Pepto - 14-01-2008, 20:12
" />Witam, pod koniec roku zakupiłem Delte II z 1996roku z silnikiem 2.0 16v (wersja 836A.3000). No i niestety padł mi układ regulacji biegu jałowego, w związku z tym mam kilka pytań:
Jaka powinna być rezystancja na pinach tego zaworu ICV (często zwanego silnikiem krokowym).
http://images30.fotosik.pl/141/72017eaa8f830094m.jpg[/img]
http://images25.fotosik.pl/139/4e4026c8cedc86e9m.jpg[/img]
Poza tym jakim sygnałem jest on sterowany, podłączałem multimetr i nie pojawiają sie żadne sygnały DC (choć na zaworze jest zaznaczona polaryzacja), jednak pojawiają sie jakieś sygnały zmienne.
Poza tym, w jaki sposób działa ten zawór (obraca sie, czy porusza w górę i w dół) bo po rozkręceniu ( do czyszczenia) nie mogłem tego określić?
Na koniec jakie mogą być inne przyczyny, całkowitego braku regulacji wolnych obrotów?
Objawy są takie, ze po zdjęciu nogi z gazu silnik momentalnie gaśnie, gdy jednak naciska sie pedał gazu, wszytko jest w najlepszym porządku.
P.S Robiłem eksperyment i przytknąłem rękom, ten dodatkowy dolot (po zdjęciu gumowego węża) i wtedy wolne obroty są, oraz daje sie nimi pięknie sterować za pomocą zwiększania lub zmniejszania szczeliny.
Z góry dzięki za wszelka pomoc, Pozdrawiam.
Yannick - 15-01-2008, 00:56
" />ICV porusza tłoczkiem góra-dół, prawdopodobnie jest sterowany przebiegiem a'la PWM.
Ciepły też gaśnie?
Wygląda na zgon zaworka jeśli czyszczenie nie pomogło... Najlepiej by było podmienić z innego auta na chwilę i obadać na pewno przed zakupem, bo nówka okolice 300zł chyba.
Pozdrawiam.
Pepto - 15-01-2008, 02:13
" />No właśnie niedawno zatargałem, oscyloskop do garażu, i podłączyłem się pod kable zasilające ICV, jednak pojawił sie tam tylko sygnał o bardzo małej amplitudzie (około 2mV), był on kwadratowy a do tego impulsy zmieniały swoją szerokość w zależności od szczeliny pozostawionej do ssania powietrza. Jutro będę dalej grzebał zobaczymy.
A jak silnik sie nagrzeje to chodzi, tylko na bardzo niskich obrotach (500 do 600), wystarczy włączyc świata, czy inny odbiornik i potrafi zgasnąć
igrek - 15-01-2008, 04:11
" />Opór cewki powinien wynosić 4-12omów.
Daj maila to prześlę Ci procedurę sprawdzenia go i obraz oscyloskopowy
Pepto - 15-01-2008, 10:31
" />U mnie jest około 6,6ohma a mai to: peptothc@poczta.onet.pl
Pepto - 21-01-2008, 01:26
" />Udało mi sie ostatecznie, zwalczyć usterkę i tu wielkie podziękowania dla Formowiczów.
Opisze co było przyczyną- może kiedyś sie komuś przyda:
1-Coś nie stykało w skrzynce przekaźników po wyjęciu wszystkich i zamontowaniu spowrotem, pojawiło sie napięcie na doprowadzeniach do zaworu ICV.
2-Podczas czyszczenia zaworu nie wiedziałem dokładnie jak powinien sie on poruszać dlatego go nie uruchomiłem, dopiero po ponownym rozkręceniu okazało sie ze jest on zakleszczony (jakiś wredny paproch), pomogło dopiero delikatne naciśniecie śrubokrętem + ponowne czyszczenie.
Po dokonaniu tych zabiegów autko śmiga jak dzikie :twisted:
Pozdrawiam