glad - 09-07-2010, 17:44
" />Witam
Jak wyżej zauważyłem ze tnie mi przednia oponę z przodu od wewnątrz !
Co się dzieje ?
Ostatnio wymieniałem sworznie wahacza po obu stronach + zrobiono mi geometrie !
Ktoś coś wie co i jak ? Oponki Goodyear.
P.S.
Z tyłu mam Barum w b.d. stanie przełożyć ?
gregi - 09-07-2010, 19:08
" />na moje skromne oko trzeba by zrobić zbieżność bo o tym nic nie pisałeś,a co do wymiany sworzni to one są niewymienialne, wymienia się tylko tuleje,a jeśli padł sworzeń to wahacz do wymiany
Dudi - 09-07-2010, 19:27
" />Geometria, a zbieżność to raczej to samo.
Także może ktoś spartaczył ustawienie geometrii/zbieżności? Sprawdź jeszcze raz gdzie indziej. I sprawdź czy koła są wyważone.
FXX - 09-07-2010, 19:44
" />W jaki sposób wymieniłeś sworznie na wahaczach skoro są one niewymienne?
Jeśli Ci tnie opony to prawdopodobnie ktoś spartaczył ustawianie zbieżności.
lybra1,9 - 10-07-2010, 07:16
" />
">Geometria, a zbieżność to raczej to samo.
Także może ktoś spartaczył ustawienie geometrii/zbieżności? Sprawdź jeszcze raz gdzie indziej. I sprawdź czy koła są wyważone.
Niestety to nie to samo.Mozna ustawić zbiezność bez geometrii.U mnie za zbiezność bez geometri żadają 80PLN ,natomiast za geometrię 120PLN.
">Witam
Jak wyżej zauważyłem ze tnie mi przednia oponę z przodu od wewnątrz !
Co się dzieje ?
Ostatnio wymieniałem sworznie wahacza po obu stronach + zrobiono mi geometrie !
Ktoś coś wie co i jak ? Oponki Goodyear.
P.S.
Z tyłu mam Barum w b.d. stanie przełożyć ?
Proszę jeszcze raz podjechać tam gdzie tobie kolego ustawiali zbieżność niech jeszcze raz sprawdzą czy wszystko jest w porządku,w końcu masz fakturkę za wykonaną usługę.
Geometria/kąt pochylenia koła,kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy/ z przodu jest nieregulowana,regulowana jest tylko zbiezność ,z tyłu mozna regulować kat pochylenia bocznego koła jak i zbiezność.Oprócz tego dostałem wydruk z komputera dotyczączy ustawienia kół przednich i tylnych w moim aucie z porównaniem z danymi fabrycznymi.
glad - 10-07-2010, 08:32
" />No wymieniłem cały wahacz, który jest związany ze sworzniem ! Tak chodziło mi o zbieżność pisząc geometria.
mrkura - 10-07-2010, 09:40
" />Sprawdź i ustaw zbieżność wszystkich kół, może być tak że tylne mają złą zbieżność co rzutuje na błąd w przednich kołach.
Sharuga - 10-07-2010, 11:59
" />
">Geometria/kąt pochylenia koła,kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy/ z przodu jest nieregulowana,regulowana jest tylko zbiezność ,
Kąt pochylenia koła warsztaty też korygują - fabrycznie nie jest regulowany, ale rozwiercane są mocowania na kolumnie i tą wartość można skorygować. Muszę taki zabieg przeprowadzić u siebie, bo pochylenie prawego koła widoczne jest "gołym" okiem.
glad - 10-07-2010, 15:50
" />Kurcze dzisiaj zauważyłem ze ta opona jest zjechana w jednym miejscu od strony wewnętrznej ! Ale to tak jak bym ostro hamował a czegoś takiego sobie nie przypominam, mam nadzieje ze wiecie co miałem na myśli w kwestii zjechania w jednym miejscu nie na około
Cos jak by ktoś zdarł w jednym miejscu od wewnątrz ??? dziwne
P.S.
Auto zostawia 2 slady
Dudi - 10-07-2010, 18:58
" />Ile lat mają opony, na których jeździsz??? Lub ile tys. km na nich zrobiłeś???
glad - 10-07-2010, 19:18
" />co do wieku muszę sprawdzić a od początku jak mam auto strzeliłem z 250k
Dudi - 10-07-2010, 19:35
" />Chyba nie na jednych oponach
W każdym razie bardzo częsty przypadek, jeśli opony są już stare lub przejechałeś na nich więcej niż 60-70 tys km, może się zdarzyć że w czasie mocniejszego hamowania, zanim jeszcze zadziała ABS, koła na moment się zablokują i kawałek gumy zostaje na asfalcie.
Sprawdzone organoleptycznie
lybra1,9 - 10-07-2010, 20:26
" />
">Geometria/kąt pochylenia koła,kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy/ z przodu jest nieregulowana,regulowana jest tylko zbiezność ,
Kąt pochylenia koła warsztaty też korygują - fabrycznie nie jest regulowany, ale rozwiercane są mocowania na kolumnie i tą wartość można skorygować. Muszę taki zabieg przeprowadzić u siebie, bo pochylenie prawego koła widoczne jest "gołym" okiem.
1.To znak,ze była "walnięta'
2.Przy kazdej wymianie należy rozpiłować McPersona
glad - 10-07-2010, 20:59
" />
">Chyba nie na jednych oponach
W każdym razie bardzo częsty przypadek, jeśli opony są już stare lub przejechałeś na nich więcej niż 60-70 tys km, może się zdarzyć że w czasie mocniejszego hamowania, zanim jeszcze zadziała ABS, koła na moment się zablokują i kawałek gumy zostaje na asfalcie.
Sprawdzone organoleptycznie
W takim razie zostaje mi wywarzanie 4 opon i przekładka tylu na przód a przód do tyłu z tym ambarasem.
Sharuga - 10-07-2010, 22:33
" />
">1.To znak,ze była "walnięta'
Owszem, nie
glad - 11-07-2010, 07:51
" />
">1.To znak,ze była "walnięta'
Owszem, nie
która ? moja ?
Dudi - 11-07-2010, 12:56
" />
">1.To znak,ze była "walnięta'
Owszem, nie
która ? moja ?
Nie, w tym momencie chodzi o Lybrę kolegi Sharuga.
Sharuga - 11-07-2010, 15:00
" />
">1.To znak,ze była "walnięta'
Owszem, nie
która ? moja ?
Nie, w tym momencie chodzi o Lybrę kolegi Sharuga.
Zapewniam Cię, że nie była walona, nigdzie
Pochylenie koła ponoć jest nierzadką przypadłością aut z grupy FIATa. Kolega pracujący w warsztacie o sporym "przerobie" zwrócił moją uwagę na ten fakt. Sporo tego robią, nawet w autach 3-4 letnich - problem związany jest z kiepską jakością naszych dróg, których nie wytrzymują kolumny i ich łożyska, ponadto odkształcają się silentbloki wahaczy i rozjeżdża się pochylenie koła i zbieżność. Wiele marek aut ma fabryczną możliwość regulacji tego parametru (o czymś to świadczy), FIAT akurat nie. Dlatego dorabia się "fasolki" na mocowaniu kolumny i ustawia właściwy kąt pochylenia koła.
glad - 12-07-2010, 19:58
" />Ok kola wyważone i sprawdzone lecz te goodyear starta jest do niczego zjechana niebawem koszty związane z zakupem 2 opon to prawda ze 195 kosztuje 200 zloty ? Może macie namiary na jakieś dobre opony ?
Obecnie zrobiłem zamianę tył z przodem wiec ta ścięta jest z tylu. ( Chwilowo )