Nuova Delta - brak ladowania



zaba156 - 31-08-2006, 12:17
" />witam
odkad kupilem samochod (ponad 2lata temu) mam problemy z ladowaniem (naprawie pochodzi doscyc dlugo i znowu siada) za kazdym razem objawy sa nieco inne ale problem ten sam brak lub slabe ladowanie Czy ktos moze mi pomoc bo juz brakuje mi pomyslow na naprawe za kazdym razem siada cos w alteratorze
z gory dzieki za pomoc
pozdrawiam




monterek - 31-08-2006, 12:29
" />napisz co dokladnie robiles przy nim



zaba156 - 31-08-2006, 12:46
" />- jak kupileml lekko swiecila sie lampka diagnoza ladowanie bylo za mocne wymienilem mostek prostowniczy i szczotki
- nastepnie znowu lekko swiecila sie lampka (w dzien nie widoczna) ale prady byly ok jak stwierdzil to elektryk wymienili mi jakas diode w mostku
- za 3 razem mialem ciekawe zwarcie (pisalem na formu) jak wylaczylem silnik to lampka sie swiecila i krecil sie licznik km dziennych a jak zapalalem to gasla i licznik stawal i alternator glosno chodzil wymienilem po raz kolejny jakas diode i lozyska (szczotki byly ok)
- ostatnio jak postal dluzej (kilka dni) nie bylo ladowania ale po kilku przygazowkach wszystko wracalo do normy (zdarzylo sie to jakies 3 razy
- a dzisiejsza awaria mnie oslabila jechalem i nagle samochod przerwal (jakby braklo paliwa obroty spadly i zaczela sie swiecic) wysokie obroty nie pomogly raz przygasala raz nie
to sie rozpisalem



Kozi - 31-08-2006, 14:02
" />U mnie te¿ siê ¿arzy³a lampka ³adowania a parametry wg elektryka by³y ok. Winne by³y "diody". Wymienili i po k³pocie

Pozdro
Kozi




wujek - 31-08-2006, 14:16
" />Witam,
Dokuczliwe - przypuszczam, ¿e alternator mo¿e byæ ofiar± wadliwych po³±czeñ.
Je¿eli doprowadzenia po³±czeñ alternator-akumulator bêd± niepewne to w alternatorze wyst±pi± przepiêcia (do 50V), w efekcie których nastêpuj± przebicia diod, przebicia zolacji uzwojeñ.
Proponujê, w pierwszej kolejno¶ci, dok³adne sprawdzenie po³±czeñ masa silnika - nadwozie - minus akumulatora. I tak samo po³±czenie alternator - plus akumulatora. I kolejny raz namawiam do wymiany klem.
W chwili obecnej, prawdopodobnie wyst±pi³o zwarcie w alternatorze.
Wskazane równie¿ sprawdzenie, czy nie jest pêkniêta obudowa alternatora i czy woda z ka³u¿ nie dostaje siê do uzwojeñ.
Pozdrawiam



TADEO - 31-08-2006, 15:23
" />wymien od razu caly alternator a nie sie bedziesz bawil. mi kiedys obudowa cala pekla i stojan dotknol obudowy czyli nie mialem ladowania. musialem nowy kupic 400zl dalem albo nawet 450 nie pamietam juz



zaba156 - 04-09-2006, 10:08
" />okazalo sie ze bylo przebicie na uzwojeniu stojana i jak to stwierdzili panowie elektrycy moglo to byc przyczyna moich wczesniejszych awarii bo byl on w oplakanym stanie sprawdzili mi rowniez i oczyszcili wszystkie kabelki pradowe i teraz wszystko ladnie dziala



Bartexxx - 10-09-2006, 11:44
" />Mia³em prawie identyczn± sytuacjê, nawet jak kupi³em nowy akumulator to po dwóch tygodniach samochód mi na trasie siê zatrzyma³ jakby paliwa brak³o......
Jednak po wielu przej¶ciach, wymianach "tego i owego" okaza³o siê ¿e g³ówny przewód od alternatora by³ przetarty....
Teraz ju¿ jest OK

