Krzysiek_79 - 21-08-2008, 00:13
" />Mam pytanie czy ktoś wycioł kata i jak sie autko zachowuje. Mi kolega doradził żeby wyciąc podobno lepiej autko chodzi chociaż ja nienażekam jak narażie i mam pewien dylemat licze na waszą pomoc zanim zrobie cos nie tak
Łukasz - 21-08-2008, 10:25
" />W silniku benzynowym 1.8 nie da sie wyciac katalizatora bo jest za nim sonda
Marcin_D - 21-08-2008, 11:14
" />Powiedz koledze żeby sobie głowę wyciął, masz za katem sondę i będziesz miał po wycięciu szopki z silnikiem (stan awaryjny) to 1
a 2 kat jest po to żeby był, a nie dla jaj bo tak sobie producent umyślił.
Raz żę chroni środowisko, 2 ciekawe co Ci ten kolega proponował wstawić w miejsce wyciętego kata - rurkę czy strumienicę. I jedno i drugie gówno da bo:
1 wydech jest liczony przez inżynierów pod silnik i zaburzysz jego paramery
2 strumienica to dobry bajer producentów (10-20% przyrostu mocy) - prawie jak magnetyzery.
W kilku autach wstawialiśmy u kumpli strumienice i rurki przelotowe zamiast kata.
Efekt żaden poza wzrostem głośności, a w kilku przypadkach wzrostem spalania i notorycznymi CHECKAMI na desce.
Takie coś to można zrobić w starym aucie z początka lat 90 (np UNO, TIPO, Golf II itp) a i to nie zawsze.
Właśnie w Golfie II wycieliśy to spalanie wzrosło o 1 litr (wstawiliśmy strumienice) za którą kolega zapłacł więcej niz za kata uniwersalnego by dał (oryginał się rozsypał i dzwonił)
szarkiz - 21-08-2008, 11:31
" />
">Właśnie w Golfie II wycieliśy to spalanie wzrosło o 1 litr (wstawiliśmy strumienice) za którą kolega zapłacł więcej niz za kata uniwersalnego by dał (oryginał się rozsypał i dzwonił)
Z ciekawosci zapytam, ile kosztuje uniwersalny katalizator ?
Moj w Kappie posypal sie juz jakis czas temu, wstawilem strumienice w cenie okolo 80 pln i nie sugerowalem sie domniemanym wzrostem mocy, tylko wyciszeniem auta, bo z przelotową rurką bylo tragicznie.
W serwisie proponowali mi nówke kata za 4 tys pln, a biorąc pod uwage fakt ze moje Kappa jest rocznik 96 i warta okolo 8 tysi to ja wole strumienice lub rurke.
topcio1 - 21-08-2008, 11:45
" />np. k l i k
szarkiz - 21-08-2008, 13:34
" />"Jak coś jest do wszystkiego, znaczy że jest do niczego "
Z racji uniwersalności nie rozwiązuje on podniesionego problemu niedopasowania do silnika.
Co prawda być moze zmniejsza szkodliwy wplyw na srodowisko, ale to raczej marne pocieszenie, bo koszt nadal nieporownywalny do rzeczonej strumienicy.
No nic... to mial być wątek o Librze nie Kappie, wiec koniec tych dygresji.
Krzysiek_79 - 21-08-2008, 14:21
" />Dzięki za wskazówkę
topcio1 - 21-08-2008, 17:59
" />
">
Co prawda być moze zmniejsza szkodliwy wplyw na srodowisko, ale to raczej marne pocieszenie, bo koszt nadal nieporownywalny do rzeczonej strumienicy.
No nic... to mial być wątek o Librze nie Kappie, wiec koniec tych dygresji.
no tak, jeśli weźmiesz pod uwagę drogi kat i strumienicę domowej roboty to faktycznie koszt jest nieporównywalny :wink:
Krzysiek_79 - 22-08-2008, 12:13
" />Dzęki Marcinie_D za wyczerpującą odpowiedz teraz to napewno nie ruszę kata ze swojego miejsca. Pozdrawiam serdecznie
Marcin_D - 22-08-2008, 14:31
" />Strumienica strumienicy nierówna - na allegro są za 80 zł, ale i za 380zł.
To było jakieś 5-6 lat temu, kiedy strumienica była "super nowum" na polskim rynku i kumpel słuchając podpowiedzi jakiegoś sprzedawy kupił strumienice za 300zł wtedy, a kata z Niemiec uniwersalnego brat mu przywiózł po przeliczeniu za 200zł.