ďťż
Nasza Klubowa Lybra w artykule Auto Świata



hipis - 02-08-2010, 13:43
" />no to mamy lancie w używce :]






Rafako - 02-08-2010, 14:37
" />
">no to mamy lancie w używce :]

http://www.auto-swiat.pl/wydania,Lancia ... 787,1.html

Ożesz K Pędzę wykupić cały zapas Auto Świata z lokalnego kiosku
Serdecznie pozdrawiam.



hipis - 02-08-2010, 16:20
" />Dali dobre zdjęcie otwierające ładnie widać nazwę klubu :].



Nat - 02-08-2010, 16:37
" />i znaczek klubowy w grillu




argenta67 - 02-08-2010, 19:25
" />
">no to mamy lancie w używce :]

http://www.auto-swiat.pl/wydania,Lancia ... 787,1.html

Ożesz K Pędzę wykupić cały zapas Auto Świata z lokalnego kiosku
Serdecznie pozdrawiam.
No popatrz a one już nie twoja



piterstilo - 03-08-2010, 21:17
" />Lancia kolegi Rafako, w roli głównej w ,,auto świecie"- nr 32, z 2.08.10.



argenta67 - 03-08-2010, 21:20
" />
">Lancia kolegi Rafako, w roli głównej w ,,auto świecie"- nr 32, z 2.08.10.
Dublujesz temat, było już o tym tu czytaj uważniej.



Boorek - 03-08-2010, 21:22
" />wow może ktoś wrzucić skana artykułu? chętnie poczytam.



FXX - 03-08-2010, 21:31
" />Wczoraj oczywiście nabyłem aktualny numer Auto Świat specjalnie dla artykułu o Lybrze i... poza zdjęciami to "szału ni ma"
Artykuł napisany bez żadnego polotu, tylko suche fakty. W dodatku część informacji jest dla mnie wzięta z kosmosu, że o cenach części w tabelce nie wspomnę.
Pierwsze lepsze przykłady:
- silnik 1,9JTD 110KM miał turbinę, ze zmienną geometrią (co innego jest w artykule)
- jeśli w drugim rzędzie siedzeń jest dużo miejsca na nogi to hmmm albo ja jestem jakiś niewymiarowy, albo Pan redaktor zapomniał napisać że dla dzieci jest całkiem dużo miejsca
- ceny wahaczy to już w ogóle pomyłka


">wow może ktoś wrzucić skana artykułu? chętnie poczytam.

Daj mi z 5 minutek to wrzucę



Art92 - 03-08-2010, 21:35
" />
">Wczoraj oczywiście nabyłem aktualny numer Auto Świat specjalnie dla artykułu o Lybrze i... poza zdjęciami to "szału ni ma"
Artykuł napisany bez żadnego polotu, tylko suche fakty. W dodatku część informacji jest dla mnie wzięta z kosmosu, że o cenach części w tabelce nie wspomnę.
Pierwsze lepsze przykłady:
- silnik 1,9JTD 110KM miał turbinę, ze zmienną geometrią (co innego jest w artykule)
- jeśli w drugim rzędzie siedzeń jest dużo miejsca na nogi to hmmm albo ja jestem jakiś niewymiarowy, albo Pan redaktor zapomniał napisać że dla dzieci jest całkiem dużo miejsca
- ceny wahaczy to już w ogóle pomyłka

wow może ktoś wrzucić skana artykułu? chętnie poczytam.


Daj mi z 5 minutek to wrzucę

Co do ilosci miejsca to maja racje, jest go dosyc duzo, szczegolnie na tle konkurentow z klasy D premium, w Audi A4, BMW 3 jest tego miejsca mniej, nie wiem jak w Jaguarze X-Type ale slyszalem ze tez malo miejsca mimo ze jest na bazie Mondeo ktore jest bardzo przestronne.



FXX - 03-08-2010, 21:44
" />
">Co do ilosci miejsca to maja racje, jest go dosyc duzo, szczegolnie na tle konkurentow z klasy D premium, w Audi A4, BMW 3 jest tego miejsca mniej, nie wiem jak w Jaguarze X-Type ale slyszalem ze tez malo miejsca mimo ze jest na bazie Mondeo ktore jest bardzo przestronne.

Miałem okazję jeździć jako pasażer na tylnej kanapie w Audi A4 Avant i miejsca jest porównywalnie jak w Lybrze, czyli po prostu mało. Całkiem dużo miejsca to jest, ale w Mondeo, albo S60, które również należą do tego segmentu



Art92 - 03-08-2010, 21:48
" />W Lybrze problemem jest mala ilosc miejsca z przodu, i trzeba przestawiac fotel do tylu a co za tym idzie zmniejsza sie ilosc miejsca z tylu. Mondeo to segment D, nie D+, samochody premium nie sa od tego zeby byly super przestronne, od zawsze jest tak ze jest w nich poprostu mniej miejsca, szczegolnie w klasie D, w E bywa roznie choc i tak np Omega byla przestronniejsza np od Audi A6 czy BMW 5. Za to auta klasy premium maja wiecej klasy, prestizu, lepsza jakosc.



FXX - 03-08-2010, 22:04
" />Ale S60 to już segment D+, a miejsca sporo więcej





kaeres - 04-08-2010, 11:15
" />http://www.auto-swiat.pl/wydania-zwykle ... danie.html
http://www.auto-swiat.pl/wydania,Lancia ... 787,1.html



brygadzista1 - 04-08-2010, 18:34
" />Artykul pisala osoba ktora malo wie o tym modelu Lanci. Bardzo malo faktow i moim zdaniem calosc wplywa niekorzystnie na wizerunek Lybry. Czy Lybra ma jakos przesadnie wadliwa elektryke???



michal1045 - 04-08-2010, 19:31
" />Też uważam, że jedyna rzecz warta uwagi w tym artykule to zdjęcia
Po przeczytaniu miałem jedno odczucia - Ta Lybra to jednak straszne . Nie ma nic o zaletach właściwie, tylko same usterki... Autor chyba nie zajrzał na stronę na podkładkach, która jest tak ładnie wyeksponowana...



endriu wawa - 04-08-2010, 20:30
" />Widać pismo jest tendencyjne i pochlebnie wypowiada się zazwyczaj o branży motoryzacyjnej sąsiadów zza Odry.
Miałem poprzednio Mitsubishi, które też znalazło się w jakimś dodatku do tego tygodnika.
O Mitsubishi też suche fakty, większość opinii na "NIE", zapomoniano o plusach (jakby ich nie było...)
Ceny części zamiennych faktycznie brano chyba z planety Melmak
Może to jest bardzo subiektywne odczucie, ale takie przedstawianie opinii o samochodzie daleko mija się ze stanem faktycznym i często doprowadza do powstawania stereotypów na zasadzie, że ta marka lub inna się często psuje, albo jest tandetnie wykonana...
Artykuł na dwie strony, a nie ma o czym czytać - ciekawe podejście tygodnika motoryzacyjnego...



Heathen - 05-08-2010, 08:02
" />A mi sie artykuł podoba. Suche fakty. Ochy i achy nie są potrzebne! Wystarczy przeczytac opinię fachowca i spojrzeć na zdjęcia! Wtedy nie przeraża liche zawieszenie, padający osprzęt, żłopiący olej 1,8:)
Mowicie o braku plusów. A jaki inny plus ma lancia poza niebanalnym wyglądem, dobrym komfortem i wyposażeniem?
O wyglądzie świadczą dobre fotki a nie słowa (Tylko ta wycieraczka tylna )



Alan - 05-08-2010, 08:04
" />nie przesadzajcie,napisali o niebywałym komforcie,o tanich zamiennikach,o tym że auto jest godne polecenia i warto kupić ale trzeba uważać na miny...a i silnik ma piękny gang

ale że moja kappa jest kanciata to dowiedziałem się dopiero dziś



Nat - 05-08-2010, 09:29
" />
">A jaki inny plus ma lancia poza niebanalnym wyglądem, dobrym komfortem i wyposażeniem?

Poza tym, w mojej opinii:
1. Niska cena aut na rynku wtórnym (w porównaniu z alternatywą)
2. Dzięki 1. - niska utrata wartości aut używanych (bo nie ma z czego tej wartości tracić )
3. Bezawaryjność (pisze to na bazie MOJEJ Lybry)



Heathen - 05-08-2010, 09:47
" />Nat, jedna jaskółka wiosny nie czyni. Aut bezawaryjnych NIE MA! Są auta mniej, lub bardziej trwałe. Lybra jest autkiem dość trwałym, ale nie bezawaryjnym!:)
A o cenie nie musieli wspominać, bo tabelka była i wszystko widać. Kumpel jak pierwszy raz wsiadł myślał że auto za 30-40 tyś;) gdy powiedzialem mu że jest tansze od jego Opla (Vectra B) to zapluł deske:D
No cena auta jest atutem, ale koszty utrzymania faktycznie wysokie.



Nat - 05-08-2010, 09:56
" />
">Są auta mniej, lub bardziej trwałe.
Częściowo masz rację, ale równie ważny, jesli nie wazniejszy, jest inny czynnik: Są auta zadbane lub zaniedbane.
To bardzo ważna sprawa!

">Nat, jedna jaskółka wiosny nie czyni. Aut bezawaryjnych NIE MA! Lybra jest autkiem dość trwałym, ale nie bezawaryjnym!:)
Jasne. Zabawa słowami. Też wymieniałem m.in. końcówkę drążka.

">A o cenie nie musieli wspominać, bo tabelka była i wszystko widać.
Nie musieli. Podałeś 3 cechy Lancii, dołożyłem jeszcze trzy , w mojej opinii przynajmniej równie istotne

">No cena auta jest atutem, ale koszty utrzymania faktycznie wysokie.
W sensie, że dużo pali? Bo skoro piszesz, że jest autem dość trwałym, a ceny części są fiatowskie = dość niskie, to na jakiej bazie piszesz o wysokich kosztach utrzymania? Gdzieś jest błąd w rozumowaniu



Heathen - 05-08-2010, 10:15
" />Czesci fiatowskie, ale nie do wszystkiego sa zamienniki.
W wahaczach sworznia nie wymienisz!
Głupia sprezynka pod pedał sprzegla 150zł (sprezynka+bolce 2x)
Elektrowentylator nagrzewnicy 550zł!
Co one z tytanu?
Zderzak przedni 1000zł!!!!!!!!
Koszt utrzymania wysoki, bo w moim mniemaniu Lybra nie jest bezawaryjna. (wiem wiem jak sie tanio kupilo to teraz sie doklada, ale ja nie kupilem zajechanego auta, a skrupulatnie z racji wieku wychodza problemy), a gdy porownam to z cenami z grupy VAG (moj mechanik jezdzi Golfem i paskiem) to mi rece opadaja! o okolo 1/3 wszystko tansze tam jest!



Nat - 05-08-2010, 10:49
" />
">Czesci fiatowskie, ale nie do wszystkiego sa zamienniki.
W
Elektrowentylator nagrzewnicy 550zł!
Co one z tytanu?
Zderzak przedni 1000zł!!!!!!!!


A łyżka na to... niemożliwe.
Skąd te ceny? to są nowe części z ASO?
Bo zderzaki czy wentylator na allegro , to chyba zupełnie inny poziom cenowy...
zderzak Lybra przód 650 zł
to samo 500 zł
elektrowentylator 199 zł
To tak na szybko, a bywają okazje (choćby u nas, na forum) !



Heathen - 05-08-2010, 11:46
" />Wentylator NAGRZEWNICY nie chłodnicy!:)
Używki to od 250zl sie zaczynają (no ale tu ryzyko ile taki wytrzyma)
http://allegro.pl/item1169070788_lancia ... etrza.html
Zderzak w dobrym stanie z listwami i kratka środkowa na pewno nie kosztuje 500, a nawet jeśli tak to z malowaniem bardzo blisko się do 1000 zblizy
Odnośnie okazji, ja już pakowałem same nowe części, ale sie teraz za używanymi rozglądam, ale wtedy pojawia sie kwestia DOSTĘPNOŚCI, do swojego 1,8 nie moglem znale pokrywy zaworów! Z dedry dopasowałem (czy czegos tam)bo nowa 700zł!!!!
Naprawdę gdy sie Lybra nie psuje to jest ok, ale gdy zaczyna sie cos sypać, nawet drobnostki uwierz okazuje sie ze
-drogie
-ciężko o zamienniki/brak
-ciężko o używki (niska podaż)



FXX - 05-08-2010, 12:31
" />
">A mi sie artykuł podoba. Suche fakty. Ochy i achy nie są potrzebne! Wystarczy przeczytac opinię fachowca i spojrzeć na zdjęcia! Wtedy nie przeraża liche zawieszenie, padający osprzęt, żłopiący olej 1,8:)
Mowicie o braku plusów. A jaki inny plus ma lancia poza niebanalnym wyglądem, dobrym komfortem i wyposażeniem?
O wyglądzie świadczą dobre fotki a nie słowa (Tylko ta wycieraczka tylna )


Tylko chciałbym zobaczyć jak wyglądałby artykuł o Audi A4 Avant czy Passacie B5 Sądzę, że jednak jakieś ochy i achy by się na pewno pojawiły. Co do tego fachowca to bez komentarza, bo nawet ciężko było spojrzeć w net i się dowiedzieć który silnik ma zmienną geometrię, a o cenach części nie wspominając.


">ale że moja kappa jest kanciata to dowiedziałem się dopiero dziś

Nie przejmuj się Kanciaste jest piękne


">No cena auta jest atutem, ale koszty utrzymania faktycznie wysokie.

A czego oczekujecie od samochodu, który jako nowy kosztował niekiedy sporo ponad dużą bańkę? Póki co koszty utrzymania Lybry strasznie wysokie nie są i na tle takich konkurentów jak Audi A4, czy Mercedes C-klasa wypadają porównywalnie jak w przypadku samochodów zza Odry.


">Czesci fiatowskie, ale nie do wszystkiego sa zamienniki.
W wahaczach sworznia nie wymienisz!
Głupia sprezynka pod pedał sprzegla 150zł (sprezynka+bolce 2x)
Elektrowentylator nagrzewnicy 550zł!
Co one z tytanu?
Zderzak przedni 1000zł!!!!!!!!
Koszt utrzymania wysoki, bo w moim mniemaniu Lybra nie jest bezawaryjna. (wiem wiem jak sie tanio kupilo to teraz sie doklada, ale ja nie kupilem zajechanego auta, a skrupulatnie z racji wieku wychodza problemy), a gdy porownam to z cenami z grupy VAG (moj mechanik jezdzi Golfem i paskiem) to mi rece opadaja! o okolo 1/3 wszystko tansze tam jest!


Niestety, ale wahacze bez wymiennych sworzni, stają się powoli zjawiskiem normalnym. A ceny wahaczy do Lybry złe nie są - proponuję popatrzeć na ceny elementów zawieszenia firmy TRW do wspomnianego Passata B5 przed liftem
Zderzak 1000zł? Jak na Lybrę źle nie jest, dla przykładu kompletny zderzak do Espero (tak Daewoo) bez malowania to 1500zł. Dokładasz malowanie i masz lekko 2tys. zł.
Nie wiem skąd kolego wziąłeś, że części do samochodów grupy VAG są o 1/3 tańsze Owszem jeśli pakujesz tanie zamienniki to masz rację, ale jeśli zaczniesz ładować części dobrych firm to wychodzi Cię drożej niż części tych samych producentów do Lybry.



Heathen - 05-08-2010, 14:15
" />
">Zderzak 1000zł? Jak na Lybrę źle nie jest, dla przykładu kompletny zderzak do Espero (tak Daewoo) bez malowania to 1500zł. Dokładasz malowanie i masz lekko 2tys. zł.

Przepraszam za 2 tys to kupie espero jeżdżące!
Mialem akurat espero i zderzak przedni kompletny kosztowal jedno zero mniej 150zl!:D na szrocie (szybko przejRZałem allegro i tak z 200z..+ malowanko
W lybrze zderzak przedni to tak z 700zl lekką reka, no dobra ktos powie nie ta klasa aut..ale czemu w takim wypadku cena zderzaka do lybry jest porownywalna z cenami zderzaków do Audi, BMW za 30tys ! (wiem wiem mala podaz w przypadku lybry)



Pingvin - 05-08-2010, 14:32
" />Mi się artykuł szczerze podoba z jednym małym wyjątkiem, ale to na końcu. Tekst napisany bez zbędnego zachwytu, ale z pozytywnym wydźwiękiem, przez co ewentualny niezorientowany czytelnik inaczej spojrzy na markę (a informacja, że nie jest to auto dla każdego pozwoli nie spaść do poziomu burakowozu). Zatwardziałego "dojczofila" i tak nic nie przekona do "śmiesznego włocha".

A co mi się nie podoba? Kappa kanciasta? Pan Wróbel chyba coupety w życiu nie widział



FXX - 05-08-2010, 17:13
" />
">Przepraszam za 2 tys to kupie espero jeżdżące!
Mialem akurat espero i zderzak przedni kompletny kosztowal jedno zero mniej 150zl!:D na szrocie (szybko przejżałem allegro i tak z 200z..+ malowanko


Kompletny, niepopękany? W dodatku ze wszystkimi wzmocnieniami i uchwytami? To gratuluję, bo ja długo szukałem i każdy był a to pęknięty, a to belka była popękana itd.
Poza tym mówimy tu o nowym kompletnym zderzaku, a ten niestety tyle kosztuje.
BTW za 2tys. to owszem kupisz, ale w progach i drzwiach będziesz miał wentylacje


">W lybrze zderzak przedni to tak z 700zl lekką reka, no dobra ktos powie nie ta klasa aut..ale czemu w takim wypadku cena zderzaka do lybry jest porownywalna z cenami zderzaków do Audi, BMW za 30tys ! (wiem wiem mala podaz w przypadku lybry)

Cóż, tutaj sam sobie odpowiedziałeś. Chciałeś mieć nietypowy samochód, to musisz się liczyć z mniejsza liczbą części karoserii. Lybr jest póki co niewiele więc i części za dużo nie będzie. A jeśli już tak Cię irytuje cena zderzaka do Lybry to do Volvo V40 z lat 00-04 (czyli po lifcie) nieponiszczony zderzak kosztuje mniej więcej tyle samo

Jak dla mnie to temat zaczyna trochę schodzić na offtop pod tytułem, jaka to Lybra jest droga w utrzymaniu, a samochody z grupy VAG to taniocha.
Kończąc ten offtop to wg mnie Lybra strasznie droga w utrzymaniu nie jest. Kilku moich znajomych jeździ m. in. Passatami B5, Audi A4 Avant i z tego co wiem, to części wcale tańsze nie są, a czasami sporo droższe od tych w Lybrze (przykład: rozrząd w 1,9JTD - ok 600-700zł, a znajomy w Audi A4 1,9TDi rocznik 2004 płacił ponad 1100zł).



pamaj - 17-09-2010, 18:28
" />Nawet na Wirtualnej Polsce czasami napiszą coś rozsądnego.




Nat - 20-09-2010, 12:19
" />
">Nawet na Wirtualnej Polsce czasami napiszą coś rozsądnego.

Artykuł niby świeży, a ja te zdania (całe!) znam już od dawna. IMHO to przedruk z jakiegoś wsporo wcześniejszego artykułu...



Skalniak71 - 20-09-2010, 14:24
" />Redaktor dość pozytywnie ocenił Lybrę, zwracając uwagę na to "jak dbasz, tak masz". "Eksploatacja może być droga ale nie musi." Trudno się nie zgodzić

@Tabelka: Sprzęgło w ASO 200zł tańsze niż najtańszy zamiennik nie chce w to uwierzyć

Dobrze, że pojawiają się takie artykuły, być może popyt się zwiększy i Lancia wyjdzie z cienia i mitów.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \