Nuova Delta - sonda lambda



mustafi - 08-06-2005, 14:59
" />Po dlugich dywagacjach i kosulatacjach doeszedlem, ze moje wysokie spalanie wynika z uszkodzonej sondy lambda, na trasie pali nienajgorzej ok 11l/lpg beznynki nie wiele mniej, a miasto chocbym nawet lekko cisnal 18, wynika to z tego ze sonda z opoznieniem reaguje i przy czesto zmienianych obrotach silnka(miasto) daje ciagle duza mieszanke. Taka jest diagnoza moja i innych specow. Teraz pytanie: Jaka wybrac sonde, czy uniwersalna jakich pelno na allegro, czy dobierac w sklepie jakas lepsza boscha lub ngk, czy zamiawiac w ASO specjalnie do Delty II? Bo tak sobie mysle, po co NGK ma nastronie katalog z taka iloscia roznych rodzajow sond, skoro -tak jak pisza sprzedawcy na allegro i mowia sprzedawcy w sklepach sondy uniwersalne pasuja do wszytskiego... Moze tylko roznia sie wtyczkami? Kumplowi z golfem 2 spece powiedzieli ze nawet nie warto sie bawic w te uniwersalne. Jaki rodzaj sondy jest w delcie(4 przewodowa ale jakie kolorki ida po kolei?) czy wymiana sondy jest trudna? i na co zwrocic uwage przy wymianie.
z gory dzieki




TADEO - 08-06-2005, 20:09
" />Ja bym proponowal kupic odpowiednia do modelu i silnika a nie jakies zamienniki albo uniwesralne, czyli musial bys qpic ja w sklepie z czesciami do wlochow. wymiana moze nie byc trudna z tego co mi wiadomo wystarczy wykrecic tak jak sie swiece odkreca, odpiac przewody i zalorzyc nowa . w aso nie musisz tego robic bo cie niezle skasuja. pozdrawiam



Kubek - 08-06-2005, 20:51
" />a ja nie mam sondy lambda ale mam katalizator , nie wiem jak to jest ale pewnie CAT byl zalozony pozniej w serwisie. W sumie nie wiedzialem ze sonda lambda jest za to odpowiedzialna ( za spalanie ) myslalem ze to tylko do serwisu jest potrzebne zeby sobie tam cos podlaczali ? Aha mam takie pytanie jeszcze czy moja dedra jest na pelnym wtrysku czy pojedynczym , silnik 1.8 i.e z 91 r 8v. Pytam bo ciagle mnie sie ktos pyta czy to na pelnym czy na punktowym czy na jakims tam jeszcze i nie wiem co im odpowiedziec



Anonymous - 08-06-2005, 20:55
" />No niestety, masz full wtrysk i do tego sonde lambda te¿ masz :lol:

:twisted:




Kubek - 08-06-2005, 20:59
" />czemu niestety ?



makek - 08-06-2005, 22:06
" />Te¿ tak zrobi³em, wymieni³em sonde na tzw. zdaje mi siê... Teraz pojecha³bym na komputer, zosta³o by trochê w kieszeni, bo sonda by³a dobra. Za sonde zap³aci³em 220 z³, komputer zale¿y gdzie od 50 z³. Wybór nale¿y do Ciebie...



Anonymous - 09-06-2005, 12:45
" />Nie kupuj ¿adnej sondy bo przeciez jezdzisz na gazie to kompletna bzdura ona i tak nic nie daje jak jezdzisz na gazie, przeciesz gaz nie jest sterowany przez komputer tylko przez podcisnienie. Jak chcesz zeby mniej pali³ to go odpowiednio wyreguluj i ustaw odpowiednio dolot powietrza. Wymiana sondy to bardzo wredna rzecz bo jest przykrecona do wydechu blsko korektora i zeby ja wykrecic to trzeba sie nameczyc.

Nie znam sie na tych emulatorach sondy ale wola³bym zamontowac cos takiego na stale zamiast sondy.

Nie wiem jak twoj komper bedzie aragowa³ na ca³kowite od³±czenie sondy lambda bo w moim na bezynie chodzi lepiej a na gazie p³ynniej.

Od³±cz kostki od sondy ca³kowicie od³±cz klemy od akumulatora na okolo 1minte zeby ustawily sie standartdowe ustawienia. Prze³±cz na benzyne i odpal na zimnym silniku i poczekaj z 10 minut az sie zagrzeje wtedy komputer sie ustawi - obroty. Sga¶ go. Odpal jeszcze z na razy na gazie albo na automacie i powinno byc git.



makek - 09-06-2005, 14:52
" />U mnie komputer od "gazu" wykorzystuje sondê lambda, obwód jest przerwany i przewody biegn± do komputera od instalacji gazowej. Sam widzia³em jak gazownik podpina³ siê pod komputer (od gazu) i by³y tam wskazania sondy lambda, na tej podstawie regulowa³ sk³ad mieszanki.
Wymiana sondy w Dedrze, moim zdaniem to wiêcej jest przek³adania przewodów (z³±cze pod os³on± za kolektorem ss±cym) ni¿ samego krêcenia, zabieg na 10-15 min, no i trzeba mieæ kana³.



Anonymous - 09-06-2005, 15:38
" />
">U mnie komputer od "gazu" wykorzystuje sondê lambda,

Ok moze u ciebie jest instalacja gazowa z komputerem ale w wiekszosci aut takich wynalzkow nie ma. Z tego co wiem to te "fabryczne" instalacje mialy takie cuda chod¼ z tego co slyszalem to i tak jest to lipa. Czy ty czesem nie masz emulatora sondy a nie instalacje z komputerm.


">Wymiana sondy w Dedrze, moim zdaniem to wiêcej jest przek³adania przewodów (z³±cze pod os³on± za kolektorem ss±cym) ni¿ samego krêcenia, zabieg na 10-15 min, no i trzeba mieæ kana³.

Sonda jest przykrêcona do rury wydechowej a tam s± spore temperatury no i 10 lat tez robi swoje. Bynajmiej u mnie w delcie jest przykrecona a te sondy sa w wiekszosci standardowe i pasuja do paru modeli wiec podejzewam ze w 1,8 8V jest taka sama.



makek - 09-06-2005, 15:48
" />Wszystko siê zgadza sonda jest tu¿ przed katalizatorem. Czas jaki poda³em to fakt, tyle mi to zaje³o.



mustafi - 09-06-2005, 19:11
" />Ja mam tez gaz z kompem i jest on podpiety pod sonde, jej nie wlasciwe wskazania przekladaja sie na dobor dawki przez komp. Sonda ma ogromne znaczenie jesli chodzi o spalanie gazi i benzyny. U mnie gazownik takze podpinajac sie pod komputer, ma na laptopie wskazania sondy i wlasnie te wskazania sa podejrzane. Czasem sonda zawiesza tzn dziala z opoznieniem, czyli np: kiedy nie jest juz potrzebna duza dawka gazu ona ciagle podaje sygnal do kompa ze trzeba dawac duzo, za tym idzie zuzycie. Szczegolnie na miescie kiedy obroty czesto sie zmieniaja sonda czesciej sie zawiesza a spalanie na benzynie jest podobne. dzieki za info gdzie jest ta sonda, bo np w primerze jest na samym wierzchu, takze dostep jest piekny, tylko klucz, i jak wtyczka pasuje, to 1minuta i wymiana skonczona, tu moze byc gorzej. A sonde z tego co doszedlem mozna kupic kazda byle by 4 przewody miala, no moze wtyczka nie pasowac ale wtedy mozna przelozyc przewody.



Kubek - 09-06-2005, 19:27
" />ja nie mam jednak sady, mam katalizator a tuz przed katalizatorem jest tylko miejsce na podpiecie sondy ale jej tam nie ma :O



mustafi - 09-06-2005, 19:38
" />to musisz miec jakas zaslepke, cos musi tam byc wkrecone, bo inaczej byla by dziura, a swoja droga katalizaor juz pewnie masz martwy, bez sondy szybko pada , dlatego radzilbym go wywalic- niepotrzebny opor.



Anonymous - 09-06-2005, 23:04
" />No ta po przeczytaniu tego wszystkiego stwierdzam ze jesli masz wielopunkt to musisz miec kompa "na bank", ktory faktycznie steruje praca s±dy, u koncu swojego zywota potrafi zdechnac i na laptopie jest lina prosta ciagla-pacjent zmarl. Jedno mnie zastanawia to spalanie wydaje mi sie ze oprocz tego jest jeszcze cos jak u ciebie z temp. silnika???



mustafi - 09-06-2005, 23:10
" />no nie komp steruje praca sondy tylko sonda przekazuje impusly do kompa a komp steruje podawaniem gazu, nie bardzo rozumiem o co chodzi z pytaniem o temp. silnika..mozesz rozwinac



Anonymous - 10-06-2005, 08:12
" />
">Ja mam tez gaz z kompem

Mo¿esz napisaæ mi gdzie byla montowana ta instalacja i czy masz 4 elektrozawory czy jeden przewód tak jak w zwyk³ych instalacjach?



mustafi - 10-06-2005, 09:40
" />W warsztacie u znajomego gazownika. Niestety nie wiem ile mam elektrozaworow..nie znam sie tak szczegolowo.



makek - 10-06-2005, 16:51
" />O co chodzi z tymi czterema elektrozaworami? Czy jest jaki¶ sens czterokrotnie odcinaæ dop³yw gazu? Czy Rydza mo¿e to sprecyzowaæ?



Anonymous - 10-06-2005, 17:29
" />
">no nie komp steruje praca sondy tylko sonda przekazuje impusly do kompa a komp steruje podawaniem gazu, nie bardzo rozumiem o co chodzi z pytaniem o temp. silnika..mozesz rozwinac
Dokladnie tak jak napisales kolejnosc mi sie pomylila, ale komp steruje skladem mieszanki a nie gazu otwierajac "krokowce" ops:
Chodzi mi o termostat czy jego praca jest odpowiednia i czy masz te 90stopni C.
W vectrze termostat nawalil mialem temp cieczy ok 70-75 stopni i przez to 1.6 palila w miescie 15 l gazu. Po wymianie termostatu spalanie zeszlo do 12l.
Przed wymiana sondy sprawdz jej napiecie w tisie albo podczas jej pracy



mustafi - 10-06-2005, 19:17
" />termostat dobry, temp 87, wymienialem go w lisopadzie bo wlasnie woda miala ciagle 70C



Anonymous - 17-06-2005, 15:30
" />
">O co chodzi z tymi czterema elektrozaworami? Czy jest jaki¶ sens czterokrotnie odcinaæ dop³yw gazu? Czy Rydza mo¿e to sprecyzowaæ?

4 zawory to taka ¿e tak powiem prawdziwa instalacja z komputerem. Komputer steruje 4 elektrozaworami.



makek - 17-06-2005, 15:53
" />¯e tak powiem, nic mi sie nie rozja¶ni³o, pytanie pomocnicze: czy jak bêdzie sze¶æ cylindrów, to bêdzie sze¶æ elektrozaworów? :wink:



Anonymous - 20-06-2005, 08:20
" />No tak dok³adnie tak jest jak 6 cylindrów to sze¶æ zaworów w nowej generacji instalacjach. Starego typu instalacje oczywi¶cie te¿ s± nadal montowane montowane bo s± o pó³owe tañsze.



mustafi - 01-08-2005, 18:42
" />Ponizej publikuje moje przygody z sondami.
Jezdze na gazie . Lancia palila duzo, 18miasto, 13 trasa-opisalem to juz wczesniej. Doszedlem do tego, ze wszytko co moglo to powodowac wyeliminowalem, zostala tylko sonda. Pojechalem do gaziarza, sonda-oryginal Boscha, pracowala w zakresie od 0,5 do 1V i zawieszala sie. Postanowilem ja wymienic. Zadzwonilem do ASO-cena 500zl 8O . To podziekowalem. Kupilem na allegro 4 przewodowa, montowana do VW, nowka NTK-80zl. Sonda byla nowa, ladna, obcialem wtyczke, polaczylem kabelki zgodnie z kolorem. Pojechalem do gaziarza. Tym razem sonda pracowala od 0,5 do 1,3V czyli ciagle dawala bogata mieszanke-czy sie stoi czy sie lezy lyk benzynki sie nalezy . Po przejechaniu 50km, pojechalem zatankowac, moja Delta wziela 11l gazu... No to zamowilem od dedry4wd sonde uzywana od Delty. Wskoczylem do kanalu, jako ze wczoraj niedziela-dzien idelanie stworzony przez Boga do pracy. Zamontowalem, dzis u gaziarza, okazuje sie ze sonda dziala na benzynie i na gazie . Pracuje tak jak powinna, komputerek sie skalibrowal, na wadliwej sondzie nie chcial. Bylem w Warszawie pow ymianie i znam spalanie. Delta wziela 10,5l gazu na odcinku 850km, a jechalem dosc szybko. Srednio 120km/h chwilami 140km/h, od plonska do wawy 160km/h.Widac wyrazna poprawe. Zobaczymy co bedzie w miescie.



mustafi - 07-08-2005, 16:20
" />Kolejna trasa-wczoraj do Berlina i z powrotem praktycznie na pelnym gazie, autostrada 140,trasa na swiecko 120km/h, na autobahnie testowalem Vmax-190km/h :twisted: :twisted: W sumie 600km.
Spalanie dokladnie 10 l. Mysle ze jakbym jezdzil 90km/h na trasie to palilaby z 8-9l. Teraz jeszcze musze zrobic test na miescie ale szykuja sie kolejne traski wiec nie wiem czy bedzie to tak szybko. W przed wyjazdem zmienilem olej, na valvoline life max wiec moze to tez pomoglo w osiagnieciu takiego wyniku, ale sam jestem zaskoczony.



Kmicic - 07-08-2005, 20:11
" />No i gra ;-)
Moja pali wlasnie tyle gazu co Twoja po wymianie ;-)
Sonda z tego samego zrodla...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \