Snooki - 20-10-2006, 20:12
" />Witam, otóz mam tki problem ze powyzej 140 km/h samochód dziwnei sie trzesie i odczuwalne jest bicie na kierownicy, ponizej 140 jest wszystko ok ale jak juz jest 140 i dalej to takie nieprzyjemne uczucie jestpodczas jazdy. Co moze być przyczyna? niewywarzone koła? zła zbierznosc kół? stare klocki hamulcowe lub tarcze (bo niedługo trzeb ajuz bedzie wymienic), czy moze drazki kierownicze? czy wahacze z przodu ? Spotkał sie ktos z Was z czyms takim ?
Orsya - 20-10-2006, 20:24
" />ja tak miałem kiedyś w Punto, też mniej więcej od 140 km/h - pojechałem na ponowne wyważenie kół i pomogło
Snooki - 20-10-2006, 21:08
" />
">ja tak miałem kiedyś w Punto, też mniej więcej od 140 km/h - pojechałem na ponowne wyważenie kół i pomogło
aham... bo wlasnie dopiero dzis to zauwazyłem bo jechalem w trase i była idealna 2 pasmówka nic na drodze i niestety wiecej sie bałem jechac bo nie wiem co to moze byc. Amorki, poduszki i łozyska z przodu nowe, rozrząd cały nowy, jedynie co to wiem ze mechanik powiedział ze klocki niedługo trzeba wymienić. Co prawda zauwazyłem ze opony przednei sa bardziej starte od strony zewnetrznej, myslalem ze to pewnie dla tego ze z przodu prawie wcale nie było amortyzatorów i na kazdej dziurze koło odbijalo i sie bardziej zuzywało
Orsya - 20-10-2006, 21:12
" />pojedź najpierw na wyważenie kół i ponowne ustawienie zbieżności - powinno pomóc...
mustafi - 21-10-2006, 18:00
" />
">Witam, otóz mam tki problem ze powyzej 140 km/h samochód dziwnei sie trzesie i odczuwalne jest bicie na kierownicy, ponizej 140 jest wszystko ok ale jak juz jest 140 i dalej to takie nieprzyjemne uczucie jestpodczas jazdy. Co moze być przyczyna? niewywarzone koła? zła zbierznosc kół? stare klocki hamulcowe lub tarcze (bo niedługo trzeb ajuz bedzie wymienic), czy moze drazki kierownicze? czy wahacze z przodu ? Spotkał sie ktos z Was z czyms takim ?
w delcie jest czujnik predkosci, ponad 140 zalacza sie, co oznacza- zwolnij!!!
Snooki - 21-10-2006, 21:23
" />
">Witam, otóz mam tki problem ze powyzej 140 km/h samochód dziwnei sie trzesie i odczuwalne jest bicie na kierownicy, ponizej 140 jest wszystko ok ale jak juz jest 140 i dalej to takie nieprzyjemne uczucie jestpodczas jazdy. Co moze być przyczyna? niewywarzone koła? zła zbierznosc kół? stare klocki hamulcowe lub tarcze (bo niedługo trzeb ajuz bedzie wymienic), czy moze drazki kierownicze? czy wahacze z przodu ? Spotkał sie ktos z Was z czyms takim ?
w delcie jest czujnik predkosci, ponad 140 zalacza sie, co oznacza- zwolnij!!!
hehe ... nie no na serio pytam
strang - 21-10-2006, 22:11
" />
">pojedź najpierw na wyważenie kół i ponowne ustawienie zbieżności - powinno pomóc...
Posłuchaj Radka i najpierw sprawdż opony.
schab - 22-10-2006, 13:44
" />
">Witam, otóz mam tki problem ze powyzej 140 km/h samochód dziwnei sie trzesie i odczuwalne jest bicie na kierownicy, ponizej 140 jest wszystko ok ale jak juz jest 140 i dalej to takie nieprzyjemne uczucie jestpodczas jazdy. Co moze być przyczyna? niewywarzone koła? zła zbierznosc kół? stare klocki hamulcowe lub tarcze (bo niedługo trzeb ajuz bedzie wymienic), czy moze drazki kierownicze? czy wahacze z przodu ? Spotkał sie ktos z Was z czyms takim ?
Dziwna jest ta prędkość ! Przy źle wyważonych kołach pierwsza częstotliwość rezonansowa dla tego rozmiaru kół pojawia się ~100-110 km/h , druga grubo powyżej 200 . Chyba , że masz założone opony od dostawczaka , albo jakiegoś terenowca...
Jest jeszcze jeden wariant : czy na obu osiach masz ten sam rozmiar opon ?
makek - 22-10-2006, 17:46
" />Sprawdzony sposób: zamienić koła przednie z tylnymi. Przy okazji wyważania trzeba sprawdzić czy nie ma "bicia" felga/opona, wystarczy niewielkie i będzie czuć drgania na kierownicy.
Anonymous - 22-10-2006, 19:53
" />a felgi masz proste ?
Snooki - 23-10-2006, 13:17
" />
">Dziwna jest ta prędkość ! Przy źle wyważonych kołach pierwsza częstotliwość rezonansowa dla tego rozmiaru kół pojawia się ~100-110 km/h , druga grubo powyżej 200 . Chyba , że masz założone opony od dostawczaka , albo jakiegoś terenowca...
Jest jeszcze jeden wariant : czy na obu osiach masz ten sam rozmiar opon ?
Opony sa te same po jednej jak i po drugiej stronie a rozmar to 14. Wlasnie nei jestem do końca pewien czy to jest wina źle wywazonych kół, bo być moze coś z drazkami ?
">a felgi masz proste ?felgi sa proste
schab - 23-10-2006, 13:34
" />
">Opony sa te same po jednej jak i po drugiej stronie a rozmar to 14.
Mnie nie chodziło o strony , tylko o osie !
Ale dlaczego pytam ? - Miałem kiedyś założone na przedniej osi opony niskoprofilowe ( 185 / 55 ) , z tyłu o normalnej wysokości ( 185 / 65 ) . Niewielka różnica w wysokości kół była , ale nawet fajnie to wyglądało . Natomiast w trakcie jazdy z prędkością właśnie ~145 km/h zachodziło dziwne zjawisko : przez auto przechodziła narastająca fala drgań , zanikała , po czym znów narastała . Przy wyższych , ani niższych prędkościach nic takiego się nie działo . Koła były wyważone . Zjawisko znikło i nigdy więcej nie powróciło po zmianie opon na takiej samej wysokości .
Anonymous - 24-10-2006, 19:53
" />No właśnie dziwna sprawa z tym drganiem kierownicy, ponieważ miałem i mam ten sam przypadek po wyżej 140 km/h kierownica mi drgała, ale co jest w tym dziwnego, że nie zawsze!!! Jadąc na wczasy po pięknych francuskich południowych autostradach raz mi się trzęsła, to znowu po jakimś czasie wszystko ok i to przy 150, 160 km/h i tak na przemian. Dodam, że auto w trasie było non stop 18 godzin. Do prędkości 140 cały czas wzorowo bez drgań!!! Teraz nie mam tego problemu bo nie rozpędzam się tak po polskich drogach :wink: , a jak mi się już uda rozpedzić to i tak częsie mi się CAŁA fura na dziurach !!!
pew - 25-10-2006, 09:43
" />masz 50% że to źle wyważone koła - mi zaczynało bić na kierownicę (a potem na tył pojazdu) od ok. 120-130 km. Tyle że z tym wyważaniem jest różnie - w jednym zakładzie tak mi wyważyli że na drugi dzień musiałem pojechać do innego bo było jeszcze gorzej - ale potem jak ręką odjął - cisza i spokój i szum opon :-)