Nat - 10-09-2010, 13:26
" />Pewnie wielu z Was lubi te pojazdy, a tematu o nich na razie brak.
Zacznijmy z grubej rury - od Ferrari wyj±tkowo nietypowego.
Oczywi¶cie koncept, niestety.
Ferrari Modulo by Pininfarina:
Za³±cznik:
Modulo front2.jpg [ 43.06 KiB | Obejrzany 893 razy ]
Za³±cznik:
Modulo front.jpg [ 66 KiB | Obejrzany 893 razy ]
Za³±cznik:
Modulo ty³.jpg [ 56.92 KiB | Obejrzany 893 razy ]
Za³±cznik:
Modulo przód bok.jpg [ 59.69 KiB | Obejrzany 893 razy ]
Za³±cznik:
Modulo bok przód.jpg [ 70.21 KiB | Obejrzany 893 razy ]
Za³±cznik:
Modulo bok ty³.jpg [ 46.97 KiB | Obejrzany 893 razy ]
Za³±cznik:
Modulo bok + inne Ferrarki Pinina.jpg [ 75.65 KiB | Obejrzany 893 razy ]
Za³±cznik:
Modulo 2 ferrarki.jpg [ 87.83 KiB | Obejrzany 893 razy ]
Za³±cznik:
Modulo - detal nadwozia przód.jpg [ 38.46 KiB | Obejrzany 893 razy ]
Za³±cznik:
Modulo - detal nadwozia.jpg [ 25.72 KiB | Obejrzany 893 razy ]
Za³±cznik:
Modulo - jakie¶ wê¿e.jpg [ 30.11 KiB | Obejrzany 893 razy ]
krzysztof57 - 10-09-2010, 18:40
" />Jezeli mozna sie Jarku podpiac pod temat. Znaleziona w sieci prezentacja zdjec tego ponadczasowego, ju¿ 40-letniego pojazdu!
Nat - 13-09-2010, 14:56
" />Dzi¶ Maserati Birdcage (czyli klatka dla ptaszka ).
Najsampierw protoplasta - przepiêkny Maserati Birdcage sprzed pó³wiecza
==>Artyku³ plus galeria<==
A nastêpnie w³a¶ciwy Birdcage...
Projekt z roku 2005.
Materia³, z którego zosta³ zbudowany: w³ókno wêglowe, aluminium i Nomex.
Silnik V12, 5998 cm3. Ponad 700 KM.
Waga: ok 1500 kg.
Napêd tylny, z ty³ posadowiona skrzynia biegów (6 biegów, sekwencja).
Za³±cznik:
M birdcage przód.jpg [ 44.93 KiB | Obejrzany 777 razy ]
Za³±cznik:
M birdcage przód swiat³a.jpg [ 14.74 KiB | Obejrzany 777 razy ]
Za³±cznik:
M birdcage bok.jpg [ 84.55 KiB | Obejrzany 777 razy ]
Za³±cznik:
M birdcage ty³.jpg [ 52.58 KiB | Obejrzany 777 razy ]
Za³±cznik:
M birdcage ty³ bok.jpg [ 55.9 KiB | Obejrzany 777 razy ]
Za³±cznik:
M birdcage rozwarte.jpg [ 20.16 KiB | Obejrzany 777 razy ]
Za³±cznik:
M birdcage otwarte.jpg [ 28.54 KiB | Obejrzany 777 razy ]
Za³±cznik:
M birdcage konsola.jpg [ 45.78 KiB | Obejrzany 777 razy ]
Za³±cznik:
M birdcage interior.jpg [ 54.29 KiB | Obejrzany 777 razy ]
Za³±cznik:
M birdcage góra.jpg [ 34.63 KiB | Obejrzany 777 razy ]
P.S. Jak najbardziej zachêcam do podpinania siê pod temat.
Mariusz91 - 13-09-2010, 20:41
" />Czasami to siê jednak ciesze ze nie wpuszczaj± takich aut do produkcji
gros - 15-09-2010, 09:28
" />
">Dzi¶ Maserati Birdcage (czyli klatka dla ptaszka ).
Najsampierw protoplasta - przepiêkny Maserati Birdcage sprzed pó³wiecza
==>Artyku³ plus galeria<==
A nastêpnie w³a¶ciwy Birdcage...
Projekt z roku 2005.
Materia³, z którego zosta³ zbudowany: w³ókno wêglowe, aluminium i Nomex.
Silnik V12, 5998 cm3. Ponad 700 KM.
Waga: ok 1500 kg.
Napêd tylny, z ty³ posadowiona skrzynia biegów (6 biegów, sekwencja).
P.S. Jak najbardziej zachêcam do podpinania siê pod temat.
ciekawa stylizacja ale ma³o realna mo¿e za kilka latek -A co do Ferrari to auto z klasa i tworzone przez pasjonata fanatyka sportu samochodowego to styl
Nat - 17-09-2010, 10:45
" />Wracamy do nietypowych konstrukcji Ferrari, choæ ten pojazd nie jest ani young~, ani tym bardziej oldtimerem (ale nie ma sensu zak³adaæ nowego tematu, a pokazaæ warto).
Ladies & Gentlemen
Ferrari V4 superbike.
- Silnik na bazie V12 z Ferrari Enzo.
- kszta³t wydechu oraz manetki itp (hand controls) przeszczepione z my¶liwca F16, przyciski na kierownicy ³udz±co podobne do tych znanych z kierownicy F1
- pogodoodporny ekran dotykowy steruj±cy funkcjami motocykla, wysokiem klasy Hi-Fi.
No i niesamowity design (by Amir Glinik, ¯yd prawdopodobnie z okolic Rzeszowa, dzi¶ obywatel Izraela).
Dostêpne kolory - rosso i gialo.
Za³±cznik:
V4 superbike.jpg [ 35.65 KiB | Obejrzany 676 razy ]
Za³±cznik:
V4 superbike 2.jpg [ 35.21 KiB | Obejrzany 676 razy ]
Za³±cznik:
V4 superbike 3.jpg [ 38.34 KiB | Obejrzany 676 razy ]
Za³±cznik:
V4 superbike silnik.jpg [ 33.38 KiB | Obejrzany 676 razy ]
Za³±cznik:
V4 superbike silnik2.jpg [ 39.85 KiB | Obejrzany 676 razy ]
Za³±cznik:
Motocykl_Ferrari.jpg [ 77.99 KiB | Obejrzany 676 razy ]
Za³±cznik:
V4 superbike naked.jpg [ 51.35 KiB | Obejrzany 676 razy ]
Za³±cznik:
V4 superbike z góry.jpg [ 49.82 KiB | Obejrzany 676 razy ]
Za³±cznik:
ferrari_v4 przód.jpg [ 47.92 KiB | Obejrzany 676 razy ]
Za³±cznik:
ferrari_v4_motocykl.jpg [ 59.53 KiB | Obejrzany 676 razy ]
Nat - 27-09-2010, 11:28
" />Kto¶ ostatnio obawia³ siê kierownicy o jednym punkcie zaczepienia.
Co powiecie na takie cudo
Jest to kierownica konceptu Maserati o nazwie Boomerang z roku 1971...
Wielce podobnego do Lancii Stratos Zero...
Wiêcej informacji o Maserati Boomerang znajdziesz np. tutaj:
Nat - 07-10-2010, 15:33
" />Trochê inne auta Lamborghini...
Lambo Chetah (gepard)
Terenówka zbudowana na zlecenie firmy amerykañskiej (Mobility Technology International), która z³apa³a zlecenie od US Army. I pomy¶leæ, ¿e niewiele brakowa³o i zamiast w Humvee, Polacy w Afganistanie i Iraku mogliby je¼dziæ Lamborghini... Jednak¿e MTI nie dogada³o siê z Lambo i projekt nie zosta³ ukoñczony. A dok³adniej - zosta³ zastopowany po pewnym skandalu. Otó¿ MTI dok³adnie zdefiniowa³o produkt, a lambo go stworzy³o wg instrukcji. Okaza³o siê, ¿e powsta³a kopia znanego ju¿ sk±din±d auta FMC XR 311.
Oczywi¶cie, jak to w Ameryce, genewska prezentacja Lamborghini Cheetah w roku 1977 spowodowa³a spór s±dowy i projekt upad³.
Projektowany w USA, Cheetah mia³ niestety amerykañski, do¶æ s³aby jak na tê pojemno¶æ silnik o poj. 5,9 litra i mocy... 183 KM (z Chryslera), jak to w Ameryce mia³ te¿... automatyczn± skrzyniê biegów (3 biegi) i oczywi¶cie napêd 4X4. Silnik, jak w supersamochodach, by³ z ty³u, co powodowa³o, ¿e auto by³o mocno niestabilne w warunkach drogowych.
Nadwozie by³o stworzone ze... szklanej w³ókniny.
Mimo to auto by³o za ciê¿kie, jak na silnik który mia³o. Byæ mo¿e tez dlatego, ¿e mia³o ochronê ch³odnicy za pomoc± podczerwieni (nie pytajcie, co to), oraz mog³o je¼dziæ z silnikiem ca³kowicie zanurzonym w wodzie.
Finalnie, US Army nie wybra³o Lambo (Amerykanie do dzi¶ s± bardzo wsobni, wiêc nie mia³o szans, mimo produkcji w USA w Sant' Agata), a dodatkowo, podczas testów na pustyni w Arizonie, Amerykanie auto rozbili i nigdy go nie oddali.
Cena Chetaha: 25 000 ówczesnych dolarów.
Ciekawostki:
Koszty, które ponios³o Lambo w zwi±zku z Cheetachem by³y tak du¿e, ¿e fabryka w Sant' Agata zbankrutowa³a. Co jest z³± informacj± dla... BMW. Piêkny (projekt Giugiaro, tego od m.in. Lancii Delty i Poloneza) model BMW M1 mia³ byæ (a nie móg³) produkowany w³asnie Sant' Agata, co spowodowa³o jego komercyjn± klêskê.
Auto dobrze je¼dzi³o... przede wszystkim na pustyni. Nic dziwnego, ze folder wyprodukowano równie¿ po arabsku. Do ¿adnej sprzeda¿y (choæby z przyczyny wyprodukowania tylko jednego egzemplarza) nie dosz³o.
Nat - 11-10-2010, 15:23
" />Pora na Ferrari...
Ladies & Gentlemen, oto Ferrari P6 concept wykonany przez Pinin Farinê.
Za³±cznik:
F P6 Pinin front.jpg [ 58.39 KiB | Obejrzany 301 razy ]
Za³±cznik:
F P6 Pinin front 2.jpg [ 65.13 KiB | Obejrzany 301 razy ]
Za³±cznik:
F P6 Pinin front L side.jpg [ 56.34 KiB | Obejrzany 301 razy ]
Za³±cznik:
F P6 Pinin L side.jpg [ 56.48 KiB | Obejrzany 301 razy ]
Za³±cznik:
F P6 Pinin rear.jpg [ 57.22 KiB | Obejrzany 301 razy ]
Za³±cznik:
F P6 Pinin rear L side.jpg [ 56.42 KiB | Obejrzany 301 razy ]
Za³±cznik:
F P6 Pinin rear R side BW.jpg [ 41.05 KiB | Obejrzany 301 razy ]
Za³±cznik:
F P6 Pinin detail.jpg [ 27.88 KiB | Obejrzany 301 razy ]
Za³±cznik:
F P6 Pinin przed domem.jpg [ 50.9 KiB | Obejrzany 301 razy ]
Za³±cznik:
F P6 Pinin sea side.jpg [ 40.67 KiB | Obejrzany 301 razy ]
Po raz pierwszy zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Turynie w 1968 roku.
Zaledwie trzylitrowy silnik to oczywi¶cie widlasta dwunastocylindrówka o k±cie rozwarcia 60° . Osi±ga³a moc 500 KM (wed³ug niektórych ¼róde³ 400 KM) przy 9200 obr/min
Auto nigdy nie wysz³o poza concept, ale stanowi³o bazê do budowy, 3 lata pó¼niej, Ferrari 365 BB...
Ferrari 365 Berlinetta Boxer.
... które z ty³u, jako ¿ywo, przypomina Lancie Betê Monte Carlo/Scorpion...
Nat - 19-10-2010, 10:43
" />Lamborghini Raptor - concept z 1996 roku
Silnik: dwunastocylindrowy, widlasty o k±cie pochylenia cylindrów 60º, pojemo¶ci 5707 cm3 i mocy 492KM @ 7000 obr/min (po do³o¿eniu sprê¿arki - 620 KM)
Usytuowanie silnika: Centralnie, wzd³u¿nie
Masa: 1350 kg
D³xSzerxWys (cm): 438 x 202 x 110
Rama: Rurowa wykonana ze stali i karbonu
Konstrukcja nadwozia: Panele z w³ókien wêglowych
Rozmiar opon przód / ty³: 245/35 ZR 20 / 335/30 ZR 18
Rozmiar felg przód / ty³: 18 cali / 18 cali
Design: Zagato i Alain Wicki
Za³±cznik:
Lambo raptor.jpg [ 13.08 KiB | Obejrzany 192 razy ]
Za³±cznik:
Lambo Raptor Zagato ty³.jpg [ 12.29 KiB | Obejrzany 192 razy ]
Za³±cznik:
lamborghini_raptor.jpg [ 25.27 KiB | Obejrzany 192 razy ]
Za³±cznik:
raptor drajwer.jpg [ 27.8 KiB | Obejrzany 192 razy ]
Za³±cznik:
raptor otwiera siê.jpg [ 26.1 KiB | Obejrzany 192 razy ]
Za³±cznik:
raptor otwarty.jpg [ 50.87 KiB | Obejrzany 192 razy ]
Za³±cznik:
raptor z Pebble beach.jpg [ 52.92 KiB | Obejrzany 192 razy ]
Za³±cznik:
pebble raptor1.jpg [ 82.53 KiB | Obejrzany 192 razy ]
Za³±cznik:
pebble raptor2.jpg [ 71.12 KiB | Obejrzany 192 razy ]
Za³±cznik:
pebble raptor3.jpg [ 80.08 KiB | Obejrzany 192 razy ]
Za³±cznik:
pebble raptor4.jpg [ 113.23 KiB | Obejrzany 192 razy ]
Za³±cznik:
pebble raptor5.jpg [ 98.43 KiB | Obejrzany 192 razy ]
Auto zbudowane na bazie Diablo VT (widaæ
Finalnie lamborghini nie zdecydowa³o siê na produkcjê pojazdu, a jedyny egzemplarz Raptora zosta³ sprzedany za oko³o 220 000 dolarów kolekcjonerowi z USA.
Za³±czniki:
Nat - 26-10-2010, 14:58
" />Hihi: Renault AvanTime wymiêka!
Lamborghini Genesis - sportowy minivan by Lamborghini:
Przedstawiony oczywi¶cie Turynie, w roku 1988. Silnik V12 ga¼nikowy 455KM @7000 obr/min. 501 Nm przy 5200 obr./min z Countacha posadowiony by³, nieomal jak w Jelczu Ogórku, pomiêdzy/nad przednimi fotelami...
Napêdza³ tylne ko³a za po¶rednictwem zaledwie trójbiegowej skrzyni automatycznej od Chryslera...
Z ty³u by³o miejsce dla trzech osób, ale nie w rzêdzie, lecz w kszta³cie strza³y, fotele by³y obracane...
G³ówny projektantem by³ Marc Deschamps, g³ówny dizajner Centro Stile Bertone.
Wymiary: wysoko¶ci: 2650mm d³ugo¶æ tylko: 4475 mm, szeroko¶æ a¿ 2000 mm.
Jak by³y otwierane drzwi przednie - widaæ "gullwing", tylne by³y przesuwane.
Auto wa¿y³o 1800 kg.
Niestety powsta³ tylko jeden, prototypowy egzemplarz.
Galeria:
Za³±cznik:
88bertone_lamborghini_genesis_3.jpg [ 22.12 KiB | Obejrzany 66 razy ]
Za³±cznik:
88bertone_lamborghini_genesis_7.jpg [ 70 KiB | Obejrzany 66 razy ]
Za³±cznik:
1988_Bertone_Lamborghini_Genesis_Turin88.jpg [ 21.72 KiB | Obejrzany 66 razy ]
Za³±cznik:
genesis5.jpg [ 121.27 KiB | Obejrzany 66 razy ]
Za³±cznik:
genesisi.jpg [ 83.81 KiB | Obejrzany 66 razy ]
Za³±cznik:
od ty³ w ¶rodku.jpg [ 53.07 KiB | Obejrzany 57 razy ]
Za³±cznik:
genesis3.jpg [ 79.12 KiB | Obejrzany 66 razy ]
gros - 26-10-2010, 15:18
" />ciekawe aoto szkoda ¿e teraz vany to padaczki klepane na jedno kopyto