jaro1959 - 03-06-2009, 22:34
" />Pojawi³ siê znowu na rynku oryginalny olej silnikowy Quaker State. Kiedy¶ na nim je¼dzi³em kilka lat ale w silnikach benzynowych. By³o to spowodowane porad± wujka z USA, zapalonego samochodziarza. By³em bardzo zadowolony z tego oleju, silniczki bardzo ³adnie chodzi³y i brak by³o jakichkolwiek osadów i nagarów. Chcê zapytaæ czy kto¶ ma do¶wiadczenie z tym olejem w dieslu, bo chcê przy najbli¿szej wymianie go zalaæ.
Sharuga - 04-06-2009, 22:51
" />Faktycznie oleje tej marki maj± dobr± opiniê na naszym rynku. Opiniê ow± wypracowa³ sobie jeszcze w latach 80tych i 90tych, gdy¿ wtedy by³ dostêpny w Polsce. Trudno powiedzieæ jak jest teraz, bo przez ostatnie bodaj 10 lat go na rynku nie by³o. A 10-20 lat temu te¿ rynek olei wygl±da³ inaczej i konkurowaæ z Selektolem Super nie by³o problemu. A jak jest dzisiaj? Niestety ciê¿ko siê dowiedzieæ, bo dystrybutor na oficjalnej stronie sk±pi konkretów, poza marketingowym bla bla. A to budzi podejrzenia, ¿e nic ciekawego nie ma do zaoferowania. Przynajmniej we mnie budzi My¶lê, ¿e nie s± z³e ale nale¿y zak³adaæ, ¿e na naszym rynku s± produkty lepsze w podobnej lub ni¿szej cenie.
Dla przyk³adu:
Quaker State De Luxe Synthetic 10W-40 - klasy API SL/CF;
PetroCanada Duron XL 10W-40 - klasy SL/CI-4 plus.
Quaker State Super Diesel F.E.O. Syntetic 10W-40 - klasy API CH-4/SJ
PetroCanada Duron-E 10W-40 - klasy CJ-4/SM. Olej lowSAPS, pe³en syntetyk, pompowalno¶æ zachowuje w temp. -35 stopni C, co jest wymogiem dla klasy 5W (nie myliæ z temperatur± p³yniêcia). Obecnie nie ma wy¿szej normy API dla diesla ni¿ CJ.
Do tego oleje PetroCanada s± tañsze, nawet od Lotosa. Dla mnie wybór jest oczywisty. I co za tym idzie Lucyna lata na DuronieXL.
jaro1959 - 04-06-2009, 23:09
" />Nie spotka³em oleju PetroCanada w okolicy (mo¿e przez to ¿e nie szuka³em) ale s³ysza³em do¶æ dobre opinie o nim. Rozwa¿a³em wybraæ co¶ z tego: Quaker State, Valvoline, Motul lub Liqui Moly.
W tej chwili mam zalanego Magnateca ale jako¶ nie mam do niego przekonania (mo¿e od czasu jak szwagrowi zaproponowano sprzeda¿ kilku cystern kolejowych Castrola za ¶mieszne pieni±dze - tylko ¿e olej by³ wyprodukowany 6 czy 7 lat wcze¶niej).
Mam jeszcze ok. miesi±ca do wymiany dlatego na spokojnie chcê dokonaæ wyboru.
dudekken - 05-06-2009, 05:08
" />A ja wam zarzucê z innej "beczki" ... GULF
jaro1959 - 05-06-2009, 07:59
" />W³a¶nie zapomnia³em napisaæ o Gulfie. Znajomy prowadzi hurtowniê motoryzacyjn± i zapytany o jaki¶ pewny olej poleci³ mi Gulfa 5W40 w cenie 20 z³ za litr. Raczej nie ma interesu ¿eby mnie robiæ w balona (posiada oleje ró¿nych firm).
Sharuga - 05-06-2009, 08:04
" />Có¿ mo¿na powiedzieæ - ten producent te¿ sk±pi nam informacji nt. swoich produktów. Wiêc jak go porównaæ? Bo babolom z marektingu to ja nie ufam
jaro1959 - 05-06-2009, 08:22
" />Tu jest w³a¶nie ból. Czêsto nawet dystrybutor nie okre¶la czy to jest 100% syntetyk, czy krakowany, a nawet opisuj± olej inaczej ni¿ to wynika z podawanej przez nich specyfikacji.
Np. z opisu umieszczonego na butelce wynika ¿e jest to pó³syntetyk, a sprzedawca pisze ¿e sprzedaje olej syntetyczny. Niektórzy jad± w/g nieaktualnego standardu ¿e 15W30 to minera³,
10W40 pó³syntetyk, a 5W40 pe³ny syntetyk.
Sharuga - 05-06-2009, 09:12
" />Technologia produkcji to przecie¿ nie wszystko. Mnie interesuje jeszcze lepko¶æ w temperaturach, pompowalno¶æ, odparowalno¶æ, TBN, wspó³czynnik lepko¶ci. Temp. p³yniêcia te¿ nie zawadzi.
KGB - 05-06-2009, 11:22
" />jak brak dobrego opisu ,to zawsze mozna wejsc na strone Liqui Moly - ten producent okrasla co produkuje ,ale dostepny od reki to wszedzie nie jest ,
no i cena w stosunku do mobila sprowadzonego skads tam jest wyzsza,
podobno tez wszyskie mobil 1 sa syntetyczne ,5W50 jest jednym z najlepszych ,ale czy nie kupimy podroby to nigdy nie wiadomo ,
poza tym wszyskie oleje 0W musza byc syntetyczne ,
no i tyle ,bo zdobyc parametry olejow to czasami ciezka sprawa
a orientuje sie moze ktos czy Lotos 5W40 jest syntetyczny ,czy hydrokrakowany ? bo cos mi zajezdza hydrokrakowanym ,a kupilem okazyjnie butle do Poloneza,
do Kappy mam kupionego mobila 0W40 sciagnietego z usa , wyglada na oryginal
Sharuga - 05-06-2009, 12:48
" />
">jak brak dobrego opisu ,to zawsze mozna wejsc na strone Liqui Moly - ten producent okrasla co produkuje ,ale dostepny od reki to wszedzie nie jest ,
no i cena w stosunku do mobila sprowadzonego skads tam jest wyzsza,
podobno tez wszyskie mobil 1 sa syntetyczne ,5W50 jest jednym z najlepszych ,ale czy nie kupimy podroby to nigdy nie wiadomo ,
poza tym wszyskie oleje 0W musza byc syntetyczne ,
no i tyle ,bo zdobyc parametry olejow to czasami ciezka sprawa
a orientuje sie moze ktos czy Lotos 5W40 jest syntetyczny ,czy hydrokrakowany ? bo cos mi zajezdza hydrokrakowanym ,a kupilem okazyjnie butle do Poloneza,
do Kappy mam kupionego mobila 0W40 sciagnietego z usa , wyglada na oryginal
I dlatego w obawie przed podróbami stosujê olej ma³o popularny, wiêc nieop³acalny w fa³szowaniu.
Odno¶nie tego Lotosa spece twierdz±, ¿e w jego formulacji wystêpuj± domieszki olei PAO a wiêc pe³nej syntezy, uwa¿anej za najlepsz±. Poniewa¿ Lotos stosuje równie¿ komponenty PAO (tak jak np. Mobil w olejach Mobil1, mo¿na przypuszczaæ, ¿e w tym oleju równie¿ je zastosowano). Lotos 5W-40 na pewno nie ustêpuje magnatecom i innym podobnym olejom. O ile, oczywi¶cie, prawdziwe s± informacje Lotos Oil na jego temat i dane zawarte w karcie produktu s± powtarzalne w ka¿dej partii.
Ja zastanawiam siê nad zalaniem Lucy Lotosem Traffic Turbodiesel 5W-40.
jaro1959 - 05-06-2009, 13:03
" />Raz tylko siê skusi³em na rodzimy olej. Sprzedawca w hurtowni zagra³ na patriotycznej nutce i wcisn±³ mi jaki¶ olej Orlenu. Wla³em go do opla maj±cego hydrauliczne kasowanie luzu zaworowego i pierwszy raz w ¿yciu s³ysza³em klepi±ce zawory przy tym systemie rozrz±du. Przy zmianie oleju ¶mierdzia³ on jak stary rozpuszczalnik. Mo¿e tak trafi³em ale ju¿ dziêkujê.
Sharuga - 05-06-2009, 13:22
" />
">Raz tylko siê skusi³em na rodzimy olej. Sprzedawca w hurtowni zagra³ na patriotycznej nutce i wcisn±³ mi jaki¶ olej Orlenu. Wla³em go do opla maj±cego hydrauliczne kasowanie luzu zaworowego i pierwszy raz w ¿yciu s³ysza³em klepi±ce zawory przy tym systemie rozrz±du. Przy zmianie oleju ¶mierdzia³ on jak stary rozpuszczalnik. Mo¿e tak trafi³em ale ju¿ dziêkujê.