pozdro



mustafi - 15-09-2006, 20:23
" />I moja delte dopadla ta usterka- trzy dni temu.
Od jakis 3tygodni, czasem zapalala sie po ruszeniu kontrolka ladowania, po 1-2minutach gasla. Pojechalem na standardowe napiecie paskow, bo wymienialem je jakies 3miechy temu, gosc napial, ale mowil ze byly napiete i to nie powod swiecenia sie kontrolki. Olalem to.
Pewnego wieczora pojechalem sobie nad jeziorko, wrcacajac przygasla deska rozdzielcza, radio sie wylaczylo, ale jechalem dalej. Przed samym domem, zaczela sie palic kontrolka abs, zgasla tablica, ponizej wylaczylo sie radio, swiatla stopu...
dojezdzalem juz pod dom, zrzucilem bieg z 3 na luz, obroty zostaly na 3500:)
dokulalem sie na luzie pod dom, sprobowalem odpalic i nawet nie chcial krecic. kompletny brak sily w aku.
Wiedzialem co jest. Padlo ladowanie i aku sie wyczerpal od podawania pradu na swiece.
na drugi dzien, holowanie do elektryka.
Alternator do naprawy, wywalone lozysko i jakies pierscienie wyrobione, ponoc sie cos zwieralo. Do tego wymiana regulatora napiecia.
Usluga:
150PLN
Teraz gra, nic sie nie dzieje i jest GIT

Wniosek:
nie lekcewazyc swiecacej sie czasem podczas jazdy kontrolki ladowania!!

Mi sie udalo, ze auto sie "skonczylo" pod samym domem, ale moglem tez stanac gdzies w lesie na jeziorem...



Andrzej76 - 18-09-2006, 05:45
" />Witam wszystkich u¿ytkowników. Akurat chyba w sam± porê trafi³em na ten temat. Ja wczoraj wieczorem zauwa¿y³em, ¿e podczas jazdy w pewnym momencie kontrolka ³adowania zaczê³a mi siê ¿arzyæ, co ciekawe zgas³a po zatrzymaniu na skrzy¿owaniu i ju¿ siê nie za¶wieci³a. Dzi¶ rano powtórzy³o siê to samo z tym, ¿e celowo zatrzyma³em siê zgasi³em silnik i po ponownym uruchomieniu by³o ju¿ O.K. Ciekawe co bêdzie dalej ale dzi¶ posprawdzam sobie wszystkie po³±czenia i zobaczymy. Pozdrawiam.



mustafi - 18-09-2006, 10:14
" />
">Witam wszystkich u¿ytkowników. Akurat chyba w sam± porê trafi³em na ten temat. Ja wczoraj wieczorem zauwa¿y³em, ¿e podczas jazdy w pewnym momencie kontrolka ³adowania zaczê³a mi siê ¿arzyæ, co ciekawe zgas³a po zatrzymaniu na skrzy¿owaniu i ju¿ siê nie za¶wieci³a. Dzi¶ rano powtórzy³o siê to samo z tym, ¿e celowo zatrzyma³em siê zgasi³em silnik i po ponownym uruchomieniu by³o ju¿ O.K. Ciekawe co bêdzie dalej ale dzi¶ posprawdzam sobie wszystkie po³±czenia i zobaczymy. Pozdrawiam.
poczytaj moj post wyzej, u mnie zaczynalo sie identycznie.



Andrzej76 - 18-09-2006, 14:09
" />Po³±czenia niby s± O.K. Ale zauwa¿y³em, ¿e przewód od alternatora ma zdart± izolacjê tak na d³ugo¶ci 1cm z jednej strony i ¿y³a przewodu jest na wierzchu tylko nie jestem jeszcze pewien czy jedna czy wiêcej bo zagl±da³em podczas pracy. A tak w ogóle to alternator jest "strasznie fajnie" umieszczony i mo¿e który¶ z kolegów do¶wiadczonych doradzi jak go ewentualnie sprawnie wymontowaæ.



Andrzej76 - 21-09-2006, 10:01
" />Sprawdzi³em wszelkie po³±czenia alternatora, dodatkowo zaizolowa³em przewody ale to nic nie zmieni³o. Najciekawsze jest to, ¿e pomiary napiêcia s± takie jakie powinny byæ, 12,80 V przy zgaszonym silniku i 14,10 V przy uruchomionym silniku. Identyczne wyniki by³y wcze¶niej kiedy jeszcze nic sie nie dzia³o a napiêcia mierzy³em z ciekawo¶ci. Po w³aczeniu obci±¿enia typu ¶wiat³a, radio, wentylator napiêcie spada maksymalnie do 13,65 V.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \