T-R-O-L-E-X - 10-11-2007, 11:23
" />mam pytanie do kogos kto wymienial w swojej lybrze klocki hamulcowe, nie robilem tego jeszcze nigdy wczesniej - mam juz kupione klocki na przod i tyl oryginalne magneto marelli
prosze o porade jak to szybko i sprawnie zrobic oraz z czym moge miec problemy oraz jakie narzedzia beda mi potrzebne (od podnosnika prosze zaczac )
pozdrawiam klubowiczow i czekam na pomoc - moze jakas fotorelacja by sie przydala na forum !
Łukasz - 10-11-2007, 22:46
" />Nic trudnego tak samo to wyglada jak w fiacie punto Mk1. Trudnosci moga byc tylko z zalozeniem spinki. Potrzebujesz klucza do kol, lewarka mlotka, srubokreta do wyciagniecia spinki, 2 lyzki do wciniecia tloczka, szczotki drucianej do wyczyszczenia wszystkiego. Caloc nie powinna zajac ci wiecej niz 40-50min z przerwa na pifko
edit: zapomnialm bym o najwazniejszym- potrzebujesz imbusu do odkrecenia 2-ch srub i zabij mnie ale nr klucza nie pamietam
dunin - 10-11-2007, 23:03
" />siódemka :wink:
T-R-O-L-E-X - 10-11-2007, 23:07
" />o tej siodemce to faktycznie gdzies slyszalem a wszedzie kompletowe imbusy sa parzyste i ciezko z siodemka ale pytalem juz kumpla i ma siodemke imbusa wiec pomoze - dzieki za reszte narzedzi pomocnych przy wymianie mam nadzieje ze szybko mi to pojdzie
pozdro
dunin - 10-11-2007, 23:18
" />co do tej 7-ki to to tak specjalnie nietypowy chyba zrobili, żeby samemu nie grzebać :wink: poza tym proponuję jakiego¶ mocnego imbusa, bo zapieczone te ¶ruby s± zazwyczaj. no i jeszcze proponuję duuużo WD40 a potem sprej do odtłuszczania tarcz i klocków, no i smar miedziany/grafitowy przy skręcaniu, żeby na przyszło¶ć było łatwiej.
no i jakby szczotk± drucian± było ciężko doj¶ć do prowadnic klocków, to dobrze spisuje się w tej roli gruby nóż, no i potem smarem je!
kartonik - 11-11-2007, 10:04
" />I zebys nie byl zaskoczony rozwiazaniem fiata, bo tylnych tloczków nie wciska sie standardowo jak w innych autach, ale trzeba je przekrecac zgodnie z kierunkiem zegara i wciskac.
mariusz76 - 11-11-2007, 10:11
" />W wszystkich zaciskach ze zintegrowanym hamulcem ręcznym trzeba wkręcać tłoczki.