tadek125 - 21-06-2009, 18:04
" />witam
mam taki problem jak wieszosc chyba w swoich jtd'kach
zgrzypi mi cos w okolicach alternatora
poprzednio zgrzypia³o tylko na wolnych obrotach po dodaniu gazu ucich³o, ale zgrzypia³otez na zimnym silniku
zdja³em rolke napinacza, za³o¿ylem now± bo ju¿ ³ozysko by³o w kiepskim stanie
i teraz jest tak
zgrzypi tylko na ciep³ym silniku ale i na wiekszych obrotach, nie tylko na wolnych.
zdja³em j± i sprawdzi³em czy moze cos sie stalo i lozysko sie rozsypalo ale nie jest jak nowe
dodam jeszcze ze teraz zgrzypi o wiele g³o¶niej ni¿ na poprzedniej rolce
bardzo mnie to wkurza a nie wiem jak temu zaradzic
a mzoliwe ze bedzie cos nie tak z ca³ym napinaczem??
doradzcie cos
Jano - 21-06-2009, 19:34
" />Moim zdaniem je¿eli skrzypi to wina napinacza
Codee - 21-06-2009, 22:00
" />no to kolego masz podobny problem jak ja mia³em
wymieni³em dwa razy pasek, potem rolkê, potem napinacz i dalej co¶ wydawa³o d¼wiêki
te¿ mam JTD
Po tym jak ju¿ wymieni³em wszystkie w/w czê¶ci te¿ dopatrywa³em siê zgrzypienia w alternatorze, pompie klimy i Bóg wie czego jeszcze nas³uchiwa³em
Zakoñczeniem Twoich mêczarni powinno byæ wymienienie pompy wody która jest na rozrz±dzie.
W moim 1.9 jtd aby to zrobiæ musia³em rozebraæ obudowê rozrz±du, odkrêciæ ko³o na wa³ku g³owicy, trzeba uwa¿aæ przy tym na czujnik wa³u który siê tam znajduje, wykrêciæ pompê i zmontowaæ to z powrotem.
Ale jak wspomnia³ mój przedmówca we¼ sprawd¼ napinacz paska przedtem je¶li jest zbyt lu¼ny ( powinien dobrze odbijaæ ) to kwalifikuje siê do wymiany
tadek125 - 21-06-2009, 22:17
" />napinacz jest tak twardy ze problem jest samemu pasek zalozyc
sprawdze jutro czy to na rozrzadzie nie zgrzypi
zrzuce na chwileczke pasek alternatora i odpale silnik
zobaczymy czy bedzie zgrzypia³o
jesli tak to dobiore sie do pompy
Codee - 21-06-2009, 22:21
" />zapomnia³em dodaæ ¿e jak zrzuca³em pasek wielorowkowy to cicho jak makiem zasia³ ale to jest wynikiem tego ¿e jak wielorowkowy zrzucisz to nie ma silnik takiego oporu w postaci alternatora itd.
zrzuæ obudowê rozrz±du( chyba z 4 ¶rubki gwiazdki) i zobacz czy na pompie nie masz nalotu bia³ego
Mi te¿ nie la³o ciurkiem ale nalot by³ no i pompa siê zu¿y³a
tadek125 - 21-06-2009, 22:28
" />a powiedzcie mi
napinacz ma nonstop pracowac?? tzn. rusza sie gora-do³
czy nowy jest jest na tyle mocny ze stoi prawie nieruchomo
a jaka jest cena napinacza?? bez rolki bo mam nówke
Codee - 21-06-2009, 22:36
" />ja za napinacz p³aci³em 130 pln
w³a¶nie te¿ siê dziwi³em ale napinacz nowy wcale nie stoi w miejscu
drga non stop - naci±ga i popuszcza - wszed³em pod auto i obserwowa³em
w ka¿dym b±d¼ razie jak Ci napinacz nie napina jak trzeba to pasek napiernicza po wszystkim obok czego przechodzi i jest postrzêpiony od tego uderzania
tadek125 - 21-06-2009, 22:45
" />hmmm
noo to postrzepiony on to nie jest
a gdzie kupowales taki tani napinacz??
mnie az zamuli³o jak bylem w Nowym Targu i powiedzieli mi 540 z³
a w drugim sklepie 510
to se odpusci³em i pomysla³em to niech sobie zgrzypi dalej
ale po paru tygodniach juz mnie to dobija
<lol>
Codee - 21-06-2009, 22:54
" />u siebie w Tychach w auto partner ze zni¿k± bo normalnie chcieli 190 pln
ale proponujê Ci sprawdziæ na >http://www.autoczesci.autosowa.pl/
kupi³em u nich ³o¿ysko ko³a za 169 pln podczas gdy w owym auto partner skasowali mnie ze zni¿k± z 330pln na 230 pln czyli i tak za du¿o
Bany - 22-06-2009, 11:17
" />Ponowie fachowcy/mechanicy/amatorzy jak juz wszystko wymienicie to
wymieñcie jeszcze wolne ko³o na alternatorze i ko³o pasowe do kompletu.
Wtedy skrzypienie ustanie na 100%.
Napinacz wymienia sie kompletny,bo ³ozysko to ostatnia rzecz która sie w nim psuje.
Do tego trzeba go odpowiednio naci±gn±æ.
Codee - 22-06-2009, 16:41
" />Bany kolego który chcia³ zaszpanowaæ i do¿uciæ swoje nêdzne 5 groszy
Po pierwsze to rozwalaj± mnie tacy jak ty "dupni" eksperci którzy czytaæ nie umiej±.
Po drugie jest napisane ¿e podajê koledze sklep z czê¶ciami i podajê jak mnie ogolili w innym na £O¯YSKU KO£A nie ³o¿ysku napinacza ( wogóle nie wiem czy jest takie co¶ jak ³ozysko napinacza do lancii)
Po trzecie ekspercie wielki co Ty za bzdury piszesz o ustawianiu napinacza paska wielorowkowego w naszych autkach? jakie ustawienie? Napinacz przykrêcasz odwrotnie do ruchu wskazówek zegara kluczem 14 ( jedna ¶ruba) i siedzi na swoim miejscu - nie ma ¿adnego jego ustawiania.
Jak zak³adasz pasek to napinacz ( dobry ) robi opór przy zak³adaniu paska.
Tyle w temacie.
A z Ciebie Bany u¶mia³em siê do rozpuku BUAHAHAHAHAHA
Czytanie ze zrozumieniem nie boli, a jak masz tak komu¶ doradzaæ to we¼ lepiej nie pisz bzdur bo kto¶ czytaj±c takie bzdury zrobi sobie wiêcej szkody ni¿ po¿ytku
pastucho - 22-06-2009, 16:57
" />ja mia³em podobnie wymieni³em rolkê i nic to nie da³o dopiero wymiana ko³a alternatora pomog³a jest to ko³o z jakim¶ sprzegie³kiem koszt samego ko³a 200-300 z³
Bany - 23-06-2009, 00:30
" />
">ja mia³em podobnie wymieni³em rolkê i nic to nie da³o dopiero wymiana ko³a alternatora pomog³a jest to ko³o z jakim¶ sprzegie³kiem koszt samego ko³a 200-300 z³
Dok³adnie o to mi chodzi³o,ale s± fachowcy którzy sami naprawiaja sobie samochody,do tego doradzaj± innym wymiane po³owy czê¶ci...
Ja jak robie co¶ sam to robie to sam,a nie zak³adam posty jak to jak tamto sie odkreca...
Sam kolego codee piszesz ¿e wymieni³e¶ dwa razy tamto i owo ale dalej mia³e¶ to samo...
Chyba ¿e nie zrozumia³em ...
Taki z ciebie fachowiec ¿e wszystko po kolei wymieniasz a¿ do skutku.
Do tego nie trzeba mechanika,ale je¶li o to chodzi to i tak mi do piêt nie dorastasz.
Ja nie musze szpanowaæ ,na pewno nie przed niespe³nionym d³ubaczem.
Codee - 23-06-2009, 10:13
" />wymieni³em te czê¶ci bo ja pedantycznie do auta podchodzê i jak pisze ¿e rolkê pasek i napinacz siê wymienia po ilu¶ tam kilometrach to wymieniam
moja autko zawsze mnie dowiezie i nie stanie mi w drodze bo czego¶ tam nie dopatrzy³em
Bany czytaj ze zrozumieniem i tyle, bo chyba chodzi tylko ¿eby koledze pomóc a nie popisywaæ siê co ile i jak.
Go¶æ - 23-06-2009, 20:35
" />
">Bany kolego który chcia³ zaszpanowaæ i do¿uciæ swoje nêdzne 5 groszy
Po pierwsze to rozwalaj± mnie tacy jak ty "dupni" eksperci którzy czytaæ nie umiej±.
