ďťż
Nuova Delta - samoistnie wzrastające wolne obroty



Kendzik - 08-03-2009, 11:38
" />Witam,
Od paru dni jak odpalam auto na PB obroty rosną do 2000-2300rpm`ów pochodzi chwile pare razy przygazówka i spadaja na 1300 jak sie rozgrzeje troszke to ustawiaja się na 950 rpm`ów (czyli normalne obroty). Ponadto jak szybciej jade na troche wyzszych obrotach koło 3000 i zatrzymam sie na światłach obroty znowu rosną do 3000. Na LPG różnie to bywa ale objawy są podobne. Dodam że trochę dłużej muszę rozrusznikiem kręcić żeby zaskoczył...
Czy winić mogę czujnik ssania, brudną przepustnicę ?
Silnik krokowy odpada bo był wymieniany...

Jeżeli to czujnik ssania to gdzie on się znajduję bo może styki trzeba wyczyścić...

P.S. jeżeli było już to przepraszam i nie bijcie ale szukajka mi szwankuje (wina przeglądarki) :/




bichon - 08-03-2009, 13:21
" />Mam podobne problemy, tylko w troche mniejszej skali - obroty rosną mi tak do 1500. I to też nie zawsze, takie "pojawiam się i znikam", przez co cięzko to namierzyć - jak przyjeżdzam do mechanika to ze strachu działa dobrze :-). Kiedyś chyba było z tym gorzej, teraz jeszcze pojawia się od czasu do czasu. Jak znajdziesz winnego to napisz na forum.
Sprawdzałeś może czujnik temperatury? Ja podejrzewam, że styki mogą być zaśniedziałe i czasami układ nie dostaje informacji, że silniczek jest już ciepły - i włącza mu ssanie.
Jak wogóle można sprawdzić czujnik temperatury? ;-)
Sonde lambda chyba można wykluczyć, skoro to samo się dzieje na LPG (II gen.), prawda?
Silnik krokowy kiedyś przeczyściłem i gazownika, ale to nie wyeliminowało problemu.



Kendzik - 08-03-2009, 13:27
" />instalacja sekwencyjna kolego u mnie na pokładzie....czujnik temp. na kompie można sprawdzić...przy okazji wymiany termostatu sprawdzałem stan styków i było ok...chyba czas na kompa podjechać może jakieś babole sie zrobiły albo resecik kompa :]
Ale dalej czekam na jakieś wskazówki....

Bichon a czyściłeś przepustnice ?



aro - 08-03-2009, 13:28
" />Czujnik temp. silnika dający sygnał do ecu można sprawdzic mierząc jego opornośc. Jeżeli mowa oczywiscie o słynnym już niebieskim czujniku (chociaż nie wiem jak w delcie, ale we fiatach często ten czujnik świrował)




bichon - 08-03-2009, 13:34
" />
">Bichon a czyściłeś przepustnice ?

Przepustnicy nie czyściłem, jakoś nie było okazji. Za to resetowałem nie raz, nie tu tkwi problem.


">Czujnik temp. silnika dający sygnał do ecu można sprawdzic mierząc jego opornośc.


A kto wie, jakie wartości przyjmuje przy jakich temperaturach? Przydała by się jakaś tablica, albo przynajmniej info o typie czujnika. Jeżeli to PT100 to problemu nie ma, ale jeżeli coś innego to trzeba mieć jakieś dane.



aro - 08-03-2009, 13:40
" />Tak wiem. Niestety jaka ma byc opornosc tego czujnika ma tylko do dedry 1.6 :?



Radinho - 08-03-2009, 21:37
" />Jesli mozna sie wlaczyc w kwestii obrotow. U mnie problem podobny ale tylko na benzynie, na LPG rowniutko, wiec to moze kwestia zlego paliwa? Dolalem za rada mechanika taki preparat do usuwania wody (buteleczka, firma STP? na caly bak) i mam wrazenie, ze jest lepiej.

Moze ten nalapal bledow, ale ja u siebie reseta jakos nie mialem kiedy zrobic.



Kendzik - 09-03-2009, 11:41
" />to czerwone to sie nazywa "formuła do benzyny: firmy stp na stacji kosztuje ok 15,- lejemy raz na 1500km...
U mnie lepiej było pod względem dynamiki na obroty nie wpłynęło...

Znalezione na innym forum odnosnie silnika 1.6 16v od Fiata Mareii
Objawy takie jak u mnie obroty 2-2,5 rpm`ów na zimnym

Kod:Mi to wygląda na coś elektrycznego, a nie na czujnik bo przecież płyn nie zagrzeje się w min. Sprawdź jakie masz lądowanie na zimnym(jak ma te 2-3tys obrotów) silniku i na ciepłym. Spróbuj też przed odpaleniem auta włączyć na chwile świtała i radio, a po minucie odpalić auto. Napisz co Ci wyszło i bede myśleć dalej.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \