Krzysiek82 - 17-04-2010, 11:20
" />W innym wątku napisałem o wymianie pompy sprzęgła i wysprzęglika. Wszystko ok, ale podczas wymiany nie tylko poszła mi sprężynka, ale coś jeszcze zauważyłem.
Otóż zaglądając do góry, nad pedał sprzęgła, można dostrzec taki biały plasticzek z metalowym bolcem, który się chowa po naciśnięciu palcem. Z eperu wynika, że jest to wyłącznik sprzęgła. Z szukajki dowiedziałem się jeszcze, że niby wpływa na osiągi silnika (jak niby?) lub komputer wie w jakim położeniu jest sprzęgło (dwie wersje) oraz jest konieczny do pracy tempomatu (ja go akurat mam). Pedał sprzęgła jest u góry zakończony takim dzyndzlem, że tak powiem. Wygląda to, że ten dzyndzel ma dotykać tego bolca i albo go zwalniać albo wciskać. Tak to wygląda. Skoro do tego dodamy te dwie wiadomości o tempomacie i niby osiągach lub położeniu sprzęgła, to niby się wszystko zgadza. Ale jest mały problem. Otóż u mnie ten dzyndzel pedału sprzęgła nie dosięga tego bolca. Dochodzi do niego, ale brakuje dosłownie milimetra, a więc czy pedał jest wyciśnięty czy wciśnięty, to i tak nie dotyka tego ruchomego bolca. Na dodatek przy wymianie pompy pedał mi poszedł strasznie do góry i ułamał trochę tego białego plastiku trzymającego ten bolec, no ale to chyba pierdółka i nie o to teraz chodzi.
Pytanie jest takie: czy pracujący pedał sprzęgła powinien powodować ruch tego bolca - wyłącznika sprzęgła czy to jest tam bo jest (wiem, głupie to byłoby)? A jeśli ma powodować jego ruch, to czy grozi brak tego ruchu? Nie będzie pracował tempomat jeśli to prawda z nim czy coś innego?
EDIT:
Poprawka: między pedałem sprzęgła a bolcem wyłącznika sprzęgła jest większa odległość niż 1 mm. Będzie tak z 3-5 mm. Tak więc nie ma szans, aby mój pedał sprzęgła wcisnął ten bolec. Po prostu pompa sprzęgła już więcej nie jest w stanie wysunąć tłoka, a nawet gdyby była w stanie, to wtedy pedał sprzęgła byłby znacznie wyżej od pedału hamulca! Więc o co chodzi?
Krzysiek82 - 17-04-2010, 22:56
" />Dobra, już sporo wiem. Według moich informacji, które oczywiście mogą być błędne, wyłącznik sprzęgła służy tylko i wyłącznie dla tempomatu, który dzięki niemu wie, kiedy pedał jest wciśnięty a kiedy nie. Tempomat wyłącza zadaną prędkość w kilku przypadkach, m.in. wciśnięcia hamulca oraz właśnie sprzęgła.
Dlaczego pedał nie dostaje do niego to też już chyba wiem. Jak pisałem coś tam ułamałem wczoraj przy montażu pompy. Tym czymś jest jedna z trzech łapek trzymających cały włącznik. Na dodatek ten włącznik się przekręcił w swojej osi i dwie łapki wyskoczyły z takich wytłoczek w blaszce, w której jest osadzony. W ten sposób podszedł do góry lekko, a więc nie dosięga do pedału. Muszę zamówić nowy i jakoś go wymienić. Ale jak to zrobię, to nie mam pojęcia, bo tam nie ma miejsca nawet na dziecięce dłonie...
krupkin - 18-04-2010, 13:31
" />to tylko tak źle wygląda. roboty jest góra 10 sekund. trzeba się położyć na dywaniku i wcisnąć łeb pod pedała. sam wyłącznik w ASO Fiat kosztuje 60 zyla.