Po drugie jest napisane ¿e podajê koledze sklep z czê¶ciami i podajê jak mnie ogolili w innym na £O¯YSKU KO£A nie ³o¿ysku napinacza ( wogóle nie wiem czy jest takie co¶ jak ³ozysko napinacza do lancii)
Po trzecie ekspercie wielki co Ty za bzdury piszesz o ustawianiu napinacza paska wielorowkowego w naszych autkach? jakie ustawienie? Napinacz przykrêcasz odwrotnie do ruchu wskazówek zegara kluczem 14 ( jedna ¶ruba) i siedzi na swoim miejscu - nie ma ¿adnego jego ustawiania.
Jak zak³adasz pasek to napinacz ( dobry ) robi opór przy zak³adaniu paska.
Tyle w temacie.
A z Ciebie Bany u¶mia³em siê do rozpuku BUAHAHAHAHAHA
Czytanie ze zrozumieniem nie boli, a jak masz tak komu¶ doradzaæ to we¼ lepiej nie pisz bzdur bo kto¶ czytaj±c takie bzdury zrobi sobie wiêcej szkody ni¿ po¿ytku
Pragnê ciê poinformowaæ zarozumia³y pedancie ,¿e lancia oprócz silnika 1,9 posiada 2,4jtd, a tam to ju¿ inna bajka przy wymianie paska klinowego ,wiêc nie obra¿aj ludzi którzy pisz± z sensem na temat wymiany i napiêcia paska klinowego w 2,4.Jak to siê wymienia to chyba wiesz ,zreszt± czego to ty nie wiesz.Wiêcej takich jak Ty a z g³odu nie umrzem
Dudi - 23-06-2009, 21:28
" />I jeszcze jedno. Przyznam siê nie sprawdza³em, ale jak mnie ca³e ¿ycie uczyli to jest raczej "skrzypienie" a nie "zgrzypienie" Jak siê mylê niech mnie kto¶ poprawi, a jak nie to niech kto¶ poprawi przynajmniej temat bo nie mogê na to patrzeæ. I posta mo¿na wykasowaæ.
Bany - 23-06-2009, 23:09
" />
">Bany kolego który chcia³ zaszpanowaæ i do¿uciæ swoje nêdzne 5 groszy
Po pierwsze to rozwalaj± mnie tacy jak ty "dupni" eksperci którzy czytaæ nie umiej±.
Po drugie jest napisane ¿e podajê koledze sklep z czê¶ciami i podajê jak mnie ogolili w innym na £O¯YSKU KO£A nie ³o¿ysku napinacza ( wogóle nie wiem czy jest takie co¶ jak ³ozysko napinacza do lancii)
Po trzecie ekspercie wielki co Ty za bzdury piszesz o ustawianiu napinacza paska wielorowkowego w naszych autkach? jakie ustawienie? Napinacz przykrêcasz odwrotnie do ruchu wskazówek zegara kluczem 14 ( jedna ¶ruba) i siedzi na swoim miejscu - nie ma ¿adnego jego ustawiania.
Jak zak³adasz pasek to napinacz ( dobry ) robi opór przy zak³adaniu paska.
Tyle w temacie.
A z Ciebie Bany u¶mia³em siê do rozpuku BUAHAHAHAHAHA
Czytanie ze zrozumieniem nie boli, a jak masz tak komu¶ doradzaæ to we¼ lepiej nie pisz bzdur bo kto¶ czytaj±c takie bzdury zrobi sobie wiêcej szkody ni¿ po¿ytku
Pragnê ciê poinformowaæ zarozumia³y pedancie ,¿e lancia oprócz silnika 1,9 posiada 2,4jtd, a tam to ju¿ inna bajka przy wymianie paska klinowego ,wiêc nie obra¿aj ludzi którzy pisz± z sensem na temat wymiany i napiêcia paska klinowego w 2,4.Jak to siê wymienia to chyba wiesz ,zreszt± czego to ty nie wiesz.Wiêcej takich jak Ty a z g³odu nie umrzem : *** :
szkoda wiatru...
nastêpny forumowicz z cyklu : wy nie wiecie a ja wiem....
do tego z kompleksami.
prezesjm - 24-06-2009, 08:50
" />
">Bany kolego który chcia³ zaszpanowaæ i do¿uciæ swoje nêdzne 5 groszy
Po pierwsze to rozwalaj± mnie tacy jak ty "dupni" eksperci którzy czytaæ nie umiej±.
Po drugie jest napisane ¿e podajê koledze sklep z czê¶ciami i podajê jak mnie ogolili w innym na £O¯YSKU KO£A nie ³o¿ysku napinacza ( wogóle nie wiem czy jest takie co¶ jak ³ozysko napinacza do lancii)
Po trzecie ekspercie wielki co Ty za bzdury piszesz o ustawianiu napinacza paska wielorowkowego w naszych autkach? jakie ustawienie? Napinacz przykrêcasz odwrotnie do ruchu wskazówek zegara kluczem 14 ( jedna ¶ruba) i siedzi na swoim miejscu - nie ma ¿adnego jego ustawiania.
Jak zak³adasz pasek to napinacz ( dobry ) robi opór przy zak³adaniu paska.
Tyle w temacie.
A z Ciebie Bany u¶mia³em siê do rozpuku BUAHAHAHAHAHA
Czytanie ze zrozumieniem nie boli, a jak masz tak komu¶ doradzaæ to we¼ lepiej nie pisz bzdur bo kto¶ czytaj±c takie bzdury zrobi sobie wiêcej szkody ni¿ po¿ytku
Szanowny Panie Codee. Nie akceptujemy tutaj postów w tym stylu. Proszê siê opanowaæ i nie obra¿aæ innych forumowiczów.
Codee - 24-06-2009, 16:45
" />prezesjm nie akceptujecie? a to jako¶ wybieracie czy tylko jak kto¶ jest nowy i co¶ ostrzej napisze to dostaje takie info?
Bo kulturalnie rozwi±za³em temat odno¶nie otwierania szyb z kluczyka w lybrze i niejaki jan12345 czy jako¶ tak dopisa³ g³upotê nie tycz±c± siê niczego i jako¶ dalej jego debilny wpis tam jest
Widzia³em ¿e ma jak±¶ tam range klubowicza to mo¿e na tym forum te¿ jak w czasach PRL swój mo¿e ale swojemu nie mo¿na?
Przepraszam kolegê Bany je¶li poczu³ siê ura¿ony b±d¼ w jaki¶ sposób poczu³ ujmê na honorze
Go¶æ - 24-06-2009, 17:23
" />
">prezesjm nie akceptujecie? a to jako¶ wybieracie czy tylko jak kto¶ jest nowy i co¶ ostrzej napisze to dostaje takie info?
Bo kulturalnie rozwi±za³em temat odno¶nie otwierania szyb z kluczyka w lybrze i niejaki jan12345 czy jako¶ tak dopisa³ g³upotê nie tycz±c± siê niczego i jako¶ dalej jego debilny wpis tam jest
Widzia³em ¿e ma jak±¶ tam range klubowicza to mo¿e na tym forum te¿ jak w czasach PRL swój mo¿e ale swojemu nie mo¿na?
Przepraszam kolegê Bany je¶li poczu³ siê ura¿ony b±d¼ w jaki¶ sposób poczu³ ujmê na honorze
kol.Codee uwa¿asz,¿e jak napisa³am,¿e posiadam dsp ,nawi po polsku,która nie gada po polsku w swojej lybrze a nie posiadam otwierania z pilota to jest to dla ciebie debilne???Nie jestem traktowany na tym forum jako forumowicz wy¿szej rangi,jednak nikomu w taki sposób jak ty nie ubli¿y³em.
dudekken - 24-06-2009, 17:58
" />Niech im kto¶ wydzieli odpowiednie miejsce ¿eby mogli sobie powytykaæ.
A nowemu koledze radzê troszkê pohamowaæ jêzyk, a je¿eli chcesz zab³ysn±æ na tym forum to nie w ten sposób
LybraSW - 24-06-2009, 22:26
" />A ja sie wy³amie i wrócê do tematu posta. Nie wiem jak w 1.9 jtd ale u mnie w 2.4 jest napinacz hydrauliczny wiec sie nie wypowie na temat napinacza. Co do ró¿nych odg³osów to mo¿na posprawdzaæ zu¿ycie paska ( lekkie naciêcia wzd³u¿ne mog± ¶wiadczyæ o luzie której¶ z rolek co moze byæ spowodowane jej su¿yciem ( lub ³o¿yska) U mnie bardzo dziwne odg³osy wydawa³a rolka alternatora i sam alternator. Po jego regeneracji i wymianie rolki ( 350 z³) dziwne odg³osy usta³y.
Co do uwag na temat znajomo¶ci mechaniki przez innych to powiem ¿e sam znaj±c budowê maszyn na wylot ( 4 lata pracy w serwisie maszyn budowlanych) przy ka¿dej naprawie uczê sie swojego auta od nowa . Mam z³ot± zasadê i siê jej zawsze trzymam: Przy maszynach nie ma mowy o rutynie. Ka¿dy przypadek awarii trzeba rozpatrywaæ oddzielnie ale posi³kuj±c siê do¶wiadczenie innych. Nikt nie jest wszechwiedz±cy a te samo skrzypienie u mnie bêdze skrzypieniem czego¶ innego u jana123456.
tadek125 - 12-07-2009, 10:00
" />witam ponownie
zauwazylem ostatnio ze to skrzypienie zaczyna sie dopiero po nagrzaniu silnika.
sprawdzalem tez czy czasem nie jest nalot na pompie wody ale nie
po zrzuceniu paska wielorowkowego jest cisza
sprawdzalem tez po kolei wszystkie rolki i inne urzadzenia znajduj±ce sie na pasku
naci±g³em tak± gume na ko³o od wa³u i na jedn± rolkê i odpali³em auto
i tak po kolei
ale wtedy nic nie slychac
zakladam pasek
i znowu cos skrzypi
wg mnie bedzie to kolo nad napinaczem i alternatorem (kolo wielkosci kola sprezarki klimy, zaraz nad alternatorem)
tylko powiedzcie mi co to jest i jak sie do tego tam dostac, jak tam cos sprawdzic, jedynie mi tamto pozosta³o do dok³adniejszego sprawdzenia ale nie wiem jak to zrobic,
odkrecam 3 sróby, zdejmuje ko³o, a dalej??
volf - 12-07-2009, 23:30
" />
">wg mnie bedzie to kolo nad napinaczem i alternatorem (kolo wielkosci kola sprezarki klimy, zaraz nad alternatorem)
To chyba jest pompa hydrauliki wspomagania kierownicy...
tadek125 - 16-07-2009, 15:08
" />aha dzieki
ok
a wie ktos czemu zaczyna dzwonic dopiero jak jest silnik ciep³y??
na zimnym jest super
tak sprawdzam i sprawdzam
i te stuki z tej pompy dochodz± w³a¶nie
jakl to wykrêciæ stamt±d ¿eby to obejrzeæ
??
nieeee no
ju¿ mnie to rozbraja
teraz to dzwoni jak stado owiec na pastwisku
i w dodatku nie ma juz ró¿nicy czy ciep³y czy zimny
:/ <wnerw>
i nie wiem czy juz cos pada czy jak
bo przedtem dzwoni³o tylko na wolnych obrotach teraz to jest s³yszalne takze przy 1500
mozliwe ze sie konczy pompa wspomagania??
prosze jeszcze o jakies podpowiedzi bo mnie juz szlag trafia
-- 15 Lip 2009, 13:52 --
zobaczcie
tak to slychac na ciep³ym silniku:
>http://www.youtube.com/watch?v=Eb5v07E0i7Q
a tak na zimnym:
>http://www.youtube.com/watch?v=9UWpA8mO1Vw
doradzcie cos
dudekken - 16-07-2009, 15:33
" />Je¿eli d¼wiek jest bardziej wyra¼ny w okolicy bagnetu ( tak wynika z filmiku ) to stawiam na ³o¿yska alternatora lub ogólnie alternator. W³a¶ciwie jest to standardowa przypad³o¶æ fiatowskich silników ze wzglêdu na niefortunne umiejscowienie bardzo nisko. Przejrza³ bym tak¿e wszystkie rolki prowadz±ce pasek wielorowkowy.
Marcin_D - 16-07-2009, 15:34
" />NIe mogê w pracy ods³uchaæ nagrania bo mam zablokowane youtube, ale z twojego opisu wnioskujê, ¿e szlag trafi³ pompê wspomagania. Zakup nowej b±d¼ u¿ywanej i wymiana mo¿ê tylko zmieniæ sytuacje.
Mnie wy³a jak "zarzynane ciele" jak ju¿ by³a kaput.
tadek125 - 16-07-2009, 21:13
" />tyle ze tak pompa wspomagania nie wyje jak zarzynana krowa (wiem o co ci chodzi wy³a mi tak jak kupi³em autko i nie by³o nic p³ynu w zbiorniczku)
teraz to raczej skrzypi nie wyje
przy skrêtach te¿ nie wyje, kierownica te¿ lekko chodzi
do do rolek
juz sprawdza³em
sa ok
³o¿ysko na klimie wymienione w tamtym roku
rolka napinacza wymieniona tamte w porz±dku
i znalaz³em problem
mam zerwane ko³o pasowe na alternatorze
¶ruba jest przykrêcona a rolka po niej sie ¶lizga wydaj±c w³a¶nie taki pisk
powiedzcie mi teraz
jak to odkrêciæ bez specjalnego klucza (albo gdzie taki kluczyk dostaæ)
czy jest to kolo ze sprzêg³em
pomocy