Tak mo¿e byæ z ka¿dym zachodnim olejem - nie wiesz jaki polski olej wla³e¶ - mo¿e wla³e¶ nieodpowiedni? Zreszt± ja nie piszê, ¿e wszystkie polskie oleje s± dobre, a jedynie syntetyczne Lotosy. Nic innego tez bym nie wla³. Kiedy¶ Benka zala³em 10W-40 Orlen Platinum i osadza³ siê na g³owicy pod kap± zaworow± czarny szlam. Po zdjêciu miski te¿ ów szlam wystêpowa³. Byæ mo¿e s± jeszcze inne oleje powoduj±ce jego powstawanie, ale mnie skutecznie to zniechêci³o do stosowania Platinum. Aha, zrobi³em na nim trzy wymiany, ¿eby nie by³o ¿e to przypadek. Mo¿liwe, ¿e ma ma³± TBN i w starym silniku nie da³ rady. Na PetroCanadzie DuronXL problem nie wystêpuje.
KGB - 05-06-2009, 13:41
" />podobno najwyzszy model Orlenu jest na PAO i jest to wlasciwie olej jakies dobrej firmy ,tylko zapakowany w opakowanie Orlenu - nie pamietam jakiej firmy i jaki to model orlenu ,bo kiedys gdzies wyczytalem,
najwiecej jezdzilem na Lotosie 10W40 ,raz na Orlenie 10W40 gas i raz na Lotosie 15W40 gas ,
generalnie nie zauwazylem zadnych zlych oznak ,a oleje zmieniam tak 15-20kkm i trzymam dluzej niz rok ,
raz usuwalem maslo z pokrywy zaworow - po castrolu 10W40 na jakim kupilem samochod,
teraz przechodze na 5W40 - jezeli ten lotos to syntetyk to swietnie ,jezeli hydrokrakowany to i tak wysokiej jakosci olej ,na dluzsza mete oplaci sie doplata 30pln ,bo taki olej wytrzymuje wieksze przebiegi i okresy czasu ,
ale klekoczacych zaworow to mi raczej nie naprawi - jak kupilem auto to strasznie klekotaly, po paru zabiegach udalo mi sie troche wyciszyc
bufi - 05-06-2009, 17:46
" />W 2.0 16VT je¿d¿ê na Orlen Platinium Rally 10W60 , pe³ny syntetyk , wymiana co 10 tysiaków i nie ma co narzekaæ . Polecam , bardzo dobry olej . Do Lyberki lejê Valvoline Dura Blend Diesel 5W40 i mam wra¿enie ¿e jest lepiej ni¿ na Mobilu 0W40 diesel .
jaro1959 - 05-06-2009, 19:49
" />Przed momentem wróci³em od kumpla. Maj± tam kilka Ducato. Silniki 2,8 i 3,0 JTD. Lej± ca³y czas olej GM 10W40, du¿e przebiegi , auta mocno obci±¿one i wszystko jest o.k.
Sharuga - 05-06-2009, 23:28
" />
">Przed momentem wróci³em od kumpla. Maj± tam kilka Ducato. Silniki 2,8 i 3,0 JTD. Lej± ca³y czas olej GM 10W40, du¿e przebiegi , auta mocno obci±¿one i wszystko jest o.k.
Jak auto lata du¿o w trasie, ma nowoczesny, dobry silnik, to 300 kkm zrobi i na mineralnym Lotosie bez problemu. Schody siê zaczynaj± jak je¼dzisz du¿o na krótkich trasach. Silnik zimny, olej zimny, na zimno zawsze wiêkszy przedmuch jest a wiêc i sadzy wiêcej leci w olej, paliwa te¿ ze ¶cianek cylindrów, byle jaki olej potrzebuje wiêcej czasu na dotarcie we w³a¶ciwe miejsca silnika itp. Wtedy zu¿ywa siê najbardziej.
Kiedy¶ czyta³em fajne opracowanie nt. zu¿ycia silników w ró¿nych warunkach eksploatacji, bodaj Audi siê tym zajmowa³o daaawno temu i wysz³o, ¿e podczas pierwszych trzech minut pracy silnika w temp. -20 stopni C (nie pamiêtam dok³adnie czasu i temp zewnêtrznej, ale jako¶ tak by³o) zu¿ycie motoru jest podobne jak po pokonaniu 1700 km na autostradzie. I to jest odpowied¼ na pytanie, dlaczego silnik autka je¿d¿onego tylko w mie¶cie, po pokonaniu 50 kkm mo¿e byæ wrêcz zar¿niêty a silnik auta eksploatowanego du¿o na d³ugich trasach mo¿e byæ w bdb kondycji do 500-800 kkm. Przecie¿ wiele aut ci±ganych z zachodu - mam na my¶li du¿e kombi turbodiesle ma takie przebiegi (nie stan licznika ).
Ojciec mojego kolegi, mieszkaj±c w RFN od stanu wojennego, pracowa³ w jakiej¶tam helmuckiej firmie i du¿o je¼dzi³ po Europie. Mia³ Merca 123 z dwu lub trzylitrowym dieslem i na silniku przejecha³ bez remontu ponad milion kilometrów ! I motor nadal by³ zdrowy. Nie wytrzyma³a buda. Pamiêtam tego merca, bo na pocz±tku lat 90tych przyje¿d¿a³ nim jeszcze do rodziny i oczywi¶cie lecieli¶my podziwiaæ jak¿e atrakcyjne wtedy auto ))
KGB - 05-06-2009, 23:52
" />no ale beczka to legenda ,a jego 2.0 diesel ~60KM liczy przebiegi setkami tysiecy i przekroczyc milion to nie sztuka ,tylko buja sie slabo,
ale zgadza sie ,eksploatacja jest bardzo wazna - wystarczy popatrzec na kolor oleju kiedy sie jezdzi po miescie ,a kiedy auto robi trasy ,
w miescie czarnieje duzo szybciej
Ozarek - 06-06-2009, 19:44
" />
">a orientuje sie moze ktos czy Lotos 5W40 jest syntetyczny ,czy hydrokrakowany ? bo cos mi zajezdza hydrokrakowanym ,a kupilem okazyjnie butle do Poloneza,
technicznie na rynku jest tylko kilka 5w40 czysto syntetycznych i Lotos siê do nich nie zalicza.
-- 06 Cze 2009, 19:54 --
Quaker nie znikn±³ z rynku, by³ na nim ca³y czas, ale dystrybucja by³a mocno ograniczona. Przerwy w dostawach wyst±pi³y w okolicach 2005r i by³y spowodowane zamkniêciem rozlewni w europie (Szwajcaria), wtedy te¿ pojawi³ siê Midland robiony przez dawn± rozlewnie QS firmê OelBrack (chyba tak siê zw±). Wtedy te¿ zmieni³y siê opakowania, z europejskich 4l na ogólne 5l.
W tym momencie QS jest rozlewany tylko w USA, a dystrybucj± w PL zajmuje siê TOMSOL. - Tyle teorii dystrybucji.
Co do ceny, ostatnio próbowa³em znale¼æ tañszy olej do QS DeLuxe 10w40 - nie uda³o siê...
Sam QS jest olejem ciekawym, bardzo jasny o teoretycznie niskim TBN, bardzo d³ugo utrzymuje czysto¶æ swoj± w regularnym stosowaniu, ale zalany do silnika po innym do¶æ szybko zmienia barwê, zbieraj±c w siebie syf z silnika.
Bardzo przyjemnie ''wycisza'' hydrauliczne kasatory luzów w fiatowskich silnikach 16V i wariator w 1.8VVT
Wiadomo¶ci i do¶wiadczenia w³asne z 10lat jego ci±g³ego u¿ywania (st±d organoleptyczna opinia i¿ z rynku nie znikn±³).
W okolicy katowic masz sklep firmowy w Jaworznie - motosklep.net.
Co do PetroCanady jest w Sosnowiecki Auchan.
Je¶li co¶ z QS bêdziesz potrzebowa³ pisz na PW, mam do nich 2kroki i zaprzyja¼nionego w³a¶ciciela
Dodatkowo w jaworznickim serwisie ranault przy zakupie w motosklepie masz wymianê za free.
-- 06 Cze 2009, 20:01 --
">W 2.0 16VT je¿d¿ê na Orlen Platinium Rally 10W60 , pe³ny syntetyk , wymiana co 10 tysiaków i nie ma co narzekaæ . Polecam , bardzo dobry olej . Do Lyberki lejê Valvoline Dura Blend Diesel 5W40 i mam wra¿enie ¿e jest lepiej ni¿ na Mobilu 0W40 diesel .
Jeszcze lepsza jest Selenia Racing, ale zabija cen±...
jaro1959 - 06-06-2009, 23:20
" />Ja mieszkam przy granicy Jaworzna i w³a¶nie u nich znalaz³em ten olej. Na chwilê obecn± mam na celowniku trzy rodzaje: Quaker, Motul i Valvoline. Jutro jeszcze siê wybieram na gie³dê zasiêgn±æ jêzyka.