Marea - Problem z kompresja w 2.4 jtd



wacoreq83 - 15-05-2010, 15:34
" />Witam serdecznie
Mam bardzo powazny problem ze swoja marysia, samochod kupilem w styczniu z czego pod koniec lutego zaczal ciezko palic. Na poczatku tylko na cieplym silniku, teraz juz i na zimnym jak i na cieplym, wymienilem filtr on,swiece,nowe przewody paliwowe miedzy pompa a wtryskiwaczami i nic. 3 dni temu pojechalem do mechanika ktory na poczatku stwierdzil ze silnik nie zawsze pali na 5 cylindrow, kopcil na niebiesko-fioletowy kolor, turbina osiagala swoje cisnienie dopiero w okolicach 3,5-4tys obrt ogolnie samochodem trzesie co swiadczy ze silnik kuleje na ten 1 cylinder. Stwierdzil ze paliwo jest nie spalane i przyczyna moga byc nie wyregulowane zawory po czym je wyregulowal i teraz najlepsze:::sprawdzil na koniec kompresje i okazalo sie ze na najlepszym cylindrze ma 22, nast to 20,19,18,18 dodam ze samochod ma na liczniku niby 168tys a po wyjeciu bagnetu oleju zaczal sie wydostawac dymek nie jakis powazny ale sie dymi.Moje pytanie czy warto cos robic z tym silnikiem i czy jest to oplacalne?? z gory Bardzo Dziekuje




wacoreq83 - 15-05-2010, 15:45
" />Dodam ze przy wiekszosci zapalen silnika rano pali od razu i po zapaleniu nie czuc zeby brakowalo mu mocy



HERBINEK - 18-05-2010, 11:25
" />Moim zdaniem masz zar¿niêty silnik. Kiedy olej jest zimny lepiej uszczelnia, wiec masz moc, jak siê nagrzeje jest rzadki i trochê traci w³a¶ciwo¶ci uszczelniaj±ce. Podjedz do mechanika i niech sprawdzi ci¶nienie cylindrów. wtedy bêdziesz wiedzia³ co jest grane.



korser - 20-05-2010, 13:39
" />Kolego moim zdaniem silnik Twojego auta jest na wykoñczeniu. Niedawno mierzy³em kompresjê w swojej Kappie TDS z licznikowym przebiegiem 250 tys. km (realnie pewnie ponad 300 tys.km) i na wszystkim garach ma równo 28. U Ciebie jest du¿o mniej i do tego ró¿nice siêgaj± 4 bar, a to ju¿ ¶wiadczy o kiepskiej kondycji silnika. Albo poprzedni w³a¶ciciel zajecha³ jtd-ka, albo jaki¶ cwany handlarz zdj±³ mu ze 200 tys. km z licznika.




Sharuga - 20-05-2010, 18:25
" />
"> silnika. Albo poprzedni w³a¶ciciel zajecha³ jtd-ka, albo jaki¶ cwany handlarz zdj±³ mu ze 200 tys. km z licznika.
Nie oszukujmy siê - musia³o byæ grubo powy¿ej tych 200 kkm zdjête - jtd to bardzo udane i trwa³e silniki - przebieg 370 kkm nie doprowadza motoru do tak agonalnego stanu. Tak to jest, jak chce siê wierzyæ i¿ niem³ode jak s±dzê auto ma przejechane zaledwie 168kkm. Zdarzaj± siê takie rodzynki, ale bardzo rzadko. Nikt nie kupuje turbodiesla, szczególnie na zachodzie, ¿eby nim ma³o je¼dziæ. Tacy wybieraj± benzyny.
A Twój silnik by³ zalany przez handlarza zapewne motodoktorem. Olej wymieni³e¶ i problemy wylaz³y.
Sprowadzacze aut maj± jedno kryterium przy zakupie auta - cena. Musi byæ tanie - stan nie jest wa¿ny, bo od tego s± odkurzacze pior±ce, pasty polerskie, cofacze liczników ¿eby klient nabra³ przekonania o wyj±tkowej okazji... P³akaæ mi siê chce ze ¶miechu, jak widzê po komisach te wymêczone, 12 letnie passaty kombi TDI z licznikami 168 kkm.



Codee - 20-05-2010, 22:36
" />No to nie ma kompresji i trzeba wymieniæ pier¶cienie, panewki,( koszt 2500 pln ) przy okazji daæ g³owicê do regeneracji ( koszt ok. 500 pln ) i powinien dalej ¶migaæ. Chyba ¿e kupiæ silnik, ale nigdy nie wiesz na co trafisz!
Mo¿esz zrobiæ 30 ty¶ i bêdzie tak samo. Trzeba sobie zadaæ pytanie ile autem jeszcze chcesz poje¼dziæ!



brygadzista1 - 20-05-2010, 23:10
" />A czy w JTD stopien sprezania nie wynosi 18,5:1? Nie wiem ale wydaje mi sie ze tak jest w instrukcji. Z tym ze cisnienie powinno byc rowne na wszystkich garach. Kup silnik ale zachowaj przy tym wiecej rozwagi niz przy zakupie tego auta. Szukaj silnika od jakiegos anglika najlepiej skasowanego i najlepiej jesli ten silnik bedzie jeszcze w aucie a nie wyciagniety. Licznik powinien wskazywac rzeczywisty przebieg bo anglikow na czesci sie nie cofa.



volf - 20-05-2010, 23:17
" />Stopieñ sprê¿ania to nie to samo co ci¶nienie sprê¿ania...
Co do problemu za³o¿yciela w±tku to trzeba by zrobiæ jakie¶ dok³adniejsze pomiary, chocia¿ próbê olejow±, mo¿e tylko zawory nieszczelne...



Codee - 21-05-2010, 07:57
" />Moim zdaniem to tam bêdzie silnik do remontu, a dobrze bêdzie jak wa³ki bêd± proste.
Dobry silnik nie ma prawa dymiæ z innego otworu ni¿ ten co siê kolektor zwie.
Niestety to jest problem ¿e ka¿dy chce mieæ super autko i mimo ¿e siê czyta nie jedn± opiniê o 2.4 jtd po takiej sytuacji mo¿na nie¼le nabluzgaæ na ten silnik, który jest pere³k± je¶li jest w stanie dobrym. W tym momencie bluzgaæ mo¿na po sprzedawczyku b±d¼ mieæ pretensje do samego siebie bo takie awarie nie dziej± siê nagle, to widaæ, nawet je¶li kto¶ uszczelniacza doleje, s³ychaæ jak silnik na wolnych obrotach chodzi jakby zaraz mia³ ducha wyzion±æ.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \