130TC - 28-08-2007, 12:31
" />Jako iż kupiłem niedawno Deltę, mam kilka pytań:
1. Oparcia przednich foteli mają delikatny luz (opierając się o nie, delikatnie się odchylają do tyłu). Czy to tak ma być? Da się to wyeliminować?
2. Moja delta posiada LPG i czasem (przeważnie w korku lub jadąc pod stromą górę) zapala się kontrolka wtrysku. Wiem, że był ten temat już poruszany kilkakrotnie na forum, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Kontrolka po zapaleniu najczęściej zaraz gaśnie. To jakiś błąd komputera czy coś w tym stylu?
3. Do 1.8 8V lać raczej 95 czy 98?
4. Jaki olej polecacie do takiego silnika?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
pawcio1 - 28-08-2007, 12:55
" />
">Jako iż kupiłem niedawno Deltę, mam kilka pytań:
1. Oparcia przednich foteli mają delikatny luz (opierając się o nie, delikatnie się odchylają do tyłu). Czy to tak ma być? Da się to wyeliminować?
2. Moja delta posiada LPG i czasem (przeważnie w korku lub jadąc pod stromą górę) zapala się kontrolka wtrysku. Wiem, że był ten temat już poruszany kilkakrotnie na forum, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Kontrolka po zapaleniu najczęściej zaraz gaśnie. To jakiś błąd komputera czy coś w tym stylu?
3. Do 1.8 8V lać raczej 95 czy 98?
4. Jaki olej polecacie do takiego silnika?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
1) ja mam fotele Rekaro i minimalny luz w nich występuje,siedziałem w dwóch deltach i jest podobnie!Chyba że u Ciebie luz jest duży i przeszkadza!?
2) nie mam gazu ale słyszałem że trzeba ten sygnał zignorować,ten typ tak ma...
3) lać 95 bo lanie 98 prawie na pewno osiągów nie poprawi,a portfel uszczupli... :wink:
4) leje od początku Castrol Magnatec 10w40 i sprawdza sie znakomicie,dobry będzie też ful syntetyk,pod warunkiem że przebieg nie jest znaczny i nie był lany wcześniej mineralny...? :wink:
130TC - 28-08-2007, 13:16
" />
">4) leje od początku Castrol Magnatec 10w40 i sprawdza sie znakomicie,dobry będzie też ful syntetyk,pod warunkiem że przebieg nie jest znaczny i nie był lany wcześniej mineralny...? :wink:
Właśnie problem w tym, że chyba lany był mineralny... Poprzedni właściciel powiedział mi, żebym lał mineralny bo inaczej zepsuje silnik (i że podobno Lancia sugerowała lać mineralny). Auto ma 190 tyś przebiegu, nie kopci, nie ma żadnych wycieków i... jedzie! Nie narzekam na osiągi (mam porównanie z Ritmo 130TC), a więc raczej silnik jest jeszcze w miarę zdrowy.
pawcio1 - 28-08-2007, 17:10
" />
">4) leje od początku Castrol Magnatec 10w40 i sprawdza sie znakomicie,dobry będzie też ful syntetyk,pod warunkiem że przebieg nie jest znaczny i nie był lany wcześniej mineralny...? :wink:
Właśnie problem w tym, że chyba lany był mineralny... Poprzedni właściciel powiedział mi, żebym lał mineralny bo inaczej zepsuje silnik (i że podobno Lancia sugerowała lać mineralny). Auto ma 190 tyś przebiegu, nie kopci, nie ma żadnych wycieków i... jedzie! Nie narzekam na osiągi (mam porównanie z Ritmo 130TC), a więc raczej silnik jest jeszcze w miarę zdrowy.
Ale to jest pewne że lany był mineralny??Z tego co wiem to mineralny zalecany był ale to było bardzo dawno temu...!?Myślę w taki razie, że chyba możesz zastosować pół syntetyk,one nie mają takich silnych własności myjących i nie powinno sie nic stać,ale to powinieneś sie zastanowić?Moje auto na Magnatecu sprawuje sie znakomicie,ja mam jeszcze wariator więc taki olej jest idealny i mogę Ci polecić.
Endrju - 28-08-2007, 17:43
" />1) fotele się troszkę bujają bo mają regulację skokową a nie pokrętło...mój kierowcy prawie wogóle sie nie buja ale pasażera owszem...też bym to wyeliminował ale nie wiem jak i nie miałem czasu się tym zająć
2) z tą lampką bywa różnie...u mnie pomogła zmiana miejsca "leżakowania jednej wtyczki" ale z gazem powody mogą być inne...
3) 95...
4) ja teraz zalałem vavoline max life...i nie widze ubytku...wcześniej miałęm selenie i petrocanade i minimalnie ubywało...vavoline mam 5 miesięcy i jak narazie mogę polecić
Prometeo - 31-08-2007, 20:43
" />Moja delta też ma luzy oparcia fotela kierowcy ale nie tak, by to przeszkadzało.
Polecam Valvoline Max Life, zadnych ubytków, silnik chodzi jak zegarek.
130TC - 02-09-2007, 23:04
" />Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi.
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy da się światła drogowe włączyć na stałe? Czy trzeba je przytrzymywać. :lol:
pawcio1 - 02-09-2007, 23:17
" />
">Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi.
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy da się światła drogowe włączyć na stałe? Czy trzeba je przytrzymywać. :lol:
Jak pociągniesz/naciśniesz manetke zdecydowanie do siebie, światła długie/drogowe włączą sie na stałe,pociągniesz jeszcze raz, wyłączą sie.... 8O :wink:
130TC - 03-09-2007, 10:02
" />Dzięki za odpowiedź. Na to bym nie wpadł heh. ops:
aro - 03-09-2007, 18:34
" />
">Dzięki za odpowiedź. Na to bym nie wpadł heh. ops:
A wiesz jak sie włancza postojówki w lanciach Ale jak silnik jest wyłączony
Endrju - 03-09-2007, 18:56
" />
">Dzięki za odpowiedź. Na to bym nie wpadł heh. ops:
A wiesz jak sie włancza postojówki w lanciach Ale jak silnik jest wyłączony
jak latał ritmo to powinien wiedzieć
130TC - 03-09-2007, 23:04
" />
">Dzięki za odpowiedź. Na to bym nie wpadł heh. ops:
A wiesz jak sie włancza postojówki w lanciach Ale jak silnik jest wyłączony
jak latał ritmo to powinien wiedzieć
Z tego co kojarzę to trzeba przekręcić stacyjkę, włączyć postojówki, nacisnąć ten taki guzik przy stacyjce i przekręcić i wyjąć kluczyk
Endrju - 03-09-2007, 23:05
" />: brawo :
zuch chłopak
aro - 04-09-2007, 10:10
" />Ja tylko tak z ciekawości się zapytałem Bo jak ktoś się przesiada do włośkich autek z innych to ma z tym mały problem :wink: Ale widze, że ty jestes juz obyty z włoskimi autkami
130TC - 04-09-2007, 16:15
" />
"> ...Ale widze, że ty jestes juz obyty z włoskimi autkami
Tak jak już pisałem w innym temacie, miałem kiedyś Ritmo 130tc
Radinho - 05-09-2007, 20:56
" />Az poszedlem sprawdzic ten dinks ze swiatlami i okazalo sie, ze tam faktycznie jest jakis przycisk. Gdyby nie ten watek, zylbym nadal w nieswiadomosci, choc nieraz zastanawialem sie, czy ten typ tak ma, ze nie ma pozycyjnych bez koniecznosci wlozenia kluczyka do stacyjki
Dzieki!
Endrju - 05-09-2007, 23:09
" />
">Az poszedlem sprawdzic ten dinks ze swiatlami i okazalo sie, ze tam faktycznie jest jakis przycisk. Gdyby nie ten watek, zylbym nadal w nieswiadomosci, choc nieraz zastanawialem sie, czy ten typ tak ma, ze nie ma pozycyjnych bez koniecznosci wlozenia kluczyka do stacyjki
Dzieki!
nie ma za co wisisz mi i Aro pół basa
130TC - 08-09-2007, 00:39
" />Wiecie może czy grill z Dedry pasuje do Delty II? Bo mam pęknięty (i brzydko poklejony przez poprzedniego właściciela), a do Dedry łatwiej dostać...
nietoperz - 08-09-2007, 00:49
" />Jest kilka sztuk na allegro do delty
Endrju - 08-09-2007, 08:58
" />z tego co pamiętam i widziałem to do dedry jest troszkę inna...ale głowy nie dam
TADEO - 08-09-2007, 09:22
" />
">z tego co pamiętam i widziałem to do dedry jest troszkę inna...ale głowy nie dam
a ja dam głowę ze jest całkowicie inny grill musi byc tylko od delty do delty
130TC - 08-09-2007, 12:45
" />OK dzięki za odpowiedź. Mam nadzieję, że to było już ostatnie z moich głupich pytań ops:
Endrju - 08-09-2007, 16:25
" />podobno nie ma głupich pytań są tylko głupie odpowiedzi czy jakoś tak
130TC - 06-10-2007, 23:18
" />Znowu mam dziwne pytania :wink:
1.Ile oleju wchodzi do silnika 1.8 8V?
2.Ile wchodzi płynu do układu chłodzącego?
3.Jaki macie płyn hamulcowy w swoich Deltach?