KJ - 03-02-2006, 21:01
" />Właśnie zrobiłem sobie małe podsumowanie za styczeń.... więc jakby kogoś interesowało :-)
Wyszło 1511 km, krótkie trasy głownie po Warszawie (średnio ok. 30 km, nie pamiętam czy była jakaś >50km - taki miesiąc, i jeszcze wyjątkowo zimno w tym roku).
Średnie spalanie gazu: (208 L) 13,77 l/100 km
Średnie spalanie benzyny: (ok. 25 L) ok. 1,65 l/100 km
Co przy cenach gazu i benzyny dało mi mniej więcej 36,50 pln/100 km.
Silnik - jak 2.0T 16V, oszczędnie jeździć nie potrafię :-) - więc wynik IMHO bardzo dobry.
A ktoś z Was robił takie zestawienie? Ciekawi mnie jak to wypada w innych autach z tym silnikiem.
bobby123 - 03-02-2006, 22:42
" />
">Średnie spalanie gazu: (208 L) 13,77 l/100 km
Średnie spalanie benzyny: (ok. 25 L) ok. 1,65 l/100 km
Przy takim zużyciu benzyny w żżżżyciu bym gazu nie założył :lol: :lol: :lol:
Coś źle chyba benzynka jest wpisana :wink:
-OLO- - 04-02-2006, 11:21
" />
">Przy takim zużyciu benzyny w żżżżyciu bym gazu nie założył :lol: :lol: :lol:
Coś źle chyba benzynka jest wpisana :wink:
Koledze KJ chyba bardziej chodziło o zużycie bezynki przy rozruchach oraz grzaniu autka :wink: Więc wynik 1,65 l/100 km jest całkiem ok. Napewno w lecie się poprawi .
PS KJ w jaki sposób sprawdzałeś zużycie benzynki?
KJ - 04-02-2006, 12:05
" />Akurat benzynki to "na oko" :-) (wskaźnik+lampka rezerwy), ale przy najbliższej okazji zatankuję do pełna i sprawdzę dokładniej.
Luckyy - 04-02-2006, 15:46
" />Mój styczeń wygląda tak â przejechane 2224 km (ok. 90% to trasa po naszym kraju)
Średnie spalanie ON: 7,21 l/100 km
Co przy cenach 3,72; 3,69; 3,72 (tankowałem 3 razy) daje: 26,79 PLN/100 km.
Turbiny na trasie (jak jest silnik rozgrzany) nie oszczędzam tak jak zalecił mechanik ;-)
Niestety silnik to JTD a nie 2,0T 16V ;-)
bobby123 - 04-02-2006, 16:04
" />
">Średnie spalanie gazu: (208 L) 13,77 l/100 km
Średnie spalanie benzyny: (ok. 25 L) ok. 1,65 l/100 km
Przy takim zużyciu benzyny w żżżżyciu bym gazu nie założył :lol: :lol: :lol:
Coś źle chyba benzynka jest wpisana :wink:
Bardzo ciekawe, cytat KJ i jedno zdanie jest moje, taki żarcik.
A to o złym wpisie benzyny to czyjaś twórczość :?: :evil:
Anonymous - 04-02-2006, 16:16
" />w styczniu przejechałem wyjątkowo dużo 2573km..
spalone 214,58.. cztery tankowania.. odpowiednio spalanie..
- 7,44 l/100km (3,69 za l - 27,45 pln/100km) miasto,
- 6,85 l/100km (3,59 - 24,59/100km) miasto/trasa,
- 7,62 l/100km (3,68 - 28,04/100km) miasto,
- 6,27 l/100km (3,50 - 22,76/100km) trasa..
JTD..
lukasz22i - 04-02-2006, 20:11
" />Mój kapiszon pali około:
9-10l LPG w trasie!
12-13 LPG w mieście
Wartościo spalania PB są praktycznie takie same!
Blash - 04-02-2006, 21:54
" />nie wypowiadam sie gentelmeni nie rozmawiają o spalaniu :roll:
dellti - 05-02-2006, 18:57
" />
">Mój kapiszon pali około:
9-10l LPG w trasie!
12-13 LPG w mieście
Wartościo spalania PB są praktycznie takie same!
A jaki silnik?
lukasz22i - 05-02-2006, 21:39
" />
">Mój kapiszon pali około:
9-10l LPG w trasie!
12-13 LPG w mieście
Wartościo spalania PB są praktycznie takie same!
A jaki silnik?
Jest to standart, 2.0 20V z 97/98r z LPI G3!
Roger7 - 05-02-2006, 23:42
" />8,5 - 8,9 l, głównie miasto, odcinki po 8-10 km
5,8 l, sama trasa (380 km)
Tomasz - 06-02-2006, 15:49
" />
">nie wypowiadam sie gentelmeni nie rozmawiają o spalaniu :roll:
jjjjjjjjasne spalanie Twojego auta to wszyscy znają na pamięć
Nat - 06-02-2006, 16:46
" />A ja offtopicznie (ale tylko lekko), bo nie posiadam auta na gaz wyrażę swoje zdziwienie patrząc na te wyniki:
">Średnie spalanie gazu: (208 L) 13,77 l/100 km
Średnie spalanie benzyny: (ok. 25 L) ok. 1,65 l/100 km
Co przy cenach gazu i benzyny dało mi mniej więcej 36,50 pln/100 km.
Silnik - jak 2.0T 16V, oszczędnie jeździć nie potrafię :-) - więc wynik IMHO bardzo dobry.
Zdziwienie bierze sie stąd, że kiedy sobie przeliczam:
zimowa trasa: 7,7*3,62=27,87
zimowy mix: 10,5*3,62=38,01
zimowy hardcore w mieście (korki, permanentnie zimny silnik, grzanie na postoju aż odskrobię szyby) 12*3,62=43,44
to benzynka nie wychodzi powalająco drogo w porównaniu do gazu.
Silnik 2.o 20V niestety bez T :? Auto oszczędzałem jedynie w trasie (jadąc dość spokojnie)
Anonymous - 06-02-2006, 20:08
" />
">A ja offtopicznie (ale tylko lekko), bo nie posiadam auta na gaz wyrażę swoje zdziwienie patrząc na te wyniki:
Średnie spalanie gazu: (208 L) 13,77 l/100 km
Średnie spalanie benzyny: (ok. 25 L) ok. 1,65 l/100 km
Co przy cenach gazu i benzyny dało mi mniej więcej 36,50 pln/100 km.
Silnik - jak 2.0T 16V, oszczędnie jeździć nie potrafię :-) - więc wynik IMHO bardzo dobry.
Zdziwienie bierze sie stąd, że kiedy sobie przeliczam:
zimowa trasa: 7,7*3,62=27,87
zimowy mix: 10,5*3,62=38,01
zimowy hardcore w mieście (korki, permanentnie zimny silnik, grzanie na postoju aż odskrobię szyby) 12*3,62=43,44
to benzynka nie wychodzi powalająco drogo w porównaniu do gazu.
Silnik 2.o 20V niestety bez T :? Auto oszczędzałem jedynie w trasie (jadąc dość spokojnie)
Nat no jak to...
Zima trasa 9lx2,10=18,9zl
Zima mix 11,4x2,10=23,94
Zima miasto(max) 13x210=27,3
Do tego wszystkiego doliczam 50zl na Pb
KJ - 06-02-2006, 23:15
" />
">A ja offtopicznie (ale tylko lekko), bo nie posiadam auta na gaz wyrażę swoje zdziwienie patrząc na te wyniki:
Średnie spalanie gazu: (208 L) 13,77 l/100 km
Średnie spalanie benzyny: (ok. 25 L) ok. 1,65 l/100 km
Co przy cenach gazu i benzyny dało mi mniej więcej 36,50 pln/100 km.
Silnik - jak 2.0T 16V, oszczędnie jeździć nie potrafię :-) - więc wynik IMHO bardzo dobry.
Zdziwienie bierze sie stąd, że kiedy sobie przeliczam:
zimowa trasa: 7,7*3,62=27,87
zimowy mix: 10,5*3,62=38,01
zimowy hardcore w mieście (korki, permanentnie zimny silnik, grzanie na postoju aż odskrobię szyby) 12*3,62=43,44
to benzynka nie wychodzi powalająco drogo w porównaniu do gazu.
Silnik 2.o 20V niestety bez T :? Auto oszczędzałem jedynie w trasie (jadąc dość spokojnie)
Akurat u mnie jest tak, że spalanie gazu (samego gazu, bez dodatkowego spalania benzyny na zimnym silniku) jest porównywalne ze spalaniem benzyny (też było między 13 a 14 po WWie). W efekcie np. w styczniu "zarobiłem" ok. 250 pln.
No i akurat teraz jest nieciekawy okres z punktu widzenia "gaziarzy" jeśli chodzi o relacje cen gazu i benzyny (różnica ok 1,5 pln). A w lecie było prawie 2,5 pln.... Jak/jeśli benzyna podrożeje (akcyza) a gaz stanieje (lato) to znowu róznica bedzie większa....
Aha, no i ja dodatkowo nie tankuję benzyny po 3,8/3,9 tylko 4,5....... Chociaż oczywiście gdybym jeździł tylko na benzynie, to pewnie bym tak nie "szalał" :-)
Nat - 07-02-2006, 17:11
" />
">A ja offtopicznie (ale tylko lekko), bo nie posiadam auta na gaz wyrażę swoje zdziwienie patrząc na te wyniki:
Średnie spalanie gazu: (208 L) 13,77 l/100 km
Średnie spalanie benzyny: (ok. 25 L) ok. 1,65 l/100 km
Co przy cenach gazu i benzyny dało mi mniej więcej 36,50 pln/100 km.
Silnik - jak 2.0T 16V, oszczędnie jeździć nie potrafię :-) - więc wynik IMHO bardzo dobry.
Zdziwienie bierze sie stąd, że kiedy sobie przeliczam:
zimowa trasa: 7,7*3,62=27,87
zimowy mix: 10,5*3,62=38,01
zimowy hardcore w mieście (korki, permanentnie zimny silnik, grzanie na postoju aż odskrobię szyby) 12*3,62=43,44
to benzynka nie wychodzi powalająco drogo w porównaniu do gazu.
Silnik 2.o 20V niestety bez T :? Auto oszczędzałem jedynie w trasie (jadąc dość spokojnie)
Nat no jak to...
Zima trasa 9lx2,10=18,9zl
Zima mix 11,4x2,10=23,94
Zima miasto(max) 13x210=27,3
Do tego wszystkiego doliczam 50zl na Pb
No chyba nie 50 zl/100 km (pozostałe kwoty podałes na 100 km)? No i silnik inny i narzekasz na gaz w innym wątku dość drastycznie...
Intencją mojego postu nie było udowodnienie karkołomnej tezy, że na benzynie jest taniej, tylko wyrażenie zdziwienia, że 2.0T 16V z gazem spala niewiele mniej pieniędzy niż 2.0 20V...
Greegoory - 02-04-2006, 12:45
" />Witam
zima i mróz - miasto - krótkie odcinki w zasadzie wciaz na zimnym silniku wiec tak naprawde daje to pelen obraz skad ta ilosc pozycji z nazwą stacji na wyciagu z karty kredytowej :-) spalanie ok 5 litrow benzynki + ok 12 litrow gazu czyli:
5 x 3,75 = 18,75 zł
12 x 2,19 = 26,28 zł
co daje razem 45,03 zł na 100 km
silnik 2,0 skrzynia powerdrive - jezdze standardowo i robie ok 1200-1500 km miesiecznie po miescie.
teraz w te cieple dni widze, ze autko szybciej przelacza sie na gaz i wyraznie stracilo apetyt
pozdrawiam
Anonymous - 07-04-2006, 15:50
" />bylem w tym tygodniu w trasie 1500km
kappa 2.0 benzyna skrzynia power drive
wyniki spalania (95% autostrada)
srednie - 145.6 litra 1460km co daje ok 10litrow na 100
jazda byla dosc dynamiczna, cala trase bez przerw pokonalem w okolo 12,5h
srednia predkosc 140-150km/h
zrobilem tez pomiary odcinkami
jazda srednio 160km/h owocowala spalaniem okolo 10.5 -11 litrow
jazda srednio 180km/h owocawala sukcesywnym przesuwaniem sie wskazowki - po 50 km zwolnilem
jazda srednio 130-140km/h zaowocowala spalaniem okolo 9 litrow ( z tym ze powort byl na niemickim paliwie juz. czyt spalanie nieco nizsze)
darkobo - 07-01-2007, 16:45
" />Odświeżę temat i przedstawie swoje wyniki za cały 2006 r.
Dedra 2,0 ie 8V 115 KM (1993 r.) + LPG Tartarini
średnie spalanie łączne (gaz + benzynka) - 15,5 l/100 km (łączny przebieg w 2006 r. 11 kkm, od kwietnia zdecydowana większość jazdy po mieście), średni koszt 100 km 42 zł
Kappa 2,0 16 V 145 KM (1995 r.) bez gazu
średnie spalanie 11,48 l/100 km (łączny przebieg od kwietnia 15 kkm, z tego około 40 % w trasie), średni koszt 100 km 48 zł
Nat - 07-01-2007, 16:53
" />No to niewielka różnica pelenach, a jednak kappa i cięższa i mocniejszy silnik
darkobo - 07-01-2007, 16:58
" />
">No to niewielka różnica pelenach, a jednak kappa i cięższa i mocniejszy silnik
Różnica faktycznie niewielka ale:
1. kappa miała dużo większy udział przebiegu w jeździe pozamiejskiej,
2. dedrą stosunkowo dużo jeździłem na benzynie (507 l benzyny i 1179 l gazu)
Dlatego nie planuje zakładac gazu do kappy
Dizzy - 07-01-2007, 17:21
" />Moja Delta żłopie jak najęta
pełny bak (50l) i przejezdzam na tym 550km czyli 9,5l/100km :cry:
Masakra ;/
trigo - 07-01-2007, 17:51
" />wg. kompa średnie spalanie z ostatnich 6 tyś km to 8,5 l przyczym średnia prędkość wyniosła aż 48 km/h czyli koszt przejechania 100 km wynosi wg ceny ON Verva 3,65 /l --- 31,02
Jedrek - 12-02-2007, 10:20
" />Ja jeszcze zbyt krótko jeżdżę żebym sie mógł wypowiedzieć ze 100% pewnością. Kupiłem ją z instalacja gazową Landi Lis zainstalowana we Włoszech. Po pierwszych dniach jazdy bardzo uśmiechnęla mi sie buźka jak przeliczyłem że spala ok 11 litrów LPG /100 km. Nie jeżdżę zbyt ostro, i nie za szybko (choc nieraz ciężko sie poskromić -jakoś tak licznik sam się nakręca ) Potem pojechałem na umówiony przegląd instalacji -tak dla świętego spokoju moich myśli -bo wszystko zachowywalo sie poprawnie. Jednak dotąd nie miałem auta na gaz -i chcialem żeby obejżał to jakiś spec. Po przeglądzie spalanie gazu wzrosło pierwsze tankowanie po przeglądzie -13 l/100km dzisiejsze 12,4/100km Widziałem że pan gazownik usuwał z komputera jakieś "auto adaptacje" (jeśli dobrze podejrzałem) . Pojade chyba do niego po więcej informacji. Jeśli ma być gorzej - to niech mi je teraz oddaje
DZIDA - 12-02-2007, 21:49
" />
">Wyszło 1511 km, krótkie trasy głownie po Warszawie (średnio ok. 30 km, nie pamiętam czy była jakaś >50km - taki miesiąc, i jeszcze wyjątkowo zimno w tym roku).
