¿e : gafa : ..... ¿e w³a¶nie powinienem sprawdziæ zawieszenie :D
No moze nie tak zaraz, bo jak narazie nie jest zle, a ten wywód powy¿ej jest moim w³asnym i w ¶wietle prawa nie ponoszê za niego odpowiedzialno¶ci :)



CitroFan - 21-04-2010, 14:36
" />
">Nie chcia³bym zapeszaæ, ale jak narazie zawieszenie jest oki. Przejecha³em 30tys i nie wiem co by³o wcze¶niej robione, ale porównuj±c z lagun± z rocznika 2000 i przebiegiem 130tys, to Phedra ma zawieszenie w leprzym stanie. Wp³yw na moje odczucie mo¿e tu mieæ fakt, ze Laguna po polsce je¿dzi³a od narodzin, a Phedra odk±d zmieni³a obywatelstwo przejecha³a tylko 30tys. Zak³adaj±c ¿e stan dróg w polsce i holandii jest jak 1/4 i ¿e w polsce po 100tys trzeba robiæ zawieszenie to wychodzi mi, ¿e ..... ¿e w³a¶nie powinienem sprawdziæ zawieszenie
No moze nie tak zaraz, bo jak narazie nie jest zle, a ten wywód powy¿ej jest moim w³asnym i w ¶wietle prawa nie ponoszê za niego odpowiedzialno¶ci


Jak zacznie wyra¼nie "myszkowaæ" po drodze to znaczy, ¿e wahacze prosz± siê o wymianê bo niestety nie ma wymiennych samych silentblocków/tulei, tylko ca³o¶æ.
Ale po wymianie, nawet na naszych drogach (mowa oczywi¶cie o oryginale lub dobrym zamienniku -> ja mia³em FEBI) spokojnie prze¿ywa kolejne 100000km



Wiwi - 21-04-2010, 20:43
" />no ja w zawieszenie jeszcze nie inwestowa³em, ale ostatnio rozrz±d robi³em i przy okazji wtrysk wymieni³em. Niebawem bêdzie do sprzedania. Na razie ubezpieczenie mam do lipca, mo¿e jeszcze na wakacje mykne na prze³omie czerwca i lipca. Polecam, fajna bryka, no i niema nieszczêsnego FAPu.



CitroFan - 21-04-2010, 21:52
" />
">no ja w zawieszenie jeszcze nie inwestowa³em, ale ostatnio rozrz±d robi³em i przy okazji wtrysk wymieni³em. Niebawem bêdzie do sprzedania. Na razie ubezpieczenie mam do lipca, mo¿e jeszcze na wakacje mykne na prze³omie czerwca i lipca. Polecam, fajna bryka, no i niema nieszczêsnego FAPu.

Jako¶ nie przemawia do mnie druga czê¶æ ostatniego zdania

PS
Daj jakie¶ szczegó³y na priwa o aucie



Wiwi - 21-04-2010, 22:42
" />Zobacz tu -> http://emulatory.com.pl/nasze-produkty. ... 3wodyHwSPA



CitroFan - 27-04-2010, 10:33
" />
">Zobacz tu -> http://emulatory.com.pl/nasze-produkty. ... 3wodyHwSPA" onclick="window.open(this.href);return false;

Chodzi³o mi o dane o AUCIE które chcesz sprzedaæ a nie o BOXach



Przemic - 27-04-2010, 19:55
" />
">Zobacz tu -> http://emulatory.com.pl/nasze-produkty. ... 3wodyHwSPA" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
za te pieni±dze mam dwa pe³ne uzupe³nienia Eolysem razem z czyszczeniem fapa, czyli spokojnie 160.000 km jazdy, to po co kombinowaæ



CitroFan - 28-04-2010, 07:55
" />
">Zobacz tu -> http://emulatory.com.pl/nasze-produkty. ... 3wodyHwSPA" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
za te pieni±dze mam dwa pe³ne uzupe³nienia Eolysem razem z czyszczeniem fapa, czyli spokojnie 160.000 km jazdy, to po co kombinowaæ

Przemku
Bo s± ludzie, którzy na samo has³o FAP zaczynaj± mamrotaæ nie wiedzieæ czemu.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \