bichon - 19-02-2009, 09:06
" />Witam,
Wczoraj bylem na badaniu technicznym, samochod ma przekroczone normy spalin. Jakie moga byc tego przyczyny? Albo inaczej - co trzeba zrobic, zeby bylo dobrze
Katalizator mam.... wiekowy. Tlumik srodkowy+ koncowy ma jakis rok. Czy wymiana katalizatora na nowy zalatwila by sprawe?
schab - 19-02-2009, 10:02
" />
">Witam,
Wczoraj bylem na badaniu technicznym, samochod ma przekroczone normy spalin. Jakie moga byc tego przyczyny? Albo inaczej - co trzeba zrobic, zeby bylo dobrze :-)
Katalizator mam.... wiekowy. Tlumik srodkowy+ koncowy ma jakis rok. Czy wymiana katalizatora na nowy zalatwila by sprawe?
Zale¿y - co ci wysz³o . Je¿eli przekroczona norma CO - to czê¶ciowo pomo¿e , choæ tu przyczyn mo¿e byæ wiele ( niesprawna sonda , lej±ce wtryski , uwalony który¶ czujnik : temperatury , podci¶nienia , przep³ywomierz itp. ) , je¿eli norma wêglowodorów - to kicha : k³ania siê remont silnika ... W innym Twoim po¶cie pojawi³a siê okr±g³a liczba 280 000 km. I to chyba powód .
Dobrze by³oby podjechaæ na diagnostykê i podpi±æ auto pod komputer - on prawdê ci powie ... Tylko , ¿e tu koszt to ~200 !
Wyj¶cie awaryjne - to spolegliwy diagnosta , któremu banknot z odpowiednim nomina³em zas³oni odczyty analizy spalin ... :lol: Byle tylko tobie spaliny nie zas³oni³y widoku we wstecznym lusterku !
bichon - 19-02-2009, 12:57
" />Opcja z banknotem u mnie odpada. Albo po dobroci, albo wcale.
Nie zauwazylem, zeby mi jakos specjalnie kopcilo z rury, smrod tez w normie. A samochodzik swoje przejechane ma, to prawda.
Na wymiane wahaczy umowilem sie na jutro do warsztatu "rurdech" w Krakowie (zna ktos?). Zajmuja sie podobno zawieszeniami i wydechami. Mam nadzieje, ze maja analizator spalin i pomoga zdiagnozowac problem. Jezeli to wymiana katalizatora to pol biedy, tylko po kieszeni trzepnie :/ A potrzebuje miec autko sprawne za niecale 2 tygodnie na dluzszy wyjazd.
skyblu - 19-02-2009, 13:43
" />jak ma wêglowodór w spalinach, to olej bierze-popala,
czy wcze¶niej auto by³o na ssaniu?, dobrze jak mia³e¶ przejechane kilometrów, ale jak nie kat to jednak silnik, regulacja
pozdro co do banknotów 8O :evil:
nei popieram
bichon - 19-02-2009, 13:56
" />Oleju nie bierze w zauwazalnych ilosciach, od ok. 3 tysiecy km. nie dolewalem.
Autko wczesniej przejechalo pare kilometrow na LPG. Czy warto je wczesniej przegonic na benzynie?
Czasami obroty na biegu jalowym rosna tak do 1100 - 1200 - i wlasnie tak sie stalo podczas badania spalin, czy to moze miec wplyw na wyniki? - czy analizator bada ilosc, czy sklad spalin?
matias21 - 19-02-2009, 14:55
" />a jak wje¼dza³e¶ na badanie to silnik nir chodzi³ na ssaniu ?
bichon - 19-02-2009, 15:24
" />
">a jak wje¼dza³e¶ na badanie to silnik nir chodzi³ na ssaniu ?
W Ladzie mialem wajche do ssania, w Lancii jej nie ma :twisted: . O ile wiem silniki z wtryskiem nie maja ssania takiego jak w silnikach z gaznikiem. I nie wiem co odpowiedziec na to pytanie, nie wiem kiedy silnik jest na ssaniu.
matias21 - 19-02-2009, 15:42
" />kiedy ma 1100-1200 obr na biegu ja³owym zamiast 900
Ozarek - 19-02-2009, 15:47
" />pytañ zasadniczych szt2
1. co by³o przekroczone
2. na jakim paliwie noPb/LPG
skyblu - 19-02-2009, 16:44
" />
">Oleju nie bierze w zauwazalnych ilosciach, od ok. 3 tysiecy km. nie dolewalem.
Autko wczesniej przejechalo pare kilometrow na LPG. Czy warto je wczesniej przegonic na benzynie?
Czasami obroty na biegu jalowym rosna tak do 1100 - 1200 - i wlasnie tak sie stalo podczas badania spalin, czy to moze miec wplyw na wyniki? - czy analizator bada ilosc, czy sklad spalin?
co¶ik mnie siê zdaje, zdaje, ¿e wacha nie dopalona
a swoj± droga w czasie przegl±du mego auta nie badano spalin O.
pozdro
bichon - 19-02-2009, 17:06
" />
">pytañ zasadniczych szt2
1. co by³o przekroczone
2. na jakim paliwie noPb/LPG
1. Nie wiem... nie wiedzialem, ze moga byc rozne rzeczy ops:
2. Normalnie jezdze po miescie na LPG, badanie bylo robione na PB
">co¶ik mnie siê zdaje, zdaje, ¿e wacha nie dopalona
A jasniej?
Ozarek - 19-02-2009, 20:52
" />
">1. Nie wiem... nie wiedzialem, ze moga byc rozne rzeczy ops:
2. Normalnie jezdze po miescie na LPG, badanie bylo robione na PB
1. analizator pokazuje
CO
CO2
HC
O2
NO
2. mo¿esz próbowaæ wymusiæ badanie na LPG, nawet przy ¼le wyregulowanym spalaniu parametry nie powinny przekroczyæ warto¶ci przyjêtych dla noPb.
leszekp - 26-02-2009, 00:05
" />Ja zacz±³bym sprawdzanie od sondy. Je¿eli przejecha³e¶ na niej ok.100kkm, to raczej jest martwa. Mo¿ez to spróbowaæ sprawdziæ u¿ywaj±c woltomierza. Nale¿y sie wpi±æ w przewody bia³y i czarny jak dobrze pamiêtam. Zakres woltomierza na 2V. Przy pracuj±cym rozgrzanym silniku, przy sprawnej sondzie napiêcie powinno przechodziæ przez 0,5V i osi±gaæ warto¶ci ok. 0,2 V (niskie), a nastêpnie przechodziæ na ok 0,8 V (wysokie) .