Średnie spalanie gazu: (208 L) 13,77 l/100 km
Średnie spalanie benzyny: (ok. 25 L) ok. 1,65 l/100 km
Co przy cenach gazu i benzyny dało mi mniej więcej 36,50 pln/100 km.
niedużo przejechałem ,ale wygląda to u mnie tak:
1255 km od kupna
Średnie spalanie gazu: (139,5 L) 11,10 l/100 km
Średnie spalanie benzyny: (ok. 27 L) ok. 2,15 l/100 km (sporo, ale niedawno dolałem paliwa i jeszcze nie wyjeździłem a już licze do zestawienia)
Co przy cenach średnich gazu i benzyny po jakich je kupiłem dało mi mniej więcej 27,60 pln/100 km.
nie jest źle, biorac pod uwagę że:
1. robię trasy głównie do pracy i z powrotem: max 30 km oraz sporo po mieście: z tych 1255 km tylko około 450 km było trasy dłuższej niż 50 km w jedną stronę
2. jeszcze czasem lubię się "nacieszyć" autkiem :wink: (ach ten odgłos 5 garów : yesyes
DRoszi - 13-02-2007, 12:00
" />dobre auta musza duzo pic
moja od 11 na trasie do 14 w miescie
przejerzadzam zawsze od 490- 600km na baku i wlewam ok 65l
11-13,5 na setke wiec uwazam ze to i tak super jak na 3,0
codziennie miasto ale bez korków
Nat - 13-02-2007, 12:54
" />11-13,5 w zimowym mieście, nawet bez korków, to dla 3,0 naprawdę niezły wynik
Kubek - 13-02-2007, 13:20
" />No to moja Dedreka 1.8, 8v 91 rok, gazu na trasie przy grzecznej jezdzie spala 9-10 litrow, przy ostrym katowaniu silnika i czestym wyprzedzaniu 11-12,5 l.
Natomiast sytucja w miescie jest taka, ze ja jezdze krotkie odcinki po 4 - 8 km i silnik nie zdazy sie zagrzac nawet, szczegolnie w zimie, po czym gasze silnik, on ostygnie znow odpala i jade taki sam krotki odcinek, to wtedy w miescie pali mi nawet do 14-15 l gaz. Natomiast jak raz odpale silnik i bede sobie jezdzil w kolko po miescie no to spali 12-13 l.
Srednie spalanie w cyklu mieszanym w zimie wychodzi mi 13,4 l, czyli koszt 100 km to cos okolo 27 zl, natomiast srednie spalanie w lecie wychodzi mi 11,4 l czyli okolo 23 zl/100km
DRoszi - 19-02-2007, 13:28
" />tak sie chwalilem ze malo mi pali a teraz pare szybkich spraw mialem do zalatwienia i co troszke mi wiecej wciagnela ale glownie miasto i co chwila odpalanie i gaszenie fury 14,6 ale troche wciskalem
Jedrek - 19-02-2007, 20:22
" />A ja wróciłem do pierwszego dostawcy gazu -i co się okazało?
Dwa tankowania pod rząd - średnie spalanie -znów 11 l gazu na 100 km.
Wina więc była nie w regulacjach, a w jakości gazu.
Nie bedę już tankował na BP w Kielcach.
Okazuje się że renomowana stacja nie koniecznie ma renomowany gaz.
Trzymam się więc tej stacji gdzie kupuję ostatnio. Cena litra 1,75 zł co daje mi koszt przejechania 100 km jazdy mieszanej - 19,25 zł. (nie licząc benzyny zużytej na rozruch).
Wg mnie wynik bardzo dobry. Oby tak zawsze.
Blash - 10-04-2007, 12:41
" />Pali więcej, niż powinien
Paliwa coraz bardziej drożeją, dlatego coraz większą wagę przywiązujemy w samochodzie do spalania. Na ile jednak można ufać wartościom podawanym przez producentów aut dotyczących zużycia paliwa?
We wszystkich modelach testowanych do tej pory przez naszą redakcję rzeczywiste średnie zużycie paliwa podczas testu nie pokrywało się ze średnim zużyciem podawanym w instrukcji producenta. Czy to znaczy, że koncerny samochodowe mijają się z prawdą? Niekoniecznie.
Niejednokrotnie przy wyborze auta, istotną informacją wpływającą na podjęcie decyzji o zakupie, jest zużycie paliwa. W przypadku flot samochodowych informacja ta ma jeszcze większe znaczenie, bo przecież drobne oszczędności poszczególnych pojazdów składają się w efekcie na tysiące niezakupionych litrów paliwa, czyli nawet na setki tysięcy złotych. Tymczasem okazuje się, że liczby podawane w tabelach przez producentów samochodów raczej nie pokrywają się z rzeczywistością. Dzieje się tak z kilku względów. Wartości spalania podawane przez koncerny są efektem laboratoryjnych badań przeprowadzanych według oficjalnych międzynarodowych standardów, np. europejskiej normy EEC 93/116. Zużycie paliwa w cyklu miejskim określane jest przy wykorzystaniu następującego schematu: uruchomienie zimnego silnika w warunkach laboratoryjnych i praca silnika przy różnych prędkościach jazdy, jednak z maksymalną prędkością 50 km/h, a z prędkością średnią 19 km/h na teoretycznym dystansie 4 km. W przypadku ustalania spalania w cyklu pozamiejskim, test wykonywany zaraz po cyklu jazdy miejskiej; składa się w połowie z jazdy ze stałą prędkością i w połowie z jazdy z prędkością zmienną; prędkość maks. 120 km/h, dystans 7 km. Średnie zużycie paliwa w tabeli jest wartością średnią z obu części testu, ważoną proporcjonalnie do drogi przebytej w każdej z części testu. Są też inne normy jak np. MVEG (Motor Vehicle Emission Group 99/100/EG).
Droga jednak w rzeczywistości nie ma nic wspólnego z laboratorium. Kierowcy firmowi z reguły bez skrupułów korzystają z możliwości ich służbowych aut, tym bardziej że często zrealizowanie wyznaczonego planu wymaga przejechania kilkuset kilometrów dziennie. Nierzadko spotykamy na drogach mknących w obrandowanych autach przedstawicieli handlowych, którzy między kolejnymi wizytami u klientów często do oporu wciskają pedał przyspieszenia, a ich prędkość maksymalna przekracza wówczas 120 km/h. Również w warunkach miejskich bywa inaczej niż w laboratorium, które nie zakłada kilkunasto- a nawet kilkudziesięciominutowych postojów w korkach, z ciągłym zatrzymywaniem się i ruszaniem.
Nie udało mi się również znaleźć tak wiernego przepisom kierowcy, który nigdy w mieście nie przekroczył 50 km/h. Do tego dochodzą zupełnie inne niż w warunkach laboratoryjnych warunki atmosferyczne. Dodatkowo na wzrost spalania będą miały wpływ włączone niektóre urządzenia, jak np. ogrzewanie bądź klimatyzacja. Często także stan ogumienia nie pokrywa się z ideałem. Nie znaczy to jednak, że w pewnych korzystnych warunkach nie da się uzyskać spalania zgodnego z danymi producentów. Ba! jeśli bardzo się postaramy, możemy uzyskać spalanie nawet niższe. Dla przykładu, pewien Austriak, Gerhard Plattner, przejechał ostatnio 18 051 kilometrów Ĺ kodą Fabią z 1,4-litrowym silnikiem Diesla TDi o mocy 51 kW/70 KM, zużywając średnio jedynie 3,94 litra oleju napędowego na 100 km, przy średniej prędkości 81,88 km/h. Wszystko po pokonaniu kilku górskich przełęczy i jeździe drogami częściowo pokrytymi śniegiem. Aby ograniczyć zużycie paliwa w swoim samochodzie, wystarczy zastosować się do prostych zasad Gerharda Plattnera: â Kiedy prowadzisz, przewiduj, ponieważ za każdym razem, gdy naciskasz na pedał hamulca, tracisz energię. Opłaca się również wyłączyć silnik w czasie postoju na światłach ulicznych dłużej niż 20 sekund.
Jak widać największy wpływ na paliwo mamy my sami, a ściślej mówiąc, nasz styl jazdy.
A.Czarkowski