zbebus - 01-12-2009, 14:33
" />Witam,
Jeżdżę samochodzikiem juz od piątku, wszystko ślicznie:) samochodzik chodzi jak trzeba.
ale zauważyłem taką anomalię.
jak zatrzymam się i mam ustawiony komputer na KEY i spalanie chwilowe to im dłużej stoję to więcej spala,
i tak przy okolo 3 minutowym postoju komputer wskazywał na biegu jałowym 25 l/100km. i zawyża spalanie średnie.
bardzo mnie to dziwi gdyż do tej pory w innych samochodach było tak że:
1. Toyota Yaris 2001 rok - wskazywał komputer na postoju 0,0 l/100km
2. astra 2 - wskazuje mi np. 1 l/h
i teraz chciałem zapytać, czy komputer zgłupiał? czy coś się dzieje nie tak?
szukałem podobnych tematów ale nic nie znalazłem,
pzodrawiam
Dudi - 01-12-2009, 15:06
" />Nic się nie dzieje. W Lybrach komputer po prostu tak pokazuje spalanie kiedy auto stoi.
Także nie ma się czym przejmować.
Na pewno była na temat dyskusja na forum, ale na szybko jej chyba nie znajdę.
zbebus - 01-12-2009, 15:20
" />dzięki,
a pro po, znalazłem różne posty na temat komputera ze właśnie tak ma.
przy następnym tankowaniu spróbuję zresetować trip i licznik dzienny przbiegu razem, bo teraz tylko licznik dziennego przebiegu resetowałem:) ( tak pisano w którymś poście).
najgorsze jest to że zawyża mi spalanie średnie:) które dochodzi do ponad 10,5 litra:)
rozmawiałem przed chwilą z kolegą który jeździ AR 166 , i ma tak samo:)
pozdrowionka
kaeres - 01-12-2009, 15:45
" />No niestety to jest najbardziej niezrozumiała przypadłość jaką znam.
Nie wiem czy informatyk był zawalony, a główny inżynier jego kochankiem, że to zaakceptował ale średniego spalania na tym kompie to w życiu nie odczytasz.
Wejdź sobie w moje dane na temat spalanie w podpisie i zobacz jakie anomalie pokazuje komp.
rain - 01-12-2009, 15:47
" />Wszystkie ICS tak robią.
zbebus - 01-12-2009, 16:04
" />dzieki,
w takim razie czekam do nastepnego tankowania żeby zweryfikować dane:)
pozdrowionka
Dudi - 01-12-2009, 16:09
" />Trzeba dużo jeździć, żeby wskazania chwilowego zużycia były w miarę poprawne (u mnie odchyłka jest 0,2-0,4l/km w stosunku do tego co rzeczywiście pali).
Natomiast jeśli często jeździsz w mieście, hamowanie, ruszanie, zatrzymywanie się na światłach to w życiu ICS Ci prawdy nie powie.
jenks - 03-12-2009, 20:26
" />lybra nie pokazuje średniego spalania,tylko średnie z ostatnich 5 minut przy trip lub chwilowe przy key,komputer na postoju pokazuje 25 litr bo do obliczania potrzebuje parametr przebytej drogi,na dłuższą mete jest to system dokładniejszy niż u konkurencji gdzie te cyferki skaczą jak pojebane.
kaeres - 04-12-2009, 13:59
" />
">lybra nie pokazuje średniego spalania,tylko średnie z ostatnich 5 minut przy trip lub chwilowe przy key,komputer na postoju pokazuje 25 litr bo do obliczania potrzebuje parametr przebytej drogi,na dłuższą mete jest to system dokładniejszy niż u konkurencji gdzie te cyferki skaczą jak pojebane.
Rozumiem, że przemyślałeś to co napisałeś.
Średnio mnie interesuje jakim sposobem komputer dochodzi do średniego spalania ale jeżeli jeżdżąc po mieście komputerowe wskazania od faktycznego potrafi różnić się o 0,5-1,5l/100km to chyba jest jednak coś nie tak z tym komputerkiem prawda ?
U konkurencji wahania są w granicach 0,1-0,2l.
A na postoju powinien pokazywać ile spala litrów na godzinę.
Drugą głupotę jaką pokazuje to średnie spalanie zaraz po odpaleniu samochodu - dlaczego to jest ZAWSZE 10l/100km ?
Skąd on to wziął ?
Dexahs - 06-12-2009, 08:00
" />
">lybra nie pokazuje średniego spalania,tylko średnie z ostatnich 5 minut przy trip lub chwilowe przy key,komputer na postoju pokazuje 25 litr bo do obliczania potrzebuje parametr przebytej drogi,na dłuższą mete jest to system dokładniejszy niż u konkurencji gdzie te cyferki skaczą jak pojebane.
Rozumiem, że przemyślałeś to co napisałeś.
Średnio mnie interesuje jakim sposobem komputer dochodzi do średniego spalania ale jeżeli jeżdżąc po mieście komputerowe wskazania od faktycznego potrafi różnić się o 0,5-1,5l/100km to chyba jest jednak coś nie tak z tym komputerkiem prawda ?
U konkurencji wahania są w granicach 0,1-0,2l.
A na postoju powinien pokazywać ile spala litrów na godzinę.
Drugą głupotę jaką pokazuje to średnie spalanie zaraz po odpaleniu samochodu - dlaczego to jest ZAWSZE 10l/100km ?
Skąd on to wziął ?
Rzeczywiście dane zarówno z trybu key i trip są mocno abstrakcyjne. Zastosowano najprostszy skrypt przeliczający zużycie paliwa wyłącznie w stosunku do przebytej drogi w czasie x. Skutek właśnie jest taki, że przy kilku postojach na światłach średnia powala. To kolejna cecha która wyróżnia nasze auta od całej masy podobnych do siebie
lucasvorenus - 06-12-2009, 23:00
" />Toyota Avensis z końca 2003 roku (już ta nowsza) ma podobną przypadłość. Chwilowe zużycie paliwa wskakuje na 35l, co znacznie zawyża średnie spalanie. Nie tylko Lybra wyjątkowa.
Krzysiek82 - 07-12-2009, 08:46
" />Z tym, że na postoju rośnie pokazywane zużycie paliwa to się zgodzę, ale co ciekawe u mnie te wskazania już któryś raz się zgadzają. W jeździe tylko po mieście wychodzi mi 9,6 - 9,8 na 100 km. Jadę zatankować i z wyliczeń wychodzi dokładnie tyle samo. A niby miało być w okolicach 8 - 8,5 litrów...
Inna sprawa, że osoby np. z Wrocławia mają mniejsze spalanie niż ja z małej mieścinki... Nie wiem co jest tego przyczyną, może (raczej pewnie) niedogrzany silnik. Druga ciekawostka to taka, że u mnie strzałka wskazania temperatury zatrzymuje się odrobinę wyżej nad 70 stopniami, nigdy przez 90, jak u większości (dotyczy miasta oraz krótszych tras). Dopiero w dłuższej trasie dojdzie i zatrzyma się przed 90.
Dudi - 07-12-2009, 09:47
" />
">może (raczej pewnie) niedogrzany silnik. Druga ciekawostka to taka, że u mnie strzałka wskazania temperatury zatrzymuje się odrobinę wyżej nad 70 stopniami, nigdy przez 90, jak u większości (dotyczy miasta oraz krótszych tras). Dopiero w dłuższej trasie dojdzie i zatrzyma się przed 90.
Termostat do wymiany.
LybraSW - 07-12-2009, 10:04
" />Objawy na 99% pretendują termostat do wymiany. Moja 2.4 jtd spala średnio 7,5 litra. 25 km w jednę strone do pracy. Max udało mi się zrobić ok 1100 km na baku ( Katowice - Chorwacja ).
Dexahs - 09-12-2009, 06:41
" />
">Objawy na 99% pretendują termostat do wymiany. Moja 2.4 jtd spala średnio 7,5 litra. 25 km w jednę strone do pracy. Max udało mi się zrobić ok 1100 km na baku ( Katowice - Chorwacja ).
To na bank termostat, ja przy przebiegu 180 tys. + wymieniałem oryginalny, diesel musi mieć swoją temperaturę, inaczej go zniszczysz dość szybko. Z opisu wynika, że termostat nie jest zupełnie walnięty, ale zdecydowanie puszcza kiedy nie powinien. U mnie był całkowicie otwarty więc lekko ponad 75C to był max. Teraz wskazówka zawsze trzyma 90C czy korki czy trasa.
1100 w 2.4 ? hmm ile nalałeś najwięcej do baku ? Mi udało się zrobić podobny dystans, ale myślałem że w 2.4 to nieosiągalne.
LybraSW - 09-12-2009, 08:36
" />Tankuje jak zaswieci się rezerwa i wchodzi 58-60 litrów. Kumpel tankował swoją Lyberkę po czyszczeniu zbiornika i nalał 65 litrów Co mnie nie dziwi bo do VW Caddy też wchodzi mi 5 litrów wiecej niż podają dane auta. Co do spalania to po katowicach robie 850-900 km na jednym baku. 2.4 jtd spokojnie sobie radzi z masą auta a przy tym nie trzeba go specjalnie żyłować. Za tym kryje sie tajemnica spalania tego auta.
Krzysiek82 - 09-12-2009, 08:49
" />
">Tankuje jak zaswieci się rezerwa i wchodzi 58-60 litrów. Kumpel tankował swoją Lyberkę po czyszczeniu zbiornika i nalał 65 litrów Co mnie nie dziwi bo do VW Caddy też wchodzi mi 5 litrów wiecej niż podają dane auta. Co do spalania to po katowicach robie 850-900 km na jednym baku. 2.4 jtd spokojnie sobie radzi z masą auta a przy tym nie trzeba go specjalnie żyłować. Za tym kryje sie tajemnica spalania tego auta.
900 km po mieście? Ja po mieście 35-cio tysięcznym robię do zapalenia lampki rezerwy około 580 km Tylko 580 km. Co prawda znam pewnie wytłumaczenie tego. Otóż gdzie bym nie jechał w mieście, ile sklepów bym nie odwiedził po drodze, to wjeżdżając do garażu po powrocie mam dalej zimny silnik. Uroki małego miasta, da się je objechać w kilka minut, a to za krótko, aby rozgrzał się silnik. Chyba że to ten termostat jednak świruje...
Co do termostatu, to tak myślałem, że to on. Jeszcze raz sprawdzę na trasie czy zostaje przy tych 70 stopniach czy działa normalnie. Jak się drugi raz okaże, że jednak osiąga tylko 70 stopni, to wymieniam bez dwóch zdań.
kaeres - 09-12-2009, 10:49
" />900km w mieście jeszcze mi się nie udało może dlatego, że jak komp mi pokazuje, że mam poniżej 50km do końca baku to już nie ryzykuję.
Ale 800km pęka spokojnie, a mam trasy do pracy 8,5km.
LybraSW - 09-12-2009, 11:20
" />To ja może sprecyzuje : Mam do pracy 25 km Świętochłowice - Czeladź a pokonanie tego odcinka 3 pasmową DTŚ zajmuje mi 20 minut. W tej chwili okręg Katowicki (GOP) to w większości 2,3 pasmowe drogi (DTŚ,A4,Roździeńskiego lub S1) na ukonczeniu lub w budowie są węzeł Sośnica, autostarda A1 - Nagle jazda stała się przyjemnością a kupując auto patrzysz zazwyczaj na spalanie w trasie.
zbebus - 25-12-2009, 17:05
" />hej hej
a ja zaobserwowałem jeszcze fajną rzecz:)
jak odpale samochód na zimno...... to czy jest -15 czy +6 stopni, to komputer chwilowe pokazuje zawsze 10l/100km.
ciekawe skąd to bierze:)
i tu widac ze algorytm nie daje rady, gdy auto się nie porusza:)
pozdrawiam
kaeres - 27-12-2009, 11:33
" />
">hej hej
a ja zaobserwowałem jeszcze fajną rzecz:)
jak odpale samochód na zimno...... to czy jest -15 czy +6 stopni, to komputer chwilowe pokazuje zawsze 10l/100km.
ciekawe skąd to bierze:)
i tu widac ze algorytm nie daje rady, gdy auto się nie porusza:)
pozdrawiam
">Drugą głupotę jaką pokazuje to średnie spalanie zaraz po odpaleniu samochodu - dlaczego to jest ZAWSZE 10l/100km ?
Skąd on to wziął ?
Nie zależy od temp. Ten durny ICS tak po prostu ma.
ESSOX - 27-12-2009, 22:50
" />A później jedzie do 25 l/100 totalna głupota.