hf - 27-11-2006, 18:28
" />czy warto zalozyc tzw stozek jakie korzysci a jakie konsekwencje tej modernizacji
M³ody - 27-11-2006, 18:38
" />Sto¿ek bêdzie zaczyna³ dzia³aæ na wysokich obrotach..!
Lepiej wk³adkê sportow±...!
£ukasz - 27-11-2006, 18:52
" />To wszystko zalezy jakie beda robione modyfikacje. Jesli tylko filtr i jakis tam przelotowy tlumik- to nie mam sensu pakowac kasy. Zeby filtr stozkowy spelnial swoja funkcje musi byc odowiednio dobrany do danego motoru. Cala dlugosc dolotu musi byc skalkulowana i dobrana pod kontem przyrostow na hamowni(za kazdym razem). Bardzo czesto bywa rowniez, ze zamiast przybyc ps-w ubywa ich. Kolejna wada stosowania F.S. jest przyspieszone zuzycie przeplywomierza powietrza a jak wiadomo nie jest to tania zabawka.
DeviLL - 27-11-2006, 18:57
" />Sa opinie ,ze stozek , dajacy mniejsze opory moze powodowac szybsze zuzywanie sie lopatek wirnika , jednak przy nizszych obrotach zanim turbo zacznie ladowac jest fajnie :twisted: Polecam stozki pipercrossa (gabkowe) oraz k&n
Anonymous - 27-11-2006, 21:07
" />
">Sa opinie ,ze stozek , dajacy mniejsze opory moze powodowac szybsze zuzywanie sie lopatek wirnika
..niestety ze wzglêdu na du¿o wiêksz± przepustowo¶æ,
nie tylko wirnika turbiny ale i ca³ego silnika..
M³ody - 27-11-2006, 22:11
" />No to pozostaje wk³adka...
Chyba ¿e chcesz fajny wygl±d w zepsutym mechanizmie... :x
Kubek - 27-11-2006, 22:41
" />Stozek polecam do samochodu z instalacja gazowa i bez przeplywomierza, a zalety to zwiekszone nieco przyspieszenie, fajny dzwiek rpzy dodawaniu gazu i zuzycie paliwa z 2 litry wieksze : D:
TADEO - 28-11-2006, 00:15
" />mam na sprzedaz stozek orginalny K&N jak ktos chetny mozemy sie dogadac ma jakby leciutko siateczke urwana ale to nic mu nie przeszkadza.
Neronq - 28-11-2006, 01:32
" />W normalnym aucie raczej to nie pomaga, chyba, ze idzie za tym spore pasmo zmian , jedynie co wplywa to na ESTETYKE.
Wiem to od znajomych ktorzy tym handluja ....
Czerwik - 17-12-2006, 14:31
" />mam problem tz mia³em jak kupi³em lancie to nie mia³a kontrolera i silniczka krokowego zamiast tego mia³a tylko register na ewekt nie trzeba by³o d³ugo czekac cofne³o gaz i rozwali³o obudowe filtra jako¶ go poskleja³em ale wraz z wibracjami peka za uzwywana obudowe powedzili mi 180 zeta wiec zastanawiam sie nad stozkiem ale nie wiem czy znajde odpowiednie elementy mocujace. czy ktos wie gdzie mozna o cos takiego zapytac (chodzi mi o mocowanie do przep³ywomierza i rure z kolankiem do filtra) oczywiscie chodzi mi o lancie delte II 1.6 8v
Anonymous - 11-01-2007, 22:42
" />
">Sa opinie ,ze stozek , dajacy mniejsze opory moze powodowac szybsze zuzywanie sie lopatek wirnika
..niestety ze wzglêdu na du¿o wiêksz± przepustowo¶æ,
nie tylko wirnika turbiny ale i ca³ego silnika..
No mocno przesadzasz . Stozek nie ma wp³ywu na zu¿ycie silnika
Na jego moc ma wp³yw równie¿ bardzo nieiwelki. Zale¿nie od dobrego umieszczenia (musi ³apaæ zimne powietrze) moze daæ kilka (2-3) KM wiêcej.
Neronq - 11-01-2007, 23:15
" />
">Sa opinie ,ze stozek , dajacy mniejsze opory moze powodowac szybsze zuzywanie sie lopatek wirnika
..niestety ze wzglêdu na du¿o wiêksz± przepustowo¶æ,
nie tylko wirnika turbiny ale i ca³ego silnika..
No mocno przesadzasz . Stozek nie ma wp³ywu na zu¿ycie silnika
Na jego moc ma wp³yw równie¿ bardzo nieiwelki. Zale¿nie od dobrego umieszczenia (musi ³apaæ zimne powietrze) moze daæ kilka (2-3) KM wiêcej.
Wiekszy przeplyw powietrza = mniej dokladne filtrowanie wiec automatycznie do silnika dostaje sie wiecej pylow i innych g....
A co do mocy to w odpowiednio zmodyfikowanych autach daje roznice wzgledem typowego filtra ale napewno nie w zadnym jakie tu posiadamy ....
pawcio1 - 12-01-2007, 00:02
" />Panowie chyba Was zaskocze!W magazynie Motor z 25/09/2006 jest bardzo ciekawy artykul na ten temat!Testowano szereg rozwiazan w/w tematu i za karzdym razem skrupulatnie badano zachowanie samochodu na hamowni,samochod Fiat Punto 1.2 75km rezultaty:
-Nowy filtr seryjny:79,6km przy 6133 ob/min 112,8Nm przy 4204ob/min
-Wklad K&N: 80km przy6056 ob/min 112,9Nm przy 4034ob/min
-Filtr stozkowy otwarty:81,5km przy 6081ob/min 109,6Nm przy4370ob/min
-Filtr stozkowy zamkniety:81,9km przy6087ob/min 110,4Nm przy4196ob/min
-Dolot typ-Carbon: 82km przy 6363ob/min 115,8Nm przy 4198ob/min
-Zuzyty filtr seryjny:78,7km przy 6104ob/min 109,7Nm przy4080ob/min
I co Wy na to? Wszystko badali na nowoczesnej hamowni,gdzie blad moze wyniesc 0,1km!!!
Neronq - 12-01-2007, 00:07
" />
">Panowie chyba Was zaskocze!W magazynie Motor z 25/09/2006 jest bardzo ciekawy artykul na ten temat!Testowano szereg rozwiazan w/w tematu i za karzdym razem skrupulatnie badano zachowanie samochodu na hamowni,samochod Fiat Punto 1.2 75km rezultaty:
-Nowy filtr seryjny:79,6km przy 6133 ob/min 112,8Nm przy 4204ob/min
-Wklad K&N: 80km przy6056 ob/min 112,9Nm przy 4034ob/min
-Filtr stozkowy otwarty:81,5km przy 6081ob/min 109,6Nm przy4370ob/min
-Filtr stozkowy zamkniety:81,9km przy6087ob/min 110,4Nm przy4196ob/min
-Dolot typ-Carbon: 82km przy 6363ob/min 115,8Nm przy 4198ob/min
-Zuzyty filtr seryjny:78,7km przy 6104ob/min 109,7Nm przy4080ob/min
I co Wy na to? Wszystko badali na nowoczesnej hamowni,gdzie blad moze wyniesc 0,1km!!!
A jaki moral z tego ??
Ze oplaca sie montowac takie rozwiazania w autach powyzej 400KM bo wtedy dopiero bedzie odczuwalny przyrost KM i Nm
darkobo - 12-01-2007, 08:49
" />
">A jaki moral z tego ??
Ze oplaca sie montowac takie rozwiazania w autach powyzej 400KM bo wtedy dopiero bedzie odczuwalny przyrost KM i Nm I jeszcze w autach z instalacj± gazow±, w których ju¿ rozwali³o fabryczn± obudowê filtra :wink:
£ukasz - 12-01-2007, 11:36
" />
">Panowie chyba Was zaskocze!W magazynie Motor z 25/09/2006 jest bardzo ciekawy artykul na ten temat!Testowano szereg rozwiazan w/w tematu i za karzdym razem skrupulatnie badano zachowanie samochodu na hamowni,samochod Fiat Punto 1.2 75km rezultaty:
-Nowy filtr seryjny:79,6km przy 6133 ob/min 112,8Nm przy 4204ob/min
-Wklad K&N: 80km przy6056 ob/min 112,9Nm przy 4034ob/min
-Filtr stozkowy otwarty:81,5km przy 6081ob/min 109,6Nm przy4370ob/min
-Filtr stozkowy zamkniety:81,9km przy6087ob/min 110,4Nm przy4196ob/min
-Dolot typ-Carbon: 82km przy 6363ob/min 115,8Nm przy 4198ob/min
-Zuzyty filtr seryjny:78,7km przy 6104ob/min 109,7Nm przy4080ob/min
I co Wy na to? Wszystko badali na nowoczesnej hamowni,gdzie blad moze wyniesc 0,1km!!!
No i mora³ z tego taki, ze moze i te KUNIE troche rosna, ale moment obr maleje a wraz z nim maleje ciag bryczki(poza Dolot typ-Carbon). Jak dla mnie oplacalne tylko przy profesjonalnym montazu.
bry¶ - 12-01-2007, 11:57
" />czyta³em te bzdury tu przyk³ad "dolotu typu carbon " wykonanego do alfy 3,2 gta i niczym on siê nie ró¿ni³ od fabrycznego poza wygl±dem http://img154.imageshack.us/my.php?image=1000004ir8.jpg
pawcio1 - 12-01-2007, 13:11
" />
">Panowie chyba Was zaskocze!W magazynie Motor z 25/09/2006 jest bardzo ciekawy artykul na ten temat!Testowano szereg rozwiazan w/w tematu i za karzdym razem skrupulatnie badano zachowanie samochodu na hamowni,samochod Fiat Punto 1.2 75km rezultaty:
-Nowy filtr seryjny:79,6km przy 6133 ob/min 112,8Nm przy 4204ob/min
-Wklad K&N: 80km przy6056 ob/min 112,9Nm przy 4034ob/min
-Filtr stozkowy otwarty:81,5km przy 6081ob/min 109,6Nm przy4370ob/min
-Filtr stozkowy zamkniety:81,9km przy6087ob/min 110,4Nm przy4196ob/min
-Dolot typ-Carbon: 82km przy 6363ob/min 115,8Nm przy 4198ob/min
-Zuzyty filtr seryjny:78,7km przy 6104ob/min 109,7Nm przy4080ob/min
I co Wy na to? Wszystko badali na nowoczesnej hamowni,gdzie blad moze wyniesc 0,1km!!!
A jaki moral z tego ??
Ze oplaca sie montowac takie rozwiazania w autach powyzej 400KM bo wtedy dopiero bedzie odczuwalny przyrost KM i Nm
Neron jesli przyrost mocy rzedu 3-5km jest odczuwalny w samochodach mocy 300-400 km to chyba jest tak samo z autkiem co ma 130-150??? Fakt faktem konikow przybywa a moment troszke sie zmniejsza!!! Nie jestem szczegolnym zwolennikiem,ani przeciwnikiem filtrow i innych tam dolotow...na pewno dziwiek jest fajniejszy!!!
Neronq - 12-01-2007, 14:06
" />
">Panowie chyba Was zaskocze!W magazynie Motor z 25/09/2006 jest bardzo ciekawy artykul na ten temat!Testowano szereg rozwiazan w/w tematu i za karzdym razem skrupulatnie badano zachowanie samochodu na hamowni,samochod Fiat Punto 1.2 75km rezultaty:
-Nowy filtr seryjny:79,6km przy 6133 ob/min 112,8Nm przy 4204ob/min
-Wklad K&N: 80km przy6056 ob/min 112,9Nm przy 4034ob/min
-Filtr stozkowy otwarty:81,5km przy 6081ob/min 109,6Nm przy4370ob/min
-Filtr stozkowy zamkniety:81,9km przy6087ob/min 110,4Nm przy4196ob/min
-Dolot typ-Carbon: 82km przy 6363ob/min 115,8Nm przy 4198ob/min
-Zuzyty filtr seryjny:78,7km przy 6104ob/min 109,7Nm przy4080ob/min
I co Wy na to? Wszystko badali na nowoczesnej hamowni,gdzie blad moze wyniesc 0,1km!!!
A jaki moral z tego ??
Ze oplaca sie montowac takie rozwiazania w autach powyzej 400KM bo wtedy dopiero bedzie odczuwalny przyrost KM i Nm
Neron jesli przyrost mocy rzedu 3-5km jest odczuwalny w samochodach mocy 300-400 km to chyba jest tak samo z autkiem co ma 130-150??? Fakt faktem konikow przybywa a moment troszke sie zmniejsza!!! Nie jestem szczegolnym zwolennikiem,ani przeciwnikiem filtrow i innych tam dolotow...na pewno dziwiek jest fajniejszy!!!
nie chodzi o to, ze przy mocy 400KM jest przyrost 3-4KM bo tyle to jest przy 75km ale procentowy przyrost mocy i teoretycznie dla takiego mocnego silnika to 20-30KM przyrost jest niby realny bo to w ten sposob trzeba interpretowac
DeviLL - 12-01-2007, 18:17
" />Stozek ogolnie polepsza gore (wiecej powietrza silnik potrzebuje) , ale za to przenosi moment wyzej , przez co ow moment moze malec (wg wzorow na moc/moment) . Mialem kiedys stozek i woz slabiej sie zbieral niz na seryjnej puszce , lepiej zrobic uklad wydechowy niz dolot :wink:
hf - 18-01-2007, 17:00
" />zle zalozony stozek zdecydowanie oslabia samochod jest sens zalozyc jesli robimy caly dolot ale nie sami... bo pod maska wystepuja podcisnienia nadcisnienia i takie tam pozatym jak stozek bierze gorace powietrze od silnika to sami wiecie ze dobrze byc nie moze... ale dzwiek jest kozak