s9123 - 08-01-2006, 11:19
" />witam!w którym miejscu znajduje sie czujnik temperatury!bo zepsuł mi sie i z rana gdy silnik jest zimny na zapłonie wskazujie mi 90 stopni a jak jezdze to 130!ale sinik nie jest taki goracy ma normalna temperature
Student_ - 08-01-2006, 16:35
" />Witam,
też tak mam z tą temperaturą, teraz w zime jest OK, tj temperatura poczas jazdy utrzymuje się na poziomie 90st, jak troche postoje to dochodzi do 110st. Gorzej jest w lato. Temperatura była mierzona czujnikiem, i wychodziło że przekłamuje wskaźnik na desce. Jednak w korkach nie mogę używać klimy, gdy stoję z działającą klimą to sie grzeje za bardzo.
Moze ktoś ma na to rozwiązanie ?
makek - 08-01-2006, 16:53
" />Nie wiem jak w innych silnikach (zwłaszcza gdy ktoś się nie opisze), ale w 1.8 8v czujnik temp. na wskaźnik jest między świecami i nie ma nic wspólnego z ECU. Klima (chyba), korzysta z tego samego czujnika i rzeczywiście może szaleć, gdy czujnik przekłamuje.
s9123 - 10-01-2006, 16:16
" />mam silnik 1.6 zagazowana jest i widziałem jakieś cós w bloku z którego kable ida wyzej i jest coś miedzy świecami tylko który jest na deske?
wujek - 10-01-2006, 22:09
" />Witam,
Czujnik temperatury dla zegarów:
- w dwuwałkowej 8v wkręcony w głowicę, na linii świec, styki w układzie litery "T" - jeden styk dla zegara, a drugi dla kontrolki nadmiernej temperatury silnika
- w 16v - wkręcony w termostat, skos w dół, styki też w układzie litery "T", sterują zegarem i kontrolką nadmiernej temperatury
Czujniki te nie są podłączone do obwodów klimatyzacji.
Często powodem błędnych wskazań zegara temperatury jest uszkodzenie czujnika (zwiera).
Nadmierny wzrost temperatury silnika na postoju, z włączoną klimą może mieć dwie przyczyny - niezałączanie wentylatora chłodnicy, zmniejszenie przepływu powietrza dla chłodnicy i skraplacza (przytkanie szczelin owadami, błotem itp.) Warto sprawdzić obie potencjalne usterki, gdyż zaniedbane mogą skrócić żywot silnika i elementów ciśnieniowych klimatyzacji (sprężarka, parownik, skraplacz, połączenia)
Pozdrawiam
PS
W 2.0 Tie w głowicę jest jeszcze wkręcony czujnik spalania detonacyjnego, wystaje z niego przewód z kostką styków.
mario09 - 10-01-2006, 22:20
" />
">W 2.0 Tie w głowicę jest jeszcze wkręcony czujnik spalania detonacyjnego, wystaje z niego przewód z kostką styków.[/url]
Wujek, a gdzie znajduje sie ten czujnik sie w 2,0 16v Turbo?
wujek - 10-01-2006, 22:36
" />Witam,
W 16v, czujnik spalania stukowego jest przykręcony do bloku silnika, pod kolektorem ssącym (taka "słuchawka" pod dużą śrubą z podkładką)
Pozdrawiam
mario09 - 10-01-2006, 22:42
" />O kurcze, a ja nic o takim wygladzie nie kojarze. Czujnik temperatury oleju to owszem, ale zeby cos takiego? Hmm, moze ktos ma fotke tego cuda?