bichon - 14-10-2007, 20:56
" />Witam
Wydaje mi sie, gdy kupowalem moja Delte, zamkniecie centralnego zamka zamykalo tez bagaznik - wciagalo bebenek zamka do srodka tak, jak zamkniecie kluczykiem. Potem jakis czas bylo nieco dziwnie, czasami nie zamykal, a czasami zamykal, ale nie wciagal zamka do srodka (nie dalo sie wcisnac zamka zeby sie otworzyl), a od jakiegos czasu wogole nie reaguje na centralny zamek. Mozna za to otworzyc bagaznik przyciskiem ze schowka pasazera.
Czy ktos spotkal sie z tym problemem i wie jak to naprawic?
bassman - 21-10-2007, 15:47
" />Witka!
Sprawdź styki i kostki w tylnej klapie, siłownik jest zamocowany na dwóch śrubach.
Jak to nie pomoże to skoncentruj się na przewodach w gumowej przelotce między klapą a nadwoziem.
Pozdrawiam.
bichon - 22-10-2007, 11:12
" />No to szczegoly :-)
Od ktorej strony moge sie dobrac do stykow, gdzie je mozna znalezc? Zaczac od zdemontowania zamka czy od czegos innego?
Ile kabelkow ( i ktore) ida do centralnego zamka, jakie powinny byc ich stany elektryczne? Idzie nimi tylko impuls przy zamykaniu/otwieraniu, czy tez jest stale napiecie?
bassman - 27-10-2007, 15:34
" />Napisze jak jest u mnie:
Kable to białoszary i żółty, występują po lewej stronie skrzynki bezpiecznikowej w dużym białym złączu.
Dalej znajdziesz je w tylnej klapie i przy siłowniku.
Jeśli chodzi o ich stany to jest dość duża zagadka, podczas pomiaru u mnie wychodziło, że w stanie nieustalonym są oba zmasowane, podczas sterowania idą impulsy dodatnie na poszczególne przewody. Nie potrafię stwierdzić czy potencjał masy też jest impulsowy czy naprzemiennie odłączany.
Jeszcze powrócę do tego problemu, bo u siebie zakładałem alarm, ale nie miałem już czasu by podłączyć otwieranie klapy tylnej z pilota.
W alarmie mam tylko impuls masowy przez 1 do 3 sek. a sterowanie tego trzeba będzie rozwiązać przez przekaźnik.
Pozdrawiam.
adasik12 - 27-10-2007, 19:12
" />Właśnie u siebie chciałem zamontować przekaźnik do bagażnika w schowku ale nie działało i czasem zawarcie mi się robiło ale jeszcze z tym będę walczył bo zamek w bagażniku mi nawalił i muszę otwierać ze schowka.
bichon - 02-11-2007, 12:35
" />Dzisiaj rozebralem zamek na czesci pierwsze... przynajmniej to, co bylo rozbieralne :-)
Generalnie dostac sie tam nie jest trudno, zdejmuje sie oslone plastikowa (kilka wkretow latwych do zlokalizowania), sam zamek trzyma sie na 2 srubach 13, po ich odkreceniu latwo sie wyjmuje. Naped zamka tez jest na 2 wkretach, z calkiem przystepnym dostepem - projektant na szczescie to przemyslal.
Naped/silownik zamka to silniczek elektryczny na 12V z przekladnia liniowa (obrot silniczka zamienia na ruch posuwisty, nazwijmy to tloczka). w samym zamku jest przekladnia dzialajaca w druga strone.
Niestety blok silownika jest nierozbieralny, jak sie zdupcy to trzeba calosc wymienic.
U mnie juz prawdopodobnie wyrobily sie zebatki. Silownik rusza sie w obie strony, ale udalo mi sie doprowadzic tylko do takiego stanu, ze da sie otworzyc bagaznik z przycisku ze schowka. Nie da sie natomiast zamknac bagaznika zamkiem centralnym. Sam silownik 'na sucho' sie rusza, ale ma za mala sile, zeby wciągnac bebenek zamka (czyli zaryglowac go). Na samym zamku czuc wyraznu opor na poczatku ruchu ryglujacego, niestety silniczek sobie z tym nie potrafi poradzic. Zastanawiam sie nad wymiana mechanizmu zamka z pozostawieniem starego cylinderka na kluczyk, wydaje mi sie, ze da sie to wymienic. Zobacze co da sie dostac na szrocie.
karol1125 - 02-11-2007, 19:03
" />Zawsze możesz użyć uniwersalnego siłownika do bagażników i dopasować go jakoś. Niektóre maja naprawdę przyzwoity uciąg i na pewno poradzą sobie z opornym zamkiem. Więc jak nie szrot, to polecam. Pozdrawiam.
bassman - 04-11-2007, 17:26
" />Witka!
Szukaj siłownika firmy "Mera Błonie", w specyfikacji mają 6kg, w rzeczywistości koło 10 kg. Konstrukcja toporna ale bardzo wytrzymała i niezawodna.
Ja na takich siłownikach kupę aut zrobiłem - w tym i ciężarowych.
Problem może być z dostępnością, firma jest w upadku.
Pozdrawiam.
PS:
Potrzeba Ci siłownik Slave (niewolnik) - dwupinowy.
bichon - 01-04-2008, 21:32
" />Ech, pochwale sie :-)
Zrobiłem w końcu ten zamek, to już chyba pół roku po rozpoczęciu tematu :-)
Zastosowałem siłownik uniwersalny, kupiony u tego gościa:
http://novo.com.pl/ (sprzedaje też w weekendy na giełdzie elektronicznej w Krakowie i na allego)
Przerobienia wymagała końcówka siłownika, ja zrobiłem to w ten sposób, ze rozwierciłem kółko, ktore było na końcu 'tłoczka' do rozmiarów trzpienia zamka. pasowało dosyć ciasno, ale na szczęście dało się tak skręcić. I co najważniejsze - działa :-D
A, co do podłączenia kabelków - są dwa, więc sprawdzałem empirycznie przy jakim połączeniu 'tłoczek' się wsuwa, a przy jakim wysuwa. Kabelki złączyłem na słowo honoru - wypiep****m oryginalne wtyczki i wsunąłem jedną końcówkę w drugą - akurat ciasno wchodziły - i zaizolowałem to zwykłą taśmą izolacyjną.
Koszt tego siłownika to 10zł
Gdyby ktoś miał podobny problem to służę pomocą.