heniek.z.lasu - 27-01-2010, 16:43
" />Pytanie do kolegi bobik123 bo jego wiedza zadziwia
Czy w przypadku wymiany uszczelki wymiennika ( w czerwonym kółku ) konieczne jest zdemontowanie podstawy sprężarki klimatyzacji aby wyjąć wymiennik i zmienić uszczelkę, czy da się to jakoś wyciągnąć bez odkręcania podstawy od bloku.
Drugie pytanie to od czego jest element oznaczony w niebieskim kole nazwany w ePER wyłącznikiem.
Załączniki:
bobik123 - 27-01-2010, 18:49
" />W silniku 1,9 nie potrzeba nic oprócz wymiennika ,w silniku 2,4 /136KM/ trzeba zrzucic pasek klinowy i popuscić/tzn nie demontując całkowicie sprężarki klimatyzacji/ wspornik klimy i odsunąć sprężarkę -wszystko zależy od zdolności manualnych "montera-wymieniacza"przy wymianie oringa chłodnicy oleju.
Owy włącznik nr 17 to czujnik ciśnienia oleju.
heniek.z.lasu - 27-01-2010, 19:09
" />Zapomniałem dodać że mam 2.4JTD 103KW, ale chyba będzie podobnie jak w wersji 100KW.
Z tego co się przyglądałem to zdaje się że wymiennik blokuję się jednym rogiem o podstawę sprężarki, stąd chyba ta konieczność jej odsunięcia. Zastanawiam się czy lekką nie przy szlifować podstawy tak aby nie trzeba było zwalać paska i odkręcać podstawy i żeby ten blokujący się róg przeszedł bez problemu.
bobik123 - 27-01-2010, 19:23
" />
">Zapomniałem dodać że mam 2.4JTD 103KW, ale chyba będzie podobnie jak w wersji 100KW.
Z tego co się przyglądałem to zdaje się że wymiennik blokuję się jednym rogiem o podstawę sprężarki, stąd chyba ta konieczność jej odsunięcia. Zastanawiam się czy lekką nie przy szlifować podstawy tak aby nie trzeba było zwalać paska i odkręcać podstawy i żeby ten blokujący się róg przeszedł bez problemu.
A potem szukaj nowego wymiennika-ale rób jak chcesz w końcu to Twoje auto
heniek.z.lasu - 27-01-2010, 19:26
" />
">Zapomniałem dodać że mam 2.4JTD 103KW, ale chyba będzie podobnie jak w wersji 100KW.
Z tego co się przyglądałem to zdaje się że wymiennik blokuję się jednym rogiem o podstawę sprężarki, stąd chyba ta konieczność jej odsunięcia. Zastanawiam się czy lekką nie przy szlifować podstawy tak aby nie trzeba było zwalać paska i odkręcać podstawy i żeby ten blokujący się róg przeszedł bez problemu.
A potem szukaj nowego wymiennika-ale rób jak chcesz w końcu to Twoje auto
Mam na myśli pod szlifowanie podstawy sprężarki a nie wymiennika
bobik123 - 27-01-2010, 19:35
" />Nie kombinuj odkręć wymiennik ,a potem zobacz czy jeszcze coś musisz odkręcać?Nie pamiętam jak dokładnie jest w 103KW ale w 150 km jest dodatkowa chłodnica oleju zamiast wymiennika ,umieszczona z prawej strony poazdu pod zderzakiem
heniek.z.lasu - 28-01-2010, 06:01
" />
">Nie kombinuj odkręć wymiennik ,a potem zobacz czy jeszcze coś musisz odkręcać?Nie pamiętam jak dokładnie jest w 103KW ale w 150 km jest dodatkowa chłodnica oleju zamiast wymiennika ,umieszczona z prawej strony poazdu pod zderzakiem
Zrobię jak mówisz