Nowa Lancia Lybra 2.4 jtd opinie o samochodzie



Anonymous - 07-06-2007, 12:09
" />Witam! niewiem czy dobry dzial bo jestem tu nowy ale pisze:) Moj ojciec zamierza zmieniac samochod. Obecnie mamy Fiata Brava 1997r. Natknelismy sie na lancie lybre z silnikiem 2,4jtd 140koni diselek. Samochod nas zaskoczyl niska cena ok. 26tys jak na 2001r i to wyposazenie to nas zdziwilo. Mamy juz lekkie uprzedzenie co do wloskich wyrobow awiec chcialbym sie dowiedziec czy sa to awaryjne samochody? jak z czesciami czy sa latwo dostepne i w jakich cenach? i co z tym spalaniem? czytalem kilka postow i zaskakujaco duzo pali w miescie... Awiec prosze o wasze opinie. Pozdrawiam Michal




Bartexxx - 07-06-2007, 12:32
" />
"> i co z tym spalaniem? czytalem kilka postow i zaskakujaco duzo pali w miescie... Awiec prosze o wasze opinie. Pozdrawiam Michal

Witaj
sam nie je¿d¿ê Lyberk±, ale w Kappie mam podobny silnik. Jak wysokie wed³ug tego co przeczta³e¶, jest spalanie w mie¶cie?? We¼ te¿ pod uwagê, ¿e to silnik 2,4....



Nat - 07-06-2007, 15:16
" />Lybra, jak siê zapewne domy¶lasz, by³a na tym forum omawiana wielokrotnie. U¿yj opcji "szukaj".
Powiem tak: je¶li nie chcesz jej kupiæ to podaj linka, bo oferta jest ciekawa i z pewno¶ci± znajdzie siê zainteresowany
A sama Lybra 2,4 JTD to moim zdaniem auto ewidentnie godne polecenia.



Anonymous - 07-06-2007, 19:26
" />spalanie w miescie ok 12l a dochodzi do 14l. Troszke zaduzo. Mieszkam w krakowie i duzo po nim szosuje dlatego to jest takie wazne. A linka niemam jak podac bo to jest prywatna oferta. Kolega ojca sprowadza samochody i wlasnie ma taka okazje




aro - 07-06-2007, 19:30
" />eee diselek ma takie spalanie 8O niemozliwe :?



Gawlick - 07-06-2007, 21:23
" />U mnie trasa to ok 5-6 miasto 8-9



Nat - 07-06-2007, 21:30
" />
">U mnie trasa to ok 5-6 miasto 8-9

Twoje wyniki chyba s± bli¿sze prawdy ni¿ Micha³a_kraków.
No oczywi¶cie sporo zale¿y od tego, kto jak± ma nogê.

Tu pisali¶my o spalaniu w Lanciach (kliknij):!:



Gawlick - 07-06-2007, 22:56
" />Nogê to nieraz mam ciê¿k± hehe, bo Lucyna a¿ prosi siê czasem ¿eby przycisn±æ. Mowie takie spalanie wychodzi mi srednio, w mie¶cie czasem mniej. Chocia¿ na trasie kompjuta baaardzo czesto pokazuje mi 4.5/100 ale to raczej nie mo¿liwe jest... Chocia¿ kto j± tam wie



NajMlodszyM - 09-06-2007, 17:17
" />
">spalanie w miescie ok 12l a dochodzi do 14l. Troszke zaduzo. Mieszkam w krakowie i duzo po nim szosuje dlatego to jest takie wazne. A linka niemam jak podac bo to jest prywatna oferta. Kolega ojca sprowadza samochody i wlasnie ma taka okazje

Oj, to chyba wed³ug wskazañ komputera a nie rzeczywiste Rzeczywiste spalanie nie dochodzi do 12l, sam mam 1.9 JTD i w mie¶cie z klim± pali max ko³o o¶miu litrów a 2.4 JTD max 9 - 9,5 l , a gdzie tam jeszcze do 12-tu litrów 2.4 Jtd silniczek warty polecenia, jest to najs³uszniejszy wg. mnie i zapewne wielu innych u¿ytkowników forum silniczek do tego autka a samo autko miodzio

Je¶li tylko zadbane, to braæ i nic poza dolewanie ON nie trzeba bêdzie do niego dok³adaæ.

Pozdrawiam



Nat - 09-06-2007, 19:40
" />
"> 2.4 Jtd silniczek warty polecenia, jest to najs³uszniejszy wg. mnie i zapewne wielu innych u¿ytkowników forum silniczek do tego autka a samo autko miodzio

Jest jeszcze 2,0 20V
Daj±cy bardzo du¿o frajdy, natomiast trochê bardziej ³akomy na z³otówki z portfela w³a¶ciciela :twisted: Wiadomo, benzynka :!:



aro - 09-06-2007, 19:47
" />
">Jest jeszcze 2,0 20V
Daj±cy bardzo du¿o frajdy, natomiast trochê bardziej ³akomy na z³otówki z portfela w³a¶ciciela :twisted: Wiadomo, benzynka :!:


Zawsze mo¿na zagazowac :lol:



NajMlodszyM - 09-06-2007, 21:27
" />
">Jest jeszcze 2,0 20V
Daj±cy bardzo du¿o frajdy, natomiast trochê bardziej ³akomy na z³otówki z portfela w³a¶ciciela :twisted: Wiadomo, benzynka :!:


Zawsze mo¿na zagazowac :lol:

To ju¿ nie to samo Dla tego najlepszy wg. mnie jest 2.4 Jtd po 2003 r kiedy ma 150 KM w tym wydaniu 2.0 20v nie ma z nim szans pod ka¿dym wzglêdem, no chyba ¿e kto¶ lubi je¼dziæ "na wysokich obrotach" :lol:



Nat - 10-06-2007, 00:08
" />
">Jest jeszcze 2,0 20V
Daj±cy bardzo du¿o frajdy, natomiast trochê bardziej ³akomy na z³otówki z portfela w³a¶ciciela :twisted: Wiadomo, benzynka :!:


Zawsze mo¿na zagazowac :lol:

To ju¿ nie to samo Dla tego najlepszy wg. mnie jest 2.4 Jtd po 2003 r kiedy ma 150 KM w tym wydaniu 2.0 20v nie ma z nim szans pod ka¿dym wzglêdem, no chyba ¿e kto¶ lubi je¼dziæ "na wysokich obrotach" :lol:

W³a¶nie nie wiem sk±d bior± siê takie opinie. Zwykle nie uargumentowane i na dodatek oparte tylko na tradycyjnej dla diesli przewadze momentu. A skoro tak, to pisanie o kazdym wzglêdzie (chyba mia³o byc "¿adnym wzglêdem" ) jest IMHO nieuzasadnione. :roll:

Moment to przede wszystkim wygoda (dla tych, co nie lubi± wachlowaæ biegami).



aro - 10-06-2007, 08:45
" />No ale instalka 4 gen . czyli sekwencyjna teoretycznie nie powoduje juz straty mocy, a zreszt± jest pare ludzi na forum w³a¶nie z takimi silnikami i zagazowanymi - wiêc mo¿esz sprawdzic :wink:

A co do wachlowania biegami - ja osobiscie lubie siê pobawic, jezdzi³em ju¿ autem z automatyczn± skrzyni±, ale frajda z jazdy duzo mniejsza - bo wachluj±c biegami to ty decydujesz czy chcesz jechac szybciej czy wolniej. Mozna to zauwa¿yc jezdz±c po mie¶cie jak ju¿ siê auto kula tak 20 km/h to mozna mu wrszucic jedynke i spalic gume, jednak ekonomicznie jest jechac powoli na dwójce, aczkolwiek nie zawsze. Ja naszczê¶cie mam vakuometr czy jako¶ tak i widze przy jakich obrotach ile auto po³yka paliwo.



NajMlodszyM - 10-06-2007, 10:16
" />
">Jest jeszcze 2,0 20V
Daj±cy bardzo du¿o frajdy, natomiast trochê bardziej ³akomy na z³otówki z portfela w³a¶ciciela :twisted: Wiadomo, benzynka :!:


Zawsze mo¿na zagazowac :lol:

To ju¿ nie to samo Dla tego najlepszy wg. mnie jest 2.4 Jtd po 2003 r kiedy ma 150 KM w tym wydaniu 2.0 20v nie ma z nim szans pod ka¿dym wzglêdem, no chyba ¿e kto¶ lubi je¼dziæ "na wysokich obrotach" :lol:

W³a¶nie nie wiem sk±d bior± siê takie opinie. Zwykle nie uargumentowane i na dodatek oparte tylko na tradycyjnej dla diesli przewadze momentu. A skoro tak, to pisanie o kazdym wzglêdzie (chyba mia³o byc "¿adnym wzglêdem" ) jest IMHO nieuzasadnione. :roll:

Moment to przede wszystkim wygoda (dla tych, co nie lubi± wachlowaæ biegami).

Ale 2.4jtd ma osi±gi lepsze ni¿ 2.0 20v tak¿e.... a co do tego zagazowywania, to mój s±siad ma toyote camry 2.2 instalka brc IV gen i bez klimy rzeczywi¶cie ró¿nicy nie widaæ, lecz kiedy w³±czy klime na benzynie jeszcze jako¶ idze, ale na gazie to ju¿ pora¿ka z reszt±...jeszcze m³ody jestem, to trzeba mnie uczyæ, nie ? tak¿e o tym gazie sprzecza³ siê nie bêdê bo i tak nie mam ¿adnych szans z Wami starymi wykami ale ten przyk³ad daje co¶ do my¶lenia

Pozdrawiam



Nat - 10-06-2007, 12:10
" />Za³o¿eniem konstrukcyjnym by³o, by silniki 2,4 jtd i 2,0 20V mia³y te same osi±gi i w zasadzie to siê Lancii uda³o. Nie pamiêtam teraz dok³adnie liczb, ale podstawowe parametry (moc, waga, przyspieszenie, vmax itp itd) s± w tych autach tylko ¶ladowo ró¿ne. Wiêc ze spokojem.
No a te historie, jak to na gazie ¿wawe auto nagle staje siê mu³em, bo kto¶ w³±czy³ klimatyzacjê i ¿e jest to regu³a w instalkach IV gen, to mo¿na miêdzy bajki w³o¿yæ.



£ukasz - 10-06-2007, 13:11
" />2.4jtd z 2.0 20V nie ma sensu proownywac... ten pierwszy ma turbafke a ten drugi to n/a. Kazdy doladowany silnik(obojetnie Pb czy ON) o porownywalnej mocy z wolnossacym bedzie mial lepsza elastycznosc i bedzie lepiej przyspieszal z niskich, srednich obrotow. Przyspieszenie od 0-100km to juz zupelnie inna bajka.
Generalnie to bardzo fajne jednostki z bajecznym dzwiekiem. Trwalsza i mniej klopotliwa bedzie/jest 2.0 20V
Samochod na gazie bedzie wolniejszy i slabszy przy standardowych ustawiaeniach. "Sucha" instalacja wazy ok 70-80kg wiec jest to juz tak, gdybysmy wozili caly czas w samochodzie jednego pasazera wiecej. Lpg ma wiecej oktan ale mniejsza kalorycznosc co za tym idzie samochod bedzie zawsze slabiej przyspieszal i spalal wiecej paliwa niz Pb. Widzialem juz wiele wykresow z hamowni i na tej podstawie stwierdzam ze, nie o tyle moc samochodu spada na lpg co moment obrotowy.
Oczywiscie mozna kombinowac i stworzyc takie mapy paliwowe dla ECU by osiagi byly nawet lepsze niz na Pb. okupione bedzie to znacznie wiekszym spalaniem. Nie radze nikomu katowac fury na gazie przez dlugi czas bo skonczy sie to przetopieniem katalizatora :lol:



NajMlodszyM - 10-06-2007, 14:34
" />
">2.4jtd z 2.0 20V nie ma sensu proownywac... ten pierwszy ma turbafke a ten drugi to n/a. Kazdy doladowany silnik(obojetnie Pb czy ON) o porownywalnej mocy z wolnossacym bedzie mial lepsza elastycznosc i bedzie lepiej przyspieszal z niskich, srednich obrotow. Przyspieszenie od 0-100km to juz zupelnie inna bajka.
Generalnie to bardzo fajne jednostki z bajecznym dzwiekiem. Trwalsza i mniej klopotliwa bedzie/jest 2.0 20V
Samochod na gazie bedzie wolniejszy i slabszy przy standardowych ustawiaeniach. "Sucha" instalacja wazy ok 70-80kg wiec jest to juz tak, gdybysmy wozili caly czas w samochodzie jednego pasazera wiecej. Lpg ma wiecej oktan ale mniejsza kalorycznosc co za tym idzie samochod bedzie zawsze slabiej przyspieszal i spalal wiecej paliwa niz Pb. Widzialem juz wiele wykresow z hamowni i na tej podstawie stwierdzam ze, nie o tyle moc samochodu spada na lpg co moment obrotowy.
Oczywiscie mozna kombinowac i stworzyc takie mapy paliwowe dla ECU by osiagi byly nawet lepsze niz na Pb. okupione bedzie to znacznie wiekszym spalaniem. Nie radze nikomu katowac fury na gazie przez dlugi czas bo skonczy sie to przetopieniem katalizatora :lol:
: brawo :



Kris - 10-06-2007, 22:42
" />Jezdze w wiekszosci poza Polska i tu autko sie sprawuje bardzo dobrze. Kupilem w Bawarii od pierwszego wlasciciela po 87000 km i 3 latka ('03).
Teraz czeka mnie rozrzad (106000) chamulce no i niesetety szyba ktora dostala kamieniem w styczniu przy okolo 160km/h...

Jakies pytania? Chetnie podziele sie moim 7 miesiecznym doswiadczeniem o;)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \