ketchup4 - 08-04-2008, 21:10
" />witam
otó¿ mój problem wygl±da nastêpuj±co - po wymianie silnika moja delta 1.8 8V nie chce chodziæ na benzynie - na gazie chodzi jak ta lala
pompa nowa, ci¶nienie na listwie wtryskowej ok 2.7 bar, a ona nic
silnik kupi³em niemal kompletny i tak jak by³ zosta³ wsadzony - sta³ nieu¿ywany oko³o 2-3 miesiêcy,
i pytanie.............czy mo¿liwe jest ¿e wtryski mog³y przestac dzia³aæ ??
jak to sprawdziæ albo jako¶ naprawiæ - a doj¶cie do listwy i wtrysków s³abiutkie
pozdrawiam i z góry dziêki za pomoc ;]
aro - 08-04-2008, 21:25
" />Czyli nie odpala na benzynie, czy odpala lecz ga¶nie?
lancia1969 - 08-04-2008, 22:18
" />Sprawdziæ wtryski wyjmij ca³± listwe i kreæ rozrusznikiem zobaczysz czy daja . Wyj±æ nie jest tak trudno jak to wygl±da.
ketchup4 - 10-04-2008, 20:12
" />witam
wiec lucynka w ogóle nie pali i nie je¼dzi na benzynie
a powiedzcie jak sprawdziæ czy przychodzi w ogólr napiêcie na wtryski??
posiadam multimeter i mogê to jako¶ przemierzyæ jesli jest na to jaka¶ opcja ;]
................i dziêki za sugestie
ketchup4 - 15-04-2008, 20:29
" />pomó¿cie ;]
makek - 16-04-2008, 08:27
" />Sposób na sprawdzenie dzia³ania wtryskiwaczy: Prêt np. 50 cm, jednym koñcem do ucha (niekoniecznie do ¶rodka), a drugim do wtryskiwacza. S³ychaæ piêknie jak "cykaj±" , je¿eli napiêcie dochodzi, a wtryskiwacz jest zablokowany to ³atwo to sprawdziæ.
Wtryskiwacze po³±czone s± równolegle rezystancja ca³o¶ci ok 4 Ω, ich zasilanie + jest przez przeka¼nik na podszybiu, natomiast mas± steruje ECU. Z³±cze wszystkich czterech wtryskiwaczy znajduje siê pod przepustnic±.
Kolektor wtryskiwaczy, tak jak napisa³ Lancia1969 nie jest trudno wyci±gn±æ, kilka ¶rub M6 (dwie lub cztery) mocuj±cych do kolektora ss±cego, po ich odkrêceniu kolektor mo¿na zsun±æ z wtrysków, a nastêpnie ka¿dego z nich wyj±æ.
ketchup4 - 18-04-2008, 21:51
" />wielkie dziêki za wskazówki - jak tylko znajdê nieco wolnego czasu to os³ucham, przemierze i je¶li trzeba wyci±gnê
dziêki pozdr.
ketchup4 - 12-05-2008, 19:11
" />witam
wiêc w koñcu znalaz³em godzinkê zeby sprawdziæ co tam siê dzieje i mam pytanie kolejne, a mianowicie:
na nie odpalonym silniku jak przekrêcê kluczyk w stacyjce, pompa podpompuje paliwo - czy na wê¿u powrotnym wtedy paliwo powinno ju¿ wracaæ czy powrót dzia³a dopiero na odpalonym - dodam i¿ odkrêci³em powrót i krêci³em auto nadal na benzynie nie odpala ale na powrocie nie ma nic, no mo¿e lekka kropla.
..............no i tak apropos jeszcze nie mam pewno¶ci co do tego czy wê¿e s± odpowiednio pod³±czone - napiszcie który to powrót a który zasilanie na listwie wtryskowej - bo u mnie to tak: boczny - powrót a ten krêcony z góry to zasilanie (1.8 8V)
pozdrówki
makek - 12-05-2008, 20:45
" />Przewód wkrêcany na wprost d³ugo¶ci kolektora wtryskiwaczy to zasilanie, (przewód zakoñczony nakrêtk±), obok niego z metalow±, p³ask± koñcówk±, przykrêcan± przez dr±¿on± ¶rubê jest powrót. Je¶li po przekrêceniu kluczyka s³ychaæ pompê, to klikukrotne takie przekrêcenie musi spowodowaæ przelanie benzyny przez powrót. Je¿eli s³ychaæ za³±czaj±c± siê pompê a paliwo siê nie pojawia, to s± to albo uszkodzone wê¿e elastyczne w zespole pompy, albo uszkodzony zawór bezpieczeñstwa (w pompie), ewentualnie co¶ po "drodze": filtr paliwa, za³amany przewód itp.
O tym ¿e paliwo musi byæ w baku nie wspominam :wink:
Mo¿e jeszcze co¶, po takim d³ugim krêceniu na Pb ¶wiece nie s± zalane?
ketchup4 - 13-05-2008, 08:46
" />witam
czyli u mnie przewody pod³±czone s± odwrotnie;]
mo¿e dlatego nie chodzi na benzynce?? no bo u mnie powrotem jest zasilanie - heh - a zasilaniem powrót i na powrocie podaje paliwo, ¶wiec nie zalewa bo na LPG pali na szcza³
na pewno go¶æ przy wymianie pompy odwrotnie na korku przewody pod³±czy³
dzi¶ je zamieniê i napiszê czy zagada³a
dzieki za odp;]
ketchup4 - 13-05-2008, 19:07
" />i znowu jestem
wiêc zamieni³em przewody i odpali³a na benzynie w koñcu, musia³em jeszcze wymieniæ jeden wtryskiwacz bo nie pompowa³, teraz wszystkie podaj± benzynkê ale autko nierówno chodzi , na ni¿szych prêdko¶ciach obrotowych szarpie i strasznie ¶mierdzi spalinami i za¶wieca siê kontrolka od wtrysków - czy¿by to sonda dodam i¿ na LPG pali jak z³oto i chodzi super tyle ze du¿o tego LPG spala w mie¶cie do 20 L na 100 km - pomó¿cie (':?')
kretekpodnietek - 14-05-2008, 02:28
" />je¿eli masz 2 generacje instalacji LPG i tyle Ci pali to obstawiam sonde. u mnie by³o tak samo.
ketchup4 - 14-05-2008, 19:19
" />a po czym poznaæ czy to 2 generacja, instalka ma ko³o 2,5 roku
kretekpodnietek - 14-05-2008, 21:55
" />to napewno 2 generacja, na rurze od parownika do miksera masz silnik krokowy, w³asnie on steruje ilo¶ci± gazu zale¿nie od danych z sondy lambda. jak sonda zepsuta to i gazu bêdzie du¿o podawane.
ketchup4 - 15-05-2008, 19:37
" />krokowiec by³ ale obroty p³ywa³y i jest sruba :?
mo¿e kto¶ powie jak samemu sprawdziæ sondê czy dobra ??
mam multimeter - je¶li potrzeba ;]
ketchup4 - 24-05-2008, 17:57
" />to jak pomorze kto¶ ??
kretekpodnietek - 24-05-2008, 18:19
" />nie, podkarpacie.
je¿eli masz ¶rubê to sonda nie bierze udzia³u w dawkowaniu gazu. zak³adaj±c ¿e gaz jest dobrze wyregulowany to masz ju¿ spieprzony parownik.
jak masz mulitimetr, podepnij sie jednym z³±czem do czarnego kabla od sondy, a drugim do masy. zapal auto na benzynie ma byæ oko³o 0,5V i ma sie tak utrzymywac, ew falowaæ od 0,1 do prawie 1V. ew. jed¼ na analize spalin, je¿eli bêd± przekroczone warto¶ci to sonda pad³a.
a ile Ci pali benzyny?, poza tym o sondzie w delcie by³o wieeele na forum, poszukaj.
ketchup4 - 25-05-2008, 16:14
" />szczerze mówiac to nie wiem ile benzyny pali bo na benzynie nie chce mi za bardzo chodziæ - ga¶nie na wolnych obrotach, podczas jazdy na ni¿szych prêdkosciach obrotowych szarpie no i sobie z lekka dymi a na gazie jest super
muszê sprawdziæ t± sondê - ale my¶lê ze mo¿e faktycznie pad³a bo krokowca od gazu poprzedni w³a¶ciciel zdj±³ bo co¶ mu tam ¿le furka chodzi³a i da³ ¶rubê (krokowca mam bo mi go da³) - pewnie juz sonda nie podawa³a odpowiednich "informacji" i siê pieprzy³o
sprawdzê sondê i napiszê
ketchup4 - 25-05-2008, 16:21
" />i tak sobie jeszcze my¶lê ¿e moze te dziwne objawy na benzynie to pomylone pod³±czenie wtryskiwaczy - mo¿e go¶æ podczas wymiany silnika pomyli³ kostki??? bo jak auto odbiera³em to oczywi¶cie chodzi³o tylko na gazie bo kole¶ stwierdzi³ ze pompa podaje za niskie ci¶nienie i trzeba inn± a to przewody paliwowe by³y pomylone!!! i tak przy ka¿dej wolnej chwili robiê non stop poprawki
ju¿ sam nie wiem co my¶leæ a spaæ przez to nie mogê ju¿ normalnie
ketchup4 - 05-06-2008, 22:45
" />wiêc dzi¶ zmierzy³em warto¶ci podawane przez sondê - niestety tylko na gazie bo nie chce mi na benzynie trzymaæ wolnych obrotów - na LPG wskazywa³a od 0.17 do 0.25V
nie wiem jak to siê ma do jej sprawnosci
je¶li trzeba koniecznie mierzyæ na benzynie to wezmê kumpla i on bêdzie utrzymywa³ silnik na chodzie - pomocy
ketchup4 - 12-06-2008, 20:06
" />witam
problem w koñcu rozwi±zany
pojecha³em do fachowca, on podlecia³ z komputerem i co siê okaza³o - brak podci¶nienia (pomylone przewody podci¶nieniowe) przetarty ³±cznik elastyczny wydechu co skutkowa³o z³ym odczytem sondy no i sama sonda równie¿ do wymiany - koszty 410 z³ :?
ale teraz to ju¿ zupe³nie inna jazda :zjezdzam:
ketchup4 - 12-06-2008, 20:09
" />witam
problem w koñcu rozwi±zany
pojecha³em do fachowca, on podlecia³ z komputerem i co siê okaza³o - brak podci¶nienia (pomylone przewody podci¶nieniowe) przetarty ³±cznik elastyczny wydechu co skutkowa³o z³ym odczytem sondy no i sama sonda równie¿ do wymiany - koszty 410 z³ :? (wraz z prze¶wietleniem jeszcze uk³adu ABS)
ale teraz to ju¿ zupe³nie inna jazda :zjezdzam: