Dudi - 21-05-2010, 10:51
" />To chyba wiadomość, na którą wszyscy czekaliśmy, a ja osobiście miałem nadzieję i wierzyłem w taki właśnie scenariusz. Chrysler zostanie jedynie w UK. Teraz ciekawe tylko, jak będą wyglądać nowe modele stworzone przez Chryslera na potrzeby Lancii (a ma ich być 6 - w sumie 8 nowych modeli do 2014 roku).
tomek - 21-05-2010, 10:55
" />Kod:2011-2014 planowana jest zakrojona na szeroką skalę ofensywa modeli firmowanych marką Lancia. Łącznie będzie to aż 8 nowych aut, z których 6 zostanie przygotowanych przez stronę amerykańską. Wyjątkiem będzie tu m.in. nowa Lancia Ypsilon. Auto zaprojektowano wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej. Jednym z atutów pojazdu w porównaniu z poprzednikiem będzie przestronniejsze wnętrze.
Debiut nowej Lancii Ypsilon zapowiadany jest w drugiej połowie przyszłego roku. Samochód będzie najprawdopodobniej wytwarzany w Tychach.
Ale niestety dostaniemy 6 Chryslerow no chyba, ze jakiegos Jeepa
Nat - 21-05-2010, 10:57
" />Dudi, poprawiłes mi humor!
jakubg - 21-05-2010, 11:02
" />Super wiadomość. Ważna by auta robiła nadal Lancia (jakość wykonania) nawet jeżeli projekt będzie amerykański.
Dudi - 21-05-2010, 19:57
" />Myślę, że Włosi wobec planów radykalnego zwiększenia produkcji we Włoszech pozostawią wytwarzanie większości modeli swoim fabrykom. No, może poza nowym Ypsilonem, który będzie produkowany w Tychach.
Też mi się humor poprawił.
Mado - 21-05-2010, 22:54
" />Uf Wykorzystując stylistykę i jakość wykonania Lancii i używając najnowszej technologii Chryslera może nie będzie tak źle
grzole - 21-05-2010, 23:58
" />Good news.
Skalniak71 - 22-05-2010, 21:29
" />Lancia! ! ! cieszy mnie to rozwiązanie oraz to, że nie będziemy jeździć "wymarłym gatunkiem"
seba07 - 22-05-2010, 22:41
" />Nareszcie jakaś dobra wiadomość . Oby jakość nowych Lancii była lepsza od dotychczasowych Chryslerów.
Interesuje mnie bardzo jakie silniki będą montowane w Lanciach segmentu D i E. Czy ktoś coś już wie?
Mado - 25-05-2010, 10:34
" />Kolejne info nie wnoszące zbyt dużo nowych informacji. A co do silników to wydaje mi się, że między innymi takie coś będzie montowane.
Dudi - 25-05-2010, 10:48
" />Czyżby jednak przymierzali się do produkcji w USA
Mado - 10-06-2010, 09:42
" />Modele Chryslera pod marką Lancia Ciekawe co z tego wyniknie...
grzole - 10-06-2010, 09:50
" />
">Modele Chryslera pod marką Lancia Ciekawe co z tego wyniknie...
Wyniknąć z tego może mały zgrzyt w środowiskach lokalnych. Przykładowo: jak Chryslera z Bielan Wrocławskich zostanie salonem obsługującym markę Lancia to jak do tego podejdzie ADF położony o 2 km dalej? W jaki sposób FAP rozwiąże takie sytuacje niespodziewanego zagęszczenia dealerów/ASO tego nie wiem.
tomek - 10-06-2010, 09:58
" />Dealerow Lancii w calej polsce jest baaaardzo malo. Jedynie w Warszawie czy w innych duzych miastach moga miec miejsce takie sytuacje jak opisales.
Tomzik - 10-06-2010, 19:16
" />Nie pachnie mi to wszystko za ładnie..
Nie chcę żadnych badziewnych Chryslerów.. Jedynie ten 3,6 V6 nadałby się do następcy Thesis, choć na pewno lepszy byłby "ugrzeczniony" V8 4,2 z Quattroporte..
Żadnej Ahmeryki, to na dobre nie wyjdzie..
tomek - 10-06-2010, 19:48
" />Tomek, już pozamiatane. Co z tego wyjdzie niedługo zobaczymy.
grzole - 10-06-2010, 23:12
" />
">Dealerow Lancii w calej polsce jest baaaardzo malo. Jedynie w Warszawie czy w innych duzych miastach moga miec miejsce takie sytuacje jak opisales.
Nie zgodzę się. To dotyczyć będzie większości miast z dealerami marki Lancia. Wyjątkiem będą tu jedynie województwa opolskie, lubelskie, świętokrzyskie, lubuskie. Zasadniczo sprawa rozchodzi się o stolice województw - we wskazanych imiennie nie ma dublowania się salonów Chrysler oraz Lancia lub nie ma ich wcale w zakresie obu marek (tak jak w woj. opolskim, serio!). Tymczasem w takiej Bydgoszczy czy w Rzeszowie zdublują się i pojawia się pytanie czy oba dadzą radę równolegle istnieć.
">Nie pachnie mi to wszystko za ładnie..
Nie chcę żadnych badziewnych Chryslerów.. Jedynie ten 3,6 V6 nadałby się do następcy Thesis, choć na pewno lepszy byłby "ugrzeczniony" V8 4,2 z Quattroporte..
Żadnej Ahmeryki, to na dobre nie wyjdzie..
Jakość powinna być poprawiona w stosunku do wymogów amerykańskich, design też. Pewnie zawieszenie też będzie bardziej pod EU niż pod USA. Niezaprzeczalnym atutem mariażu może być ponowne pojawienie się tylnonapędowej limuzyny i dużych pojemności skokowych w silnikach.
Tomzik - 11-06-2010, 18:04
" />Może, ale nie musi. A to niestety jedyne atuty, jakie ma motoryzacja made in USA..
seba07 - 11-06-2010, 19:00
" />Czytałem że silniki 2.4 i 3.6 będą też w wersji turbo, tylko niewiem czy w Lancii. Generalnie bardziej mi to odpowiada jak 5.7 czy 6.1.
Co z tego że duża moc skoro w górnym zakresie obrotów i do tego pali to jak T34. Liczy się moment obrotowy, przy jak najniższych obrotach.
Chyba powinienem kupić Diesla .
Tomzik - 11-06-2010, 19:38
" />To niewiele da, dopiero jak kupisz turbodiesla będzie jak chcesz. Ale i turbobenzyniak tak potrafi
broker - 14-07-2010, 00:00
" />trochę bardziej precyzyjny artykuł...
Chrysler â to już oficjalne: zastąpi go Lancia
broker - 14-07-2010, 00:08
" />i jeszcze to:
Lancia przejęła Chryslera
broker - 18-08-2010, 21:59
" />FIAT + Chrysler = LANCIA
1. Nowe pojazdy które powstaną po przeprowadzeniu konsolidacji będą w Europie kontynentalnej nosiły nazwę Lancia. W Ameryce i na Wyspach Brytyjskich modele będą oferowane jako Chrysler.
2. Nie będzie ujednolicenia stylistycznego sugerującego iż ten sam samochód ma podobać się Amerykanom i Europejczykom. Pojazdy produkowane będą z myślą o danym rynku i wymaganiach odbiorcy.
3. Potencjał technologiczny i specjalizacja obu koncernów spowoduje, że w Aliansie wykorzystane będą ze strony Fiata technologie Common rail , Multiair oraz budowa małych i średnich pojazdów, a ze strony Chryslera budowa dużych limuzyn, wersji Van, SUV i Pick up, jak również silników sześcio i ośmiocylindrowych, oraz hybryd.
4. Zostaną też całkowicie zmienione materiały tapicerskie i wykończenie wnętrz samochodów amerykańskich, tak aby odpowiadały wymaganiom i gustom Europejczyków.
5. Ścisła współpraca produkcyjna zacznie się w roku 2011, a plany zakładają, że do roku 2014 powstanie 34 nowych modeli, a 17 przejdzie gruntowne modernizacje.
Interesująca była też odpowiedź na pytanie jednego z dziennikarzy: - Czy Fiat ma plan B, gdyby zakładany projekt się nie powiódł? Dyrektor Masalski odpowiedział wówczas: - Pytany kilka lat temu o plan B odnośnie przyszłości rozwoju modelowego firmy Fiat, pan Marchionne odpowiedział, że plan B nie istnieje. Okazało się, że faktycznie był zbędny. Teraz plan B również będzie zbędny.
Zważywszy, że podobną sytuację mieliśmy z przejęciem przez Chevroleta koreańskiego Daewoo, co zakończyło się sukcesem, można przypuszczać, że Alians Chryslera z Fiatem ma większe szanse powodzenia niż z niemieckim Daimlerem.
broker - 17-09-2010, 11:34
" />Chrysler 200 i inne nowości Amerykanów
broker - 17-09-2010, 12:04
" />Lancia chce oczarować Europę
Nat - 17-09-2010, 13:02
" />
">Lancia chce oczarować Europę
Po lekturze materiału nie bardzo wiadomo, czym niby miałaby Lancia oczarować tę Europę. Zaledwie trzema i to głównie miejskimi modelami? Karoserią bicolore i skórzanymi siedzeniami?
Typowa wrzutka marketingowa.
broker - 17-09-2010, 13:20
" />no niestety musimy jeszcze poczekać.
za rok 5-cio drzwiowa Y a od 2012 (chyba) zupełnie nowe modele, w tym limuzyny na bazie współpracy z Chryslerem.
póki co muszą robić dużo szumu
Nat - 17-09-2010, 13:23
" />Czekamy na Lanciowego:
kompakta kombi
limuzynę klasy D+ lub E
vana
broker - 17-09-2010, 13:37
" />ja bym chciał jeszcze SUV-a, to stale rosnący segment rynku, nikt poza FIAT-em go nie lekceważy.
Skalniak71 - 17-09-2010, 14:40
" />Nie rozumiem polityki Fiata. Alfa- brak natępcy 166 (w planach 169 ale brak ciągłości), Lancia- brak następcy Thesis.
Interesują mnie w szczególności większe auta dlatego zwracam uwagę na te większe modele Fiata, a tutaj wybór jest tylko na rynku wtórnym...
Tomzik - 25-09-2010, 23:28
" />Problem w tym, że jednak się to Fiatowi nie opłaca- zobacz ile jeździ takich 166, nie mówiąc o Kappie czy Thesis a ile A6, Omeg, piątek czy E-klasy.. Nawet francuzów więcej śmiga- 605/607, XM, teraz C6, Safranek..
To niestety segment, w którym jedzie się na opinii marki i zdecydowana większość nawet nie pomyśli o włochu tej klasy, bo "przecie to złom", a dobre auta Fiat produkuje może i owszem, ale malutkie. Natomiast najlepsze i najbardziej prestiżowe są "niemce"- "i to się wie".
Byliby chętni- na pewno Fiat by tego nie zlekceważył. Popatrz ile wyszło przez te 7 lat egzemplarzy Kappy- tyle pewno Merc sprzedał swego okulara w rok, no, może półtora..
Taki lajf..
broker - 01-10-2010, 00:30
" />Lancia na salonie samochodowym w Paryżu
Marka Lancia podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego prezentuje modele Delta, Ypsilon i Musa, które - wraz z wybranymi modelami Chryslera, będącymi owocem współpracy między tymi firmami - stanowią wizytówkę najlepszego, europejskiego stylu.
broker - 12-10-2010, 21:19
" />Chrysler 200, czyli zmodernizowany Sebring. Ani słowa o wersji Lancia (modelowo odpowiadałby Lybrze), pewnie trzeba będzie poczekać na następcę i ten będzie już oferowany jako Chrysler/Lancia w zależności od rynku.
Nowy model "włoskiego" Chryslera
grzole - 13-10-2010, 15:54
" />Ładna linia będzie nowej Lybry o ile powstanie, zgodnie z obietnicami, na bazie 200-tki.
Dawid77 - 13-10-2010, 16:05
" />Tak zapowiada się bardzo atrakcyjny następca Lyberki.