maydayns - 30-05-2008, 13:06
" />Witam, przy obecnych cenach ON zastanawiam sie czy nie zaczac jezdzic na mieszance 60% ON i 40% OR. Poczytalem troche w necie i sprawa wyglada dosc dobrze, oczywiscie w gre wchodzi tylko jazda na takiej mieszance w cieple dni na jakas traske gdzie wiekszosc paliwa spali sie w czasie podrozy:) Co o tym myslicie?? bo sie tak zastanawiam czy nie skoczyc po 5L rzepakowego na probe:)
A dla ludzi ktorzy jezdza w dalsze trasy, sa nawet instalacje na ktorych jezdzi sie na 100% OR:)
W niemczech pomimo wiekszych zarobkow, znaczna czesc kierowcow diesli jezdzi na czyms takim, a zamawianie 1000L beczek do garazu nikogo tam nie dziwi.
Fugaz - 30-05-2008, 13:19
" />Jaka jest cena tego oleju ro¶linnego?
maydayns - 30-05-2008, 13:21
" />Nie wiem dokladnie ale niewiele ponad 2zl. Na promocjach w hipermarketach trafia sie nawet 1.90zl za litr.
stabraf - 30-05-2008, 13:23
" />Paru taxiarzy w S±czy na tym je¿dzi i sobie chwal±.W zimne dni siê nie da bo jak mówi± robi siê z tego margarynka :wink:
P.S.maydayns to Tobie wczoraj mrugn±³em na tarnowskiej ok 21?
maydayns - 30-05-2008, 13:28
" />Kurde prawdopodobnie to bylem ja:) jechalem na dzialki na zabelczu na grila:) pisze prawdopodobnie bo nie zauwazylem tego:) nastepnym razem bede zwracac wieksza uwage;)
Cos mi sie zdaje ze dzisiaj zrobi mala probe z lyberka:)
stabraf - 30-05-2008, 13:38
" /> jeszcze próbek nie robi³a
Fugaz - 30-05-2008, 13:40
" />No to pisz jak posz³o
Teraz mamy lato to mo¿na kombinowaæ
2PLN*0,4=0,8PLN
4,6PLN*0,6=2,76PLN
czyli litr olejo-oleju = 3,56 co daje oko³o 1 PLN ró¿nicy na 1 litrze
W moim przypadku to oko³o 80 plnow móg³bym zaoszczêdziæw miesi±cu.
Ciekawe tylko co na to podobno czu³y na paliwo common rail w naszych w³oszkach?
maydayns - 30-05-2008, 13:41
" />Hehe z Twoja kappa to raczej moje 105 dieslowskich koni szans nie maja:)
A jaki masz kolor tej kappy?? moze widzialem juz na miescie:) w ktorej czesci NS mieszkasz??
evand - 30-05-2008, 13:48
" />na rzepaku je¿d¿± W124 i nie narzekaj± w gor±ce dni... choæ czuæ sma¿one frytki
O rzepaku w jtd i tdi zapomnij :x
maydayns - 30-05-2008, 13:49
" />
">No to pisz jak posz³o
Teraz mamy lato to mo¿na kombinowaæ
2PLN*0,4=0,8PLN
4,6PLN*0,6=2,76PLN
czyli litr olejo-oleju = 3,56 co daje oko³o 1 PLN ró¿nicy na 1 litrze
W moim przypadku to oko³o 80 plnow móg³bym zaoszczêdziæw miesi±cu.
Ciekawe tylko co na to podobno czu³y na paliwo common rail w naszych w³oszkach?
No wlasnie, caly pic polega na tym ze OR jest duzo gestszym olejem i optymalna lepkosc do wtrysku osiaga przy okolo 75/80 stopniach celcjiusza bo inaczej wtryski moga sie zapchac i wlasnie dlatego przy 100% OR trzeba miec instalacje ktora go podgrzewa i potem oczyszcza przewody przed postojem. Przy mieszance problem gestosci nie jest juz taki wazy. Z tego co wyczytalem na roznych forach, bez zakladania instalki, trzeba powoli probowac, zwiekszajac za kazdym razem procentowa zawartosc OR i obserwowac zachowanie auta, moze zaczne od mieszanki 80/20
stabraf - 30-05-2008, 13:56
" />
">Hehe z Twoja kappa to raczej moje 105 dieslowskich koni szans nie maja:)
A jaki masz kolor tej kappy?? moze widzialem juz na miescie:) w ktorej czesci NS mieszkasz??
Mieszkam na rogu Batalionów Ch³opskich i Sucharskiego a kappê (grafitow±) parkujê od str. Sucharskiego przy drewnianej budce na sprzeda¿.Wbrew pozorom je¿d¿ê na KNS-ach :wink:
maydayns - 30-05-2008, 13:59
" />
">na rzepaku je¿d¿± W124 i nie narzekaj± w gor±ce dni... choæ czuæ sma¿one frytki
O rzepaku w jtd i tdi zapomnij :x
Dlaczego?? co do TDI to moj kumpel z uczelni jezdzi i sobie chwali, razem z kuzynem leja 50/50 + jakis specyfik z orlenu (koszt 30zl ale starcza na cos kolo 1000L) i zadnych problemow nie maja, na wielu polskich forach udziela sie gosc o nicku lukasz jakis tam i opisuje szczegolowo swoje doswiadczenie z OR w 2002 kupil nowa zafire i od nowosci do dzis jezdziel na 55/45 bez zadnych specyfikow, od jakiegos czasu ma instalke i jezdzi juz na 100% OR.
Prosze podaj mi jakis konkretny powod dlaczego nie moge jezdzic na takiej mieszance?? co sie stanie? tylko nie pisz ze padnie to i to, tylko napisz, jaka konkretna wlasciwosc OR wplynie na jakis konkretny elemen silnika. Prosze o KONKRETY;)
PS. pan diesel swoje pierwsze silniki napedzal wlasnie OR;)
maydayns - 30-05-2008, 14:04
" />
">Mieszkam na rogu Batalionów Ch³opskich i Sucharskiego a kappê (grafitow±) parkujê od str. Sucharskiego przy drewnianej budce na sprzeda¿.Wbrew pozorom je¿d¿ê na KNS-ach :wink:
Tak myslalem ze to Ty:)
Widuje Cie czasem jak chowasz swoja lancie;)
Ja mieszkam dosc nie daleko bo na Topolowej:D
stabraf - 30-05-2008, 14:06
" />Rzut beretem!Musimy siê kiedy¶ spotkaæ : yesyes :
maydayns - 30-05-2008, 14:19
" />
">Rzut beretem!Musimy siê kiedy¶ spotkaæ : yesyes :
Jak tylko czas bedzie to nie ma problemu, a wracajac do tematu, cytuje forumowicza z forum elektroda.pl :
Czesc
jestem tutaj nowy. Mieszkam w niemczech i jazda na oleju roslinnym w kregu moich znajomych jest bardzo popularna : Ja osobiscie jezdze dwuletnim oplem zafira 2,2 DTI i mieszam do 45% oleju roslinnego.
Przebieg ponad 45000km . Ten proceder robie od pierwszego kilometra.
Najdluzszy test to ponad 3000km na Gibraltar i ponad 3000km spowrotem.
Na wiosne zainstaluje sobie instalacje ktora umozliwi mi jazde tylko na
oleju roslinnym . stacje paliwa bede potrzebowal tylko do przetarcia szyb,
uzupelnienia wody, powietrza, oraz uzupelnienia ilosci ON w dodatkowym
baku ( 12 litrow ) potrzebnego do rozruchu i do przeplukania ukladu przed
zaknczeniem jazdy (okolo 20 litrow na kwartal ). I jeszcze jedno w moim
kregu taka sama zfira przekroczyla juz 150000km, i to jest juz bardzo
pozytywne. Dla informacji jeden z adresow internetowych gdzie mozna taka instalacje nabyc www.markusfreund.com, albo ebay-niemcy.
Pozdrawiam
Lelek_der_1
To jest pierwszy post tego goscia, a jak sie potem rozgadal na ten temat to by magisterke mozna bylo z tego zrobic:) polecam przeczytac ten temat pod linkiem: klik
maydayns - 30-05-2008, 15:06
" />No i chyba po sprawie... zadzwonilem do wujka do ASO i powiedzial ze o ile w tdi mozna lac wszystko (pompo-wtryskiwacze) to przy fiatowskim common rail jest jakis czujnik ktory sprawdza paliwo i zlapalby jakis blad, przy podlaczeniu do examinera pokazywalby zbyt uboga mieszanke czy cos w tym stylu... czyli problem lezy po stronie elektroniki:/ bo mechanicznie podobno pompy i wtryski to i wode zniosa;)
Mimo wszystko chodzi mi to dalej po glowie...
Moze ktos z naszego forum ma jakies doswiadczenia??
hamberg - 30-05-2008, 15:46
" />
">Witam, przy obecnych cenach ON zastanawiam sie czy nie zaczac jezdzic na mieszance 60% ON i 40% OR. Poczytalem troche w necie i sprawa wyglada dosc dobrze, oczywiscie w gre wchodzi tylko jazda na takiej mieszance w cieple dni na jakas traske gdzie wiekszosc paliwa spali sie w czasie podrozy:) Co o tym myslicie?? bo sie tak zastanawiam czy nie skoczyc po 5L rzepakowego na probe:)
A dla ludzi ktorzy jezdza w dalsze trasy, sa nawet instalacje na ktorych jezdzi sie na 100% OR:)
W niemczech pomimo wiekszych zarobkow, znaczna czesc kierowcow diesli jezdzi na czyms takim, a zamawianie 1000L beczek do garazu nikogo tam nie dziwi.
zapomnij o tym albo sprzedaj auto i kup benzyne na LPG. W przypadku Kazdego diesla z bezposrednim wtryskiem sa to glupie oszczednosci ktore pozniej czkawka sie odbija na silniku i Twoim portfelu. Wymiana wtryskow albo naprawa pompy jest duzo drozsza niz oszczednosci jakie zrobisz zanim sie silnik rozleci.
Ogolnie to grozi Ci korozja, koksowanie wtryskow, parcienie gumowych uszczelek i nie wiem co jeszcze.
Stare diesle z posrednim wtryskiem sobie podobno jakos radza jak cieplo na dworze.
maydayns - 30-05-2008, 16:12
" />
"> Wymiana wtryskow albo naprawa pompy jest duzo drozsza niz oszczednosci jakie zrobisz zanim sie silnik rozleci.
Ogolnie to grozi Ci korozja, koksowanie wtryskow, parcienie gumowych uszczelek i nie wiem co jeszcze.
Stare diesle z posrednim wtryskiem sobie podobno jakos radza jak cieplo na dworze.
Ale dlaczego mam wymieniac pompe?? olej roslinny ma o wiele lepsze wlasciwosci smarne, parcienie gumowych uszczelek?? dlaczego?? czym rozni sie OR od ON ze przy pierwszym beda parcialy?? OR to nie do konca biodiesel, jest obojetny w przeciwienstwie do biodiesla, ktory w starszych autach potrafil wyplukac uszczelki, bo nowsze sa przystosowane, korozja?? z jakiego powodu?? wytlumacz prosze bo jestem laikiem...
jak narazie to jedynym konkretem na nie, w przypadku JTD jest elektornika o ktorej pisalem wczesniej, moze ktos z was wie jak cos takiego obejsc??
jerzy - 30-05-2008, 17:42
" />Ja ju¿ je¿dzi³em na rzepaku tylko innym samochodem ¶mierdzia³o frytkami ale autko chodzi³o jak trzeba ale olej w marketach podro¿a³ i sta³ siê nie op³acalny - gdzie jest tak tani olej rzepakowy po 2 pln bo ja ju¿ od roku takiej ceny nie widzia³em nawet w promocji.?
Teraz realnie my¶l±c mieszaj±c napêd z rzepakiem to jest po to by go rozrzedziæ i podnie¶æ liczbê cetanow± - by to wybuch³o i by³ zap³on.
Kiedy¶ na TV4 ogl±da³em program motoryzacyjny prowadzony przez Zientarskiego ojca i syna i tam ten temat by³ poruszany - tam by³a mowa nie nie mo¿na tylko czy to jest zgodne z prawem. Wypowiada³ tam siê tam facet który prowadzi³ jaki¶ biznes i la³ rzepak bezpo¶rednio do baku i tak je¿dzi³ .
A zw³aszcza w zimie twierdzi³ ,¿e auto lepiej pali³o i je¿dzi³o.
Inni podobno ale to chyba do jaki¶ rzêchów lali olej zu¿yty ze sma¿alni i on by³ podobno lepszy ni¿ ¶wie¿y.
Ale jestem ciekaw innych wypowiedzi - bo ceny oleju s± dro¿sze od benzyny tak jeszcze nie by³o a mo¿e byæ jeszcze gorzej - i trzeba pomy¶leæ o mieszaniu....... :?
__________________________
lancia dedra 19td 1995
Torell007 - 30-05-2008, 18:12
" />czytajcie to
kulu - 30-05-2008, 18:55
" />Witam
Olej ro¶linny ma znacznie wiêksz± gêsto¶æ ni¿ olej napêdowy co powoduje wzrost ci¶nienia w uk³adzie paliwowym. W przypadku starszych diesli ci¶nienie wtryskiwanego paliwa nie jest takie du¿e a wiêc lej±c OR nie powinno siê du¿o zmieniæ ale przy silnikach JTD ci¶nienie paliwa jest kilka razy wy¿sze ni¿ w starszych konstrukcjach. Tak¿e lej±c OR do JTD napewno spowodujesz znaczny wzrost ci¶nienia w uk³adzie paliwowym ale czy bêdzie to mia³o jaki¶ wp³yw na ten uk³ad i jak du¿e ci¶nienie ten uk³ad mo¿e wytrzymaæ ciê¿ko mi powiedzieæ.
Drug± spraw± jest temperatura spalin. Trzeba by sprawdziæ czy temperatura spalin nie bêdzie zbyt wysoka bo to napewno nie przys³u¿y siê do poprawy samopoczucia turbinie.
Podej¿ewam ¿e na pocz±tku nie bêdzie ¿adnych skutków ubocznych, a pojawi± siê one dopiero po d³u¿szej eksploatacji. Wybór OR czy ON nale¿y podi±æ samemu ale warto pamiêtaæ ¿e nad tak± konstrukcj± jak JTD pracowa³o wielu fachowców i je¿eli w tak prosty sposób (jak podniesienie ci¶nienia wtryskiwanego paliwa) mo¿na by podnie¶æ wydajno¶æ tego silnika to napewno by to uczyniono. A wszystko ma swoj± wytrzyma³o¶æ.
Pozdrawiam
jenks - 30-05-2008, 19:10
" />witam,koledzy skoñczmy temat,jtd nie pojedzie na ¿adnym wynalazku i tyle,jak kto¶ zna kogo¶ co jedzie to niech napisze.co innego tdi-to niemieckie klekocz±ce badziewie pojedzie bez szkody na wszystkim
pozd
arkashka - 30-05-2008, 19:14
" />A co z estrami, czy jak to siê tam zwie? Ostatnio widzia³em na Bliskiej, ale osobi¶cie trzymam siê z dala od wynalazków. Eksperymentatorzy mo¿e powinni od tego zacz±æ?
dudekken - 30-05-2008, 19:54
" />
">...co innego tdi-to niemieckie klekocz±ce badziewie pojedzie bez szkody na wszystkim
pozd
Skoro pojedzie na wszystkim to nie takie znowu badziewie, jtd ma z tym problem
dudekken - 30-05-2008, 20:01
" />
">
Ale dlaczego mam wymieniac pompe?? olej roslinny ma o wiele lepsze wlasciwosci smarne, parcienie gumowych uszczelek?? dlaczego?? czym rozni sie OR od ON ze przy pierwszym beda parcialy??
A to dlatego ze olej z supermarketu ma w sobie dosc spora ilosc wody.Nawet przy sma¿eniu czegokolwiek na patelni pryszczy i strzela jak diabli.
Mo¿naby próbowaæ pod warunkiem ¿e bedziesz mia³ dojscie do pelnowartosciowego oleju roslinnego, a nie to ¿enione niewiadomo co z marketu.
misiekk - 30-05-2008, 20:13
" />Nie wiem czy koszty ewentualnego zasyfienia wtrysków, filtra zrekompensuj± ni¿sze koszta poniesione na lanie czegokolwiek. Ja zostajê przy ON i nie bêdê eksperymentowa³. W koñcu JTD nie pali a¿ tak du¿o.
maydayns - 30-05-2008, 20:43
" />Panowie, rozpatrujecie sytuacje zmiany na 100% OR i wtedy bez instalki sie nie obejdzie, podgrzewacz podgrzewa olej do 80 stopni po to by OR mial odpowiednia gestosc i cisnienie wtrysku i odpowiednie rozpylenie jest ok. Mi bardziej chodzi o roztwor 60/40, 70/30 ON/OR, co do ceny rzepaku to rzeczywiscie przesadzilem z tymi dwoma zlotymi:) dawno nie bylem na zakupach:) wniosek taki ze jak narazie to oszczednosc nie jest na tyle duza zeby ryzykowac... trzymajmy kciuki zeby do 5zl nie doszlo:D
Kis79 - 30-05-2008, 20:44
" />dla mnie pozorna oszczednosc ,. a do tego glupota.
viruskill - 30-05-2008, 21:15
" />ja pamietam szwagier kilka lat temu mial sierre 2.3 d i lal tylko i wylacznie kopalnie z szybu po 1,50 zl palil ok 0,5l wiecej ale zrobil 150 000 km i wyszstko by bylo ok jak by buda niezgnila kupil druga z silnikiem 1,8 d i ta juz niechce zabardzo palic na kopalni i duzo wiecej pali! znow kolega lal kopalnie do sprintera z motorkiem CDI i nic sie niedzieje a zrobil troche tysiecy km !!! ale przeciez wasze jtd pala 6l przy normalnej jezdzie a po co sa diesle po to zeby jezdzic jak emeryt a to niejest duzy koszt jazdy! po co kombinowac i pozniej pakowac sie w koszta rzedu kilku tys zl i zniszczyc sobie tak zacny samochodzik! ZASTANOWCIE SIE NAD TYM!!
skyblu - 30-05-2008, 21:31
" />Porzuæ nadziejê jak znam ten kraj i bandê nierobów, którzy tylko szukaj± gdzie jest co¶ co mo¿na ludziom zabraæ, to zaraz cena skoczy na 5 z³
dudekken - 30-05-2008, 22:05
" />
">Porzuæ nadziejê jak znam ten kraj i bandê nierobów, którzy tylko szukaj± gdzie jest co¶ co mo¿na ludziom zabraæ, to zaraz cena skoczy na 5 z³
U mnie 4,80z³/L wiec juz niedaleko do 5z³
misiekk - 30-05-2008, 22:12
" />A je¶li bêdzie po 5 z³ociszy to i tak trzeba bêdzie nalaæ, no bo co: postawimy nasze lancie pod chatk± i przesi±dziemy siê na rowery 8O
Nie wiem czy kto¶ z Was ma do pracy choæby "dwa kroki" i bêdzie codziennie dra³owa³ rowerkiem.
Torell007 - 30-05-2008, 22:39
" />ja duzo o tych wynalazkach czytalem na forum MB. Osobiscie nigdy bym nie experymentowal z takimi cudakami. Tankuje tylko i wylacznie na stacjach LOTOS i BP. Nawet jesli ON bedzie po 6 zl czy 7 to i tak biorac pod uwage spalanie bedzie taniej niz benzyniakiem i kompletnie bezproblemowo w przeciwienstwie do LPG.