Lybra- wspomaganie



haha - 28-04-2008, 11:25
" />Koledzy mo¿ecie mi opisaæ jak siê wymienia olej w uk³adzie wspomagania?
Co¶ mi siê wydaje ¿e moje wspomaganie tego wymaga. A cha jak czêsto trzeba wymieniaæ pasek napêdowy wspomagania i innego osprzêtu (nie mówiê o rozrz±dzie)?




dudekken - 30-04-2008, 19:03
" />Co masz na mysli mowiac ze twoje wspomaganie wymaga wymiany plynu.
Pasek poddaje sie ocenie wzrokowej (najczesciej) i wtedy decyduje sie o jego wymianie.



pawcio1 - 30-04-2008, 20:21
" />Mo¿e co¶ wiêcej na temat tego wspomagania,bo trudno co¶ podpowiedzieæ?
Do wymiany p³ynu od wspomagania najlepsza jest specjalna odsysarka,kilka chwil i po bólu,potem nowy p³yn i ju¿ mo¿esz ¶migaæ



haha - 05-05-2008, 09:34
" />A wiêc tak - zauwa¿y³em ¿e od pewnego czasu jak skrêcê lekko kierownic± zdecydowanie g³o¶niej s³ychaæ wspomaganie.
Zajrza³em pod machê a tam i p³ynu od wspomagania z 5 milimetrów poni¿ej minimum - zaznaczam ¿e wcze¶niej ¿adnych wycieków nie zauwa¿y³em.
Poniewa¿ nie mai³em czasu podjechaæ do serwisu na wymianê uzupe³ni³em jakim¶ amerykañskim specyfikiem do uszczelniania wspomagania. Du¿o tego nie wla³em - na razie chodzi OK. Ale przyda³o by siê wyp³ukanie ca³ego uk³adu i wymiana p³ynu i ewentualna diagnoza gdzie cieknie. No có¿ w ostateczno¶ci wymiana pompy lub regeneracja. Ale to ostateczno¶æ.
A propo paska to na co zwracaæ uwagê przy oglêdzinach? i Ciekawe ile wymina takiego paska mo¿e kosztowaæ.




Simon - 05-05-2008, 11:12
" />a jaki kolor ma p³yn?
poza tym to do¶æ dziwne, ¿e ha³as jest tylko przy obrocie w lewo... gdyby to by³a wina braku p³ynu to raczej uk³ad by ha³asowa³ bez wzglêdu na stronê.



haha - 05-05-2008, 11:18
" />gdzie ja napisa³em ¿e w lewo? napisa³em ¿e lekko



Simon - 05-05-2008, 12:15
" />: oops :
szajse, sam nie wiem gdzie ja to zauwa¿y³em Cofam
w kazdym razie pytanie o kolor p³ynu jest aktualne



haha - 05-05-2008, 13:13
" />kolor ciemno ró¿owy wydaje mi siê ¿e za ciemny - ale dok³adnie nie by³o widaæ czy strasznie zamulony czy nie



Simon - 05-05-2008, 15:20
" />no, jak widzisz jeszcze odcieñ czerwieni to nie jest tak ¼le
Je¶li chcesz go wymieniæ to s± dwie drogi:

a) i¶æ z tym do ASO/mechanika

b) zrobiæ to samemu - sprawdzasz w instrukcji ile oleju mie¶ci siê w uk³adzie, kupujesz odpowiedni olej do wspomagania. Kupujesz najwiêksz± jak± dasz radê strzykawkê albo inny instrument o podobnym dzia³aniu ss±co-ci±gn±cym ( przyda³aby siê jeszcze d³uga ig³a/wê¿yk ). Instrumentem owym wyci±gasz ca³y olej ze zbiornika. Jak ju¿ bêdzie pusty - odpalasz silnik i krêcisz kierownic± w lewo i prawo - do zbiornika nap³ynie olej z uk³adu. Odci±gasz. Znów krêcisz, znów odci±gasz. A¿ przestanie wyp³ywaæ. A potem wlewasz ¶wie¿y p³yn do zbiornika. Krêcisz kilka razy kier±, ubêdzie go trochê w zbiorniku wiêc uzupe³niasz. Vertig.

Metoda ta jest do¶æ ¿mudna, nie gwarantuje dok³adno¶ci ( zwykle i tak du¿o syfu zostaje w przewodach ) i maltretuje uk³ad, który chwile musi chodziæ na sucho. Robi³em to kiedy¶ osobi¶cie. Nic nie zepsu³em ale plyn szybko znów zrobi³ siê czarny.

Jak oni to robi± w ASO..czy jako¶ p³ucz±/czyszcz± - nie wiem.



mmilon - 05-05-2008, 21:21
" />z paskiem wielorowkowym to sam mia³em swego czasu problem i mogê powiedzieæ tyle, ¿e oceniaj±c jego stan sprawd¼ czy nie deformuje siê wzd³u¿, je¿eli siê deformuje (po³owa ok, a po³owa wypuk³a), albo co gorsze je¿eli wystêpuj± drobne naciêcia w poprzek, to wymieniaj pasek i napinacz, który nie trzyma ju¿ osi z pozosta³ymi ko³ami napêdzaj±cymi sprê¿arkê klimy, alternator i pompê wspomagania. Mój pasek strzeli³ w trasie i mia³em trening jak na si³owni przez 20 km. Co gorsze mechanik nie zwróci³ uwagi na naciêcia od rozklekotanego napinacza, wymieni³ sam pasek i po tygodniu nowy pasek, trzeba by³o zast±piæ kolejnym z nowym napinaczem.



aro - 06-05-2008, 12:24
" />Co ile wymienia siê p³yn w uk³adzie wspomagania w Lybrze? Co 3 lata?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \