Nuova Delta - oporniki



Kmicic - 07-02-2005, 13:13
" />Czesc,
mam problem bo wysiadl mi najprawdopodobniej opornik w nagrzewnicy bo wentylator dziala tylko na 4 przelozeniu (wersja bez klimy).
Czy ktos z Was ma moze manual do tego auta albo do np Dedry, ewentualnie TIPO i moglby sprawdzic gdzie takie cos sie znajduje w tym samochodzie i co rozebrac, zeby sie do tego dostac?
Z gory dzieki..




Kmicic - 09-02-2005, 13:32
" />Bardzo prosze o podpowiedz, jakis skan z serwisowki? na przyklad z Dedry odnosnie nagrzewnicy?

Chcialem to dzis/jutro rozebrac a prucie calej deski mi sie nie usmiecha....



Kabar - 12-02-2005, 19:31
" />Oto opis zaczerpniêty z innego forum:

Opiszê po krótce istote problemu.

Je¶li przesta³ Ci dzia³aæ nawiew na I-III biegu, a jedynie na pelnych obrotach sie krêci silnik ("wirnik") to na pewno masz doczynienia z uszkodzonym rezystorem sterujacym dmuchawa. Drugi powod to upalenie sie styków pod³±czonych do rezystora.

Co i jak:

1. Rezystor czyli w skrócie opornik od dmuchawy mo¿emy odnale¼æ za schowkiem od strony pasa¿era.
2. Najlepiej do wybadania rezystora poslu¿yæ sie latarka/lampka. Nachylamy sie pod schowek.
Oczom naszym ukarze sie "taka wystaj±ca" puszka czarna. W niej schowany jest wentylator. Jak nie trudno tam zauwazyæ zobaczymy 4 kable oraz wtyczkê wpieta wlasnie w rezystor. Od naszej strony rezystor widoczny jest jako plastikowa odlana "plytka" przymocowana po bokach dwoma blachowretami.
3. Pierwsze co robimy to probujemy wypiac wtyczke. Musimy wcisnac taka "dzwigienke" zeby odblokowac zaczep i w tym samym czasie pociagamy za wtyczke i ja wyjmujemy.
4. Sprawdzamy wtyki, jesli zauwazymy ze wtyczka jest wyraznie nadpalona to znalezlismy powod. Zazwyczaj w tym przypadku nadpalona bedzie ta czesc do ktorej dochodzi czarny kabel (masa). Musimy niestety rozebrac ta wtyczke i "zaprawic" nowe koncowki. Sama kostka plastikowa moze juz nie nadawac sie do dalszego uzytku. Zalezy jak mocno jest nadpalona.
5. Jesli wtyczka jest nie "ruszona" to wine raczej na pewno ponosi wlasnie rezystor. Wykrecamy 2 blachowkrety i wyjmujemy.
Sa teraz 2 sposoby. Udanie sie do ASO i kupna nowego lub mozemy sie udac do skelpow elektronicznych i dobrac odpowiednie oporniki co jest zalecane jesli chcemy uniknac duzych kosztow. Rezystor w ASO kosztuje w granicach 80-100z³.
6. Gdy juz mamy sprawny rezystor wkladamy go, przykrecamy, najlepiej jeszcze przeczyscic styki w wtyczcie i podlaczamy ja.
7. Ostrzegam, zeby nie wlaczac dmuchawy na wyjetym z ukladu przewietrzenia rezystorze. Opornik grzeje sie bardzo i jesli dmuchawa bedzie dluzej chodzila na pewno sie spali rezystor.

W moim przypadku uszkodzona byla wlasnie wtyczka - tzn. upalon± miala "mase". Wymiana wtyczki pomogla.

Zyczê milego majsterkowania.

Drugi post:

Mia³em ten sam problem tylko inn± przyczynê.

Wtyczka okaza³a siê byæ dobra wiêc poszed³em dalej. Wyj±³em p³ytkê sprawdzi³em oporniki i wszystkie trzy okaza³y siê byæ sprawne ( wed³ug mnie to raczej ma³e szanse ¿eby to w³a¶nie one siê przepali³y).
Okaza³ siê byæ przepalony jednak czwarty element na p³ytce, taki ma³y walec pod trzema opornikami u³o¿ony prostopadle do nich.
Nie jest to jednak rezystor a bezpiecznik termiczny. Jest to element do dostania w ka¿dym sklepie elektronicznym, w dodatku za niewielkie pieni±dze. Warto¶æ tego bezpiecznika to 110 stopni C, ja akurat takiego samego nie dosta³em, wiêc wstawi³em o warto¶ci 120 st C i wszystko ¶miga jak powinno.

WA¯NE WA¯NE WA¯NE elementów takich jak bezpieczniki termiczne nie wolno lutowaæ!!! Nale¿y po prostu dobrze zacisn±æ blaszki.

Trudno¶æ zabiegu – wykona go ka¿dy, kto choæ raz w ¿yciu trzyma³ ¶rubokrêt i kombinerki

Koszt, jaki ponios³em w zwi±zku z napraw± to jedyne 3,70 za BEZPIECZNIK TERMICZNY TZD121.

Czas wykonania - jedno piwko

To takie ma³e uzupe³nienie do postu przedmówcy



Kmicic - 13-02-2005, 02:09
" />Wielkie dzieki, jutro sie za to zabiore ;-)
Stawiam piwko przy najblizszej okazji ;-)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \