Anonymous - 02-10-2005, 15:14
" />Witam
Czy silniki 1.6, 1.8, 2.0 16V w to Nuova Delta bardzo awaryjne i kosztowne w naprawie jednostki napêdowe? S³ysz³em, ¿e stare motory 8V w dobrym stanie sa siê kupiæ poni¿ej 1000 z³ (je¶li by np. pad³ pasek rozrz±du), a jak jest z 16V?
Czy filtry, paski itp. s± znacznie dro¿sze ni¿ do 8V?
Czy te silniki 16V pochodz± od Fiata? Czy 1.6 to mo¿e jest to samo co 1.6 w Bravie?
Pozdrawiam
2fines - 02-10-2005, 22:09
" />
">Witam
Czy silniki 1.6, 1.8, 2.0 16V w to Nuova Delta bardzo awaryjne i kosztowne w naprawie jednostki napêdowe? S³ysz³em, ¿e stare motory 8V w dobrym stanie sa siê kupiæ poni¿ej 1000 z³ (je¶li by np. pad³ pasek rozrz±du), a jak jest z 16V?
Czy filtry, paski itp. s± znacznie dro¿sze ni¿ do 8V?
Czy te silniki 16V pochodz± od Fiata? Czy 1.6 to mo¿e jest to samo co 1.6 w Bravie?
Pozdrawiam
nie orientuje sie czy to ten sam silnik z brawy czy nie ale to bardzo prawdopodobne, bo po po³aczenie niemal¿e ka¿da jednostka lancii ma pewne elemety pasuj±ce od fiata . Co do kosztów to na pewno beda wieksze masz 16 zaworów a nie 8 co za tym idzie przy kolizji wiecej zaworów do wymiany ale zwiekszona liczba zaworów to wieksza moc i moment , czystsze spaliny i pewnie mniejsze spalanie wachy.rozrzad mo¿e byæ dro¿szy ze wzglêdu na d³ugo¶æ paska to na pewno, porównaj ceny gdzies na necie jest troche tych firm oferujacych cze¶ci , .. :wink: Ja wogóle to obawiam sie kazdego samochodu z turbo i tez sie zastanawiam czy zwykla 2.0 czy 2.0 turbo lepsza w eksploatacji.....wiem wiem ze turbo ma wiele wiecej koni ale trzeba pomy¶leæ ze to nie nowe autko i turbo moze pasc a wtedy to pali :? :? ze chyba lepiej by³oby go sholowac w takim przypadku
Anonymous - 05-10-2005, 17:59
" />Czy nikt nic nie wie? :-)
Kmicic - 09-10-2005, 00:32
" />Wszyscy zainteresoani wiedza.
Poszukaj w archiwum juz wielokrotnie ten temat byl walkowany.
W skrocie:
Od 96 roku jest nowa gama silnikow i to wlasnie te wydaja sie bardziej wskazane.
Ja mam 1.8 8V (90 km) i dla mnie to auto jest zbyt slabe.
Ma bardzo spokojna charakterystyke co sie przejawia w tym, ze mozna jezdzic bez problemu na niskich obrotach i jest wtedy cichszy. Robi to zdecydownie lepiej niz nastepca, ktorym byl 1,6 16v torque. Tylko, ze ten drugi silnik ma przyjemniejsza gore obrotow.
Przy bezposrednim porownaniu stary 1.8 8V a nowy 1,6 16V wybralbym teraz tego drugiego. Jest bardziej bezobslugowy (hydrauliczna reg. zaworow), trudniej o wycieki oleju, oszczedniejszy.
Oba silniki (tak samo zreszta jak wszystkie w tym aucie) roznia sie od tych montowanych we fiatach wylacznie naklejka z nazwa marki (jeden na maskownicy a drugi na baranku kolektora).
Ceny czesci sa nizsze do starszego 1.8 niz do 1,6 16V. Nieznacznie ale jednak.
Stary 1,6 8V moim zdaniem zupelnie odpada bo nie przystoi do masy tego auta, chyba, ze chodzi Ci wylacznie o powolne toczenie.
Wedlug roznch testow nie pali wcale mniej a sa samochod jest z reguly ubozej wyposazony.
Nowy 1.8 16V (115 lub 130 km) albo starszy 2.0 16v(139km) wydaja mi sie najbardziej optymalne.
Polecam archiwum bo naprawde juz wiele slow padlo na ten temat.
Torell007 - 09-10-2005, 08:28
" />W 1.8 16V (V.V.T) lubi± padaæ wariatory natomiast 2.0 bez wzglêdu na to 8V czy 16V s± troche 'muliste' w moim odczuciu
Kmicic - 10-10-2005, 08:59
" />Wariator znana rzecz. Choc podobno bardziej dotyczy Twin Sparkow w alfie.
2.0 w Nowej Delcie bylo tylko 16V
Torell007 - 10-10-2005, 09:32
" />
">Wariator znana rzecz. Choc podobno bardziej dotyczy Twin Sparkow w alfie.
2.0 w Nowej Delcie bylo tylko 16V
O wariatorze wspomnia³em tylko w przypadku 1.8 V.V.T i znane s± mi przypadki padaj±cych te¿ w Deltach ( w alfach nagminnie )
Anonymous - 10-10-2005, 22:40
" />Dziêkuje za odpowiedzi... wychodzi na to ¿e 1.8 16V z Delty/Dedry to silnik ze Stilo? Wg danych testowych to auto pali 8 l... czy jest mo¿lwo¶æ zmieszczenia siê wiêc w 10 l gazu przy instalacji na wtrysku?
2.0 16V pali znacznie wiêcej? Dlaczego ten silnik to "mu³"?
Pozdrawiam
Kmicic - 11-10-2005, 00:03
" />e tam mul....
2.0 to fajny silnik ale on pali minimum 10 l benzyny.
Pametaj tez ze z reguly w Polsce Delty 1.8 16v to HPE czyli 3 drzwi a 2.016v to 5 drzwiowy hatchback. Oczywiscie wcale tak nie musi byc ale 1.8 16v z pelna moca 130km byly tylko 3 drzwiowe. 5 drzwiowe maja 115 km.
Adam L. - 11-10-2005, 12:05
" />
">W 1.8 16V (V.V.T) lubi± padaæ wariatory natomiast 2.0 bez wzglêdu na to 8V czy 16V s± troche 'muliste' w moim odczuciu
Jako u¿ytkownik Delty II 2.0 16v GT mogê bez gdybania powiedzieæ, ¿e ten silnik jest naprawdê warty Delty. Faktycznie "dó³" ma trochê mu³owaty, (to zas³uga masy w³asnej ponad 1200kg), ale jak go pokrêcimy powy¿ej 4000ty¶. obr. to jest wy¶mienity a do tego wydaje takie dzwiêki z siebie, ¿e mo¿na siê zakochaæ i to wynagradza wszystko. Spalanie du¿e tu nie ma siê co czarowaæ. Je¶li chodzi o awaryjno¶æ to nale¿y uwa¿aæ na czujnik wolnych obrotów, no i s³awetne panewki na trzecim cylindrze.
http://www.studiobit.pl/~romlen/zlot042005_07.jpg[/img]
Anonymous - 27-03-2006, 22:25
" />Witam
Wczoraj naby³em Deltê HPE 1,8 16 V , powiem szczerze mam mieszane uczucia co do kultury pracy tego silnika w dolnym zakresie obrotów (do 3 tys.) , objawy wskazuj± na zu¿ycie wariatora, po przegazowaniu uruchomionego silnika pojawia siê klekot znany z diesli.
W zwi±zku z tym mam pytanie - czy jazda z takim wariatorem jest dopuszczalna? Czy nie istnieje gro¼ba uszkodzenia rozrz±du?
Pozdrawiam