DJ.Tuning - 04-12-2009, 17:07
" />Witam
To mój pierwszy post na forum wiêc siê pierwsze mo¿e przedstawiê i przywitam.
Na imiê mam Piotr na codzieñ nie je¿d¿ê lanci±, zreszt± nawet nie mam kontaktu z samochodami tej marki.
Posiadam VW Passata B3 z silnikiem 2,0 115km. troszkê siê bawiê w tuning mojego wozide³ka, i w zwi±zku z zamiarem uturbienia mojego silniczka wpad³a mi taka oto turbinka z Lancii w ³apki:
GARRETT M4 A/R48. Podobno fabrycznie je¼dzi³a w dwu litrowej lancii ale potrzebujê dowiedzieæc siê co¶ wiêcej o niej i o rozmieszczeniu poszczególnych elementów sterowania tej turbiny, jej maksymalnym ci¶nieniu do³adowania itp. I dlatego wyl±dowa³em na tym forum licz±c na wasz± pomoc.
Turbinka zosta³a zregenerowana i od¶wie¿ona. Teraz szukam dok³adnych danych ¿eby bezpiecznie w³o¿yæ j± do mojego VW.
Z góry dziêkujê za wszelk± pomoc w tym temacie.
DeviLL - 04-12-2009, 17:11
" />Pewnie garrett t3 trim50 , wg mnie bezpieczny boost 1-1.1bara by dluzej pozyla , wydajnosc do jakis 240KM zaleznie od pozostalych gadzetow
DJ.Tuning - 04-12-2009, 19:18
" />
">Pewnie garrett t3 trim50 , wg mnie bezpieczny boost 1-1.1bara by dluzej pozyla , wydajnosc do jakis 240KM zaleznie od pozostalych gadzetow
Z tego co moja wiedza mi mówi to raczej jest T4.
Osobi¶cie nastawiam siê na 0,5 bara i 200 kucy. Turbina zosta³a mi sprzedana ze wszystkim poza zawora upustowego tyle ¿e to by³o wydarte w brutalny sposób i teraz potrzebujê pomocy w postaci jakiego¶ schemaciku pogl±dowego albo opisu co jak i do czego ma byæ podpiête. Dodam ¿e wszystkie graty s± fabryczne bez nadprogramowych modów.
jutro porobiê foty wszystkich elementów mo¿e bêdzie ³atwiej zobaczyæ co ja w ogóle mam.
holbi - 04-12-2009, 22:02
" />
">Pewnie garrett t3 trim50 , wg mnie bezpieczny boost 1-1.1bara by dluzej pozyla , wydajnosc do jakis 240KM zaleznie od pozostalych gadzetow
Z tego co moja wiedza mi mówi to raczej jest T4.
Osobi¶cie nastawiam siê na 0,5 bara i 200 kucy. Turbina zosta³a mi sprzedana ze wszystkim poza zawora upustowego tyle ¿e to by³o wydarte w brutalny sposób i teraz potrzebujê pomocy w postaci jakiego¶ schemaciku pogl±dowego albo opisu co jak i do czego ma byæ podpiête. Dodam ¿e wszystkie graty s± fabryczne bez nadprogramowych modów.
jutro porobiê foty wszystkich elementów mo¿e bêdzie ³atwiej zobaczyæ co ja w ogóle mam.
Mam nadziejê ze masz w planie zmiane t³oków, pier¶cieni, korbowodów, itp, itd....
dunin - 04-12-2009, 23:39
" />przy 0,5 bar? a po ***
DeviLL - 05-12-2009, 00:48
" />
">Pewnie garrett t3 trim50 , wg mnie bezpieczny boost 1-1.1bara by dluzej pozyla , wydajnosc do jakis 240KM zaleznie od pozostalych gadzetow
Z tego co moja wiedza mi mówi to raczej jest T4.
Osobi¶cie nastawiam siê na 0,5 bara i 200 kucy. Turbina zosta³a mi sprzedana ze wszystkim poza zawora upustowego tyle ¿e to by³o wydarte w brutalny sposób i teraz potrzebujê pomocy w postaci jakiego¶ schemaciku pogl±dowego albo opisu co jak i do czego ma byæ podpiête. Dodam ¿e wszystkie graty s± fabryczne bez nadprogramowych modów.
jutro porobiê foty wszystkich elementów mo¿e bêdzie ³atwiej zobaczyæ co ja w ogóle mam.
To jak wiesz jakie turbo masz i ile nim zrobisz to po co pytasz?
DJ.Tuning - 05-12-2009, 11:45
" />
">To jak wiesz jakie turbo masz i ile nim zrobisz to po co pytasz?
Pytam nie dlatego ¿e nie wiem jak± turbinê mam tylko dlatego ¿e szukam jej parametrów i jakiego¶ schematu rozstawienia poszczególnych elementów sterowania.
makek - 05-12-2009, 14:54
" />Z pierwszej fotki bardzo przypomina to mi bebechy z Kappy 16VT, tam powinna byæ T25. Ale, mo¿e siê mylê.
DeviLL - 05-12-2009, 15:02
" />
">To jak wiesz jakie turbo masz i ile nim zrobisz to po co pytasz?
Pytam nie dlatego ¿e nie wiem jak± turbinê mam tylko dlatego ¿e szukam jej parametrów i jakiego¶ schematu rozstawienia poszczególnych elementów sterowania.
>http://www.turbofast.com.au/FlowT3.html <-- mapa trim60 lub super60 wastegate seryjnie pewnie ustawiony na 7 PSI (0.5bar) , co tu wiecej pisac
makek - 05-12-2009, 15:28
" />
Bany - 05-12-2009, 22:26
" />Ten schemat to potrzebny do zaworu zeby podbic ci¶nienie do 1 bara,
wiec chyba nie potrzebne.
To turbina z dedry turbo 165ps lub 177 która mia³a t± moc przy 0,9-1,1 bara,
jak chcesz uzyskaæ 200 przy 0,5 tego nie wiem ale Ty pewnie tez nie...
makek - 06-12-2009, 11:58
" />
">Ten schemat to potrzebny do zaworu zeby podbic ci¶nienie do 1 bara,
wiec chyba nie potrzebne.
To turbina z dedry turbo 165ps lub 177 która mia³a t± moc przy 0,9-1,1 bara,
jak chcesz uzyskaæ 200 przy 0,5 tego nie wiem ale Ty pewnie tez nie...
Potrzebne, czy nie potrzebne, chodzi³o o sterowanie.
topcio1 - 07-12-2009, 21:07
" />
">Z pierwszej fotki bardzo przypomina to mi bebechy z Kappy 16VT, tam powinna byæ T25. Ale, mo¿e siê mylê.
to nie jest turbina z Kappy 16V (na pewno), tam faktycznie jest T25 (podobno)
makek - 08-12-2009, 06:51
" />
">Z pierwszej fotki bardzo przypomina to mi bebechy z Kappy 16VT, tam powinna byæ T25. Ale, mo¿e siê mylê.
to nie jest turbina z Kappy 16V (na pewno), tam faktycznie jest T25 (podobno)
Racja, nie jest. Dojrza³em do tego, ale dopiero po podniesieniu maski.
Pepto - 09-12-2009, 11:38
" />Z szacunków, wynika ze by uzyskaæ 200KM przy 6000RPM musisz dmuchn±æ 0.8 do 0.9bar
Tak mniej-wiêcej to wygl±da
Kod:¼ród³o: http://www.squirrelpf.com/turbocalc/
P.S Polecam t± stronkê do takich wstêpnych obliczeñ.
DJ.Tuning - 09-12-2009, 16:33
" />Danych auta to pewnie ju¿ siê nie dowiem. Ale Dorzucam kilka fotek mojej turbinki mo¿e prêdzej co¶ wywnioskujecie:
Niemniej jednak dziêkujê za zainteresowanie moim tematem. Kilka osób ju¿ ma u mnie du¿y za³±cznik
DJ.Tuning - 15-12-2009, 16:40
" />Od¶wie¿am danymi auta:
Lancia Dedra 2,0 8v DOHC Turbo Moc (nie mam pewno¶ci) 175KM
makek - 15-12-2009, 17:05
" />
">Od¶wie¿am danymi auta:
Lancia Dedra 2,0 8v DOHC Turbo Moc (nie mam pewno¶ci) 175KM
Tak na prawdê, to po co chcesz dok³adnie wiedzieæ z jakiego to modelu? Chyba wiêkszo¶æ jest sterowana w taki sam sposób, po za tym i tak masz zamiar je¼dziæ na uchylonym obej¶ciu (0,5 bara).
topcio1 - 15-12-2009, 17:42
" />na ostatniej fotce jest zawór podnosz±cy do³adowanie, je¶li go nie pod³±czy tylko da na krótko west gate to bêdzie mia³ do³adowanie ok 0.7
Wolek - 15-12-2009, 18:25
" />Ta turbina to garrett T3, tyle , ¿e w wersji z wiêkszym wlotem i wiêksz± ¶rednic± wirnika (wystêpowa³a w dedrze integrale i w 2000 turbo z silnikiem a8.000). Mniejszy wirnik by³ w pozosta³ych dedrach 2000 turbo i fiacie coupe. Bez podpiêtego overboosta pierburga bêdzie ³adowa³a 0.6 bara (po w³±czeniu podnosi³o prawie do 1 bar). Uwa¿aj, ¿eby¶ sobie ni± nie "naprawi³" silnika w tym passacie . To tego typu modyfikacji jak na mój gust jest trochê za du¿a. Na takie niskie do³adowanie wytarczy³o by jakie¶ t2 albo t25.
topcio1 - 15-12-2009, 18:28
" />T25 chyba wiêcej dmucha?
Wolek - 15-12-2009, 18:30
" />Nie dmucha wiêcej. Jest mniejsze i mniej wydajne. Poza tym jak w passku dmuchnie nia 0.5 bara to silnik i tak szlag tarfi. My¶lê, ¿e bez ¿adnych modyfikacji typu: grubsza uszczelka, nowe pier¶cienie i panewki nawet nie ma co podchodziæ do tematu. Turbo i wysoka temp. spalania zaraz da mu radê, o g³owicy nie mówi±c...
Boorek - 15-12-2009, 19:01
" />
">Nie dmucha wiêcej. Jest mniejsze i mniej wydajne. Poza tym jak w passku dmuchnie nia 0.5 bara to silnik i tak szlag tarfi. My¶lê, ¿e bez ¿adnych modyfikacji typu: grubsza uszczelka, nowe pier¶cienie i panewki nawet nie ma co podchodziæ do tematu. Turbo i wysoka temp. spalania zaraz da mu radê, o g³owicy nie mówi±c...
T25 w Kappie 4.16 wg instrukcji dmucha 1.1bara-dzi¶ sprawdza³em
topcio1 - 15-12-2009, 19:04
" />
">Nie dmucha wiêcej. Jest mniejsze i mniej wydajne. Poza tym jak w passku dmuchnie nia 0.5 bara to silnik i tak szlag tarfi. My¶lê, ¿e bez ¿adnych modyfikacji typu: grubsza uszczelka, nowe pier¶cienie i panewki nawet nie ma co podchodziæ do tematu. Turbo i wysoka temp. spalania zaraz da mu radê, o g³owicy nie mówi±c...
T25 w Kappie 4.16 wg instrukcji dmucha 1.1bara-dzi¶ sprawdza³em
zawór otwiera siê przy 1,1 (my¶la³em, ¿e przy 1,2), jak mia³em uszkodzony zawór to przy 1,5 zdejmowa³em nogê z gazu a podobno potrafi dobiæ ponad 2
Wolek - 15-12-2009, 19:05
" />To ju¿ kwestia regulacji, a nie toego ile jaka turbina jest w stanie dmuchaæ. Przed w³±czeniem overboosta i w kappie i w dedrze dmucha 0.6 bara. Mog± dmuchaæ i 1,5 . Nie ma problemu. Poprostu t25 jest mniejsze i mniej wydajne. Ja w dedrze przed remontem silnika odpi±³em wê¿yk z regulatora i ¶miga³em na LPG na 1,5 bara. Skoñczy³o siê szybko . Po³amane, stopione t³oki i popalone zawory oraz przepalona uszczelka
Boorek - 15-12-2009, 19:09
" />dok³adnie topcio- cytuj±c "maksymalne ci¶nienie do³adowania przy 2500obr/min- 1,1 bar
topcio1 - 15-12-2009, 19:23
" />
">dok³adnie topcio- cytuj±c "maksymalne ci¶nienie do³adowania przy 2500obr/min- 1,1 bar
Luzik, jak ju¿ pisa³em - wydawa³o mi siê, ¿e 1,2
makek - 15-12-2009, 20:26
" />Mo¿e wszyscy wiedz±, ale w sumie ³adny obrazek (DEDRA).
DJ.Tuning - 17-12-2009, 16:23
" />
">Tak na prawdê, to po co chcesz dok³adnie wiedzieæ z jakiego to modelu? Chyba wiêkszo¶æ jest sterowana w taki sam sposób, po za tym i tak masz zamiar je¼dziæ na uchylonym obej¶ciu (0,5 bara).
Bo zawsze jak wk³adam czê¶ci z innych aut ni¿ Passat B3 chcê dok³adnie wiedzieæ w czym je¼dzi³y i znaæ dok³adne parametry. Ot taki bzik
no i wydajno¶æ turbinki muszê dobrze wyliczyæ bo z moim silnikiem jest taki problem ¿e przy wysokich obrotach jest strasznie ³akomy na powietrze i musi byæ wydajna turbina ¿eby maksymalny moment obrotowy nie koñczy³ siê przy 3,500 obrotów
">Ta turbina to garrett T3, tyle , ¿e w wersji z wiêkszym wlotem i wiêksz± ¶rednic± wirnika (wystêpowa³a w dedrze integrale i w 2000 turbo z silnikiem a8.000). Mniejszy wirnik by³ w pozosta³ych dedrach 2000 turbo i fiacie coupe. Bez podpiêtego overboosta pierburga bêdzie ³adowa³a 0.6 bara (po w³±czeniu podnosi³o prawie do 1 bar). Uwa¿aj, ¿eby¶ sobie ni± nie "naprawi³" silnika w tym passacie . To tego typu modyfikacji jak na mój gust jest trochê za du¿a. Na takie niskie do³adowanie wytarczy³o by jakie¶ t2 albo t25.
Jak wy¿ej chodzi o utrzymanie do³adowania na sta³ym poziomie w pe³nym zakresie interesuj±cych mnie obrotów.
A co do silnika to kretynem nie jestem i zanim za³o¿ê suszarkê to silnik dostanie: Nowe wzmacniane panewki, pier¶cienie, ch³odnicê oleju, intercooler,g³owica ju¿ jest przygotowana te¿ na pe³nej opcji.
DJ.Tuning - 27-12-2009, 12:13
" />kolejny zakup pod moj± turbinê:
Skoro ju¿ siê zapisa³em na forum i zacz±³em temat to poci±gnê go do koñca.
Zastanawia³em siê jak zrobiæ kolektor wydechowy, tak ¿eby mia³o to rêce i nogi. My¶la³em o pospawaniu z kolektora z lancii i z mojego ori jednego pasujacego pod turbinê, albo o pospawaniu w ca³o¶ci nowego, albo o kupieniu z innego silnika VW w dieslu z zamontowan± turbin± o takim mocowaniu. Niestety diesle maj± za ma³e przeloty na wydechu, a spawanie to za du¿a rze¼ba, a od drut modów trzymam siê z daleka. Ale mimo ¿e ciê¿ko do mojego silnika i zreszt± ogólnie auta znale¼æ jakie¶ fajne rodzynki tuningowe w trakcie poszukiwañ czegokolwiek, wpad³em przypadkiem na u¿ytkownika Allegro zajmuj±cego siê sprowadzaniem czê¶ci do modyfikacji silników niemieckich aut.
Nie zastanawia³em siê za wiele nad kupnem tego kolektora, przynajmniej mam nówkê i to ori dedykowan± do silnika i turbiny
DJ.Tuning - 10-01-2010, 15:53
" />Pocz±tek prac z montowaniem silnika:
Okaza³o siê ¿e kolektor pasuje idealnie ale ¿eby turbina siê wyrobi³a z kolektorem dolotowym musia³em j± przykrêciæ na co najmniej centymetrowej podk³adce. Ostatecznie wyl±dowa³ dystans 16mm i turbinka siad³a ¶licznie w odstêpie kilku mm od kolektora dolotowego.
Foty z przymiarki:
evo - 10-01-2010, 17:21
" />witam
wyg±da na tbo367 trim 60, przy 0,5bar bêdzie ok.160-170KM, albo odprê¿yæ silnik i zrobiæ prawdziwe turbo ale to tego najlepsza bylaby jaka¶ t25 lub 28 z ma³ym lagiem, ta jest troche klocowata-stary design niestety, albo zmieniæ kompresor na odpowiedni na te rzekome 200KM przy 0,5bar. wszystko zalezy jednak od wielu czynników, fachowcy wiedz± na co zwracaæ uwagê a co ma³o istotne.
podziwiam ludzi którzy podejmuj± siê takich wyzwañ- ju¿ widaæ b³êdne poczynania-s± to skomikowane rzeczy aby ca³o¶æ funkcjonowa³o prawid³owo w codzienno¶æi trudu.
powodzenia.
200km oznacza 0,8-1bar nadci¶nienia z tego garretta przy tej restrykcyjnej g³owicy vw 8V, bez odprê¿ania marne szanse.
DJ.Tuning - 10-01-2010, 17:43
" />Z mojej wiedzy, i tego co wychodzi³o innym w takim silniku, to przy do³adowaniu 0,6 mam prawo uzyskaæ 195 koni. Ale zobaczymy jak zmontujê silnik. Jak ju¿ bêdzie wszystko zrobione na Tip Top to ju¿ nie problem odprê¿yæ i przesterowaæ silnik.
solarzmr - 10-01-2010, 18:00
" />Jak ju¿ wszystko posk³adasz to wtedy dopiero siê braæ za odprê¿anie
evo - 10-01-2010, 19:31
" />w sumie najwa¿niejsza charakterystyka przebiegu a nie parametr maksymalny-co okazuje siê w czasie ekspoatacji ludzie czêsto podniecaj± sie parametrami maksymanymi a nie zwracaj± uwagi na charakterystykê silnika, z³o¿ysz to zobaczysz czy ci odpowiada.
ja zawsze polecam jednak monta¿ kompresora do wolnoss±cego bowiem najlepiej te siê do tego typu doladowania nadaj±, co jednak czêsto jest dro¿sze i zestroiæ to du¿o ³atwiej.
DeviLL - 11-01-2010, 00:06
" />Nie da sie ocenic jaka moc bedzie z jakiego boost (polecam artykul z ostatniego GT gdzie testowano rozne turbiny i przy tym samym booscie rozne moce byly nie mowiac o obrotach pompowania) , ja mam ~200km@~0.9-1bar w silniku 1.6 8vt dohc , w dedrach 2.0 8vt przy takim booscie i tej turbinie TB0367 bywalo mniej (w fc 16vt chyba tez)
evo - 11-01-2010, 18:09
" />odbiegamy powoli od tematu a zapewniam ¿e da siê obliczyæ do¶æ precyzyjnie jakie parametry bêdzie rozwija³ silnik, po to wiedza, programy i wzory, symulacje, konstruktorzy nie strzelaj± ale licz± i ew.koryguj±. jedna z mioch zabawek ma przy 1bar 280km, przy 1,2 300km, itd- liczone wcze¶niej i siê zgadza+-.
to nie czary mary tylko nauki ¶cis³e. dla kompresorów s± gotowe charakterysyki i z nich siê te¿ korzysta. wszystko zale¿y od wielu czynników które koreluj± ze sob±.