bichon - 04-12-2007, 15:33
" />Witam
Wczoraj zaczely mi sie dziac dziwne rzeczy z autkiem. Juz prawie pod domem, gdy dodalem gazu na jedynce, powyzej 2500 obrotow zamulilo mi silnik tak, ze przychamowal jakbym nacisnal hamulec. Poprobowalem to kilka razy, za kazdym razem to samo, ale wydawalo mi sie ze to z tego powodu, ze konczy mi sie LPG. Dzisiaj rano jechalem juz na benzynie, ale dalej to samo. Gdy silnik sie rozgrzal i biegi byly wyzsze, bylo juz troche lepiej.
Co moze byc przyczyna takiego zachowania?
DeviLL - 04-12-2007, 16:18
" />Wtryski , silnik na wolnych gasnie/pracuje nie rowno ? :wink:
bichon - 04-12-2007, 16:22
" />Odkad sie zrobilo chlodniej sa klopoty z zapalaniem, zazwyczaj 2-3 proba sie udaje, ale wyglada to tak, ze pali jakby nie na wszystkie gary, obroty sa na ok. 500 i nie reaguje na wciskanie gazu, po chwili gasnie. Natomiast za kazdym razem "lapie"/odpala po zakreceniu rozrusznikiem. Przy zapalaniu drugi raz jak sie przytrzyma kilka sekund na 2500 obrotow to juz jest dobrze.
Wolne obroty sa w miare rowne, kiedys mialem z nimi problemy, ale po zaklejeniu nieszczelnosci w doprowadzeniu powierza znacznie sie polepszylo.
Dziadek - 04-12-2007, 16:26
" />Sprawd¼ dok³adnie wszystkie przewody podci¶nienia.Zacznij od czujnika w g³owicy zaraz za termostatem.
bichon - 04-12-2007, 16:30
" />Przepraszam, ze tak glupio pytam, ale z silnikow to sie znam tylko na elektrycznych. Co (jaka substancja) jest w tych przewodach?
Dziadek - 04-12-2007, 16:48
" />Kto pyta nie b³±dzi przewody s± puste s± to wê¿yki zazwyczaj koloru czarnego które maj± du¿y wp³yw na pracê silnika.Powinny byæ ca³e i pozak³adane na króæce no i oczywi¶cie nie zapchane.Na tej fotce masz strza³kami zaznaczone które to s±.Tylko sprawd¼ dok³adnie.T± os³onê co jest na 3 wkrêtach musisz odkrêciæ.
http://images33.fotosik.pl/68/9ab82050c293e0e3.jpg[/img]
bichon - 06-12-2007, 08:44
" />Wczoraj odebralem autko od gazownika, jeszcze rano jak mu oddawalem to sie 'dusilo', ale jak wracalem na gazie to bylo OK. Dzisiaj wracajac z pracy pojade na benzynie, zobaczymy czy te problemy nie sa zwiazane wlasnie z zasilaniem benzynka.
bichon - 06-12-2007, 21:32
" />Dzisiaj przejechalem troche dluzszy dystans, najpierw na paliwie, potem na gazie. Jak jechalem na paliwie to przy dodawaniu gazu silnik sie dusil zamiast przyspieszac. Po zmianie na gaz bardzo ladnie wkrecal sie na obroty.
Bede na pewno wymienial swiece, bo czasami przy zapalaniu nie pali mi na wszyskich cylindrach, ale czy same ¶wiece moga byc przyczyna takiego zachowania?
karol1125 - 06-12-2007, 22:51
" />A nie przytar³e¶ pompy paliwa? No i te wtryski. Ile robisz kilometrów na benzynie w stosunku do km na gazie?
bichon - 06-12-2007, 22:56
" />Wszystkiego na benzynie jezdzilem moze 5%. Samochodzik mam od pol roku. Jezeli to sprawa wtryskow, to czy nie powinno sie tak samo zachowywac na gazie?
karol1125 - 06-12-2007, 23:28
" />Hmm. Na benzynie powinno siê robiæ 100KM na 1000 na gazie, czyli jakie¶ 10%. Ja kiedy¶ mia³em tak w kadecie ¿e zatar³a mi siê pompa paliwa i z pó³ roku je¼dzi³em tylko na gazie. Gdy kupi³em drug± pompê i zamontowa³em to samochód z pocz±tku strasznie siê trz±s³ i muli³ na benzynce. Jak np. chcia³em przyspieszyæ to peda³ gazu musia³em odpu¶ciæ i dopiero jak nacisn±³em 2 raz to ci±gn±³.
A z tymi wtryskami to jest tak ¿e benzyna jest bardziej p³ynna ni¿ gaz, wiêc jak ci siê wtryski zapaskudza "t³uszczem" z gazu to benzyna bêdzie mia³a opór w przelocie. Dlatego trzeba robiæ min. te 100km na 1000.Tak mi siê wydaje, a je¿eli siê mylê to niech mnie kto¶ poprawi.
bichon - 10-12-2007, 08:26
" />Kupilem jakis specyfik STP do silnikow zasilanych LPG, ponoc ma to czyscic wtryski. Nie przejechalem na tym duzo, zobaczymy jakie efekty przyniesie po dluzszym okresie. Na razie dalej mi muli silniczek na benzynie, ale da sie jezdzic, nie ma juz szarpania.