TADEO - 08-02-2007, 13:32
" />temat ostatnio bardzo popularny na naszym forum czyli termostat. prawdopodbnie mam z nim problemy od samego poczatku ale jakos nie zwracalem na to uwagi. raz bylo dobrze raz nie i w koncu nie wiem jak jest. prosze o pomoc zeby mi ktos powiedzial czy temteratura jest dobra czy tez nie i jeszcze jakie macie obroty w autach na jalowym biegu
oto fotki podgladowe jak jest u mnie z temperatura
http://images11.fotosik.pl/44/4433120ea107fdf1m.jpg[/img]
http://images12.fotosik.pl/38/647fd05f8aff8ff8m.jpg[/img]
zdjecia robilem po dlugim jezdze tak po godzinie po miescie. pali mi ok 10 a na forum fiata czytalem ze im te silniki pala po 8 7.5 po miescie. jak ktos cos wie na ten temat niech pisze bede bardzi wdzieczny przyda sie tez to dla innych
pozdrawiam tadek
Lukasz291 - 08-02-2007, 17:32
" />Obroty oscyluja ok 950-1000 przynajmniej u mnie tez mam problem z tremostatem( w sobote wymiana) dok³adnie tak jak pisza spalanie oscyluje na pozioma 7,5-8,5 wiec moze sonda??
TADEO - 08-02-2007, 17:56
" />bardziej chyba termostat. ale sonde tez musze sprawdzic. spalanie mam troche za wysokie. jak ktos jeszcze zna sie na tym niech sie wypowie
Anonymous - 08-02-2007, 18:56
" />Mam taki sam problem (o ile to jest problem). Temperatura 80 stopni, wolne obroty 950-1000. Auto do tych 80 stopni nagrzewa sie szybko, wiêc termostat sie zamyka. Wg ksia¿ki do naszych Fiatów Tipo normalna temperatura pracy to 80-90stopni, czyli niby jest wszystko w normie. Spalanie w trasie 8 beny - 10 gazu. Ale akurat spalanie to norma dla mojego silnika.
Nie wiem czy kupowaæ nowy termostat. Niby drogi nie jest, bo 30 kilka z³otych, ale skoro ten jest dobry?
p.s. Mam silnik 1,8-76kW.
Lukasz291 - 08-02-2007, 19:20
" />Co do Spalania to sonda... a co do temperatury do termostat... Moja sie max rozgrzewa do 70 st. a jeszcze ca³kiem niedawno by³o ca³y czas 90 i nie by³o z tym problemu wiec w sobote kupie nowy termostat.
Te silniki naprawde potrafia byc oszczedne. Ale to zalezy od twojej nogi jesli masz Ciêzka to spali tyle i nic na to nie poradzisz
TADEO - 08-02-2007, 19:31
" />jezdze bardzo spokojnie od bardzo dlozszego czasu wiec cos musi byc w aucie nie dobrego musze to zrobic w przyszlym tyg
bassman - 08-02-2007, 19:45
" />Jesli chcecie miec pewnosc czy macie uwalony termostat to nie ma problemu.
Odpalacie silnik rano i patrzycie na wskaznik temperatury jak juz drgnie ciut ponad 50 stopni celsjusza to znaczy ze ciecz w obiegu chlodzacym tez ma 50 stopni - wiec poczujecie gola reka czy jest cieple.
Wkladacie dlon pod maske i macacie grube weze od chlodnicy przy jej kruccach, jesli beda oba w tej samej temperaturze (gorace) to termostat jest niesprawny, jesli jeden bedzie wyraznie zimny a drugi letni, jest to znak ze termostat prawidlowo dziala bo jeszcze nie otworzyl duzego obiegu cieczy.
Co do temperatury to najlepiej sprawdzac okolo 40 do 60 stopni temperatury silnika - nie poparzymy sie i mamy pewnosc ze termostat moze dzialac lub nie.
Czasami ze starosci zakres otwierania termostatu przesuwa sie bardziej ku nizszej temperaturze, tak wiec jesli otwiera przy 80 stopniach mozna to jeszcze jakos zbagatelizowac ale jak przy 60 do 70 to juz znaczaco wplywa na spalanie.
Nastepnym krokiem moze byc sparawdzenie przy jakiej temperaturze duzy obieg zostaje otwarty:
Trzeba sie wyposazyc w termometr o zakresie okolo 100 stopni celsjusza, jak troche ponad tym lepiej.
Bez roznicy czy elektroniczny rezystancyjny PT100 czy rteciowy od pedzenia bimbru :lol: , bo i tak pomiar bedzie mocno orientacyjny.
Odkrecamy korek w zbiorniczku wyrownawczym plynu chlodzacego i wkladamy wyzej wspomniany przyrzad pomiarowy :wink: kladziemy dlon na tym chlodniejszym wezu i czekamy.
Jak pojdzie ciepla ciecz na duzy obieg chlodzacy napewno zauwazymy - rura szybko robi sie goraca - nie trzymac jej za dlugo - jak poczujecie ze jest goraca to odczytajcie wartosc temperatury.
Im blizsza 90 stopniom celsjusza tym lepiej dla Was.
Standardowo termostat sie otwiera od 84 do 92 stopni celsjusza w maksymalnym zakresie.
Ze wzgledu na bezwladnosc temperaturowa cieczy i konstrukcje obiegu chlodzacego pomiar jest orientacyjny - biore pod uwage terazniejsze warunki pogodowe.
Pozdrawiam.
Snooki - 08-02-2007, 22:34
" />
">Nie wiem czy kupowaæ nowy termostat. Niby drogi nie jest, bo 30 kilka z³otych, ale skoro ten jest dobry?
p.s. Mam silnik 1,8-76kW.
nówka sztuka tyle kosztuje ?? 8O ja jak si epyta³em to mi krzykneli 250 z³ i 395 z³ bo to jest nei sam grzybek tylko ca³osc :/ gdzi etak tanio mozna kupic ?
TADEO - 08-02-2007, 23:31
" />a moze mi ktos powiedziec czy to co mi pokazuje to jest dobrze czy za malo
bassman postaram sie jutro albo pojutrze sprawdzic tak jak mowisz
bassman - 08-02-2007, 23:55
" />Wedlug mnie zaczyna byc malo.
Jesli Ci spalanie nie przeszkadza (w co watpie z powodu cen paliwa) to mozesz tak przejezdzic do wiosny zeby wtedy w normalnych warunkach wymienic wklad termostatu. Silnikowi to jeszcze nie zaszkodzi.
Pozdrawiam.
Radinho - 09-02-2007, 00:49
" />Wszyscy sie chyba wsciekli z tymi termostatami
W mojej zwyklej 1,6 w sklepie Fiat/Lancia we Wroclawiu na Trzebnickiej krzykeli za nowy (z obudowa) 110 zl (sprawdzalem po numerze VIN, wszystko sie zgadza).
W Lubinie, w takim loklanym wszystko majacym i wszystko wiedzacym sklepie "Na peronie" znalazl mi koles termostat firmy Vernet w cenie 40-60 zl. Problem jednak polega, ze po numerze VIN znalazl dwa rozne modele - jeden z dluzsza, a jeden z krotsza rurka obudowy. Zglupialem - jaka wersja ma wiec byc?? Z dlusza czy krotsza?? Zaraz i tak sprawdze raz jeszcze w ePR.
Przetestuje tez ten sposob z "dotykaniem" Zobaczymy...
Pozdrawiam
TADEO - 09-02-2007, 01:39
" />
">Wedlug mnie zaczyna byc malo.
Jesli Ci spalanie nie przeszkadza (w co watpie z powodu cen paliwa) to mozesz tak przejezdzic do wiosny zeby wtedy w normalnych warunkach wymienic wklad termostatu. Silnikowi to jeszcze nie zaszkodzi.
Pozdrawiam.
wiem ze nie zaszkodzi tylko ze ja juz tak jezdze od kiedy lancie kkupilem myslalem ze tak powninno byc ale sie jednak myslilem jeszcz musze sonde sprawdzic lepiej dolorzyc troche a zeby pozneij taniej bylo wiadomo zeby mniej palil
Patryklancia - 09-02-2007, 10:31
" />
">Nie wiem czy kupowaæ nowy termostat. Niby drogi nie jest, bo 30 kilka z³otych, ale skoro ten jest dobry?
p.s. Mam silnik 1,8-76kW.
nówka sztuka tyle kosztuje ?? 8O ja jak si epyta³em to mi krzykneli 250 z³ i 395 z³ bo to jest nei sam grzybek tylko ca³osc :/ gdzi etak tanio mozna kupic ?
Bo co silnik to inny termostat a w lanci s± na ogól ca³e w obudowach z mas± odchodz±cych rurek najdro¿szy i najciê¿ej dostêpny jest do kappy 3.0 cena ponad 400z³ i zamawiac trzeba z itali 2 tygodnie oczekiwania wiec nie mówcie, ¿e jest tak ¼le :cry: :wink:
Snooki - 09-02-2007, 15:13
" />
">Nie wiem czy kupowaæ nowy termostat. Niby drogi nie jest, bo 30 kilka z³otych, ale skoro ten jest dobry?
p.s. Mam silnik 1,8-76kW.
nówka sztuka tyle kosztuje ?? 8O ja jak si epyta³em to mi krzykneli 250 z³ i 395 z³ bo to jest nei sam grzybek tylko ca³osc :/ gdzi etak tanio mozna kupic ?
Bo co silnik to inny termostat a w lanci s± na ogól ca³e w obudowach z mas± odchodz±cych rurek najdro¿szy i najciê¿ej dostêpny jest do kappy 3.0 cena ponad 400z³ i zamawiac trzeba z itali 2 tygodnie oczekiwania wiec nie mówcie, ¿e jest tak ¼le :cry: :wink:
Do Nuovej Delty '94-95 silnik 1.8 koszt termostatu jest lub 250 z³ lub 395 no który¶ z tych dwóch pasuje :/ a gdzi emozna dostaæ tañsze zamienniki ?? bo tez mam problem z termostatem podczas jazdy tem jest lekko powyzej 50 stopni, a jak przykry³em ca³± ch³odnice kartonem to jest elegancko czy podczas jazdy czy postoju temeperatura oscyluje w granicach 90 stopni powyzej 90 w³±cza sie wentylator
Patryklancia - 09-02-2007, 15:17
" />
">Nie wiem czy kupowaæ nowy termostat. Niby drogi nie jest, bo 30 kilka z³otych, ale skoro ten jest dobry?
p.s. Mam silnik 1,8-76kW.
nówka sztuka tyle kosztuje ?? 8O ja jak si epyta³em to mi krzykneli 250 z³ i 395 z³ bo to jest nei sam grzybek tylko ca³osc :/ gdzi etak tanio mozna kupic ?
Bo co silnik to inny termostat a w lanci s± na ogól ca³e w obudowach z mas± odchodz±cych rurek najdro¿szy i najciê¿ej dostêpny jest do kappy 3.0 cena ponad 400z³ i zamawiac trzeba z itali 2 tygodnie oczekiwania wiec nie mówcie, ¿e jest tak ¼le :cry: :wink:
Do Nuovej Delty '94-95 silnik 1.8 koszt termostatu jest lub 250 z³ lub 395 no który¶ z tych dwóch pasuje :/ a gdzi emozna dostaæ tañsze zamienniki ?? bo tez mam problem z termostatem podczas jazdy tem jest lekko powyzej 50 stopni, a jak przykry³em ca³± ch³odnice kartonem to jest elegancko czy podczas jazdy czy postoju temeperatura oscyluje w granicach 90 stopni powyzej 90 w³±cza sie wentylator
podaj vin auta sprawdze
Anonymous - 09-02-2007, 16:09
" />W intercarsie znalaz³em takie ceny http://sklep.intercars.com.pl/
Do mojegi silnika najtañszy 32,88.
Do 1,6 16V rzeczywi¶cie najtañszy jest za prawie 200z³ :evil:
Jaki z tego wniosek - 1,8 rulezzz : yesyes :
Patryklancia - 09-02-2007, 16:55
" />
">W intercarsie znalaz³em takie ceny http://sklep.intercars.com.pl/
Do mojegi silnika najtañszy 32,88.
Do 1,6 16V rzeczywi¶cie najtañszy jest za prawie 200z³ :evil:
Jaki z tego wniosek - 1,8 rulezzz : yesyes :
w o¶miozaworówce 1.8 zgodzê sie ale sprawd¼ 16v ju¿ jest cena ina a z vvt-wariatorem jeszcze trochê inna :roll:
Snooki - 09-02-2007, 16:59
" />
">podaj vin auta sprawdze
ZLA83600006011039
...z tym ze nieca³y miesi±c temu wymieni³em silnik tez na 1.8 tylko chyba 76KW ma a nie 66 i tez jest to 8V (róznicy chyba nie ma to, bo jest identyczny termostat)
Patryklancia - 09-02-2007, 17:21
" />
">podaj vin auta sprawdze
ZLA83600006011039
...z tym ze nieca³y miesi±c temu wymieni³em silnik tez na 1.8 tylko chyba 76KW ma a nie 66 i tez jest to 8V (róznicy chyba nie ma to, bo jest identyczny termostat)
Termostat z vernet 1538.88 mam taki na stanie u mnie kosztuje 29z³ :wink:
Snooki - 09-02-2007, 17:41
" />
">podaj vin auta sprawdze
ZLA83600006011039
...z tym ze nieca³y miesi±c temu wymieni³em silnik tez na 1.8 tylko chyba 76KW ma a nie 66 i tez jest to 8V (róznicy chyba nie ma to, bo jest identyczny termostat)
Termostat z vernet 1538.88 mam taki na stanie u mnie kosztuje 29z³ :wink:
napisalem na PW
Radinho - 09-02-2007, 19:32
" />Patryk, a bylbys tak uprzejmy potwierdzic, ewent. skorygowac
do mojej ZLA83600006000868 podano mi numer Vernet 6250.87.
Numer fiatowski to oczywiscie 7723325.
Zgadza sie? Z gory dziekuje.
Patryklancia - 10-02-2007, 11:19
" />
">Patryk, a bylbys tak uprzejmy potwierdzic, ewent. skorygowac
do mojej ZLA83600006000868 podano mi numer Vernet 6250.87.
Numer fiatowski to oczywiscie 7723325.
Zgadza sie? Z gory dziekuje.
Tak dobrze to jest ten termostat
Radinho - 10-02-2007, 21:27
" />
">Patryk, a bylbys tak uprzejmy potwierdzic, ewent. skorygowac
do mojej ZLA83600006000868 podano mi numer Vernet 6250.87.
Numer fiatowski to oczywiscie 7723325.
Zgadza sie? Z gory dziekuje.
Tak dobrze to jest ten termostat
Wielkie dzieki. Mam nadzieje, ze te zamienniki sa dobre jakosciowo.
TADEO - 12-02-2007, 01:28
" />moze mi ktos z posiadaczy silnikow 1.6 16v powiedziec czy tez maja taka temperature co ja ?? bo sie jakos doczekac nie moge
p_r_z_e_m_k_o - 12-02-2007, 19:31
" />No u mnie jest bardzo podobnie, a nawet wskazowka trzyma sie na tej grubej kresce miedzy 50 a 90 stopni i ani drgnie wyzej.Zastanawialem sie czy to moze jest termostat,choc wolalbym nie bo jak dzisiaj bylem sie zorientowac to mi koles najpierw wywalil 250 zl, ale pozniej pojechalem do innego sklepu i tam juz bylo lepiej bo tylko ok 140 zl czy jakos tak. Myslalem tez moze nad czujnikiem czy nie jest walniety i mi temperatury nie zaniza...
Patryklancia - 13-02-2007, 10:26
" />
">No u mnie jest bardzo podobnie, a nawet wskazowka trzyma sie na tej grubej kresce miedzy 50 a 90 stopni i ani drgnie wyzej.Zastanawialem sie czy to moze jest termostat,choc wolalbym nie bo jak dzisiaj bylem sie zorientowac to mi koles najpierw wywalil 250 zl, ale pozniej pojechalem do innego sklepu i tam juz bylo lepiej bo tylko ok 140 zl czy jakos tak. Myslalem tez moze nad czujnikiem czy nie jest walniety i mi temperatury nie zaniza...
A jaki masz silnik bo je¿eli 1.6 16v to mo¿na wymieniæ sam wklad i kosztuje 35z³ zamieny z fiata bravo firmy mera mam co¶ takiego
TADEO - 18-02-2007, 18:06
" />wymienilem termostat w czwartek i teraz dobrze wskazuje temp. caly czas jest na 90 stopniach chyba ze sie termostat otworzy i temp spada o kilka stopni. postaram sie moze jutro zamiscic fote jak wyglada ten moj termostat caly bedzie na przyszlosc dla innych
p_r_z_e_m_k_o - 02-03-2007, 15:53
" />A jak teraz ze spalaniem, spadlo troche i ogolnie silnik sie szybciej nagrzewa czy tak samo?
TADEO - 04-03-2007, 13:13
" />spalanie w sumie to nie wiem jak zima minie to wtedy powiem czesto siedze w aucie i sie dogrzewam z wlaczonym silnikiem wiec zawsze mam ok 10 11 czasem nawet 12 - 13. auto sie nagrzewa duzo szybciej temperatura stoi rowna na 90 stopniach jak sie otworzy to wtedy spada tak z 3 -5 stopni czyli chodzi juz prawidlowo wymiana nie jest taka trudna nawet samemu mozna sobie poradzic tylko ze sa 2 rodza jeden ma 2 czujniki tak jak moj jak chcesz moge ci fotke przeslac jak wyglada pozdro