ďťż
Nuova Delta - siłownik centralnego zamka - drzwi



bichon - 13-02-2009, 21:38
" />Zaczyna szwankować mi siłownik centralnego zamka w drzwiach kierowcy. Objawy - już rzadko można zamknąć drzwi kluczykiem od strony pasażera za pierwszym razem,(nie mam pilota), po 3-4 próbach w końcu zadziała. Po chowającym się (lub nie) bolcu zamka w drzwiach widać, że to zamek w drzwiach kierowcy szwankuje.

Myślę więc o wymianie tego siłownika. Zastanawiam się nad uniwersalnym, coś takiego:

Pytanie brzmi - czy będzie pasował? Ma ktoś może zdjęcia oryginalnego siłownika? Interesuje mnie też mocowanie, jakie jest w oryginalnym sterowniku. Wymieniałem już w klapie bagażnika (a podobny jak na obrazku) i musiałem trochę kombinować z mocowaniem do zamka właśnie.

I kolejne pytanie - czy żeby dobrać się do zamka trzeba wyjąć mechanizm szyby?

EDIT
Lancia to kapryśne stworzonko. Kupiłem nowy siłownik, w międzyczasie przepsikałem zewnętrzne mechanizmy zamków WD40 - i kłopoty z zamykaniem ustąpiły. Jednak wcześniej czy później, jak ją znam, znowu zakaprysi...




igrek - 16-02-2009, 22:37
" />Do drzwi raczej tego nie przypasujesz, a to z tej przyczynt że siłownik zamka jest zintegrowany z samym zamkiem.
A co do wyjęcia zamka to trzeba zdjąć ten stelarz z drzwi. Mechanizm szyby może zostać.



bichon - 16-02-2009, 22:58
" />A można wymienić mechanizm zamka pozostawiając wkładkę(?), tak, zeby stary kluczyk pasował?

Pewnie na poczatek rozbiore co sie da, przeczyszcze i przesmaruje. Czym najlepiej smarowac mechanizm zamka?



sebek - 18-02-2009, 11:34
" />jesli masz 2 generacje delty to trzeba zdemontowac caly panel wewneczny klamka z wkladka ci zostaje jest dodlaczona na ciegnie.Ja mam problem ze mi zamarza i po otwarciu juz sie nie da zamknac. Pozdrawiam




igrek - 18-02-2009, 11:46
" />Standard do smarowania najlepiej stosować środki smarne o konsystencji wody.
Poniosło mnie kiedyś i posmarowałem zamek białym smarem...
Jak spadła temperatura poniżej zera to zamarzło na amen...



topcio1 - 18-02-2009, 11:48
" />jeśli chcesz chyba mam gdzieś taki zamek. poszukać?



bichon - 18-02-2009, 11:59
" />
">jeśli chcesz chyba mam gdzieś taki zamek. poszukać?

Jasne! Jak znajdziesz to daj znac!



topcio1 - 18-02-2009, 13:50
" />znalazłem, ale wygląda że jest to prawy- wieczorem jeszcze poszukam



bichon - 21-02-2009, 18:08
" />Walczyłem z tym wczoraj i dzisiaj. Generalnie niewiele zdziałałem. Po ściągnięciu tapicerki jest ta odkręcana blacha, ale mi wygląda na to, że do niej przymocowany jest mechanizm szyby. A tego się bałem trochę ruszać. Odkęciłem kilka śrub, kilka innych poluzowałem, ale żeby się dostać do mechanizmu zamka, to trzeba by tą blachę calkiem zdjąć. Tylko boję się, ze nie poskładam już do kupy wszystkiego. Już po tych eksperymentach przy podnoszeniu/opuszczaniu szyba mi sie w jednym miejscu zacina.

Bez ściągnięcia blachy to zamka nawet dobrze nie widać. Wyczyściłem tam wszystko, co się dało i popsikałem WD40. Na razie działa, choć ledwo co.
Topcio, masz może dla mnie jakieś wieści?

A przy okazji odkryłem jeszcze coś. Tylnie drzwi mogłem wcześniej zamknąć tylko z centralnego, jak wciskałem od środka bolec, to nie ryglował zamka. Dzisiaj zanalazłem rozwiązanie - bolec się za mało chował do otworu, ograniczała go główka. Plastikowy bolec jest osadzony na gwintowanym cięgnie. Jak się bolec odkręca, to podnosi się do góry. I jak się trochę odkręci, to jego skok jest wystarczający do zamknięcia drzwi. Czy ktoś miał podobne doświadczenia? Może do tyłu powinny być jakieś dłuższe bolce?



topcio1 - 21-02-2009, 20:00
" />niestety, posiadam tylko prawy- jeśli cię ratuje.



bichon - 21-02-2009, 20:31
" />
">niestety, posiadam tylko prawy- jeśli cię ratuje.
Jeżeli jest z mechanizmem zamka, to pewnie nie pasuje. Tak czy inaczej, dzięki za chęci.



topcio1 - 21-02-2009, 21:11
" />wg moich doświadczeń z K (te zamki są bardzo podobne) to zacznij rozględać się za innym zamkiem bo dni tego są policzone



bolger - 21-02-2009, 23:17
" />Te zamki to porażka. Moje rady: odpuść sobie kupno używek, bo będzie to samo. Tylko nowe, albo odłącz sterowanie od zamka (jedna z wtyczek) i wtedy nie będziesz miał centralnego, ale za to będziesz miał sprawne drzwi.
Zamki najłatwiej wymienić zdejmując całą blachę bez demontażu poszczególnych elementów - bez tego można się zachlastać z rozpaczy i pociąć ręce, najgorzej jest z podłączaniem wodzików "na ślepo"
Ogólnie to jedna z większych wad tego modelu.



bichon - 21-02-2009, 23:39
" />
">Te zamki to porażka. Moje rady: odpuść sobie kupno używek, bo będzie to samo. Tylko nowe, albo odłącz sterowanie od zamka (jedna z wtyczek) i wtedy nie będziesz miał centralnego, ale za to będziesz miał sprawne drzwi.
Zamki najłatwiej wymienić zdejmując całą blachę bez demontażu poszczególnych elementów - bez tego można się zachlastać z rozpaczy i pociąć ręce, najgorzej jest z podłączaniem wodzików "na ślepo"
Ogólnie to jedna z większych wad tego modelu.


O chlastaniu rąk już coś wiem... Ale drastycznych zdjęć nie będę zamieszczał, dzieci mogą oglądać forum. Poza tym mam nadzieję, ze szybko się zagoi, a dużo plam na podłodze nie zostawiłem ;-)

Jeżeli dobrze zrozumiałem, do demontaż blachy równa się kłopotom z mechanizmem opuszczania szyby? (mam elektryczny).




bolger - 22-02-2009, 11:51
" />Hmm nie pamiętam jak było z tym mechanizmem, ale wydaje mi się,że to jest właściwy sposób - ostatecznie do tej blachy jest wszystko mocowane.
Z tego co pamiętam, to szyba jest przypięta do mechanizmu na taki sprytny zatrzask, chyba można go po odkręceniu blachy spokojnie odpiąć i już problemu być nie powinno.
Ja po pierwszej próbie postanowiłem dać zarobić magikowi, po drugiej doszedłem do wniosku, że używki to wyrzucanie kasy w błoto



Kozi - 22-02-2009, 14:24
" />W zeszłym roku latem wymieniałem zamek bez ściągania tej blachy. Straciłem dużo czasu ale miałem pomocne ręce ojca. Sam bym tego nie zrobił. Najgorzej było zapiąć cięgno od wewnętrznej klameczki ale się udało. Naklnąłem się wtedy że hej. Postronnym słuchaczom aż uszy więdły.



dr_scott - 22-02-2009, 21:25
" />Niedawno przerabiałem konserwację zamka i mechanizmu podnośnika szyby. Generalnie drzwi idzie bez problemu rozebrać, ale trzeba wiedzieć co po kolei odkręcać i odczepiać.

Sam zamek centralny jest spoko dopóki nie zaczyna szwankować. A zaczyna szwankować jak się zacina bądź zamarza. Jak zamarznie to *** zbita, bo kluczykiem się go nie otworzy i żadne odpinanie kabelków nic nie da. Trzeba się po prostu pozbyć wilgoci ze mechanizmu i nie będzie zamarzał

Sam mechanizm wygląda na nierozbieralny, ale można zalać go najpierw czymś czyszczącym - denaturat albo ropa? a potem naoliwić wszystko co się da i do środka zatankować oleju Smaru raczej nie używać, bo nie dotrze wszędzie i bardzo gęstnieje na mrozie.

Jeśli ktoś chce wyłączyć centralny zamek to najprościej wyjąć bezpiecznik od zamków. Trzeba jednak pamiętać, że nie będzie się także zamykał bagażnik, a raz otwarta klapka paliwa pozostanie otwarta na zawsze (do momentu ponownego wsadzenia bezpiecznika i zamknięcia zamka).

I jeszcze jedna rada. Należy zwrócić uwagę na cięgno prowadzące do guzika zamykania zamka czy aby nie jest pokrzywione. Inaczej mówiąc guzik musi chodzić w otworze tapicerki luźno i nie klinować się pod kątem. Bo jak się klinuje to siłownik go nie wypchnie (to często występuje w tylnych drzwiach).

Proponuję na wiosnę lub latem zrobić generalną konserwację zamków i podnośników szyb. Wtedy nie będzie wilgoci, a temperatura będzie znośniejsza. Browarka można wypić. No i zimą nie przyjdzie nam już wsiadać przez bagażnik

pozdrawiam!

ps. chętnie pomogę w zdalnym rozbieraniu drzwi jeśli ktoś ma problemy.



deltalukasz - 24-02-2009, 16:04
" />
">W zeszłym roku latem wymieniałem zamek bez ściągania tej blachy. Straciłem dużo czasu ale miałem pomocne ręce ojca. Sam bym tego nie zrobił. Najgorzej było zapiąć cięgno od wewnętrznej klameczki ale się udało. Naklnąłem się wtedy że hej. Postronnym słuchaczom aż uszy więdły.
Niestety jest to tragedia zapiac to ciegno! ale ja zanim zamontowalem zamek wsadzilem to ciegno i izolacja na sztywno tam gdzie ciegno jest mocowane w takiej dziurce pokleilem a po zalozeniu tej blachy wlozylem reke i ta izolacje tylko wyciaglem.Mnie tez zamek zamarzal i byla d : cenzura : a zbita ale powiem wam ze WD40 i zadne mrozy mu nie straszne.Myslalem zeby przesmarowac zamek czyms innym ale mialem WD40 i nie zaluje teraz chodzi idealnie:)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \