ďťż
Nuova Delta - jaki silnik wybrać ?



Kostropaty - 05-08-2005, 17:08
" />Mam małe pytanko. Zamierzam za niedługo kupić Lancie Deltę ale mam dylemat na początku to czy diesel czy benzyna i z kolej jak benzyna to czy gaz; sekwencja czy jakąś generacje?

Prosiłbym użytkowników takowych samochodów o opinie i poradę.

Nisko chylę głowę . Pozdrawiam !




Torell007 - 05-08-2005, 17:53
" />napisz jaka Delta czy stara czy nowa



Kostropaty - 06-08-2005, 11:10
" />W gre wchodzi Delta II.



EVAN CORTEZ - 06-08-2005, 12:11
" />Silnik 1.9 TD jest naprawde bardzo dobry.90KM w zupełności wystarczy.
Jeśli hcodzi o benzyne to polecam 1.8 ale 16V-miałem taki i był naprawde bardzo dobry. Zwykłe 1.8 podobno lubią sie psuć.
Ja bym postawił jednak na diesla.
Co do gazu nie jestem przekonany.
Pozdrawiam




Kubek - 06-08-2005, 13:19
" />Kup silnik taki by byl dobry i sprawny ale tak na serio ze wzgledu lakliwosci lanci na paliwo mysle ze disel byl by faktycznie najlepszy. I Disel nie jest skomplikowany, wiec jak sie cos popsuje to zawsze mozesz sam zaglaDnac do silnikia a przeDewszystkim mniej pali. No i na Diselku Duzo wiecej przejeDziesz zanim ci paDnie



mustafi - 06-08-2005, 13:30
" />Nie polecam silnika 1,6 8v, za slaby do tego auta. Moj silnik sprawuje sie dobrze, uwazam ze te 90KM to minimum, czyli albo silnik 1.6 16v w nowszych modelach albo 1.8 8v w starszych. Jesli chodzi o awaryjnosc to wlasnie slyszalem, ze najbardziej awaryjne sa silniki 1.8 16v. 1.8 jest kompromisem, jesli nie zalujesz kasy na paliwo i ubezpieczenie i lubisz szybka jazde bierz 2.0 i nawet nie patrz na inne. W diesla bym nie wchodzil, to sa starego typu diesle, nie ma co porownywac do wspolczesnych diesli.



Kostropaty - 06-08-2005, 15:23
" />Ja się remontów silnika nie boje bo mam warsztat (tata ma), wiec cena cześć tylko mnie kosztuje, a robocizna wiadomo , chodzi mi raczej o dynamikę i komfort jazdy auta.

PS. Jak ktoś ma coś do roboty i jest koło Koszalina to zapraszam

Nisko chylę głowę



Kostropaty - 06-08-2005, 15:27
" />aha na pewno będzie duża zniżka
Pozdrawiam !



mustafi - 06-08-2005, 15:32
" />Jesli zalezy Ci na dynamice i komforcie to bierz 2.0, roznica w mocy spora, do tego widadomo, ze czym wiekszy silnik w takim samym aucie tym bardziej trwaly.



EVAN CORTEZ - 06-08-2005, 17:20
" />Jeśli chodzi o diesla to niezgodze sie z mustafim bo to bardzo dynamiczna jednostka.Silniki TDI 100KM są mniej dynamiczne-sprawdzone na skodzie octavi.Co do silnika 1.8 zwykłego to jak szukałem delty to większość samochodów z tymi silnikami miała właśnie uszkodzone silniki.Zobacz sobie na www.mobile.de więc chyba coś jest nie tak.Co do 1.8 16V to moje auto miało przejechane 160 tys. i chodziło jak zegarek.Nawet wycieków nie miało i zero spalania oleju.
Ja stawiam na diesla.Jak masz jeszcze warsztat.
Pozdrawiam



Kubek - 06-08-2005, 18:40
" />
">Co do silnika 1.8 zwykłego to jak szukałem delty to większość samochodów z tymi silnikami miała właśnie uszkodzone silniki.Zobacz sobie na www.mobile.de więc chyba coś jest nie tak.Co do 1.8 16V to moje auto miało przejechane 160 tys. i chodziło jak zegarek.Nawet wycieków nie miało i zero spalania oleju.
Ja stawiam na diesla.Jak masz jeszcze warsztat.
Pozdrawiam


Cos tu nie rozumiem, piszesz z Delty z 1.8 na sprzeDaz maja wszystkie silniki uszkoDzone ale ty tez masz 1.8 i choDzi jak zegarek ? czyli w koncu sie psuja czy nie ?



EVAN CORTEZ - 06-08-2005, 18:48
" />Ale mi chodzi o 1.8 16V a nie 1.8 8V(ten sie podobno psuje)



Kubek - 06-08-2005, 19:15
" />eheh a mustafi wlasnie pisze ze jest na odwrot ja mam w DeDrze 1.8 8V i na szczecie Dziala bez wiekszych problemow



Torell007 - 06-08-2005, 19:17
" />w 1.8 16V lubią padać wariatory



Kostropaty - 06-08-2005, 22:05
" />Silniczek 2.0 wolnossacy czy turbo? Jaki pakowali do Delty, apropo juz sie decyduje na 2.0 jak taka znajde w dobrym stanie

Pozdrawiam !



Kostropaty - 06-08-2005, 22:09
" />I jeszcze jedno jaką instalacje gazu proponujecie ? Bo bez tego to się chyba nie obejdzie. Znacie może spalanie takowej Delty ?



Kostropaty - 06-08-2005, 22:25
" />Torell007 czy dał bys rade opisac ten model Lanci tak jak zrobiles to z innymi modelami ?
Nisko chylę głowę



mustafi - 07-08-2005, 15:58
" />Piszac o awaryjnosci 16V 1.8 mialem walsnie na mysli wariatory. Silnik 8v jest malo skomplikowany i trudniej w nim o awarie, ale statystyk nie ma i nie ma sie co spierac, bo i tak nie ma zrodla gdzie mozna by sprawdzic jakie sa fakty. Na powyzsze pytania brega sa juz odpowiedzi na tym forum, poczytaj dobrze forum a znajdziesz i spalanie i zbiorcze opinie i opisy delty.



Torell007 - 07-08-2005, 16:07
" />
">Torell007 czy dał bys rade opisac ten model Lanci tak jak zrobiles to z innymi modelami ?
Nisko chylę głowę

Nie musze opisywać, wystarczy nacisnąć TUTAJ

w ogóle troche materiałów na temat Nuova Delta znajdziesz TUTAJ



Kozi - 08-08-2005, 08:59
" />Cześć. Co do gazu moje odczucia opisałem tutaj.
http://www.lanciapolska.org/modules.php ... ic&?p=1616

A co do mobile.de to jak szukałem auta dla siebie to pierwsze miejsce na liście "motorschaden" zajmował silnik 2.0 16V. Trzeba kupić niewyeksploatowany egzemplarz a następnie pilnować stanu oleju i jego okresowej wymiany. Bo inaczej będzie problem z panewkami.

Pozdr
Kozi



Kostropaty - 08-08-2005, 10:06
" />Dzieki za wszystkie odpowiedzi !



Kozi - 08-08-2005, 12:07
" />Przepraszam pomyliłem wątek. O gazie było tu
http://www.lanciapolska.org/modules.php ... ic&?p=1420

Pozdr
Kozi



Anonymous - 23-08-2005, 20:55
" />mam zamiar kupic ten model, lecz niestety informacje jakie posiadam sa bardzo skape, chcialbym wiedziec cos na temat spalania, czesci zamiennych, typowych problemow itp... pomozcie



Lukasz291 - 23-12-2005, 19:14
" />Posiadam Delta z rocznika 1997 jak dla mnie jest to bardzo udany model wyposażona ja w silnik 1.6 16v ktory jest dynamiczny a dzieki swojej stosunkowo niewielkiej pojemnosci plai srdeno 7,5 litra przy mieszanej jezdzie jesli to autko tylko dla Ciebie i jeszcze nie masz rodziny to radził bym wybrac model 3 drzwiowy posiadaja poszerzane blotniki co nadaje urokowi temu autq:):) :twisted: jak narazie jezdze nia 1,5 roku i wymieniłem tylko olej klocki i tarcze jeszcze nigdy mnie nie zawiodła



Lukasz291 - 23-12-2005, 19:19
" />do delty pakowali oba te silniczki zarowno wolnossacy jak i turbo wolnossacy to bardzo dynamiczna jednostak i naprawde radzi sobie z tym autkiem A jesli chodzi o turobo to juz potega to autko wymaita poprostu :twisted:



bryś - 23-12-2005, 20:11
" />jak chcesz bez problemu wyprzedzać wszystkich ,palić gumę na prawie każdym biegu to bierz turbo nie ma prównania z wolnossącym :twisted:



TADEO - 27-12-2005, 12:07
" />poszukaj w archiwum kiedys bylo. widze ze jestes ze szczecina tak jak ja jak bys chcial mozemy sie keidys spotkac i ci wszystko dokladnie opowiem i sie zdecydujesz czy brac czy nie



Anonymous - 23-01-2006, 13:21
" />hej!
">Posiadam Delta z rocznika 1997 jak dla mnie jest to bardzo udany model wyposażona ja w silnik 1.6 16v ktory jest dynamiczny a dzieki swojej stosunkowo niewielkiej pojemnosci plai srdeno 7,5 litra przy mieszanej jezdzie
Mogę cię spytać jak to osiągnołeś? moja pali od 12 w trasie do 15 w mieście a posiadam ten sam rocznik i ten sam silnik...



Kozi - 23-01-2006, 14:13
" />Wszystko zależy jak "cięzką" masz nogę. Moja 1.8 8v pali srednio 8-9 l benzynki a gazu ok. 10. Ja jednak jeżdzę spokojnie. Szkoda żyłować silnik bo z 90 koni efektów sie za bardzo nie osiągnie. Spróbuj w tracie nie przekraczać 120 a w mieście płynnie przyspieszaj i przy ok 3000 obr zmieniaj biegi. Jeżeli nie pomoże to warto sie udać do mechanika żeby sprawdzili auto.
Możesz tez zrobić kontrolę spalin, może sonda lambda jest uszkodzona.

Pozdro
Kozi



Anonymous - 23-01-2006, 16:07
" />Jezu, to w tym sprzęcie jest sonda lambda?? (Nuova delta '97)?? coraz więcej części które potencjalnie mogą paść...



mustafi - 24-01-2006, 00:19
" />sonda lambda to jest w o wiele starszych sprzetach, w roku 97 to juz chyba bez sondy nie produkowano aut- moze kaszel nie mial, ale to kompletny wyjatek.



Lukasz291 - 24-01-2006, 19:30
" />Evenemnt a dlaczego miałbym kłamac jestesmy tu po To By sobie pomoc doradzic a nie okłamywac wiadomo ze gdy predkosci wzrastaja a obrotomiez nie zchodzi ponizej 3 tys obrotów to bedzie palic ale nie zadżyło mi sie zeby ponad 11 litrów spaliła musisz sie wybrac Tym autkiem na diagnostyke prawdopodobnie KOZI mowi dobrze Sonda lambda moze byc uszkodzona



Anonymous - 25-01-2006, 17:03
" />Ej! przecież nikogo nie oskarżam o nic - po prostu zazdroszczę spalania.
co do stylu jazdy, jestem nauczony oszczędnie, więc nie tu leży problem.
Najprawdopodobniej mam uszkodzony termostat (nie trzyma temp.) ale sonda też mogła paść. kurcze, będę chyba się musiał nauczyć tego i owego o mechanice aut, bo zanim doprowadzę moją deltę do stanu używalności (już na remont poszło.. uch... kilka tysiaków) a tu wciąż nowe koszta lecą...
Właśnie, słyszałem że na mrozach lucyna lubi sobie stukać w podwoziu, to prawda? u mnie zaczęło coś stukać, mechanik nie potrafi powiedzieć co, a remont zawieszenia generalny był robiony 3 miesiące temu. obecnie czasami sobie "puknie" ale większą część czasu działa poprawnie, i teraz nie wiem: albo się samo naprawiło (a to przecież nie pecet ) albo już odpadło co miało odpaść (ale co?).

Pozdrawiam!



mustafi - 25-01-2006, 18:46
" />Z tego co piszesz to trafiles na trefny egzemplarz. A takie rarytasy wystepuja wsrod VW, audi, mercow, jaguarow , lanci itd. Mojej szukalem troche czasu, obejrzalem przedtem kilka delt, wybralem ta, nie bylo sie do czego przyczepic a mimo to drobnostki wyszly pozniej. Znam sie troche na autach i przy kupnie wiem na co patrzec i gdzie zajerzec. Jesli chodzi o usterkowe sprawy to przez prawie poltora roku od zakupu, wydalem moze z 500zl, glownie na poczatku, byly to sprawy takie jak wahacze, termostat i pare innych. Delta smiga super i choc moglbym zmienic na Kappe to tego nie robie, bo szkoda mi tak super dzialajacego wozu komus oddawac. Nie ma co narzekac na marke, bo nie tu lezy powod problemow z Twoim egzemplarzem.
Pozdrawiam i zycze coraz mniej probemow.
PS uzupelnij profil, bo zeby sie dowiedziec jaka masz delte trzeba przejrzec Twoje posty.



Anonymous - 26-01-2006, 14:46
" />Profil uzupełniony.

Wiecie może gdzie można dostać listwę boczną do tylnich drzwi? patrzyłem po sklepach wymienionych na forum, ale wszędzie brak.



Adam L. - 26-01-2006, 15:27
" />Co do podwozia to wszytko zależy od części jakie założyłeś. Polecam regenerowane wahacze i końcówki drążków wytrzymują naprawdę długo. Na badziewne podróbki szkoda robocizny, a resztę części zamawiam w serwisie bo bez sensu po kilka razy wymieniać to samo :wink:
Polecam silnik 2.0 16v moc i pojemność robią swoje i ten dźwięk............



Anonymous - 27-02-2006, 09:51
" />Od niedawna mam Deltę 1,8 z LPG i jestem b. zadowolony.
Przedtem jeżdziłem Passatem, Vectrą ale brak porównania.
Spalanie LPG na trasie ok 8l/100km, miasto 9,5l/100km
Jeśli trafiłeś na zadbany egzemplarz to długo będziesz zadowolony.
Pozdrawiam
Artur



dzidzius - 23-12-2007, 16:05
" />od pewnego czasu rozglądam się za lancią deltą II 1.6 albo 1.8
mam kilka pytań do użytkowników tych samochodów

1.czy silniki są te same co min we fiacie bravo/brava??
2.czy blacharka jest podatna na rdze ( nie widziałem jeszcze pordzewiałej delty II ale pod samochód nie zaglądałem)
3. na co zwrócić uwagę przy kupnie
4. czy to prawda ze silnik 1.6 i 1.8 to smok na paliwo?? (czytałem że 13 litrów potrafi wypić jak dla mnie masakra...)
5. osobiście wnętrze mi się bardzo podoba ale ponoć od słońca potrafi pękać deska rozdzielcza nie wiem czy to prawda) schowków ma mało ale nie mniej niż fiat 125p którym wcześniej jeździłem : yesyes :
6. ogladałem jedną delte i fotele miała w tragicznym stanie (taki materiał czy taki egzemplarz akurat oglądałem??)
to chyba wszystko jak coś mnie jeszcze najdzie to będe pytał z góry dzięki za pomoc



Dziadek - 23-12-2007, 17:02
" />: yesyes : Z benzynką wszystko zależy od prawej nogi kierowcy moja Delta 1.8 potrafi spalić od 6,75 do 16 l/100.Napewno zwróć uwagę na pracę silnika w 1.8 chodzi jak zegarek na wolnych obrotach a co do reszty to jak Bóg da.

Ps.Moja Delta tak mi się podobałai tak prosiła kup mnie ,że gdyby nie miała silnika też bym ją kupił,a była w stanie no powiedzmy trochę sfatygowanym.



kretekpodnietek - 23-12-2007, 17:55
" />
">od pewnego czasu rozglądam się za lancią deltą II 1.6 albo 1.8
mam kilka pytań do użytkowników tych samochodów

1.czy silniki są te same co min we fiacie bravo/brava??
2.czy blacharka jest podatna na rdze ( nie widziałem jeszcze pordzewiałej delty II ale pod samochód nie zaglądałem)
3. na co zwrócić uwagę przy kupnie
4. czy to prawda ze silnik 1.6 i 1.8 to smok na paliwo?? (czytałem że 13 litrów potrafi wypić jak dla mnie masakra...)
5. osobiście wnętrze mi się bardzo podoba ale ponoć od słońca potrafi pękać deska rozdzielcza nie wiem czy to prawda) schowków ma mało ale nie mniej niż fiat 125p którym wcześniej jeździłem : yesyes :
6. ogladałem jedną delte i fotele miała w tragicznym stanie (taki materiał czy taki egzemplarz akurat oglądałem??)
to chyba wszystko jak coś mnie jeszcze najdzie to będe pytał z góry dzięki za pomoc


ad.1 silniki 1.6, 1.8 8v sa z tempry/ tipo. 1.6 16v bravo/ brava

ad.2 blacha jest ocynkowana, jeżeli nie był klepany to nie zardzewieje.
jedyne ognisko rdzy może występować przy mocowaniu tylnych pasów.

ad.3 zobacz czy dwójka wskakuje bez zgryztania, bo to jest ich ból. no i poza tym, jak w ogólnych zasadach jak przy kupnie każdego auta. czy szczeliny w nadwoziu są równe, czy w silniku nic sie nie tłucze, czy jedzie prosto, itp.

ad.4 moja delta 1.8 8v pali około 13-14 litrów gazu. i to jest raczej normalne... ale lekkich butów nie mam :lol:

ad.5 jedynie co mi popękało to podszybie, tam gdzie są wyloty powietrza na szybe, nic więcej nie zauważyłem, poza tym że po jeździe po dziurach napewno zacznie Ci "śpiewać" tapicerka na drzwiach itp. ale to taki urok naszych dróg ;/

ad.6 no alacantra jest dosyć trudna w utrzymaniu, lubi sie mechacić i troszkę trudno ją wyprać. ale jest ogólnie przyjemna

poza tym, zawieszenie podchodzi z fiata tipo, i nie jest to drogie. Kupiłem swoją 3 miesiące temu i podoba mi sie to auto fotele są bardzo komfortowe, golf wysiada przy nim. życze znalezienia najładniejszej lucynki



p_r_z_e_m_k_o - 23-12-2007, 18:28
" />Zależy o jakie silniki pytasz. Tak jak kolega kretekpodnietek napisał te 8v to tipo/tempra a 1.6 16v to bravo/brava ale ta wersja 103 konna. Silnik 1.8 to inna bajka niż fiaty. Co do spalania to moge sie wypowiedzieć tylko o 1.6 16v no i w mieście na krótkich trasach to 10-12 litrów benzyny na 100km .A jak przycisniesz to nawet wiecej czyli ogolnie jak dla mnie to troche duzo pali jak na taki mały silnik ale tak strasznie znowu nie jest. Na trasie juz zdecydowanie lepiej bo kreci sie ok 7 przy normalnej jezdzie :wink:
A wiecej info to zajrzyj sobie do tego tematu to bedziesz wiedział na co sie mniej wiecej nastawic
http://lanciapolska.org/modules.php?nam ... ic&t=16371



karol1125 - 23-12-2007, 18:59
" />Co tu się dziwić spalaniu jak delta waży około 1200kg(zależy od wyposażenia) 1,6 ma 75KM a 1,8 90-105KM(zależy na jaki rynek produkowana). Ja mam 1,8 8V 90KM i na trasie przy jeździe 90-100 spaliła niecałe 7 l. A jak się chce samochód za te pieniądze co pali 5l w trasie to trzeba kupić z silnikiem 1-1,3 i wagą



dzidzius - 23-12-2007, 19:23
" />1200 kg delta waży?? 8O to sie zdziwiłem strasznie... nawet ta 3 drzwiowa?? myślałem że tona to max... osobiście chciałem taką motać... dla mnie najważniejsza jest bezawaryjność i ekonomia... czyli chyba lepiej uderzać w 1.8 16V śmieszne ale wg mnie skoro samochód tyle waży to musi być jakiś motor który nie będzie się pocił żeby to uciągnąć chociaż ktoś może mieć inne zdanie...może i 1.6 16V również wystarczy, lubię mieć ciężką nogę ale jeżeli jest pusto w portfelu to potrawie podłożyć butelkę pod prawy pedał :lol: to może powiem inaczej z jakim silnikiem najlepiej szukać takiej lancii??



Egon - 23-12-2007, 21:38
" />
">1200 kg delta waży?? 8O to sie zdziwiłem strasznie... nawet ta 3 drzwiowa?? myślałem że tona to max... osobiście chciałem taką motać... dla mnie najważniejsza jest bezawaryjność i ekonomia... czyli chyba lepiej uderzać w 1.8 16V śmieszne ale wg mnie skoro samochód tyle waży to musi być jakiś motor który nie będzie się pocił żeby to uciągnąć chociaż ktoś może mieć inne zdanie...może i 1.6 16V również wystarczy, lubię mieć ciężką nogę ale jeżeli jest pusto w portfelu to potrawie podłożyć butelkę pod prawy pedał :lol: to może powiem inaczej z jakim silnikiem najlepiej szukać takiej lancii??

a może diesel (jeszcze cieższy) za to ekonomiczny spalanie w miescie nie przekracza 7L osiagi masz podobne a moment obrotowy robi swoje i fajnie się jezdzi i znacznie mniej problemów (mój obecnie 194 tyś zrobiłem nim 12tyś brak jakichkolwiek problemów zapala na dodyk nawet w mrozach po nocy) najważniejsze to kupić zadbany egzemplarz a jest cieżo cos znaleść w dobrym stanie



matias21 - 23-12-2007, 22:48
" />mam delcine pół roku co moge powiedzieć o niej:

- problemy z synchronizatorem drugiego biegu u mnie nie zgrzyta, ale jak jest zimny olej to trzeba wyraźnie wolniej wrzucać.
- zdupione termostaty, chyba wszyscy właściciele delt na forum to wymieniali.
- głośne zawieszenie wszystko mam wymienione i czasem słysze takie metaliczne stuki u kumpla w golfie nic sie nie słyszy, natomiast poza hałasem jest ok.
- wnętrze do dupy wyciszone przy 110 słychać już szumy powietrza.
- mi silnik 1.6 spala ok 9-10 l na 100 w trybie mieszanym, raczej wolna jazda czasem sie przygazuje ogólnie jak na moc silnik ma dobre osiągi, przyspieszenie tylko trzeba kręcić ponad 4 tys obr, a to wiadomo wtedy spala jak smok.
- na plus brak korozji, ładne wnętrze, bogate wyposażenie, ładna sylwetka, oryginalność, musze też przyznac, że mi elektryka nie siada wszystko działa, nawet lampeczki od szybek nie powypalane

aha delta waży chyba 1130 kg, tak gdzies czytalem .



karol1125 - 23-12-2007, 22:51
" />
">1200 kg delta waży?? 8O to sie zdziwiłem strasznie... nawet ta 3 drzwiowa?? myślałem że tona to max... osobiście chciałem taką motać... dla mnie najważniejsza jest bezawaryjność i ekonomia... czyli chyba lepiej uderzać w 1.8 16V śmieszne ale wg mnie skoro samochód tyle waży to musi być jakiś motor który nie będzie się pocił żeby to uciągnąć chociaż ktoś może mieć inne zdanie...może i 1.6 16V również wystarczy, lubię mieć ciężką nogę ale jeżeli jest pusto w portfelu to potrawie podłożyć butelkę pod prawy pedał :lol: to może powiem inaczej z jakim silnikiem najlepiej szukać takiej lancii??

No moja z klimą, wspomaganiem, abs w 5 drzwiach dokładnie 1172kg. Może i mam wersję 90KM + parę koników z wydechu SuperSprint, ale do wyprzedzania na trasie jest super, bardzo elastyczna choć lubi obroty powyżej 3,5 tyś.. A jeżeli chodzi o wersje po 95r to dla sprawnego poruszania wybrałbym 1,6 16V, dla lekkiej zabawy 1,8 16V, a dla wariowania 2,0 16V Turbo (najlepiej z VIS, choć nie wiem czy były montowane seryjnie, czy po prostu to wytwór chłopaków z garażu )



Prometeo - 25-12-2007, 13:10
" />Jestem szczęśliwym posiadaczem Delty już od roku z silnikiem 1,6 16V z 1999. Co do spalania w trasie mi spala 6,5-7,0L w mieszanej jeździe 10L. Jest dość dynamiczny. Nie wiem, skąd u innych tak duże spalanie, co prawda jeżdżę spokojnie. Żadnej rdzy ale pod spodem pojawiły się ogniska rdzy i muszę na lata dokonać konserwacji podwozia. Części nie są aż tak drogie. Moja Delta była dość zaniedbana dlatego włożyłem już 4000zł na wszelkiego rodzaju remonty-opisywałem to w jednym z postów (koszty remontów) ale zważywszy że za samochód dałem 8000zł to się wyrównuje. Bolączką jest skrzypienie plastyków ale można się przyzwyczaić, popękała mi też listwa przy przedniej szybie. Przy zakupie dobrze jest sprawdzić grubość lakieru, czy nie była bita. wycieki oleju z silnika, funkcjonowanie klimy. Siedzenia wiadomo zależy od tego jak kto dbał.
Zdecydowanie polecam kupno Delty, dobry samochód za małe pieniądze, jest dość mało awaryjny.
Pozdrawiam



dzidzius - 25-12-2007, 13:38
" />'99 rok i rdza pod podwoziem... taki egzemplarz czy to normalka 8O i jakie preparaty polecacie do konserwacji podwozia bo jeżeli uda mi sie jakiś ładny egzemplarz ustrzelić to pierwsze co to podstawowe wymiany (olej, rozrząd) oraz prawdopodobnie konserwacja podwozia...



karol1125 - 25-12-2007, 14:04
" />
">'99 rok i rdza pod podwoziem... taki egzemplarz czy to normalka 8O i jakie preparaty polecacie do konserwacji podwozia bo jeżeli uda mi sie jakiś ładny egzemplarz ustrzelić to pierwsze co to podstawowe wymiany (olej, rozrząd) oraz prawdopodobnie konserwacja podwozia...

Jak jest rdza po podwoziem to ja bym jej nie brał. Jak wspomniałem moja 94r i stan blach bdb.



Prometeo - 25-12-2007, 19:14
" />Żeby było jasne, to nie ja sprzedaję Deltę, nie po to inwestuje w samochód, by ja sprzedawać. Stan moich blach jest bdb ale zauważyłem punkty rdzy na podwoziu pod kołem zapasowym, które już zabezpieczyłem a na wiosnę robię całkowitą konserwację podwozia. Najlepszy środek to farba pokładowa i farba do malowania płotów (nie wiem jak się nazywa)



karol1125 - 25-12-2007, 20:06
" />
">Żeby było jasne, to nie ja sprzedaję Deltę, nie po to inwestuje w samochód, by ja sprzedawać. Stan moich blach jest bdb ale zauważyłem punkty rdzy na podwoziu pod kołem zapasowym, które już zabezpieczyłem a na wiosnę robię całkowitą konserwację podwozia. Najlepszy środek to farba pokładowa i farba do malowania płotów (nie wiem jak się nazywa)

Ja nikogo nie oskarżam, chciałem tylko przestrzec kolegę "dzidzus", że jak jest rdza w takich latach i to na ocynku to może świadczyć to o przeszłości auta, choć może jakiś błąd fabryczny. A znów miejsce koła zapasowego jest miejscem gdzie lubi się zbierać woda w niektórych autach.



pawcio1 - 25-12-2007, 21:13
" />Przez ponad 1,5 roku użytkowałem Delte hpe 1.8 16v vvt (vfd) 1997r. Silnik ponad 130KM dawał sporą frajde z jazdy,a zawieszenie zestrojone z dużą dozą komfortu i sportu,fantastyczne prowadzenie! Przez ten czas miałem tylko drobna awarie elektryki, a koszt usunięcia... o ironio...tylko 10zł... Części zawieszenia tanie,tylko wymiana rozrządu dość droga,bo dochodzi wymiana wariatora ok. 400zł.Skrzynia biegów mało precyzyjna,miałem problemy z synchronizatorem 3-ciego biegu! Miałem wspaniałe wnętrze i fotele sygnowane przez Rekaro,super wygodne! Rdzy nigdy nie widziałem choć profilaktycznie antykorozje zrobiłem! Spalanie w mieście na poziomie ok.11l Pb. na trasie przy spokojnej jeździe można zejść do ok.7l Ogólnie bardzo dobry samochód,wzbudza zainteresowanie przechodniów,też pięknej płci :wink: powinieneś się poważnie nad nim zastanowić



kretekpodnietek - 26-12-2007, 16:47
" />Pawcio ma racje, sylwetka jest śliczna, a chwile szukałem samochodu i nie znajdziesz nic lepszego w takich pieniądzach. z takim wyposażeniem i wogóle, poza tym, jest to auto rzadko spotykane i wyróżniasz sie spośród vw i oplów których pełno



Bartex88 - 05-01-2008, 17:31
" />
">1200 kg delta waży?? 8O to sie zdziwiłem strasznie... nawet ta 3 drzwiowa?? myślałem że tona to max...
1.6 90KM -> 1205 kg
1.8 113KM -> 1255 kg
1.8 GT 131KM -> 1285 kg
1.9 Tds 90 KM -> 1337 kg
dane katalogowe



Tomzik - 21-02-2010, 15:36
" />No to ja tak dość konkretnie.

Myślę po cichu w tym roku jakąś Deltę żonie zapodać, a że smigamy już Kappą 20VT to się rozbestwiła jedna i o 1,6 nawet słyszeć nie chce O dieslu też (i tu się z nią zgadzam).

A zatem: 1,8 16V czy starszy 2,0 16V? Jak te silniki w porównaniu do siebie wyglądają eksloatacyjnie? Różnica w mocy bardzo niewielka, zatem co się mniej sypie

P.S. Oczywiście jak staczy kasy to i tak będzie 2,0 Turbo Ale chyba nie da rady..



pew - 22-02-2010, 00:44
" />W 1.8 16v trzeba uważać na wariator ... poza tym ten silnik naprawdę fajnie jedzie dopiero na wysokich obrotach a to już wyraźnie wpływa na spalanie. Więc albo spokojna (naprawdę spokojna) i w miarę oszczędna jazda (7l trasa, do 10l miasto) albo ciśniesz i spalanie rośnie wyraźnie. Fatalnie zestrojony 5 bieg, 3000 obrotów masz już w okolicach 110km/h. Ja bym raczej wybrał 2.0 16v a w ogóle to TD . Mój silnik dał się zagazować bez problemu na sekwencji, chodzi bardzo ładnie.
A w kwestii rdzy - to już moja druga Delta II i w obu miałem ogniska rdzy w tych samych miejscach - moim zdaniem jest coś na rzeczy. Pierwsze to pod bocznymi dolnymi listwami a druga to nadkola tylnych kół - warto to wszystko dokładnie obejrzeć. Ja nie jestem pewien czy Delta II miała ocynk na całą karoserię ...



matias21 - 22-02-2010, 09:38
" />ocynk na pewno miała u mnie zero rdzy w tych miejscach co mówisz miałem otartą z boku to widziałem na własne oczy, nawet na odpryskach lakieru od 2 lat nic nie wychodzi i wogule lakierek wygląda jak nowy.



Tomzik - 22-02-2010, 18:38
" />
">Ja bym raczej wybrał 2.0 16v a w ogóle to TD .

Oj nie, TD śmierdzi, hałasuje i na dodatek nie jedzie

Nowoczesne klapry to chociaż w miare jadą, ale nadal śmierdzą i i hałasują



max - 24-02-2010, 14:51
" />Wracając do tematu, to wiadomo każdy ma swoje preferencje odnośnie benzyny, czy diesla.
Trzeba jednak zwrócić uwagę na:
- różnica w cenie paliwa nie jest zbyt duża
- może awaryjność silnika nie jest większa, wszystko zależy od egzemplarza, za to części i serwis znacznie droższy
- benzynkę można "zagazować" i znaczne zmniejszyć koszty eksploatacji, te silniki dobrze dogadują się z LPG
- gaz do wszystkich silników benzynowych z 16V zalecałbym sekwencyjny
- generalnie silniki poniżej 100KM są trochę za słabe do tego auta, najwięcej frajdy daje 2.0 16V o turbo nie wspominając



matias21 - 24-02-2010, 17:03
" />a ja polecam 1.6 16v wystarczająco dynamiczny, nie oszukujmy sie w 1.8 czy 2.0 nie doświadczymy o wiele więcej przyjemności z jazdy (no chyba, że turbo), napewno 1.6 16v sprawia najmniej problemów, do tego najtańszy serwis, bardzo tanie części i łatwo dostępne bo chyba był to w tamtych latach najbardziej popularny silnik w całej grupie fiata.



pew - 25-02-2010, 00:01
" />
">Wracając do tematu, to wiadomo każdy ma swoje preferencje odnośnie benzyny, czy diesla.
Trzeba jednak zwrócić uwagę na:
- różnica w cenie paliwa nie jest zbyt duża
- może awaryjność silnika nie jest większa, wszystko zależy od egzemplarza, za to części i serwis znacznie droższy
- benzynkę można "zagazować" i znaczne zmniejszyć koszty eksploatacji, te silniki dobrze dogadują się z LPG
- gaz do wszystkich silników benzynowych z 16V zalecałbym sekwencyjny
- generalnie silniki poniżej 100KM są trochę za słabe do tego auta, najwięcej frajdy daje 2.0 16V o turbo nie wspominając

- różnica w spalaniu paliwa jest wystarczająco duża (dodając różnice w cenie paliwa mamy różnicę wyraźną);
- zależy od którego silnika
- koszt zagazowania benzynki sekwencją zwróci się w miarę rozsądnie jeśli będzie się dużo jeździć; nie wiadomo jakie będą ceny LPG za np. 2 lata ...
- różnica między 1.6 16v a 1.8 8v/16v nie jest taka duża ... dla mnie TD, ewentualnie 2.0/2.0t



yanosik - 11-07-2010, 13:50
" />Ja mam pytanko. Czym się różnią silniki 1,8 8V w Delcie na Europę i na Niemcy? Z tego co kiedyś znalazłem, wiem, że na Niemcy ma 90KM a na Europe 103 czy 105 (taki mam) :]
Tzn 16 lat temu tyle miała moje Delcia, teraz ma pewnie z 80-90KM, ale i tak jedzie milutko. Spory moment od samego dołu. Spokojnie przyspiesza z 40km/h na piątce.



matias21 - 11-07-2010, 18:13
" />nie do końca otwiera sie przepustnica jest tam jakaś blaszka wystarczy uciąć i masz 105km



Jazeon - 20-09-2010, 09:19
" />
">Ja mam pytanko. Czym się różnią silniki 1,8 8V w Delcie na Europę i na Niemcy? Z tego co kiedyś znalazłem, wiem, że na Niemcy ma 90KM a na Europe 103 czy 105 (taki mam) :]
Tzn 16 lat temu tyle miała moje Delcia, teraz ma pewnie z 80-90KM, ale i tak jedzie milutko. Spory moment od samego dołu. Spokojnie przyspiesza z 40km/h na piątce.


Wersja dla naszych zachodnich sąsiadów ma obniżoną moc, by wydzielała mniej zanieczyszczeń. U nich płaci się tym mniejsze opłaty, im silnik bardziej ekologiczny.
Z tego co wiem, to jest to identyczny silnik, ale z przeprogramowanym ECU.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \