hardwired - 15-11-2005, 15:55
" />ostatnio cos moja delta nie chce rano odpalac. odpalam ja i od razu gasnie i musze trzymac lekko gaz zeby nie gasla. tak jakby auto ssanie nie dzialalo. gdzie sukac usterki? silnik 2.0.
wujek - 15-11-2005, 19:51
" />Witam,
"Ssanie" (podwy¿szenie obrotów dla zimnego silnika) jest dla MPI za³atwiane, albo silnikiem krokowym, albo elektrozaworem (modulowany - pyrkanie), albo termicznie sterowanym zaworem powietrza dodatkowego (³adna nazwa :lol: ).
Te ustrojstwa zawsze s± pod³±czone do uk³adu dolotowego w taki sposób, ¿e otwieraj± dodatkow± drogê dla powietrza omijaj±c± przepustnicê (bypass).
Czyli, jeden koniec jest po³±czony rurk±, o ¶rednicy ok. 2.5cm, do rury dolotowej, a drugi, tej samej grubo¶ci rurk±, pod³±czony jest do króæca na kolektorze, lub do króæca na przepustnicy (za przes³on± - blend±). Najczê¶ciej spotykanym powodem wadliwego funkcjonowania bypass'u jest przytkanie spowodowane zanieczyszczeniem. Dlaczego tak siê rozpisa³em?
Gdy¿ w obsadzie dolotu dla 2.0 DOHC mo¿e byæ który¶ nich, w zale¿no¶ci od wersji, rocznika lub ilo¶ci zaworów. Dlatego podpowiadam, gdzie tego szukaæ ("po rurkach" siê to znajdzie).
Pozdrawiam
Kubek - 15-11-2005, 20:23
" />Temat stary jak swiat , ja sie z tym do tej pory borykam
mario09 - 15-11-2005, 20:35
" />Niestety ja rowniez
hardwired - 15-11-2005, 20:44
" />hmm temat stary jak swiat i dlugo sie borykacie...? to nie da sie tego naprawic? ps. dzieki za dokladny opis bede szukal co i jak.
Anonymous - 15-11-2005, 20:54
" />Wszystko idzie naprawiæ, tylko trzeba chcieæ( ¿artuje), koledzy borykaj± sie z tymi problemami od d³u¿szego czasu, dlatego tak napisali, :wink:
wujek - 15-11-2005, 20:59
" />Witam,
Podpowiedzi ciag dalszy
http://www.clubedotipo.com.br/tutoriais ... _vae1.html
Mo¿e "spasi"?
Pozdrawiam
Student_ - 15-11-2005, 23:37
" />Myslalem ze tylko ja tak mam
Nawet nie wiecie jak sie ciesze*
*(oczywiscie tylko z tego ze nie tylko mnie to dotyczy)
Pozdrawiam,
hardwired - 15-11-2005, 23:50
" />
">Witam,
Podpowiedzi ciag dalszy
http://www.clubedotipo.com.br/tutoriais ... _vae1.html
Mo¿e "spasi"?
Pozdrawiam
tego mi trzeba bylo. juz wszystko dziala.
Kubek - 16-11-2005, 00:46
" />Co juz przeczysciles silniczek krokowy i juz ci dziala ? bez problemow wszystko ?
hardwired - 16-11-2005, 02:35
" />
">Co juz przeczysciles silniczek krokowy i juz ci dziala ? bez problemow wszystko ?
dokladnie. i nie tylko silniczek. w sumie odlaczylem w zasadzie wszystko co sie dalo, w tym rurki, kable itd. i przeczyscilem. w sumie dokladnie to nie wiem co mu bylo krokowy wykrecilem i dokladnie przedmuchalem, przeczyscilem i nasmarowalem. zobaczymy na ile to wystarczy.
Kubek - 18-11-2005, 18:20
" />No i lipa, dzis przez dwie godizny czyscilem ten sinlniczek, przesciscilem kabelki, spryskalem wszystkie zlacza wd, itp tip, i nic u mnie dalej jest tak samo z tym odpalaniem, a co lepsze to teraz jakos mi duzo glosniej silnik chodzi. Zreszta takie brudny ten silniczek nie byl. Jeszcze teraz odpielem aku, na pare godzin zeby zresetowac komputer, wieczorem podepne i zobacze moze to cos da.
Kubek - 19-11-2005, 23:04
" />jest troche lepiej, , tzw, nie gasnie juz ale spada do prawie zera na obrotach i przez chwile sie dlawi tyle ze nie zgasnie, wczesniej by zgasl, ale teraz sie utrzyma, ale dalej mnie to nie satysfakcjonuje no nie wiem czemu teraz mi silnik glosniej chodzi
wujek - 20-11-2005, 17:22
" />Witam,
Czy na przepustnicy jest, w górnej czê¶ci, pod skosem, du¿a ¶ruba z kontrmutr±? Je¿eli tak, to jest to regulacja na dyszy obrotów biegu ja³owego.
Warto przeczy¶ciæ i skorygowaæ obroty.
Pozdrawiam
PS
Piszê w trybie warunkowym - nie wiem, co dok³adnie masz pod mask± i która wersja elektroniki, trochê strzelam na ¶lepo.
Kubek - 20-11-2005, 17:33
" />Ofcors, ze mam ta srube , juz nia kiedys krecilem i pisalem o tym, skorygowalem ja z 900 obr/ do 1100 obrotow/. Pod maska mam 1.8 8V, rok 91r ( Dedra ). Pytanie teraz czy ta srube mozna cala wykrecic zeby przeczyscic ? Czy nic sie nie stanie o to mi chodzi i cze bezproblemu da sie potem wyregulowac obroty, bo wczesniej ktos pisal ze ta sruba trzeba krecic kontrolujac emisje spalin, takze juz nie wiem
wujek - 20-11-2005, 17:47
" />Witam,
Tak, jak by³o opisane poprzednio. A ¶rubê mo¿na, i co pewien czas, nale¿y wykrêciæ, oczy¶ciæ i oczy¶ciæ jej gniazdo (to jest regulacja wielko¶ci kana³u doprowadzaj±cego powietrze, gdy zamkniêta przepustnica). Czêsto jest ten kana³ zabrudzony.
Pozdrawiam
Kubek - 20-11-2005, 18:43
" />Dobra dzieki, postaram sie ja poprzeczyszcac, chociaz o dziwo bylem przedchwila odpalic Dederke i bez zadnych problemow sobie pracowala, nawet obroty nie skakaly, wiec juz nie wiem od czaego to zalezy ale srube i tak warto przeczyscic, tylko co z ta kontrola spalin czy to jest konieczne potem przy regulacji ? Co mi sie moze stac jak nie wyreguluje tych saplin ?
wujek - 20-11-2005, 18:54
" />Witam,
Procedura mówi o konieczno¶ci kontroli spalin podczas regulacji. Praktycznie, je¿eli nie by³o d³ubane przy ECU i przep³ywomierzu - uk³ad przeczyszczony wraca do sk³adu spalin zbli¿onego do ostatnio wykonanej regulacji.
Pozdrawiam
Kubek - 21-11-2005, 16:34
" />Witam. Faktycznie ta sruba byla koszmarnie brudna, musialem to rozpuszczalnikiem czyscic. Jednak to nic nie pomoglo, pedal gazu duzo lzej chodzi ale dalej na zimnym silniku po odpaeniu przez chwile szarpie motorem i sie dlawi jak ruszam, ale nie gasnie jak wczesniej, jakies inne mozliwosci ?
Z gory dzieki
2fines - 22-11-2005, 00:11
" />
">Witam. Faktycznie ta sruba byla koszmarnie brudna, musialem to rozpuszczalnikiem czyscic. Jednak to nic nie pomoglo, pedal gazu duzo lzej chodzi ale dalej na zimnym silniku po odpaeniu przez chwile szarpie motorem i sie dlawi jak ruszam, ale nie gasnie jak wczesniej, jakies inne mozliwosci ?
Z gory dzieki
Pasnowie poka¿cie no t± srubkê która to dok³adnie dokladnie....Mo¿e ktos foty pstrykn±æ....
dzieki
BTW tak sobie mysle ze to szrpanie to moze byc wina skladu mieszanki czy wszystko wskazuje na de la bombe która zbyt d³ugo se grzeje lub wogóle nie grzeje na poczatku pracy...Jaqob a jak sie nagrzeje to jak motorek chodzi rowno gasnie niegasnie....Z tego co pamietam kiedys pisa³es ze pompe wymieniles wszystko bylo ok wiec co teraz??:roll:
pozdro 2fines
Kubek - 22-11-2005, 02:16
" />No dokladnie jak jest zagrazny chociaz odrobine to wszystko dziala jak malinka, po wymianie pomy dzialalo z tydzien dobrze, tak samo po przeczyszczeniu tego silnika krokowego, dwa dni chodzilo dobrze, teraz tez pojdzie dobrze tylko musze odczekac z jakas minute po przekreceniu kluczyka i dopiero odpalic, takze juz nie wiem co to jest
fines podaje zdjecie sruby
Na te inne napisy nie patrz, bo to mi kiedys kolega z klubu rozpisywal co gdzie i jak
http://img513.imageshack.us/my.php?image=silnik6dt.jpg - male
http://img513.imageshack.us/img513/9563/silnik6dt.jpg -bardzo duze
2fines - 22-11-2005, 22:14
" />
">No dokladnie jak jest zagrazny chociaz odrobine to wszystko dziala jak malinka, po wymianie pomy dzialalo z tydzien dobrze, tak samo po przeczyszczeniu tego silnika krokowego, dwa dni chodzilo dobrze, teraz tez pojdzie dobrze tylko musze odczekac z jakas minute po przekreceniu kluczyka i dopiero odpalic, takze juz nie wiem co to jest
ps dzieki za foty .... jaqob co sie dzieje jeszcze np jak odpalasz na zimnym i starasz sie ustawic obroty tak zeby nie chodzi³ na biegu ja³owym tylko wyzej troche . Chodzi mi dokladnie o to zebys doda³ gazu nie zadu¿o i stara³ sie trzymaæ noge na gazue w pewnym sta³ym polozeniu bez dodawania i odejmowania gazu ...czy bedzie chodzil czy komputer sobie posteruje i mimo sta³ego trzymania nogi na gazie tez potrafi zgasnaæ
troche sie zamota³em ale mam nadzieje ze zrozumia³es te moje wywody :lol:
nie wiem jak z ta lambada za³ozy³es juz ja czy nadal bez niej jezdzisz pozatym sprawdz jeszcze czujnik po³ozenia wa³u -- polaczenia wtyczki i czy wilgotny nie jest. jakies wartosci oporu tez tam sa nie wiem jakie dla twojego silnika powinny byc.....
pozdro
Kubek - 22-11-2005, 23:26
" />fines dzieki za maila, na schemacie znalazlem juz ten czujnik gorzej bedzie u mnie ale gdzies go juz wczesniej widzialem i w czwartek postaram sie sprzwdzic, a jesli chodzi o to trzymanie gazu na biegu jalowym to chodzi gites nie gasnie, dziala to jak bym mu ssanie zarzucil recznie ale nie zgasnie, czasmi mi sie wlasnie takie ssanie wlaczy i sobie stanie na pare sekund na 2000 obrotow i wtedy tez nie zgasnie i moge odrazu ruszac, tylko nie wiem od czego zalezy kiedy mi sie to ssanie wlacza, bo czasmi sie wlacza jak jest 10 stopni a np. teraz jak bylo -2 to mi sie nie wlacza i tak samo jak noga przytrzymam gaz to nie zgasnie, musze potrzymac tak dokad nie przestanie pyrkac i jak przestanie pyrkac to juz nie ma szans zeby zgaslo, natomiast jest roznica jak wruze bieg i sprubuje ruszyc dajac mu troche gazu to zacznie sie dlawic, ale jesli dam mu juz duzo gazu powyzej 2000 obrotow to sie nie bedzie dlawil, tak jak wtedy gdy sie ssanie wlacza to tez sie nie dlawi.
Mam nadzieje ze to dosc jasno napisalem
2fines - 22-11-2005, 23:50
" />
">fines dzieki za maila, na schemacie znalazlem juz ten czujnik gorzej bedzie u mnie ale gdzies go juz wczesniej widzialem i w czwartek postaram sie sprzwdzic, a jesli chodzi o to trzymanie gazu na biegu jalowym to chodzi gites nie gasnie, dziala to jak bym mu ssanie zarzucil recznie ale nie zgasnie, czasmi mi sie wlasnie takie ssanie wlaczy i sobie stanie na pare sekund na 2000 obrotow i wtedy tez nie zgasnie i moge odrazu ruszac, tylko nie wiem od czego zalezy kiedy mi sie to ssanie wlacza, bo czasmi sie wlacza jak jest 10 stopni a np. teraz jak bylo -2 to mi sie nie wlacza i tak samo jak noga przytrzymam gaz to nie zgasnie, musze potrzymac tak dokad nie przestanie pyrkac i jak przestanie pyrkac to juz nie ma szans zeby zgaslo, natomiast jest roznica jak wruze bieg i sprubuje ruszyc dajac mu troche gazu to zacznie sie dlawic, ale jesli dam mu juz duzo gazu powyzej 2000 obrotow to sie nie bedzie dlawil, tak jak wtedy gdy sie ssanie wlacza to tez sie nie dlawi.
Mam nadzieje ze to dosc jasno napisalem
to teraz moje podejrzenia da³y w ³eb
teraz juz zglupia³em a co z ta lambda masz ja juz.
z tym przytrzymaniem to chodzi³o mi o to czy obroty silnika ci faluja mimo trzymania nogi na wyzszych obrotach bez jej zmiany...
Kubek - 22-11-2005, 23:56
" />nie oborty nie faluja wtedy, a jakie miales podejrzenia ?
Sondy nie mam, bo sie dowiedzialem w serwisie ze, u mnie nie ma byc sondy bo jest to model na wlochy gdzie do 93r nie bylo obowiazku sondy, natomiast modele na niemcy szly odrazu z sonda, stad u mnie tylko zaslepka na sonde.
2fines - 23-11-2005, 00:12
" />
">nie oborty nie faluja wtedy, a jakie miales podejrzenia ?
Sondy nie mam, bo sie dowiedzialem w serwisie ze, u mnie nie ma byc sondy bo jest to model na wlochy gdzie do 93r nie bylo obowiazku sondy, natomiast modele na niemcy szly odrazu z sonda, stad u mnie tylko zaslepka na sonde.
podobny objaw mia³ kumpel w calibrze dlatego tak pyta³em ale sondy nie masz a skaldem mieszanki zajmuje sie wlasnie ona w pocztkowym trakcie pracy silnika jest ona wspomagana grza³ka elektryczna + inne czujniki temperatury itp. czyli skladem mieszanki biegu ja³owego reguluje sie u ciebie ta sruba która pokaza³es na fotach...., gdzies czyta³em kiedys ze ze podobne objawy powoduje tez czujnik po³ozenia walu zdarza sie byc zawilgocony i nikt nie wie dlaczego jak sie nagrzeje silnik to jest ok , podobnie w starszym samochodach typu 125p zawilogocona kopu³ka tez sprawia³a psikusy.hmmm.....
pozdro